Stránka 13 z 15

Re: Řízení SCX10

Napsal: 14.11.2014 20:44
od maztekk
Ještě se zeptám, zadarmo? Je to úctyhodný počin ale nejde těm lidem spíš o ten elox, ten už přeci zadarmo neuděláš. By si byl sám proti sobě?

Re: Řízení SCX10

Napsal: 14.11.2014 21:16
od Slick7
maztekk píše:Martine máš spočítané o kolik to ovlivní šroub tyče řízení? Já to ještě ani nenamontoval ale zpracování :OK:

Nerozumím, co tím přesně myslíš? :-p
Výměnu provedu zdarma, zaplatíte pouze za poštovné, ale s eloxem to bude až později, protože než to udělají, jsou dva týdny pryč, takže kdo spěchá, bude to mít hned, ale bude tam vidět ta ofrézovaná část. Dá se to hezky začernit černou fixou na CD DVD :-)

Re: Řízení SCX10

Napsal: 14.11.2014 21:30
od Slick7
A mám tady dvě sady nových typů stavitelných horních držáků, takže kdo bude chtít a není spokojený s těmi staršími, tak tomu je taky vyměním, pouze za cenu poštovného.

Re: Řízení SCX10

Napsal: 16.01.2015 8:12
od standa34
Už mám taky namontováno řízení od Slicka sice jsem při montáži poškodil ložisko (moje chyba), vše funguje jak má a v sobotu bude testování v terénu tak uvidíme.

Re: Řízení SCX10

Napsal: 16.01.2015 8:35
od tabbert
Teď si rýpnu, ale nechápu do jakých extrému někteří s tím řízením jdete? Vždyť v takovém úhlu to auto v terénu už ani netočí když máte uzavřené diferáky a zadní náprava to tlačí celé vpřed. Pochopil bych u driftu....
Jinak krásná práce a moc se mi to líbí, jen si myslím, že už je to za hranicí funkčnosti podvozku.

Re: Řízení SCX10

Napsal: 16.01.2015 8:42
od Borik
Ono to opravdu není extrém ... Tak, jak jsem poskládal Rubikona ze škatule, tak se mně otočí na průměru 2.3 metru. A to je opravdu hodně - nejen k měřítku, ale i tak na běžné ježdění, kde se musí mnohem častěji vycouvávat. Ono i to vycouvávání zase tak moc nevadí, ale proč, když bych nemusel. Nehledě na to, že i ta geometrie vedení stopy v zatáčce je špatná. Když to vezmeme do důsledku, tak to taky nevadí, protože ty uzavřený diferáky si stejně neporadí s protáčením kol, ale zase stejná otázka: Proč tak blbě, když to může být lepší.

Re: Řízení SCX10

Napsal: 16.01.2015 10:07
od PitaW
Přesně. Bořík má pravdu. Jen nesouhlasím, že si to neporadí s protáčením kol. Na trávě, či tvrdém podkladu si neporadí, ale jehličnaté lesy, sypké povrchy, kluzké kameny atd. ukáží co to zvládne. To samé platí o tom když je zadní náprava na nějakém schůdku a předek na zemi, při určitých náklonech atd, atd. Pak to má i přes uzávěrky hodně velký potenciál a točí to fakt moc a kde jiní couvou já jedu furt :lol: Hele tady je video na středně tvrdém povrchu, kdy to ještě zadní náprava tlačí dopředu a v terénu to dokáže zatočit ještě víc. http://pitaw.rajce.idnes.cz/Jezdeni_na_Trialove_draze#P1020638.jpg

Re: Řízení SCX10

Napsal: 16.01.2015 10:52
od Alindur
Taky jsem už viděl použití jiných kol diferenciálu že se předek otáčí o něco rychleji což by ještě zlepšilo efekt.

Re: Řízení SCX10

Napsal: 16.01.2015 13:08
od Borik
Blbě jsem to napsal .... Měl jsem na mysli to, že si uzavřený diferák neporadí s tou správnou geometrií a správným odvalováním kol - takže při zatáčení je vždy jedno nebo druhé kolo v mírném prokluzu - ale rozhodně ne to, že by to mělo nějaký zásadní vliv na pohyb auta. Jakmile je terén měkčí nebo klouzavější, v tom případě to vůbec nevadí, protože každé kolo si stejně hrabe, jak nejlíp umí a nezáleží na tom, že druhá strana hrabe o pár procent míň a nebo víc - důležité je, že hrabe. Trochu by tomu pomohl thorsenův diferenciál, ale opět jen nepatrně, protože by se svornost musela přizpůsobit terénu a ten bývá každou chvilku jiný. A nastavitelná svornost během jízdy ... to snad už jen motor v každém kole a vše elektronicky pomixovat.

Re: Řízení SCX10

Napsal: 17.01.2015 12:29
od eos
PitaW píše:Hele tady je video na středně tvrdém povrchu, kdy to ještě zadní náprava tlačí dopředu a v terénu to dokáže zatočit ještě víc. http://pitaw.rajce.idnes.cz/Jezdeni_na_Trialove_draze#P1020638.jpg

No jo, jenže ty tam máš ještě nějakou tajnou vychytávku s variabilní geometrií LP kola! :wink:

Re: Řízení SCX10

Napsal: 18.01.2015 18:10
od Woyta
Tak a uz mam taky namontovano. Tlumic se zda spokojen s touhle pozici. A nemusel jsem resit vyssi horni ulozeni. Vyskove jsem nastejno.
Obrázek
Obrázek

Re: Řízení SCX10

Napsal: 18.01.2015 20:15
od jirka.813
Slickovo řízení jsem dal na trialový model a funguje suprově. Chvíli jsem laboroval se spodními držáky tlumičů a konečný tvar, který už nikam nenaráží a neomezuje tak úhel zatočení vypadá v mém podání takto:
Obrázek

Takhle vypadá maximální rejd:
Obrázek

Úhel zatočení jde přes 50° a zatím se mi nestalo, že by při zatáčení zadní kola nějak výrazně přetlačovaly ty přední a model nechtěl zatočit. CVD poloosy zvládají i tento úhel zatočení a nic se na nich zatím nepoškodilo, každopádně s kardanovýma poloosama by to mohlo být ještě lepší. Axík má za sebou tři trialový závody + nějaký ten tréning k tomu a vše funguje bez problémů. :OK:

Re: Řízení SCX10

Napsal: 19.01.2015 20:41
od Woyta
Trosku jsem se v praci nudil, tak jsem z hlavy zkreslil muj drzak tlumice.
Berte to spis jako inspiraci. Nevim jestli jsem si zapamatoval rozmery zcela presne.
Obrázek

Re: Řízení SCX10

Napsal: 27.02.2015 20:49
od poschlmartin
Tak jsem testoval to slickovo řízení a už je to tak. Přestalo mi v plném rejdu vybrovat kolo tlačené pouze vzadu spojovačkou (ne od serva). Ten stařeckej třas dával opravdu zabrat mým nervům...
Není to ve finále žádná věda! Poté co jsem vyzkoušel všechny ostatní způsoby eliminace vibrací, jde jen a jen o omezení možnosti vytvoření vůlí tlaky působícími na kolo které se přenáší do kloubků a ve vyšší rychlosti a velkém rejdu prostě tím kolem pajtlují!

Takže je za potřebí: relativně tvrdá pružinka správně dlouhá nebo delší (a zakrátit) - nu a to je vlastně všechno :-D :tleskam: :-D
Obrázek
Obrázek
Obrázek

A teď slovy, aby to bylo komplet - zní to sice složitě, ale kdo chápe problematiku to zvládne i přelouskat:
jde jen o to, aby pružinka byla na volno v klidové poloze (jedu rovně) a jelikož páky nemají stejný chod, při rejdu na obě strany se pružinka natahuje a tak si přitahuje volnou páku (u kola) k servu. Čím větším rejd, tím více šponuje a omezuje tak odhrnutí kola i možnou vůli. Tím se jednak zamezí pajdlování kola, neboť toto je uchyceno z obou stran a jednak se tím zmenší ono přetáčení na stranu s kratším chodem zatáčení.
A při délce servopáky 24mm uchycené nikoli kolmo k zemi (6.hodina), ale směrem k pružině (u mého auta na 7. hodině) se zefektivní zastáčení na stranu spojovačky (cca mezi 4.-7. hodinou) dlouhou dráhou chodu, zatímco na zatočení na stranu opačnou při stejném rejdu stačí jen chod kratší (mezi 7.-8. hodinou). To platí pro všechny co zatáčí servem na levé přední kolo.

Pro ty co zatáčí servem na pravé přední (jako PitaW) je to samozřejmě zrcadlově :-I tzn. kola rovně = servopáka na 5. hodině (zatáčení 4.-5. hodina a 5.-8. hod.)

A teď co vy na to...
Jednu chybičku to přeci jen má. Při plném rejdu při couvání. Pak totiž kolo není odtlačováno valivým odporem kola, ale táhnuto - čili smýkáno a pak by to chtělo ještě tlumič. Ale jelikož jezdíme povětšinou dopředu, jsem spokojen!

Re: Řízení SCX10

Napsal: 27.02.2015 21:26
od kanaďan
Celé téma je velice zajímavé, ale na normální expediční ježdění jsou tyto úpravy zbytečné. Na trial, kde jde o milimetry při průjezdu brankami, je to super. :OK: