Stránka 2 z 2

Napsal: 04.08.2009 20:44
od CZ_Iceman
Takze mam za sebou prvni test jeepa se stridavym pohonem.

Prozatim jsem +- spokojeny. Natocil jsem v rychlosti i nejake to video, ale je to jen z blbeho fotaku tak omluvte kvalitu .

Auto jezdi hezky, rozjezdy jsou plynule (musim jeste potrenovat). Dokaze jet hezky pomalu, pritom maximalka je jako takovy rychlejsi poklus. Rozjezdy pod zatezi jsou take OK-ke ztrate synchronizace dochazi naprosto sporadicky-nastesti :)

Prozatim jsem upravil castecne rizeni. Ceka me jeste usadit hridel rizeni do lozisek a predelat 4 link. Bohuzel v zasilce mi dneska prislo vadne 15Kg servo a tak jsem tam provizorne hodil HS-311, ktera se s rizenim neskutecne trapi-jine servo sem ted doma nemel (6 Kg servo sem pred tydnem ja blbec pripravil na "navijak" ).

http://www.youtube.com/watch?v=2f0kwz6fIlI
http://img19.imageshack.us/gal.php?g=1004825r.jpg

Na videu jsem se snazil jet co nejpomaleji abych se pokusil motor dostat ze syncronizace-proto v nekterych mistech jizda neni uplne plynula.

Napsal: 04.08.2009 21:04
od salvatore
No vypadá to, že to chodí jak má. Tak gratulace!

Napsal: 04.08.2009 22:23
od CZ_Iceman
Diky :) Ani nevis jak jsem rad, ze to dopadlo dle ocekavani.
Jinak to co je na videu neni ani zdaleka plny vykon - nahoru jsem jezdil pres D/R na vysilaci kde jsem mel nastavenou maximalni vychylku na 15%. uvidim jak to bude fungovat po par mesicich jezdeni-jestli to bude dostatecne spolehlive.
Kazdopadne ten motor co tam mam ted je nechutne predimenzovany a tak objednam neco kolem tech 150W to tam bude +- idealni bych rekl
EDIT: Jeste mam dotaz ke zvetseni rejdu.
Predpokladam, ze budu muset trochu vypilovat vybrani na kamenu rizeni, protoze se opiraji pri plnem rejdu o ramena - je to tak, nebo je tam jeste nejaka jina finta jak zvetsit rejd ?

Napsal: 05.08.2009 10:20
od CZ_Iceman
Tak uz mi dneska prisly nove disky a pneu. Je to skutecne celkem zasadni rozdil oproti puvodnimu obuti. Vecer jestli vyjde cas, je zkusim nahodit na karu a zae neco natocit. Snad nebude prset jako vcera a tak bych jeepa vytahnul ven.

Napsal: 05.08.2009 10:34
od JM
Nejezdí to špatně, takže se omlouvám za zbytečné plašení ;) Ta převodovka s hodně velkým převodem asi dělá svoje.

Re: Wrangler Ostrava

Napsal: 10.08.2013 16:09
od CZ_Iceman
Tak prakticky po 4 letech jsem se konecne dostal k dokonceni Wrangleru :) Celou dobu nedodelany Jeep byl v krabici na pude a cekal na dokonceni:) Posledni tyden jsem mel trochu casu a tak sem se rozhodl s mladsi dcerkou , ze ho dame dohromady. Takze model je uz pojizdny a chybi nam jeste dodelat svetla a novy 4 link zadni napravy, ale to uz je detail. Jezdi to fajn a diky pouzite prevodovce a stridaku to ma neuveritelnou silu.

Tak ted jen snad vyrazit na nejakou tu "expedici"
stridak 150W 1200kV
2S LiPo 4000mAH
Prevodovka 3,33:1
ESC Turnigy CAR 35A

Marek
Obrázek

Re: Wrangler Ostrava

Napsal: 11.08.2013 13:04
od minotaur
Moje krevní skupina - nikam zbytečně nespěchat :lol:
Wráňa je pěkně čistě udělaný, ať slouží... teda komu? Tobě nebo cérce? 8) To chce ještě jedno vozítko do rodiny, ne? :wink:

Re: Wrangler Ostrava

Napsal: 11.08.2013 18:41
od Bandolik
Tak vítej a doufám že se někde potkáme :-)

Re: Wrangler Ostrava

Napsal: 12.08.2013 15:39
od CZ_Iceman
Tak sem vcera a dneska trosku na Wranglerovi zapracoval... Prekopal jsem kompletne zaveseni zadni napravy - koukal jsem na nejakou inspiraci na web a nasel jsem jednu upravu zadni napravy pod nazvem "magic link". Napad se mi libil, ale nemel jsem doma zadne stare nefukcni tlumice. Premyslel jsem jak to vyresit jinac a myslim, ze sem na to kapnul. Nasel jsem nastrelovaci hrebiky + sem vytocil na soustruhu mosazne pouzdro ve kterem hrebik "chodi" (pro toho kdo nema soustruh , tak lze pouzit i 2mm napajeci konektor - staci jej jen zkratit). Pouzdra jsem nasledne vlepil do karoserie. K tlumicum jsem prisrouboval pulku z kloubu MP-JET a cele to sestavil (klouby drzi v hrebikach bezpecne jen trenim a tak je rozborka velmi jednoducha)- viz obrazek. Pruzinky jsem pouzil z propisovacek po zkraceni na 3/4 puvodni delky. Touto upravou jsem zabil dve mouchy jednou ranou:
1, Zvedl se zadek podvozku
2, Zvysil jsem podstatne krizeni

Obrázek

Obrázek .

Obrázek

No a pak jsem jeste dodelal 4 link - vic kloubu jsem uz doma nemel a tak jsou udelane jen ty delsi linky, horni zustaly puvodni. Vcera jsem Jeepa vytahnul na zahradu a projel jsem s nim urcite daleko tezsi prekazky nez pred upravou.
Rano jsem zacal jeste programovat procesor, ktery bude "mozkem" celeho auta. Bude zajistovat plynuly rozjezd i brzdeni za vsech okolnosti (setri se tim prevody a hlavne jizda vypada mnohem realisticteji) + "tempomat", dale bude ovladat brzdove zvetlo + osvetleni zpatecky. Dalsi funkci bude kompletni ovladani osvetleni auta (prepinani mezi dalkovyma/potkavackama, zapinani a vypinani osvetleni). Dalsi funkci bude soft start navijaku atd.. - treba me jeste neco napadne. Zatim mam naprogramovane plynule rozjezdy a brzdeni + brzdove svetla a couvacku. Tak ve volnem case budu snad pokracovat. Ted me jeste smoli to rizeni a uvazuju jakou cestu nejlepe zvolit, protoze takhle to je dost o nicem.
Za nakopnuti budu jen rad.

Marek

EDIT: Jeste jsem zapomel uvest upravu ramen predni napravy (propilovani)

Postuju nejake fotky:




Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Wrangler Ostrava

Napsal: 12.08.2013 16:49
od Petr3
Křížení pěkné ale počítej s tím že do kopce se ti to bude stavět na 3 kola.

Re: Wrangler Ostrava

Napsal: 12.08.2013 18:39
od nivak
Přesně tak...měl jsem to samé, ale bez té pružinky...výjezdy na hovno a boční náklon v pr*eli

Re: Wrangler Ostrava

Napsal: 12.08.2013 20:29
od CZ_Iceman
Toz uvidime, je to lehce vratna uprava tak pokud se to neosvedci tak to prekopu a bude. Nicmene podle puvodniho zdroje se prave osvedcily ty pruzinky - eliminovalo to vyse uvedene problemy a tak jsem sam zvedav jak si podvozek povede kdyz se porovna s nejakou "konkurenci" treba na nejake expedici. Kazdopadne diky za postrehy.

Re: Wrangler Ostrava

Napsal: 13.08.2013 21:29
od CZ_Iceman
Tak dneska jsem vytahnul jeepa na chvilku ven a zkusil trosku zajezdit-no a na kastli pribylo par sramu :).S autem se prozatim ucim jezdit tak to misty neni zadna hitparada, ale doufam, ze se to zlepsi :wink: Natocili jsme i kratke video (tocila starsi dcerka a tak omluvte "kompozici"). No mam celkem dobry pocit z toho jak auto jezdi. Nemam nejake zive srovnani (jen videa co jsem videl) a pripada mi , ze tohle je snad schopny "setup" pro eventualni dalsi "vyvoj". No rozhodne me smoli to rizeni - to budu jeste muset polecit a pak mam trosku pocit,ze by chtelo nejak zmekcit tlumice, zdaji se mi byt mozna trochu tvrde - tady si necham poradit, protoze jsem cetl spousty protichudnych nazoru a tak v tom mam hokej. No obecne sem se docetl, ze doporucujou vylit olej a nechat jen pruzinu - nicmene tady nevim a budu rad za nazor. Jinak v terenu jsem pouzival D/R na vysilaci nastaveny na 30% + expo , takze vykon na videu neni ani zdaleka plny :mrgreen: . Jedine plne vychylky jsem mel na trave at je videt jak rychle model jede (rychlejsi chuze.). Taky bocni naklon mi rozhodne nepride spatny :wink:
Za komentare a navrhy na zlepseni budu urcite moc rad.
Marek

http://youtu.be/5a2tqYwpOco

[youtube_url]http://www.youtube.com/watch?v=5a2tqYwpOco[/youtube_url]

Re: Wrangler Ostrava

Napsal: 19.08.2013 20:10
od CZ_Iceman
Takze sem udelal dalsi upravy - kompletne jsem predelal rizeni a jeste lehce prepracoval zadni napravu a celkove nepatrne zvedl karoserii. Porovnaval jsem upraveneho Wranglera s Axialem od Bandolika na "miniexpedici" a rekneme pruchodnost terenem je po upravach 90% v porovnani s axialem-takze spokojenost :). Na nektere parezy jsem se proste nevysplhal :). Jinak na kare pribylo hezkych par "skrabancu" a tak az budeme mit auto poradne "v ruce" tak to vidim na celolak :-D . Jen jsem chtel zeptat kde se daji koupit original nalepky na wraglera - nasel jsem snad vsechny dily krome nalepek ?

Marek

Re: Wrangler Ostrava

Napsal: 19.08.2013 20:38
od Bandolik
Tak mohu jen potvrdit průchodnost je téměř stejná jako axík :-D už se těším až pojede na opravdovou expedici