Stránka 13 z 21

Napsal: 07.12.2011 17:04
od Dave
aby jsi se nedivil, já jsem na boudu gaze už spotřeboval půl tabule 2mm psh :wink:

Napsal: 07.12.2011 17:05
od Borik
Proč vlastně děláte kastle z PSH ? Je to skoro ten nejhorší materiál, co je k dispozici. Je sice relativně levný, ale velkým nebezpečím je pro něj UV záření a nízké teploty - obojí má za následek křehnutí a následné praskání. Rozumím tomu, když z PSH někdo udělá nějakou krabici nebo detail, ale na kastli to není moc rozumné. I lodičkáři, kteří co do maketovosti a pečlivosti zpracování mají v průměru oproti autíčkářům dost co dohánět, tak nástavby lepí z deskového laminátu nebo z ABS.
Děláte nádherné karosérie, kterým věnujete spousty hodin svého času a vyrábíte to z nic moc materiálu. Myslím, že je to škoda.

Napsal: 07.12.2011 17:07
od Dave
Mám boudu unimoga z psh a nestalo se mi že by povolila... :roll: a spousta dalších lidí děla z psh taky, de teplem tvarovat když se to naučís, je lehký atd.....

Napsal: 07.12.2011 17:13
od Wendis
nemyslim si že by psh byl špatnej materiál,a pokud někdo postaví kastli a stráví na ní miliony hodin,tak s ní určitě nebude dělat kraviny a prasit aby to v první díře rozštípal,většinou jsou ručábo kasny na takový to normální ježdění.
a psh je dost pružný,takže si nemyslim že by to praskalo.
Opravoval jsem ABS kasnu a špatný díly co jsem vyřezal jsem nahradil psh a nikdy se mi nestalo že by něco prasklo,a že tágo v podstatě nešetřim :-)

Napsal: 07.12.2011 17:27
od Borik
Záleží na tom, jak dlouho je PSH venku na sluníčku a v zimě. Chápu, že na kity doma ve vitrínce je výborný a tam také vydrží 10 let bez problémů. Ale schválně vezměte kus PSH a dejte ho ven, aby na něj působily vnější vlivy. Za rok je to úplně jiný materiál.
Třeba laminát je daleko pružnější, stálejší a odolnější.
Ale o nic nejde, každý si oblíbí to svoje a hlavně to, co mu vyhovuje. Jen jsem se chtěl zeptat, proč se nepoužívá něco vhodnějšího.

Napsal: 07.12.2011 17:30
od baracuda
rikaš ABS?
Kde se to dá sehnat? A kolik to stoji?

Napsal: 07.12.2011 17:31
od Wendis
Já myslim že dělat kastle z laminátu je o dost pracnější,ale nikdy jsem s takovym materiálem nedělal,tak nevim a to že psh vadí sluníčko vime :-)
stačí na to dávat pozor :-)

Napsal: 07.12.2011 17:50
od Pedro
PSH a pobyt venku...máme před krámem ceduli kde jsou nasunutý pásky s reklamníma nápisama. Pásky jsou z PSH. Byly tam cca 7-8let.
Barevně - zežloutlo to. Materiálově - zátěžové testy jsem s tím nedělal. Křehčí se to pravda trochu zdálo. Ale že by to byl zase takový průšvih jak naznačuješ, to ne. A to je to na povětří 24h /365dní bez jakýkoliv povrchový ochrany - polep, lak...nic. Skoro řeknu, že bych se nebál z toho něco uplácat
:wink:

Máš pravdu, že možná je někde lepší materiál. Ale dostupnost, výběr rozměrů, cena, snadnost opracování, snadnost lepení...tomu se málo co vyrovná.
Navíc většina z nás to patlá doma na stole v obýváku, o nějaký specializovaný dílně si můžem nechat zdát. Takže potřebujem co nejmíň smradu, co nejmíň technologických postupů při zpracování......atd.
Navíc spočítej kolik ten model stráví času venku, plně vystavený povětrnostním vlivům...bude to max pár dní za rok, zbytek tráví doma spokojeně na poličce :lol:

S laminátem jsem taky nedělal, znám maximálně jak se opravuje kanoe :mrgreen: a představa, že něco takovýho rozložím doma je z říše hodně velkýho sci-fi

Napsal: 07.12.2011 18:48
od Grizzly
Karoserie z PSH vyrábíme proto:: Materiál je celkem dostupný,cena slušná,dobře se s ním pracuje,lepí brousí a i váhově to vychází příznivě.Je pravda,že to je křehčí.Pokud je karoserie nastříkaná barvou,tak je celkem dobře chráněná.Sám z tohoto materiálu vyrábím karoserie náklaďáku do trucktrialu,kde auta úžasně trpí i když je okolo ochranný rám,tak stejně nezakreje všechno a auto se už několkrát kutálelo a bez závad.
Dřívě jsem dělal karoserie z laminátových destiček a upustil jsem od toho,výroba byla daleko pracnější,složitější tvary se musely laminovat přes různá kopita,bylo nutno spoje přelaminovávat,barva na tom moc dobře nedržela,váhově to bylo těžší.Asi toliko na vysvětlení.Jinak děkujem za rady a upozornění.

Napsal: 07.12.2011 19:58
od Astala
Uf to se tu rozjela slusna debata :lol: No ja taky uvazoval o udelani kopyta ze sadry a pak to nechat vakuove prelisovat lexanem, ale predstava brouseni a vyrabeni kopyta ze sadry me dosti desi :twisted: :lol:

Tak to chci zkusit z PSH jak to tady delaji vsichni, a kdyz to nepujde, tak si reknu ze sem poleno a koupim nejakou budku co ma uz hafo lidi :lol:

Jeste se vas kluci zeptam jestli je donrej napad udelat boky z 1mm PSH, ohrat ho a tim udelat vypuklej radius dveri, ramy oken podlepit aby byly zasezeny jako real a pak udelat zevnitr nejaky zebra jako vystuhu, kdyz rikate ze to ma tendenci se kroutit pri vrstveni na sebe vetsich ploch.

Diky za rady. :wink:

Napsal: 07.12.2011 20:04
od Wendis
hlavně nic neohřejvej fénem nikdy to neohřeješ rovnoměrně a vznikne z toho paskvil,když ohřát,tak kopyto a do trouby :-)
já to nedělám ale pár lidí jo a úspěšně :-)
Taky jsem dělal základ 1mm a pak jsem na to lepil 3mm a pak zase 1mm :-),se mrkni na moje rajče jsou tam fotky od začátku :-)

Napsal: 07.12.2011 20:13
od Astala
Ok diky za radu, ja prave nevim jestli mam vrstvit na sebe, a nebo spis ohybat, je zakt ze mam ty zahyby celkem slozity. Aby jste meli predstavu tak bych chtel udelat Toyotu Land Cruiser 100 :lol:

Napsal: 07.12.2011 20:15
od Wendis
LC100?.......hmmm tak na to si počkám :-)

Napsal: 07.12.2011 20:33
od Astala
hihi ja vim je to asi nejvic peklo, proto to nikdo nedelal aspon co jsem patral :lol:

Houževnatý polystyrén- PSH

Napsal: 07.12.2011 21:42
od mara126
a už si někdy něco stavěl?že se pouštíš hned od začátku do téhle kastle,proč nepostavíš nejdřív něco jednodušího aby si zjistil jak se s PSH dělá.