Stránka 2 z 3

Napsal: 10.07.2010 17:50
od catar
vuli ma. Axialni ... nebo radialni ??? Proste dopredu a dozadu :) :)
nahoru a dolu v lozisku ne. Motor je novej, parkrat jetej..
Ted jsem zkusil na nej dat jeste aktivni chladic, tak uvidim

Napsal: 10.07.2010 17:59
od Papi
Jak je velká ta axiální vůle? Měla by být cca 0,5-1mm, ani víc, ani míň... Když vyndáš uhlíky, je cejtit, jak kotvu přitahujou magnety?

Napsal: 10.07.2010 22:24
od catar
tak znova rozebrano a vyzkouseno.. Magnety kotvu pritahuji a vule je taky v poradku. Nemam zadny extra merak, ale 1mm snad poznam :)
Zacina me to stvat, drive to jezdilo na baterku pres hodinu a ted sotva 40minut...
Zkusil jsem koupit motor POISON 55T , ale nema to na nej takovy vykon jako na NOVAKa. Nevyjede takove kopce jako predtim.....:(

Napsal: 13.07.2010 10:20
od catar
tak jsem se dozvedel, ze se uhlikove motory takle hrejou. Dal jsem na nej aktivni chladic a zlepsilo se to.
Tze to hrani je asi normalni
Dekuju vsem za rady :wink:

Napsal: 13.07.2010 10:22
od lukai
Od zaciatku temy som si myslel ze je to normalne lebo kazdy motor sa hreje aj moj tak ze na nom neudrzim ruku (no ani som neskusal drzaj ju dlhsie ako som zacal citi ze uz to zacina palit) ale aj tak.

Napsal: 13.07.2010 11:13
od catar
Ze se motor ma hrat jo, ale az takle moc jsem tedy nevedel :oops:

Napsal: 13.07.2010 12:38
od Steak
Proč si myslíš,že se brodí? :lol: :lol:

Napsal: 13.07.2010 14:48
od catar
steak: tze brodeni je za ucelem ochlazeni, jo ?? :D:D:D

Napsal: 13.07.2010 16:09
od Steak
nevim :lol: já měl rozpálenej motor,vjel sem do vody a bylo zchlazeno. :lol:
(Jinak sem si dělal srandu)

Napsal: 15.07.2010 0:18
od minotaur
Pokud si na motoru neudržel ruku, tak mohl mít okolo 70-80 st. (plus mínus autobus). Není to nijak neobvyklá teplota. Ale jaká je nějaká správná teplota, to ti nikdo neřekne. Motory jsou prostě různé, pracují v různých podmínkách. Vinutí vydrží nějakou teplotu, magnety zase jinou, výrobci taky toho moc neřeknou.

Napsal: 15.07.2010 9:23
od DUsoft
Nám ve škole říkali, že když se něco elektrickýho hřeje, jsou tam ztráty. Čím víc tepla, tím větší ztráty. Tramvaje tím v zimě topí. Třeba.

Motor může mít klidně někde proškrábnuté vinutí na kotvu nebo mezizáviťák a to se zjišťuje těžko. Potom by měl i snížený výkon a zvášený odběr. Stačí dát závaží do kol a už se zvedne teplota motoru.

Když auto běží na kozách tak hřeje taky?

Napsal: 15.07.2010 10:11
od catar
na kozach jsem to nezkousel
Teplotu jsem kontroloval pri jizde, ale hreje se i po ujeti cca 200m do mirneho kopecka.
Dost tomu pomohl ten vetracek.
Kdyz jsem se dozvedel, ze je to celkem normalni, tak jsem to potom uz moc neresil :)

Tze vsem moc dekuju za rady, typy ;) , dikes :wink:

Napsal: 15.07.2010 11:08
od jerry-mouse
catar píše:na kozach jsem to nezkousel
Teplotu jsem kontroloval pri jizde, ale hreje se i po ujeti cca 200m do mirneho kopecka.
Dost tomu pomohl ten vetracek.
Kdyz jsem se dozvedel, ze je to celkem normalni, tak jsem to potom uz moc neresil :)

Tze vsem moc dekuju za rady, typy ;) , dikes :wink:
Mne sa to spravalo podobne , ale ked som vymontoval zadne celo , a pruzinkou tou co drzi uhliky som vycistil drazky na komutatore od bordelu z blata a uhlikov ktore su vodive [rotorova cast kde sa dotykaju uhliky rotora] , a ktore tak povediac sposobovali skrat a vacsiu spotrebu energie. Ked tak to skus urobit , ale bacha ked budes rozoberat ten zadny dekel , tak si poznac polohu dekla voci statoru , aby si neskor nemal problemy z vykonom ked mu nepatrne zmenis casovanie! Potom napis jestli to pomohlo! :wink:

Napsal: 15.07.2010 16:07
od minotaur
DUsoft píše:Nám ve škole říkali, že když se něco... Motor může mít klidně někde proškrábnuté vinutí na kotvu nebo mezizáviťák...

Tak tak. Vyzkoušej to na kozách nebo samotný motor bez zátěže. Na své nabíječce mám funkci na zkoušení/záběh motorů (možnost nastavit napětí na motoru, dobu běhu a odečítat proud), takže u nového motoru si po záběhu poznamenám alespoň tři body (proudový odběr při různém napětí) - kdyby se mi motor nepozdával, mám alespoň nějaké srovnání.

Napsal: 16.07.2010 13:53
od catar
To rozebrani motoru a kompletni vycisteni i zadniho cela jsem zkousel a nejaky rozdil jsem nepocitil.
Mozna jsem jen "spanikaril" protoze jsem nevedel, ze se to takle hrat muze, ze je to normalni. Mozna jsem chtel odstranit "neodstranitelnou" zavadu :) :)
Hodne pomolh chladic, tze uvidim. Treba prijde neco jineho po vymene uhliku :)
zkouseni/zabeh motoru bohuzel na nabijeci nemam :(