Stránka 2 z 4

Re: TATRA 148 6x6 AXIAL

Napsal: 30.10.2010 23:13
od strejda
mara126 píše:musíš tu zadní nápravu uchytit jako tu před ní a ty vrchní linky uchyť vejš


Tak tak jinak to nebude makat. :FRIENDS:

Napsal: 31.10.2010 9:03
od Raduz
Děkuji všem zúčastněným za info v předešlých příspěvcích!

Tak na 3. ose prostřední link dle rady co nejvýše......

Takže základ je hotov........

Teď nastane testování a po té estetické uhlazení rámu + přelakování, no a pomalu vymýšlím nástavbu......

Napsal: 31.10.2010 9:23
od salvatore
Hele to, že ten kardan takhle "na sucho" chvíli jede, je jedna věc, ale jak dlouho to přežije pak v terénu?

Proč by nešel výstup z převodovky zkrátit?? Vycházím samozřejmě jen z toho obrázku, nicméně se mi zdá, že místo by tam bylo ne? Obecně kardan s homokinetickými klouby používá do úhlu 45 stupňů. U Tvého podvozku se mi zdá, že je to víc a bál bych se toho...

Napsal: 31.10.2010 9:31
od Raduz
jj až bude soustruh tak se zkrátí prodloužený výstup a také se musím poohlídnout po nějakých delších kardanech.

Napsal: 31.10.2010 10:43
od Pajik_CZ
Na co soustruh? Pilka na řelezo, pilníček, 3 minuty práce a je hotovo :wink:

TATRA 148 6x6 AXIAL

Napsal: 31.10.2010 12:55
od mara126
ty linky uchyť ve stejný vejšce,ten vrchní vzadu stejně jak ten předposlední

Napsal: 31.10.2010 13:51
od Pajik_CZ
Trošku OT > kde to auto stavíš? Na pozadí je vidět klempířská ohýbačka....

Re: TATRA 148 6x6 AXIAL

Napsal: 31.10.2010 14:52
od Raduz
Pajik_CZ píše:Na co soustruh? Pilka na řelezo, pilníček, 3 minuty práce a je hotovo :wink:

Já si to opravdu nechám na soustruh...... :wink:

mara126 píše:ty linky uchyť ve stejný vejšce,ten vrchní vzadu stejně jak ten předposlední

jj to jsem zkoušel a nevím proč ale bylo to opět náchylnější k roztrhávání kardanu mezi 2a3 osou :sad:

TATRA 148 6x6 AXIAL

Napsal: 31.10.2010 19:09
od mara126
kardan udělej vysouvací a máš po starostech

Re: TATRA 148 6x6 AXIAL

Napsal: 31.10.2010 19:24
od Raduz
mara126 píše:kardan udělej vysouvací a máš po starostech

Kardan přeci je vysouvací(teleskopický). :?:

TATRA 148 6x6 AXIAL

Napsal: 31.10.2010 19:26
od mara126
aha,tak to nerozumim tomu roztrhávání

Napsal: 31.10.2010 19:44
od Raduz
Ten zkrácený kardan je prostě tak krátký, že v při jízdě po rovině je zasunut(překrývá se) cca 15mm, ale když jedeš terénem tak se vlivem zvedání náprav vzdálenost prodlužuje a to se původně stávalo že při jedné nápravě v dolní mezní hodnotě a druhé nápravě v horní mezní hodnotě tolik vysunul, že se rozpojil. Po přendání krajních linků výše se situace zlepšila, že se již nerozpojí. Otázkou ovšem je kolik je potřeba minimálního překrytí, aby se v tahu nestrhly vroubky přes které se přenáší točivý moment, přeci jenom je to plast.

TATRA 148 6x6 AXIAL

Napsal: 31.10.2010 20:02
od mara126
no to víš že čim větší překrytí tim líp,ale co třeba omezit chod náprav.Z obrázků je vidět že je to hodně vysoký a křížení bude asi velký

Napsal: 31.10.2010 20:30
od minotaur
Merkur je nesmrtelný! Vypadá to brutálně. Nekroutí se ten rám nějak moc?

Napsal: 31.10.2010 21:35
od Raduz
mara126 píše:no to víš že čim větší překrytí tim líp,ale co třeba omezit chod náprav.Z obrázků je vidět že je to hodně vysoký a křížení bude asi velký

vysoké to je, ale počítám že si to ještě trochu sedne až přibude korba s nákladem...... :lol:

minotaur píše:Merkur je nesmrtelný! Vypadá to brutálně. Nekroutí se ten rám nějak moc?

Nekroutí, ty vingle jsou dvojmo, vždy oválnou dírou proti kulaté(ono by to ani jinak nepasovalo). Toto je už 3.verze rámu, líbí se mi na tom, že je to takové univerzální, spousty dírek...... :oops: