Stránka 2 z 2

Napsal: 03.07.2011 21:16
od tjjack
To je, ale problém nejspíš vyřešen. Nedalo mi to a ještě jednou jsem rozhodil převodovku. Všiml jsem si, že ty výstupy na kardany nejsou stějně, ale jsou o šroubek hozený, takže jsem to srovnal. Pak jsem šel hledat novej koenc na kardan, povedlo se mi jeden najít, už poslední. Tak jsem to pošéfoval, namontoval a šel vyzkoušet. Zatim to drží a musim říct, že jsem ty kardany nešetřil...

Napsal: 29.07.2011 17:07
od Slick7
Čau, vysvětli prosím větu " o šroubek hozený " něják jsem nepochopil z popisu, co tam teda bylo špatně.
Díky.

Napsal: 29.07.2011 20:51
od tjjack
Pokusim se ti nějak vysvětlit. V rozvodovce máš TOHLE a táš sešroubovaný skrz oz. kolečko. Jak máš na těch výstupech ty plošky, tak nebyly stejně, ale o 60° pootočený (o šroubek jinak) a to mi dělalo tu neplechu.

Napsal: 29.07.2011 20:59
od Slick7
Jasně, už ti rozumím, ale taková blbost opravdu způsobuje, že ti praská kardan? :roll: Mám dost velkou představivost a strojní vzdělání, ale nemůžu si vybavit důvod, proč by kvůli tomu měl praskat kardan.

Napsal: 29.07.2011 21:47
od tjjack
Já si to taky nedokážu představit, ale opravdu to tak bylo. Většinou prasknul na rovině, žádný zablokovaný kola, nic. Klidně se poptej Stiifiiho, ten u toho praskání vždycky byl...

Napsal: 29.07.2011 21:55
od Slick7
Zřejmě tam docházelo k cyklickému lomu. To pak stačí malo.

Napsal: 29.07.2011 22:00
od tjjack
Cyklický lom, to je na mě dost odborný. Můžu poprosit o překlad pro nestudovaného(zatím) uživatele?

Napsal: 29.07.2011 22:17
od Slick7
Cyklický, nebo taky únavový lom. Často opakované zatížení vede k porušení součásti při podstatně menším napětí (sile, namáhání), než je maximální napětí nutné k jejímu přetržení (rozlomení, zlomení, prasknutí) při spojitém nárůstu zatížení. Následkem koncentrace napětí a deformace dojde k propojení drobných prasklin a tím ke vzniku malé povrchové trhliny. Trhlina se šíří dovnitř krystalu materiálu a dále se zvětšuje, což je pro lidské oko nepostřehnutelné, až dojde po určitých cyklech (v našem případě jsou to otáčky kardanu) k tak velké vnitřní prasklině, která překročí mez pevnosti zbylého homogenního materiálu a následné deformaci. Takový lom se pak jeví na světle hladký a jako by půlkulatý. No, ve skutečnosti je to ještě mnohem víc složitější, ale do toho už bych nazacházel. Snad jsem to napsal trochu tak, aby se to dalo pochopit.

Napsal: 29.07.2011 22:54
od tjjack
Je to srozumitelný. Asi to bude i ten důvod praskání, očko bylo vždycky v prasklině hladký.

Napsal: 08.08.2011 11:47
od sosky
Bohuzial pri vcerajsom jazdeny to prasklo aj mne auto stalo na zadnej naprave a zrazu to puklo.Chcel by som vediet ako si to opravil a cim si to zlepil lebo tie krize mam nahradne ale len tie predky.Uz som sice objednal noryto ale zatial kym mi to pride aby som bol pojazdny.

Napsal: 08.08.2011 13:30
od rotruck
Jakým způsobem je kardan upevněnej - zajištěnej na vývodu ??
Je to klasicky jedním červíkem dotaženým na plošku na hřídeli ??
Axíka nemám , tudíž nevím :-p ale mně tak napadá úplně humpolácká myšlenka ...........
jestli by to nemohlo být daný dosedacíma plochama červíků - nemáte tam červík se špičkou , nebo oválným koncem ??
Jakou dosedací plošku zajišťovacího červíku mají ti co Vám praskaj a jakou ti co jim nepraskaj ??

Napsal: 09.08.2011 6:28
od gino
Najzranitelnejšia časť na axiale sú práve výstupy na kardany a kardany plastové . Ja za čias osemkolky som to lámal na počkanie . Tak som jedného krásneho dňa pozháňal celokovové ozubené kolo s výstupmi na kardan ( 1ks) a potom kovové kardany a dočasne bolo po probléme . Na SCX 10 sa mi dosť osvedčila tá spojka , ktorá v najťažších situáciách zachránila celé prevodové ústrojenstvo a aj kardany

Ale nedokážem si vysvetliť ako je možné aby sa bez sebemenšej záťaže kardany porúčali je to záhada :?: :!: