Stránka 2 z 8

Re: SCX10 Jeep Wrangler Unlimited KIT - stavba

Napsal: 16.03.2013 18:25
od patran77
Gratuluji ke kitu ,tak ať ti to jezdí.

Re: SCX10 Jeep Wrangler Unlimited KIT - stavba

Napsal: 16.03.2013 23:34
od virtual
XaX píše:Akorát tlumiče - v životě jsem je sám neplnil, a překvapilo mně, že když se naplní poctivě opravdu po okraj, tak skoro nejdou stlačit, resp. dají se stlačit tak 1cm max. To se tam má nechat nahoře trocha vzduchu? Fakt nevím, přijde mně, že je to hrozně málo.


Na blogu Axialu je pěknej článek o stavbě tlumičů, doporučuju přečíst (autor tuším Bender). Existuje fígl když nechceš žádnej rebound na tlumiči, zavřít ho se stlačenou osičkou (res. v max. kompresi), pak se sám nevrací a jen tlumí průtokem oleje...

Re: SCX10 Jeep Wrangler Unlimited KIT - stavba

Napsal: 17.03.2013 10:33
od XaX
Diky za tipy na ty tlumice. Mrknu na to.

K tem parabolam - nenasel jsem nic takoveho, ale jak je to balene po malych saccich, co jsou zas ve vetsich saccich :), tak se neda vyloucit, ze tam neco bude.

Re: SCX10 Jeep Wrangler Unlimited KIT - stavba

Napsal: 17.03.2013 10:35
od XaX
Aktualni stav - mam slozene napravy, tlumice, ramena a prevodovku s motorem.

Re: SCX10 Jeep Wrangler Unlimited KIT - stavba

Napsal: 17.03.2013 11:59
od rubiconCB
K těm parabolám.....podle fotek je tam vidím přibalené u lexanky(paraboly+blinkry) :OK:

Re: SCX10 Jeep Wrangler Unlimited KIT - stavba

Napsal: 17.03.2013 19:53
od maztekk
jj, měli by tam stopro být, koukal jsem na unboxing na trubce a tam je měl.
Jinak už nás nenapínej a nahoď nějaké foto.

Re: SCX10 Jeep Wrangler Unlimited KIT - stavba

Napsal: 17.03.2013 22:01
od XaX
Tak tady je první kapitola:

http://myrcmodel.wordpress.com/2013/03/ ... ontzfze-1/

moc textu ani fotek není, nějak zapomínám fotit, tak nakonec jsem vždycky vyfotil až výsledek :-)

Ale je tam aspoň pár hintů ;-)

Re: SCX10 Jeep Wrangler Unlimited KIT - stavba

Napsal: 17.03.2013 22:20
od maztekk
Ono je právě docela těžké stavět a fotit, člověk se do toho sekne a pak kouká co že postavil a nic nevyfotil :-D

Re: SCX10 Jeep Wrangler Unlimited KIT - stavba

Napsal: 21.03.2013 12:03
od XaX
Včera jsem zvládnul akorát smontovat nápravy s ramenama, a přidělat servo na přední nápravu a spojit s řízením. Dneska snad složím konečně rám, připojím nápravy a tím bude podvozek skoro komplet. Pak mně čeká osazování elektroniky, na to jsem vážně docela zvědavý :-)

Technická otázka - u Novaka (Goat 3S, jak jsem psal) je externí BEC, v návodu je napsáno, že při použití 3S lipol je podmínkou jeho použití (stejně jako musí být namontovaný ventilátor na ESC). Ale mně spíš zajímá, pokud NEpoužiju 3S, tak může tam být, nebo ne?

Re: SCX10 Jeep Wrangler Unlimited KIT - stavba

Napsal: 21.03.2013 14:04
od virtual
Záleží, co všechno chceš napájet. Goat má 5A BEC, takže jedno 20kg servo a osvětlení dá na 2S vpoho. U BECu je důležité o kolik musí snižovat napětí, proto se pro 3 a vice článků (u reglů co to umí) používá silnější externí.
Pokud obojí chceš použít i na 2S, vadit by to nemělo. Pozor na zapojení! Z regulátoru pak jde tuším jen signál...

Re: SCX10 Jeep Wrangler Unlimited KIT - stavba

Napsal: 21.03.2013 14:14
od Loupak83
pokud tam budeš mít hodně závitový motor tak bych větrák neřešil
já ho tam taky nemam a mam 21,5 stříďáka od robitronicku a co mam zkušenosti z Venoma tak i více jak 2 hodiny jízdy v terénu a régl měl normální venkovní teplotu
jinak pokud z toho nechceš mít sprintera tak jezdi na 2 článek

Re: SCX10 Jeep Wrangler Unlimited KIT - stavba

Napsal: 21.03.2013 16:23
od XaX
virtual píše:Záleží, co všechno chceš napájet. Goat má 5A BEC, takže jedno 20kg servo a osvětlení dá na 2S vpoho. U BECu je důležité o kolik musí snižovat napětí, proto se pro 3 a vice článků (u reglů co to umí) používá silnější externí.
Pokud obojí chceš použít i na 2S, vadit by to nemělo. Pozor na zapojení! Z regulátoru pak jde tuším jen signál...

Takže ještě jednou pro blbé :-)

externí BEC tam namontovat můžu, ať chci používat 2S nebo 3S, asi je to důležité například kvůli chlazení. A za druhé - jsem fakt začátečník, co to znamená, že z regulátoru jde jen signál? Čeho signál? :?:

Re: SCX10 Jeep Wrangler Unlimited KIT - stavba

Napsal: 21.03.2013 17:20
od virtual
Taky bych se nepasoval do role odborníka, ale pokusím se napsat co vím.
BEC je obvod, který převádí napětí z baterie na napájecí napětí pro přijímač a servo. Při standardním zapojení převádí BEC integrovaný v regulátoru napětí z baterie (2S lipo cca 7,4V) na cca. 5 až 6V a těmi napájí přijímač a servo (silovými drátky z regulátoru do přijímače, bílý je signál). Pokud použiješ např. 3S baterku a ještě potřebuješ třeba dvě extra silná serva na zatáčení obou náprav, asi žádný integrovaný BEC to neutáhne a docházelo by k přetížení. Pak je nutné použít externí BEC, který se zapojí do BATT vstupu na přijímači. Musí se také přerušit jeden ze silových drátků od regulátoru.
Abych to nějak uzavřel, pokud pojedeš pouze na 2S baterku a 21z motor (?), osobně bych tam větrák nedával, ani neinstaloval externí BEC. Větráček můžeš nainstalovat, chladí regulátor pokud bys např. jezdil dlouho na plný plyn. Použití externího BEC s 2S baterií nevadí (není ale potřeba a dá se to dodělat), je ale potřeba pájení a správné zapojení všech drátů (nevím jak to má Novak připravené, já mám Goat 2S).
Snad to je trochu srozumitelné, kdyžtak se ptej...

Re: SCX10 Jeep Wrangler Unlimited KIT - stavba

Napsal: 22.03.2013 1:02
od Andersonn
virtual to popsal hezky a jen bych dodal, ten bec ti to utáhne napěťově ale ne už proudově, u interních BECů bývá největší problém v tom že mají většinou okolo 2A a ty je schopno si silnější servo sebrat pro sebe, proto je důležité použitý externího becu při silnějších servech, případně využít serva která mají vstupní napětí až 7,4V a jdou napájet přímo z baterie a přivede se k nim pouze signál, co se týče chlazení tak externí BEC odlehčí regulátoru ale je možný že se sám bude dost hřát (nemám zkušenost) ale zase spálenej bec za dvě klča je lepší než regl za dvojku :-D

Re: SCX10 Jeep Wrangler Unlimited KIT - stavba

Napsal: 22.03.2013 7:59
od salvatore
Pokud vím, že budu používat 2S akumulátor, je lepší použít servo na Hi-Voltage. Cenově jsou dražší, ale silnější a rychlejší. Pak se plus a minus serva propojí přímo na baterku společně s plusem a minusem regulátoru. Interní BEC regulátoru pak napájí pouze přijímač (případně třeba méně náročné servo na řazení)