Stránka 2 z 3

Napsal: 28.09.2010 16:53
od gorila
To je velmi jednoduché, u Kolose /nejen/ má při zatáčení každá náprava jiný počet otáček. Nejvíce má 1. protože opisuje největší poloměr. Takže když by jí propojil s 3. tak mu budou lítat kardany ven. Myšlenka 1+2 a 3+4 je docela dobrá.

Napsal: 28.09.2010 17:03
od Worlusho
To že by šly kardany na procházku , tak na to zapomeň, tvoje koncepce se 7 diffy je dobrá pro okruhové závody. V terénu se kola v klidu protočí, když budou chtít. To by si musel nastavit správně i Acermana, aby ti to nevyházelo poloosy. A teda když bude zvlášť pohon přeních náprav a zadních náprav, tak to budeš řídit pomocí mixu kanálů na RC. A co ti zaručí stejnou charakteristiku výkonu motorů atd. Tady se bavíme o modelu a ne o 10t potvoře :wink:

Napsal: 28.09.2010 18:09
od gorila
A že se mu to tak sra.o ? Čím to asi bylo?

Napsal: 28.09.2010 18:49
od Worlusho
Špatná koncepce šasí, myslím tím rozvodu pohonu ke kolům. Nemůžeš honit pevnou nápravu z pevný nápravy, to potom v silným záběru uděláš na vnitřních nápravách uzel, ale to je celkem jasný,tak proto to nefunguje. Ale s mezinápravovými a ani nápravovými diffy to nemá nic společného. Protože ty uzle tam uděláš i při jízdě rovně. Při zatáčení se sice kola hádají, ale to u každého auta se zamčenými diffy.

Napsal: 28.09.2010 18:58
od wranglik
Panove dekuji za rady vazim si toho,klidne tu piste co chcete toto vlakno je zalozeno kvuli stavbe takze nikoho vyhazovat nebudu ani nechci,,ale bude to jak pise gorila 1a2 naprava bude tedy slozena takto motor uneho wheeliking prevodovka dale rozvodovka ze ktere bude prvni kardan pridelan k 2 naprave 2 kardan k 1 naprave stim ze jeste mezi kardanem a napravou bude pridelan domek od tamiya a pak to samy u 3 a 4 napravy ale tam jiz jak sem to prokonzultoval z Jerry mousem tak jeste pribyde mechanicky dig....dig tam bude kvuli tomu aby bylo mozny brzdit z kopce a pri zataceni na mensi plose takze myslim ze toto reseni bude asi nejlepsi a az to dodelam tak se pozna jestli ano ci ne......diky za rady a pomoc vsem:!: :!: :FINE:

Napsal: 28.09.2010 19:02
od Baterfly
Zdar. Nechci se vám do toho montovat, ale dost inspirace na téma model tatry najdete zde v trial foru http://forum.rctrucktrial.cz/viewforum.php?f=9 .

Napsal: 28.09.2010 19:07
od gorila
To: Worlusho
Jak jsi správně psal, nepochopil jsi to. 1. rozvodovka 2. a 3. rozvodovka 4.
Tím se vyvaruje uzlovaní a bude mít nápravy s podobným počtem otáček poháněné jedním motorem. Může dát motory paralerně.To se využívá u elektrovozidel na zpevněném povrchu, trochu to nahrazuje dif,ale nedojde k protáčení odlehčeného kola/nápravy/ Nebo na dva regly...

Napsal: 28.09.2010 19:40
od Worlusho
Ach jo, já pochopil koncepci 1 s 2 a 3 se 4 nápravou, je to jako pohon zadku na V3Sce, a ani jsem nic proti této koncepci nenamítal :wink:, ale to ti asi ušlo. Koncepce 1 se 3 a 2 se 4 funguje stejně jako každý jiný auto se zavřenými diffy, akorát jsou dvě přes sebe, nic víc nic míň. Otázku zapojení motorů jsme tady neprobírali a Kirchhoffovy zákony znám :roll:

Napsal: 28.09.2010 20:03
od gorila
Ale tvoje koncepce 1+3 a 2+4 zbytečně zvyšuje jízdní odpory při zatáčení. Přece, když se podíváš na auto ze shora, je jasně vidět stopy které opisují kola, potažmo nápravy. To platí i v případě 4x4, ale tam jsou síly menší.

Napsal: 28.09.2010 20:19
od gino
Ak by Ste uz celkom chceli odlahcit napravy , kardany atd. tak by bolo na mieste zarucit odpinanie prednych naprav od pohonu na volnobeh a taktiez medzi 1. a 2. napravou

Napsal: 28.09.2010 20:29
od Worlusho
Dohodneme se :wink: , každá z těchto koncepcí má své výhody a obě jsou funkční. Vím jaké stopy opisuje které kolo i k jakým tahům tam dochází. Já mám důvody k mému názoru a ty k tvému. Souhlas. 8)

Napsal: 28.09.2010 21:32
od gorila
Neber to osobně, ale nedohodneme.

Napsal: 28.09.2010 21:55
od wranglik
no tak sem vam udal makres nic extra to neni,,, jen aby bylo pro predstavu......

Obrázek

Napsal: 10.10.2010 19:23
od tomajz
drzim palce-.... to je taky moje přání... když sem se ptal adama jestli to nebude prodavat tak rikal zeto prodal... :lol: :lol:

Napsal: 15.10.2010 14:53
od wranglik
takze dnesnim dnem pokracuje stavba tatry..... prily mi konecne po dlouhe dobe dily,tak jdu pridelavat 3 zadni napravu fota pridam vecer ted uz musim jit makat mam co delat..... :OK: