Stránka 11 z 78

Napsal: 06.04.2012 23:40
od lukai
Pokračování příště!



Tak to som teda zvedavy! Clovek by povedal, ze ty si to davas robit dakej profesionalnej firme na CNC frezach... Mat tolku zrucnost a napaditost ako ty 8o :hura:

Napsal: 07.04.2012 8:52
od nivak
Mílo ty si fakt ,,magor¨ to není možný. :tleskam:

Napsal: 07.04.2012 9:29
od Mila198
Kluci, jak už jsem psal, tak neumím ani kreslit ve 3D (jen tužkou), natož programovat CNC mašiny, mám jen soustruh a frézku PROMA, a synovce, který se naučil kreslit ve 3D, a který je asi stejný "magor" jako já, protože vždy když mi něco nakreslil, tak jsem se ho ptal, jestli se nezbláznil - jak to mám vyrobit, ale pak jsem se vždy do toho zakousnul, a snažil jsem se to udělat tak, jak to on nakreslil, což se mi daří - ale ne vždy napoprvé, jako třeba ty rámečky. Musí vás to ale bavit, což je případ nás dvou.

Napsal: 07.04.2012 9:44
od Balu
Nevím jestli se neopakuju,ale i kdyby :lol: hlubokej obdiv,neskutečná práce.Nezbývá jen tiše závidět Tvůj um a nápady.Někdy bych to rád viděl naživo,až budete mít v klubu nějakou akci dej sem avízo-bedlivě to tu v němém úžasu sleduju.

Napsal: 07.04.2012 16:58
od salvatore
Tohle je asi - no spíš jednoznačně - nejvíc co tu máme. Zpracování, model, velikost... prostě neskutečný!!!

Napsal: 07.04.2012 17:47
od Mila198
salvatore píše:Tohle je asi - no spíš jednoznačně - nejvíc co tu máme. Zpracování, model, velikost... prostě neskutečný!!!

Ačkoli jsi Jaromíre administrátor, tak s tebou nemohu souhlasit, a musím ti odporovat. Co se týče velikosti, tak to je v pořádku, ale ti ostatní kluci to mají přeci jenom kvůli té velikosti mnohem složitější. Já mám problémy se stavbou v tomto měřítku, a nedovedu si představit, že bych to měl stavět v poloviční velikosti, jako třeba Pepa Dojčar. To je neskutečné, co on dokáže na těch trpaslících (promiň Pepo) udělat. Má ale obrovskou výhodu, že tvoří auta, na která se může podívat, sežene veškerou dokumentaci i fotky, což je pravým opakem mého případu, protože to auto u nás v republice nikdo neviděl, asi nikdo nemá jiné podklady, a proto si na něm něco musím vymyslet a udělat podle svého - ale nikdo to nepozná. Další výhodu má v tom, že to už dělá hodně dlouho, ale já tvořím po tom tanku první kolové vozidlo, nepočítaje kdysi v hluboké totalitě okruhové "čuďáky" v měřítku 1:8. Takže já jsem trochu ve výhodě, ale stejně mě to potěší, když mě někdo pochválí.

Napsal: 07.04.2012 20:24
od minotaur
Má tu smysl něco psát?
:SUPER: :FINE: :hura: :tleskam: :YOP: :MORE:
Fascinující seriál. Jen když si vezmu, kolik času ti musí sebrat výroba třeba je šablon, přípravků, apod.

Napsal: 08.04.2012 9:28
od salvatore
Mila198 píše:Ačkoli jsi Jaromíre administrátor, tak s tebou nemohu souhlasit...


To jestli jsem, nebo nejsem administrátor si myslím, že pro normální debatu nemá vůbec žádný vliv. To jako bod č. jedna.

Nicméně osobně si prostě myslím, že tohle je fakt nejvíc nejlepší! Nic proti nikomu! Ale tady bych řekl, že na velikosti tak nějak trochu záleží...

Napsal: 08.04.2012 10:10
od NAMOR
TAKOVOU PRÁCI ČLOVĚK JEN TAK NEVIDÍ .TEDA JÁ NĚCO TAKOVÉHO A ASI VŠICHNI OKOLO VIDÍ NĚCO TAKOVÉHO POPRVÉ A ZŘEJMĚ TAK JAK JÁ JEN A JEN ZÁVIDÍ CO TY TVOJE RUČIČKY DOKÁŽOU S RŮZNEJMA MATERIÁLAMA.

Napsal: 08.04.2012 17:49
od Mila198
Přestaneme tu polemizovat o velikosti, jestli na tom záleží, nebo ne, protože to je spíše téma pro naše drahé polovičky, a pojďme se podívat o kousek dál. Každý tahač musí mít samozřejmě točnu, pro připojení návěsu. Aby točna byla plně funkční, tak musí být uložena na dvojitém otočném kříži, aby mohla kopírovat veškeré pohyby návěsu.
Obrázek

Obrázek

Samozřejmostí je i plně funkční dálkově ovládané zřízení na zajištění a odjištění tažného čepu návěsu, které je zhotovené ze dvou plechových kleštin.
Obrázek

Obrázek

Ty jsou dvojzvratné uchycené na dvou šroubech a vzadu je vyfrézovaný excentr, který zajišťuje kleštiny v zavřené poloze. K sobě jsou kleštiny přitlačovány dvěma pružinami, a umožňují rozevření při najíždění tažného čepu návěsu.
Obrázek

Ovládací páčka je ovládána pomocí bovdenu od serva uzávěrek diferenciálu. Potom bylo potřeba zhotovit některé makety, jako třeba bednu na nářadí a vzdušníky. Na to jsem opět použil můj oblíbený materiál MDF a sololit,

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Pak došlo ještě na nějaké dodělávky, ale to nemíním teď v tom množství fotografií hledat, ale třeba to potom někde zahlédnete, protože dodělávek bylo mnoho. Každý vojenský tahač má navijáky, aby mohl natáhnout na návěs i nepojízdné stroje a odvézt je. I jejich základ je z MDF, Protože se mi z toho dobře dělá.
Obrázek

A tady jsou ostatní části navijáků.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

A tady je to pokupě.
Obrázek

Přidělat kryty na lanové bubny,
Obrázek

kastlíky na zakládací klíny,
Obrázek

a už se to podobá navijákům.
Obrázek

Ještě pár ovládacích pák, aby to bylo čím ovládat.
Obrázek

Obrázek

Dále jsem si naohýbal pár plechových profilů, abych mohl zhotovit pochůznou plošinu.
Obrázek

Trochu to sletovat a sešroubovat, aby to drželo pohromadě.
Obrázek

Pak jsem potřeboval udělat větrací otvory ve sluneční cloně před oknem. Po několika málo pokusech jsem se rozhodl, že jediná možnost je vytvořit si raznici. Zhotovil jsem si čtyři sólo raznice na větračky z obyčejného plocháče.
Obrázek

Obrázek

Ty jsem svařil spolu s držákem z plocháče, na jehož protikusu jsem vyfrézoval oválné otvory, aby se mohl materiál prostřihnout a na druhé straně vtlačit dovnitř.
Obrázek

Pak už jen stačilo vložit na správné místo plech a ve svěráku stáhnout. Plech se na jedné straně prostřihl, a ohnul tak, jak jsem potřeboval.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: 08.04.2012 20:43
od Bezmozek
Paráda, ty větrací otvory jsou jako živý, kdysi jsem měl průduch v kapotě z dvířek dílenský skříňky tak je mám v živý paměti.
http://bezmozek.webpark.cz/bayern/mazlik008.jpg
BTW: Když si odmyslim rozdíl v nákupce materiálu, se divim, že to neděláš 1:1. Na tvoje auta by STK byla asi sranda 8)

Napsal: 08.04.2012 22:29
od jancernik
Smekám. Netušim sem, že máme v Liberci takovýho borce.

Napsal: 15.04.2012 11:33
od Mila198
Vzhledem k tomu, že nemám příliš času, tak vám toho dnes asi moc nenapíši, ale spíše to bude obrázkové leporelo. Pokud bude nějaký dotaz, tak ho zodpovím příští víkend. Budeme vyrábět výfuk, který má oplášťování, které jsem několikrát zkazil, protože stále počítat a počítat, a pak někdo přijde.... Nakonec jsem se zamknul v dílně, abych nebyl nikým rušen, a mohl dokončit tuto práci.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Na výstupu je funkční klapka - už vyzkoušeno, vyváženo a funguje!
Obrázek

Potom bylo nutné udělat plno různých drobností, aby se mohl vlastní výfuk smontovat s opláštěním a držákem.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Nakonec bylo potřeba propojit tlumič výfuku s motorem. Ono se to tak ani vlastně nedá napsat, protože on ten tlumič funguje obráceně, spíše jako rezonátor. Když jsem poprvé nastartoval motor pouze s výstupní trubkou z originálního tlumiče, tak jsem byl překvapen nízkou intenzitou hluku vystupující z této trubky, myslel jsem si, že budu nucen vykuchat originální tlumič u motoru. Teprve po propojení se z přídavného "tlumiče" začaly ozývat ty správné zvuky.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

A teď jedna kontrolní otázka: TAKÉ MÁTE PO PRÁCI NA STOLE TAKOVÝ BORDEL, ŽE UŽ NENÍ CO KAM POLOŽIT???
Jsem nějakej divnej, nebo je to normální???
Předem vám děkuji za odpověď.


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: 15.04.2012 11:49
od Alindur
Perfektní práce.
S tim bordelem to je normální.Mě se dokonce vejde setjný množství věcí co máš ty na poloviční stůl ,takže na konci nevidim ani desku stolu.

Napsal: 15.04.2012 13:05
od UFO
Jo. je to normální...

na velkej stůl se mi vejde jen podvozek :oops:

http://ufo94.rajce.idnes.cz/Soudruh/#IMG_0022.jpg