Stránka 14 z 15

Re: Řízení SCX10

Napsal: 27.02.2015 21:51
od PitaW
Je to zajímavé téma :lol: A baví mě rozebírat, aby jsme to přivedli k dokonalosti :idea: Mě třeba nejde ani o trial, ale ten rejd je fakt až zábavný. Minimální couvání, dobré průjezdy složitým terénem, objíždění v úzkých překážek a hlavně žádné vůle a splnění správného rejdu vnitřního kola. A když už to tak hezky točí, je škoda toho pajtlání a musíme to dořešit.

Přijde mi Martine, že to máme úplně stejné i s těmi hodinami (zrcadlově) :lol: Já nad tím laboroval snad 2 večery a zkoušel různé kombinace. Tato vyšla nejlépe a co jsem vrátil Slikovo držáky tlumičů (viz.moje vlákno) se to o něco zlepšilo. Ještě jsem udělal že servo se na pajtlujcí kolo víc přetlačuje a páka těhlice se opírá o zmíněné držáky, aby nešli gumy do linků a omezilo pajtlání.

Obrázek

S tou pružinou máš dobrý nápad. Já už nad něčím podobným také přemýšlel. Pokud seženu pružinu tak to zkusím.Věřím že se to musí o dost zlepšit. Ještě bych jí hodil do nějaké trubičky, aby to nějak vypadalo :-p Mě teď přišli nové ploosy a to uvidíte v rozboru ty staré čvachťáky :lol: Pak natočím slowmotion a můžeme porovnat co to udělá :roll: To by bylo aby nebylo ;-)

Re: Řízení SCX10

Napsal: 28.02.2015 19:12
od poschlmartin
V trubičce to vypadá takto, ale těžko někdo pozná o co vlastně jde :-D
http://poteam.rajce.idnes.cz/doplnky_sc ... CF2907.jpg

Obrázek

Re: Řízení SCX10

Napsal: 28.02.2015 19:41
od kanaďan
Vychytávky tady jsou opravdu dobré :OK:

Re: Řízení SCX10

Napsal: 28.02.2015 20:38
od Grizzly
Já jsem to vyřešil tak, že jsem upravil délkově páky na kamenech. To pentlování je způsobené tím, že při tak velkém úhlu už je kloubek za hranicí ,kdy ho jinak drží úhel páky a táhla. Páky jsem prodloužil a je po problému. Toto řešení se dá však použít jen pokud si můžete naprogramovat servo na zvětšení výchylky, aby se dalo využít opět maximálního rejdu, protože prodloužením pák se zkrátí dráha pohybu při normální výchylce.

Re: Řízení SCX10

Napsal: 28.02.2015 21:42
od poschlmartin
Grizzly píše:Já jsem to vyřešil tak...


A foto by nebylo??? Jen tak pro zajímavost.

Re: Řízení SCX10

Napsal: 01.03.2015 13:22
od PitaW
Fotka by mě také zajímala. Já už nad tím špekuluju jako Martin docela dlouho a když jsem s tím začínal a zjistil, že má servo krátkou dráhu, tak mě přeprogramování napadlo jako první, jenže když jsem koukal kolik stojí programátor, tak jsem od toho upustil. Nakonec jsem stejně zjistil, že i kdybych servo naprogramoval, tak by byla stejně krátká páka serva a už by se to jen přetáčelo. Nesouhlasím s tím, že je kloubek za hranicí. Beru to, že je namáhán o dost víc, ale ne že by se to zas o tolik šponovalo víc.

Tady na tu stranu se nehne (nepajtlá) ani jedno kolo. To co jde do vnitřku rejdu je fixované z obou stran tyčí od serva a vzadu spojovačkou. Je zde dobře vidět jak je dlouhá páka serva s tyčí skoro v rovině a proto mi nejde do hlavy, jak by i při přeprogramování serva mohla stačit krátká. Proto by mě zajímala fotka těch prodloužených pák těhlic.

Obrázek

No a tady je to problematické kolo, které drží jen spojovačka. A je úplně jedno, zda je tyč od serva vlevo, či vpravo. Zkoušel jsem to obojí a výsledek pokaždé stejný, jen se prohodilo pajtlání. Martin psal tu 5a 7 hodinu dobře. Zkoušel jsem i jiné, ale když by byla delší tyč, či jiná hodina, tak by byl na jednu stranu hrozně krátká dráha serva a stejně by se na jednu stranu páka serva přetočila. Na obou těchto fotkách jsou fungl nové poloosy a je dobře vidět i ten pin, že zas tak strašně moc zlomený není.

Obrázek

Že to pajtlá díky vůlím je také jasné. Když tam pin lítá skoro volně. Dnes jsem docela zvědavý co to bude dělat, když jsou nové. A také musíme brát v úvahu rychlost auta. Když jedu pomalu, tak to není ani vidět, ale když jedu 12km/hod, tak tam se to teprve projeví.

Obrázek

Re: Řízení SCX10

Napsal: 02.03.2015 20:37
od Grizzly
Fotky udělám. Jen musíte chvíli vydržet. Mám moc práce. Přes zimu jsem předělával kolegovi Liazku na trial a nyní dělám údržbu na Avii na trial. Příští měsíc jsou závody, tak mám fofr.

