Stránka 2 z 6

Re: Podvalník Transporta P-50

Napsal: 16.10.2012 20:51
od Slick7
Asi jedna z nejtěžších věcí byla výroba přední točny, letovat mosazné díly tak, aby už přiletované neupadly, bylo občas dobrodružný. Mosazný korpus byl navíc zpevněn duralovou kostrou a oba celky byly vzájemně spojeny šrouby.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Podvalník Transporta P-50

Napsal: 17.10.2012 16:32
od Slick7
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Podvalník Transporta P-50

Napsal: 19.10.2012 21:10
od Supiluliumas
Neskutečné toto. Já hlavně obdivuju tu představivost a plánování. To musí být propracovaná projektová dokumentace. :-)

Re: Podvalník Transporta P-50

Napsal: 19.10.2012 21:28
od Slick7
Supiluliumas píše:Neskutečné toto. Já hlavně obdivuju tu představivost a plánování. To musí být propracovaná projektová dokumentace. :-)


Výkresová dokumentace mi zabrala určitě víc času, než samotná stavba modelu, ale nelituji, udělal jsem už i několik důležitých změn a pořád zjišťuji, že je ještě co dolaďovat.

Vytvoření tažného oje:

Obrázek

Re: Podvalník Transporta P-50

Napsal: 19.10.2012 21:45
od Slick7
Kompletace přední točny:

Obrázek

Obrázek

Re: Podvalník Transporta P-50

Napsal: 19.10.2012 23:18
od Borik
Nádherná práce ! Něco takového se jen tak nevidí. Držím palce a doufám, že to celé někdy uvidím naživo.

Re: Podvalník Transporta P-50

Napsal: 20.10.2012 21:02
od Slick7
Zahájena kompletace podvozku. Do disku jsem přiložil odlévané středy, abych viděl, jak to bude vypadat.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Podvalník Transporta P-50

Napsal: 20.10.2012 21:30
od sWiNe
Když je někdo špičkový strojař a modelář v jednom, tak je to pastva pro oči .... :OK:

Re: Podvalník Transporta P-50

Napsal: 21.10.2012 9:41
od Slick7
sWiNe píše:Když je někdo špičkový strojař a modelář v jednom, tak je to pastva pro oči .... :OK:

Myslím, že se mám pořád ještě hodně co učit, ale horší je, že není moc od koho, zkušenosti mizí a bohužel se nepředávají jak dřív, z generace na generaci. :-p
Asi si dám inzerát. :-D

Re: Podvalník Transporta P-50

Napsal: 21.10.2012 10:46
od Slick7
Lepení nástavby ke kostře, vše pod ní, už musí být hotové, v této fázi stavby, se už nedá na kostře nic opravovat.

Obrázek

Re: Podvalník Transporta P-50

Napsal: 22.10.2012 8:39
od Loupak83
8o :tleskam: :hura: neskutečný mazec
smekám klobouk tohle je fakt nádherná ukázka modelářství

Re: Podvalník Transporta P-50

Napsal: 22.10.2012 18:56
od Stan
No to je opravdu luxusní práce. :hura: Co dodat? Snad jen otázku,pokud to někde bylo prezentováno tak se omlouvám.V jakém že měřítku je tato perfektní stavba prováděna? 1:13,5 nebo 1:14 nebo v jiném? 8)

Re: Podvalník Transporta P-50

Napsal: 22.10.2012 22:44
od Slick7
Tak jsem to přeměřil, abych měl jistotu, kolik ten model má, tak je to něco mezi 14 a 13.5, ale nejblíž to má k té 1:13,5. ;-)

Tady ještě přidávám data originálu.

Těžký podvalník P-50 je určen k rychlé přepravě pásové a kolové techniky a jiného materiálu do hmotnosti 63 tun. V nouzovém případě až 80 tun, maximální rychlost však může činit 10 km/h. Je řešen pro jízdu v soupravě s tahačem po komunikacích I. až III. třídy, po cestách se zpevněným povrchem a po únosném terénu bez vnějších nerovností a překážek.

Podvalník je pětinápravový přívěs s rovnou ložní plošinovou plochou. Skládá se z rámu s plošinou a nájezdovými můstky, náprav s vozidlovými koly, brzdové soustavy, řízení a elektroinstalace.

Výrobce: Transporta Chrudim


Technicko-taktická data
Rozměry:
- celková délka (včetně oje): 10 715 mm
- celková výška: 1 420 mm
- výška ložné plochy: 1 000 mm
- celková šířka: 3 100 mm
- rozvor: 940 mm + 4 000 mm + 1 100 mm + 1 100 mm

Ložná plocha:
- délka: 6 100 mm
- šířka: 3 100 mm

Hmotnosti:
- pohotovostní: 16 200 kg
- užitečné zatížení: 63 000 kg

Rychlost: - dovolená: 40 km/h

Re: Podvalník Transporta P-50

Napsal: 22.10.2012 22:53
od Slick7
Práce nad točnou, přidělávaní plastových panelů k rámu.

Obrázek

Re: Podvalník Transporta P-50

Napsal: 22.10.2012 22:57
od Slick7
Lepení menších, a větších dílů k přidělaným panelům, připevnění otočných rolek, pro tažení lana navijáku. Každá rolka má kluzné ložisko.

Obrázek