Stránka 15 z 20

Re: Tatra 813 8x8 kolos (navrat)

Napsal: 28.08.2012 13:14
od Stenly
Jo tak už vim co budu dělat v zime az bude podvozek hotovej naložim nato závaží,udělám radlici a bude se uklízet hezky z tepla domova :CIAO:

Re: Tatra 813 8x8 kolos (navrat)

Napsal: 28.08.2012 13:24
od Hanys
Na T138Nt4x4 jsem taky vozil malou dcerku, cca 15kg. Jinak modely utáhnou docela dost:
http://www.youtube.com/watch?v=tqcjCy-PrOU
nebo tady:
http://www.youtube.com/watch?v=yRXOGoJgS0Q
Stejně tak by to utáhla i tatra, stačí jen dát závaží na korbu, jako to měly tahače přívěsů...

Stenly: myslíš nějak takto?
http://www.youtube.com/watch?v=KRzHT-i0 ... el&list=UL

Re: Tatra 813 8x8 kolos (navrat)

Napsal: 28.08.2012 15:41
od Stenly
Jj nák tak ;-) akorát radlice bude podobná tý jak máš ty aby byla aspon trochu maketova :mrgreen:

Re: Tatra 813 8x8 kolos (navrat)

Napsal: 20.09.2012 9:36
od gino

Re: Tatra 813 8x8 kolos (navrat)

Napsal: 23.11.2012 21:48
od lukáš
Ahoj moc pěkná práce...můžu mít dotaz? Dělam RC T813 jako maturitní dlouhodobou praci (kopřivnická prumka) v Inventoru (3Dmodel). Podvozek mam a ted řeším řízení přední nápravy. Snažím se vyřešit velikost pak (max vychýlení kol) a podobně...mam u tohoto modelu řešit zbíhavost? Snažím se to řešit pomocí min poloměru zatačení (počítam s poloměrem 1050mm). Jaký bude mít vliv posun náprav na otačení kol (nevadí to ničemu? mam prostě jen udělat na jedné straně delší řídicí tyč?). S nad nevadí že to píšu do tohoto tématu ale nevěděl jsem jestli by too bylo vhodné založit jako nové téma.
Kdyby vadillo omlouvám se.

Re: Tatra 813 8x8 kolos (navrat)

Napsal: 23.11.2012 22:06
od gino
Neviem či ti to pomôže
Obrázek

Re: Tatra 813 8x8 kolos (navrat)

Napsal: 23.11.2012 22:46
od lukáš
gino píše:Neviem či ti to pomôže


no tento obrazek mam ....ale diky...s toho nevyčtu ale poměry vytočení těch kol dejmetomu že přední náprava se vytočí o 30stunu tak o kolik se vytočí ta druhá? Učitel mi říkal že v realu je to velka loterie tak se budu snažít vychazet s té kružnice s nejmenším polooměrem otočení. :wink:
možna těch dotazu bede více, až mě štve že nemám přístup k soustruhu.....
ještě jednou diky

HALO!!! KTEROU ČÁST VĚTY "NECITUJTE OBRÁZKY" SI NEPOCHOPIL!?!?!
Máš štěstí, že tu máš příspěvky od lidí, kterých si vážím, protože jinak by se mazalo!
Salvatore

Re: Tatra 813 8x8 kolos (navrat)

Napsal: 23.11.2012 23:15
od gino
No presné uhly a polomery ti nepoviem , ale viem , že prvá náprava má väčší uhol natočenia ako druhá skús sa ozvať Hanysovi on bude vedieť o tom viac

Re: Tatra 813 8x8 kolos (navrat)

Napsal: 24.11.2012 9:09
od Borik
lukáš píše: .... Učitel mi říkal že v realu je to velka loterie tak se budu snažít vychazet s té kružnice s nejmenším polooměrem otočení. ...

Vůbec to není žádná loterie a v reálu je to u všech aut stejné a je celkem jedno, jestli jsou to 3 nápravy a nebo 10 náprav .... vždy jde o to, aby se co nejméně kol dostávalo do smyku a tím se znehodnocovaly pneumatiky. Vychází se ze střední nápravy, které bývá většinou pevná. Touto nápravou se vede přímka ( tedy kolmice k podélné ose auta ) a na této kolmici vždy leží bod, společný všem poloměrům natáčecích náprav. Pokud tedy počítáš s poloměrem 1050 mm, tak z tohoto bodu natáhni 4 přímky protínající sviské osy natáčení kol předních kol ( nebo i zadních, pokud jsou natáčecí ) a v tom místě udělej kolmice k těm přímkám. A tyto kolmice jsou podélnými osami kol. V případě Tatry, která má zadní dvě nápravy pevné, tak ta hlavní kolmice by měla procházet ne těmi pevnými nápravami, ale měla by být vedena uprostřed mezi nimi.
Nejjednodušší je si to opravdu namalovat a podle toho dodělat tu geometrii pák řízení. Je to fakt docela jednoduché. Už se to tu někde probíralo ....

Re: Tatra 813 8x8 kolos (navrat)

Napsal: 24.11.2012 10:23
od lukáš
Borik píše:
lukáš píše: .... Učitel mi říkal že v realu je to velka loterie tak se budu snažít vychazet s té kružnice s nejmenším polooměrem otočení. ...

Vůbec to není žádná loterie a v reálu je to u všech aut stejné a je celkem jedno, jestli jsou to 3 nápravy a nebo 10 náprav .... vždy jde o to, aby se co nejméně kol dostávalo do smyku a tím se znehodnocovaly pneumatiky. Vychází se ze střední nápravy, které bývá většinou pevná. Touto nápravou se vede přímka ( tedy kolmice k podélné ose auta ) a na této kolmici vždy leží bod, společný všem poloměrům natáčecích náprav. Pokud tedy počítáš s poloměrem 1050 mm, tak z tohoto bodu natáhni 4 přímky protínající sviské osy natáčení kol předních kol ( nebo i zadních, pokud jsou natáčecí ) a v tom místě udělej kolmice k těm přímkám. A tyto kolmice jsou podélnými osami kol. V případě Tatry, která má zadní dvě nápravy pevné, tak ta hlavní kolmice by měla procházet ne těmi pevnými nápravami, ale měla by být vedena uprostřed mezi nimi.
Nejjednodušší je si to opravdu namalovat a podle toho dodělat tu geometrii pák řízení. Je to fakt docela jednoduché. Už se to tu někde probíralo ....


Diky moc...pomohlo mi to!

Re: Tatra 813 8x8 kolos (navrat)

Napsal: 24.11.2012 20:32
od Mila198
lukáš píše:Ahoj moc pěkná práce...můžu mít dotaz? Dělam RC T813 jako maturitní dlouhodobou praci (kopřivnická prumka) v Inventoru (3Dmodel). Podvozek mam a ted řeším řízení přední nápravy. Snažím se vyřešit velikost pak (max vychýlení kol) a podobně...mam u tohoto modelu řešit zbíhavost? Snažím se to řešit pomocí min poloměru zatačení (počítam s poloměrem 1050mm). Jaký bude mít vliv posun náprav na otačení kol (nevadí to ničemu? mam prostě jen udělat na jedné straně delší řídicí tyč?). S nad nevadí že to píšu do tohoto tématu ale nevěděl jsem jestli by too bylo vhodné založit jako nové téma.
Kdyby vadillo omlouvám se.

Prosím tě, co to tam píšeš za nesmysly?! Udělat na jedné straně delší řídící tyč - a co potom budeš dělat, až budeš potřebovat zatočit na druhou stranu?! Co vás tam v té škole v Kopřivnici učí?! Už to tu bylo na fóru mnohokrát napsáno, proto se s tím nemíním zabývat, hledej šmudlo, nebo se zeptej profesorského sboru. Obrázek

Re: Tatra 813 8x8 kolos (navrat)

Napsal: 24.11.2012 22:21
od lukáš
Mila198 píše:
lukáš píše:Ahoj moc pěkná práce...můžu mít dotaz? Dělam RC T813 jako maturitní dlouhodobou praci (kopřivnická prumka) v Inventoru (3Dmodel). Podvozek mam a ted řeším řízení přední nápravy. Snažím se vyřešit velikost pak (max vychýlení kol) a podobně...mam u tohoto modelu řešit zbíhavost? Snažím se to řešit pomocí min poloměru zatačení (počítam s poloměrem 1050mm). Jaký bude mít vliv posun náprav na otačení kol (nevadí to ničemu? mam prostě jen udělat na jedné straně delší řídicí tyč?). S nad nevadí že to píšu do tohoto tématu ale nevěděl jsem jestli by too bylo vhodné založit jako nové téma.
Kdyby vadillo omlouvám se.

Prosím tě, co to tam píšeš za nesmysly?! Udělat na jedné straně delší řídící tyč - a co potom budeš dělat, až budeš potřebovat zatočit na druhou stranu?! Co vás tam v té škole v Kopřivnici učí?! Už to tu bylo na fóru mnohokrát napsáno, proto se s tím nemíním zabývat, hledej šmudlo, nebo se zeptej profesorského sboru. Obrázek


Omlouvám se :oops: píšu dřív než myslím..až teď jak si to čtu zpětně jsem si to uvědomil co jsem napsal za hovězinu...problém jsem vyřešil. Díky za upozornění.

Re: Tatra 813 8x8 kolos (navrat)

Napsal: 25.11.2012 16:39
od Hanys
Lukáš:
překresli to přesně podle té perokresby, máš tam délky řídících pák u kol, délky řídících vlaštovek a všechny poloměry jejich zahnutí. Pokud si to třeba jen vystřihneš a do os otáčení zapícháš špendlíky, tak Ti to bude zatáčet samo. Ale to už je snadnější překreslit do Cadu.
Přední náprava má max.úhel zatočení 26° a zadní 19°. Posunutí polonáprav nemá vliv na funkci. Podle pák řízení se Ti stejně vnější kolo zatočí míň a je jedno jestli je pravá nebo levá polonáprava vpředu o 51mm.
Obrázek
Podobné je to i 8x8 akorát ten středový bod je mezi zadníma nápravama...

Re: Tatra 813 8x8 kolos (navrat)

Napsal: 25.11.2012 20:40
od Mila198
Hanys píše:Lukáš:
překresli to přesně podle té perokresby, máš tam délky řídících pák u kol, délky řídících vlaštovek a všechny poloměry jejich zahnutí. Pokud si to třeba jen vystřihneš a do os otáčení zapícháš špendlíky, tak Ti to bude zatáčet samo. Ale to už je snadnější překreslit do Cadu.
Přední náprava má max.úhel zatočení 26° a zadní 19°. Posunutí polonáprav nemá vliv na funkci. Podle pák řízení se Ti stejně vnitřní kolo zatočí míň a je jedno jestli je pravá nebo levá polonáprava vpředu o 51mm.
Podobné je to i 8x8 akorát ten středový bod je mezi zadníma nápravama...

Martine, nedělej mu v tom ještě větší zmatek! Obrázek

Re: Tatra 813 8x8 kolos (navrat)

Napsal: 25.11.2012 22:27
od Hanys
Opraveno :FINE:
myslel jsem to dobře ale napsal blbě :OK: Však až si to zkreslí, tak to uvidí sám...