Re: Řízení SCX10

Napsal: 08.03.2015 14:48
od Grizzly
Jak jsem slíbil, tak tady je pár foto toho řízení na nově vznikajícím stroji Suzuki pro Moravský Offroad trial.

http://griessl.rajce.idnes.cz/Suzuki_Sa ... road_trial

Re: Řízení SCX10

Napsal: 08.03.2015 17:48
od PitaW
Hmm, na těch pákách něco bude :-p Tento tvar pák mi kdysi ukazoval Gufy. Nicméně jsem vyměnil poloosy a výsledek mě velmi potěšil. Ty vršky s delšími pákami by by mohl Slick vyrábět jako tuningové ;-)

Před výměnou poloos.

[youtube]WLb_SUjkM-U[/youtube]

Po výměně :OK:

[youtube]OgQa1fIUx2w[/youtube]

Re: Řízení SCX10

Napsal: 30.04.2015 14:08
od Slick7
Tak jsem udělal další vychytávku pro lidi, kteří chtějí maximální rejd. Vím že standartní páky jsou při maximálním zatočení už krátké, hlavně při použití kardanových poloos, které dovolují jít ještě dál a většina síly už nejde do zatočení, ale do domku řízení a C-hubbu. Aby se to zlepšilo, udělal jsem tuto konverzi. Jsou to celkem tři stejné výpalky z nerez oceli, tl. 2mm a spojovacího materiálu. Konverze se našroubuje na tuning páky řízení, jak nechám už na každém uživateli. Dvě dozadu, jedna dopředu na prodloužení páky od řízení serva.

Obrázek

Obrázek

Re: Řízení SCX10

Napsal: 30.04.2015 20:04
od Borik
Je to parádní, ten rejd je už o něčem jiným. Ale už to začíná být čím dál tím víc složitější a těch šroubků a matiček přibývá a tím i zbytečná váha. Nemohl bys nechat Slicku vyříznout tu obloukovou páku, která byla na fotce v tomto vláknu ? post283407.html?hilit=scx%2010%20%C5%99%C3%ADzen%C3%AD#p283407
Připadá mi to mnohem jednodušší, v podstatě se stejným efektem a hlavně tlumiče mohou zůstat tam, kde jsou v originále. Přitom céčka s pákama nabízíš výborný, a hlavně těch dalších úprav by nebylo potřeba.

Re: Řízení SCX10

Napsal: 01.05.2015 8:11
od Slick7
Boríku, myslím, že váha je to poslední co by někoho trápilo. Jo, zdá se to být trochu komplikované, ale zase musíš pochopit, že se snažím dělat něco pro všechny skupiny, protože někdo nechce jít do takového extrémního rejdu, tudiž tuto konverzi nepotřebuje, ale kdo jo, bude za ní určitě rád, navíc je tam vícero možnosti uchycení a použití.
Ten oblouk,no, když ho udělám, tak je to dost jednoúčelové, třeba kolegové co si dělají úpravy šířky náprav (trialisti) by byly z kola ven :-( třeba Cefa66 a jeho užovka. Navíc, na tomhle řízení nejde nastavit, doladit, sbíhavost kol. další negativum. Takže to nevidím zas tak růžově, jako ty. Radši se budu soustředit na to, udělat co nejdřív kardanové poloosy a pak nové nápravy. ;-)

Re: Řízení SCX10

Napsal: 01.05.2015 9:25
od Borik
Na ty kardanové poloosy se moc těším - je to vlastně základ toho, aby se daly smysluplně použít další díly.
Co se týká váhy, tak je to celkem dost důležitá veličina - a máš pravdu v tom, že hodně často opomíjená.
Jde hlavně o to, aby to, co má být těžké ( hmota pod těžištěm ) bylo těžké ( ale ne zase zbytečně moc ) a vše ostatní naopak lehké. Asi největší problém je v tom, že možnost poškození geometricky roste s váhou a rychlostí. Proto jsou mezi námi tací, co používají podvozek SCX několik let bez úprav a náhradních dílů a další, co musí dost věcí povyměňovat, protože prostě to vyšší zatížení nevydrží.
Ten oblouk by byl dost žádaný, protože plno lidí ( včetně mě ) si rozmýšlí, jestli do té úpravy rejdu jít, jestli se to vyplatí kvůli dalším nutným úpravám a investicím. A s tím obloukem je situace dost jednoduchá.
Každopádně si ho namaluju a vyříznu z laminátu ( na zkoušku ) a potom ho zkusím nechat vypálit - za tu zkoušku to stojí.

Re: Řízení SCX10

Napsal: 01.05.2015 12:30
od Woyta
V hlave se mi trosku ota napada, jak vyuzit princip rizeni z RC drift aut.
Ramena by asi drzelo servo plate a nastavitelne by to bylo.

Otazka je co na to prostor.
Obrázek

Re: Řízení SCX10

Napsal: 03.05.2015 13:10
od mesany
Byl jsem v pátek u Martina a držel v ruce i těhlici s pákou s namontovanýma nástavcema. Obavy o zbytečnou váhu navíc jsou zbytečný..