A zase ty nápravy, aneb Tacoma už komplet v kovuUž jsem dlouho nic nepřihodil. Dnes je konečně co, tak jdeme na to. Po třech týdnech jsem něco nashromáždil. Proč po třech zachvilku rozepíšu.

Začlo to na Projektu Vodník, kdy se mi při závodě z přední nápravy udělal samosvor a Tommyprodej mi půjčil rozvodové kolo do nápravy, tak jsem jí tam půlil a vyměnil to. Bylo to lepší, ale občas přední náprava stejně zacvakala a netočila se. Problém se zcela odstranil, když se šlo na večerní ježdění a vypadl přední kardan z té silnější hřídele :roll: Tak jsem si řekl, jaký jsem blbec, že jsem jí půlil, když se mi před týdnem namotala na Vodníku do celého podvozku tráva a kardan poprvé vypadl a mě nenapadlo v den závodu se na to podívat. Takže prostě to co cvakalo bylo jen prokluzování červíku na kardanu. Od té doby byl klid.
Klid, až do minulého víkendu, kdy jsme jeli s Desťákem do Postřelmova za Moravskýma klukama na trial. To už hruška opravdu nevydržela a samosvor začal znova. Je to moje leplovství, protože se mi to stalo už před létem a nějak jsem chvátal a tak dal otočené staré zuby z dřívějška. Tvar hrušky to jasně ukazuje.

No to hlavní dnes je že jsem pořídil kovové obaly náprav po kterých pokukuji už někdy od jara. A tím se i vrátím k těm třem týdnům, co jsem psal v úvodu. Potřeboval jsem nové zuby do náprav a koukal jsem, že na Asiatess vychází na 500,-. Jenže zase pošta a když jsem byl v nakupování, tak že vyzkouším tu sadu ložisek a jak jsem stále čuměl, tak jsem se rozhodl plácnout se přes kapsu a vzít ty nápravy. Nápravy přišli a já rozhodil staré na Tacomě a až druhý den ráno mě nějak blesklo hlavou, že mě vlastně na té nové nápravě něco chybí a to byl držák na servo. Já starý vůl vzal 2ks zadní :oops: :roll: Tak jsem jednu zadní hned prodal a objednal 2ks předních. Nejvíc mě na tom štvalo, že budu čekat zas týden a půl a nápravy rozebrané a potřebuji jezdit. Takže jsem složil staré a čekal. No a včera konečně přišli a dnes jsem se na to vrhnul.

Zpracování se mě hodně líbí. Mají po obvodu vcelku hluboké drážky a opravdu do sebe krásně zapadají, tak věřím, že nebude tekutá A-00 vůbec protékat.

Rozvodové kola a ložiska zapadají také bez jediného problému, takže super.

Je už po létě a tak už můžeme kašlat na dietu a drobet přibrat :lol: Přední samotný obal váží
180g a zadní
176g. To už je u mě drobet problém, protože nemám kde ubrat. U majitelů lehčích si myslím, že to může být super pro lepší těžiště auta pěkně rozložené blízko země. Plastový obal má 43g, takže jsem těžší o 270g a Tacoma má po dnešku 5850g, takže prostě buřt :lol: Plnění náprav už u mě každý zná, jen tentokrát jsem máznul vazelínou i ty drážky pro lepší utěsnění při spojení obou polovin náprav.

Při skládání přední nápravy nastal největší problém s "C"čky. To byl jeden z hlavních důvodů proč jsem tyto kovové kupoval. "C"čka se po čase na obalu vymačkaly, tedy spíš ten plastový obal a stále se viklaly a povolovali šrouby a kola šli drobet do "Á"ček a štvalo mě to. U těchto jsem je tam za boha nemohl dostat, až přišla na řadu velmi hrubá síla za pomoci kladiva. Smirklem jsem obrousil tu práškovou barvu a přes prkénko je tam docela hodně stuha namlátil, takže teď s vůlemi a vymačkáním opravdu problém nebude a pokud se po čase drobet neomačkají, tak jsem docela zvědavý jak je budu někdy sundavat. Po smontování je celková váha přední nápravy:

A zadní:

A zde jsou nápravy už pohromadě hotové:




Jsem sám vcelku zvědavý, jak budou obaly držet a nejvíc se těším až je už budu někde dřít, protože mám popravdě hrozně rád ten kovový zvuk, když dřou nášlapy a mlátí nárazníky o kameny. Teď přibudou i ty nápravy a bude to už hodně jako v reálu :-D Všechny fotky od
Této dál