Stránka 2 z 3

Re: Střídavé motory a regulátory dotaz

Napsal: 19.10.2012 22:24
od sWiNe
Já si taky myslím, že by to mělo být shodné s ezrunem a všema těmahle turnigy a hobbywing kartama ... teda známý mi nedávno nabízel regl Reely s tím, že je to kopie Ezrunu. Dovez to do Krnova Jardo, programovací kartu mám, zkusíme ...

Re: Střídavé motory a regulátory dotaz

Napsal: 19.10.2012 23:36
od Filip
vypadá to stejně jako azrun tak karta asi bude pasovat. Co tě vedlo ke koupi tohodle? Měl si koupit rovnou ezrun za polovinu

Re: Střídavé motory a regulátory dotaz

Napsal: 25.07.2013 22:04
od jirkak
nechci zakládat nové vlákno a chci porosit o radu. Řeším co za motor na model, který by měl splňovat tyto požadavky:
Rychlost modelu 40 km/h nebo více, váha bude někde kolen 8 kg, bude to desetina tatra s klasickou rourou 4x4

Takže stříďák či stejnosměrný a jaký typ, jaké parametry výkon,...., po několika diskuzích se přikláním ke střídavému, ale absolutně nemám páru co a jak .

Re: Střídavé motory a regulátory dotaz

Napsal: 25.07.2013 22:27
od Gluck
40Km/h na tatru je malinko moc ne ? Ono se to nezda ale je to docela fofr ta ctyricitka!

Re: Střídavé motory a regulátory dotaz

Napsal: 26.07.2013 13:11
od jirkak
No je, ale jestli se domluvím tak budu stavět dva a budoucí majitel toho jednoho modelu na tom trvá, cituji slova jeho: Rusové mají model Kamazu co jede 40 km a tatra přeci nepojede pomaleji! Původně jsem se s kolegou taky bavili jen o 30 km. Navíc bude to v rukou zkušeného řidiče.

Re: Střídavé motory a regulátory dotaz

Napsal: 26.07.2013 14:00
od Hanys
Tak vidím, že ses zeptal na to samý co já o vlákno vedle pohony-a-regulatory-f21/nahrada-speed-600-eco-za-stridak-t9589-15.html přesunu sem odpověď ttjacka
tjjack píše:U tohohle projektu se obávám, že budeš potřebovat nějaký pětinový combo, a to jezdí i na desetičlánky....

Sežeňme tedy pětinový combo... ani nevím jak to vypadá natož jaký hledat parametry?
Desetičlánek Lipo? To je třeba tohle? http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _pack.html

Re: Střídavé motory a regulátory dotaz

Napsal: 26.07.2013 14:07
od Borik
40 nebo 30 km/h je v podstatě jedno .... I 20 km/h je na Tatru obrovská rychlost. Budou velké problémy s jízdou v terénu a nebo onroad, protože jedno odporuje druhému. Na takový rozsah rychlostí je už nutná převodovka a to s hodně rozdílnými stupni. Stříďák ano, ale tam bude potřeba velmi pečlivě vybírat regulátor, protože jen málokterý zvládne rozběh z minimálních otáček a ještě k tomu bude muset být obousměrný. Při váze 8 kg a velké rychlosti to bude skoro zbraň.

Re: Střídavé motory a regulátory dotaz

Napsal: 26.07.2013 15:01
od tjjack
Hanys píše:Sežeňme tedy pětinový combo... ani nevím jak to vypadá natož jaký hledat parametry?
Desetičlánek Lipo? To je třeba tohle? http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _pack.html



Jo, to je desetičlánek (10S). Jinak pětinový kombo dělá mamba, ale tam je trochu vyšší cena. Kdžy mrkneš na HK, tak na něco narazíš.
Jentak pro příklad
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... r_ESC.html
... když tak na to koukám, tak tenhle regl je jenom na osmičlánek, ale i tak si myslím, že by to s tímhle motorem mohlo docela lítat ;-)

Re: Střídavé motory a regulátory dotaz

Napsal: 26.07.2013 19:05
od Hanys
Díky za odkazy,
vybral jsem doporučené:
motor:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html
regl:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... r_ESC.html
baterku:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html
nabíječku:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... arger.html
a ještě servo na řízení:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 21sec.html

Když má ten motor 1740ot/volt a baterka 29,6V, to znamená, že to bude točit 51.500 ot/min na prázdno? To je mazec.

A ještě k baterce, má tyto údaje: 5800mAh 8S 25C, 8S je 8 článků sériově po 3,7V
25C znamená, že ji můžu vybíjet proudem 25*5,8A = 145A? Motor bere max.135A, takže asi dobrý a regl snese 200A...

Re: Střídavé motory a regulátory dotaz

Napsal: 26.07.2013 21:27
od tjjack
Nemáš za co, když můžu, pomůžu....
Jinak ano, motor bude točit přes 50 tis rpm, ale do tý tatry bude chtít zpřevodovat, aby to mělo vůbec nějakou sílu a moc jsi netrápil motor s reglem.
Baterka přesně jak píšeš, akorát bych možná vzal víc C, přecejenom ten motor si ve špičce, kdy to jde pomalu do skratu vezme i víc ;-)

Re: Střídavé motory a regulátory dotaz

Napsal: 26.07.2013 21:36
od jirkak
Borik píše:40 nebo 30 km/h je v podstatě jedno .... I 20 km/h je na Tatru obrovská rychlost. Budou velké problémy s jízdou v terénu a nebo onroad, protože jedno odporuje druhému. Na takový rozsah rychlostí je už nutná převodovka a to s hodně rozdílnými stupni. Stříďák ano, ale tam bude potřeba velmi pečlivě vybírat regulátor, protože jen málokterý zvládne rozběh z minimálních otáček a ještě k tomu bude muset být obousměrný. Při váze 8 kg a velké rychlosti to bude skoro zbraň.

Ano min. dvoj stupňová převodovka by tam byla terén/rovina

Re: Střídavé motory a regulátory dotaz

Napsal: 26.07.2013 21:40
od Hanys
Na rychlost 45km/h je potřeba 1800 ot/min na kolech.
Tedy 51500/1800 je převod 28:1. Z toho v rozvodovce je 2:1 a v sestupce 3,36:1 do celkového převodu chybí 4,15:1...
Ten dvoukvalt se tam určitě ještě vejde.

Re: Střídavé motory a regulátory dotaz

Napsal: 26.07.2013 21:44
od Patt
Kamarádi nemáte někdo manuál v češtině na nastavení reglu Robitronic Speedstar Brushless Crawler?
Zítra bych ho potřeboval přeprogramovat na Mrakáči páč brzda v neutrálu není na max což já bych rád :-)

Re: Střídavé motory a regulátory dotaz

Napsal: 26.07.2013 21:55
od jirkak
Hanys píše:Na rychlost 45km/h je potřeba 1800 ot/min na kolech.
Tedy 51500/1800 je převod 28:1. Z toho v rozvodovce je 2:1 a v sestupce 3,36:1 do celkového převodu chybí 4,15:1...

Vtom bych problém neviděl, převodovku bych složil na míru. Jen jak se dívám na ty odkazy tak si říkám jestli budu dělat obě tak rychlé auta , sotva jsem si koupil nabíječku, abych sháněl druhou :-D

Re: Střídavé motory a regulátory dotaz

Napsal: 26.07.2013 21:58
od jirkak
Takže pokud bych použil návrhy výše uvedené a bude to fungovat šel bych do toho. A jedna otázka nebudou ty vysoké otáčky na motoře nějak naklánět auto vlivem odstředivé síly?