Re: Tatra 813 8x8 kolos (navrat)
Napsal: 28.08.2012 13:14
Jo tak už vim co budu dělat v zime az bude podvozek hotovej naložim nato závaží,udělám radlici a bude se uklízet hezky z tepla domova :CIAO:
Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
https://www.rc4x4.cz/
gino píše:Neviem či ti to pomôže
lukáš píše: .... Učitel mi říkal že v realu je to velka loterie tak se budu snažít vychazet s té kružnice s nejmenším polooměrem otočení. ...
Borik píše:lukáš píše: .... Učitel mi říkal že v realu je to velka loterie tak se budu snažít vychazet s té kružnice s nejmenším polooměrem otočení. ...
Vůbec to není žádná loterie a v reálu je to u všech aut stejné a je celkem jedno, jestli jsou to 3 nápravy a nebo 10 náprav .... vždy jde o to, aby se co nejméně kol dostávalo do smyku a tím se znehodnocovaly pneumatiky. Vychází se ze střední nápravy, které bývá většinou pevná. Touto nápravou se vede přímka ( tedy kolmice k podélné ose auta ) a na této kolmici vždy leží bod, společný všem poloměrům natáčecích náprav. Pokud tedy počítáš s poloměrem 1050 mm, tak z tohoto bodu natáhni 4 přímky protínající sviské osy natáčení kol předních kol ( nebo i zadních, pokud jsou natáčecí ) a v tom místě udělej kolmice k těm přímkám. A tyto kolmice jsou podélnými osami kol. V případě Tatry, která má zadní dvě nápravy pevné, tak ta hlavní kolmice by měla procházet ne těmi pevnými nápravami, ale měla by být vedena uprostřed mezi nimi.
Nejjednodušší je si to opravdu namalovat a podle toho dodělat tu geometrii pák řízení. Je to fakt docela jednoduché. Už se to tu někde probíralo ....
lukáš píše:Ahoj moc pěkná práce...můžu mít dotaz? Dělam RC T813 jako maturitní dlouhodobou praci (kopřivnická prumka) v Inventoru (3Dmodel). Podvozek mam a ted řeším řízení přední nápravy. Snažím se vyřešit velikost pak (max vychýlení kol) a podobně...mam u tohoto modelu řešit zbíhavost? Snažím se to řešit pomocí min poloměru zatačení (počítam s poloměrem 1050mm). Jaký bude mít vliv posun náprav na otačení kol (nevadí to ničemu? mam prostě jen udělat na jedné straně delší řídicí tyč?). S nad nevadí že to píšu do tohoto tématu ale nevěděl jsem jestli by too bylo vhodné založit jako nové téma.
Kdyby vadillo omlouvám se.
Mila198 píše:lukáš píše:Ahoj moc pěkná práce...můžu mít dotaz? Dělam RC T813 jako maturitní dlouhodobou praci (kopřivnická prumka) v Inventoru (3Dmodel). Podvozek mam a ted řeším řízení přední nápravy. Snažím se vyřešit velikost pak (max vychýlení kol) a podobně...mam u tohoto modelu řešit zbíhavost? Snažím se to řešit pomocí min poloměru zatačení (počítam s poloměrem 1050mm). Jaký bude mít vliv posun náprav na otačení kol (nevadí to ničemu? mam prostě jen udělat na jedné straně delší řídicí tyč?). S nad nevadí že to píšu do tohoto tématu ale nevěděl jsem jestli by too bylo vhodné založit jako nové téma.
Kdyby vadillo omlouvám se.
Prosím tě, co to tam píšeš za nesmysly?! Udělat na jedné straně delší řídící tyč - a co potom budeš dělat, až budeš potřebovat zatočit na druhou stranu?! Co vás tam v té škole v Kopřivnici učí?! Už to tu bylo na fóru mnohokrát napsáno, proto se s tím nemíním zabývat, hledej šmudlo, nebo se zeptej profesorského sboru.
Hanys píše:Lukáš:
překresli to přesně podle té perokresby, máš tam délky řídících pák u kol, délky řídících vlaštovek a všechny poloměry jejich zahnutí. Pokud si to třeba jen vystřihneš a do os otáčení zapícháš špendlíky, tak Ti to bude zatáčet samo. Ale to už je snadnější překreslit do Cadu.
Přední náprava má max.úhel zatočení 26° a zadní 19°. Posunutí polonáprav nemá vliv na funkci. Podle pák řízení se Ti stejně vnitřní kolo zatočí míň a je jedno jestli je pravá nebo levá polonáprava vpředu o 51mm.
Podobné je to i 8x8 akorát ten středový bod je mezi zadníma nápravama...