Stránka 18 z 37

Napsal: 29.04.2012 13:02
od prysk
Jo a Baterfly má si pravdu,protože když zatlačim na hrušku a točim, tak ty zuby jsou cejtit jako sviňa,když naopak za hrušku při točení tahám, tak tolik ne i když ty zuby jsou v jednou okamžiku cejtit VZDYCKY :(
Fakt nevim co s tim a dělá to i bez toho, aby byly nápravy u sebe. :?:

Ještě jedno video,zde je vidět, že v určitym okamžiku to dře a to točim bez poloos.! :(

http://www.youtube.com/watch?v=RqgUBjOI ... e=youtu.be

Napsal: 29.04.2012 13:03
od eos
Pokud cítíš jasný odpor každého zubu, stejně po celé otáčce, bude to nejspíš někde v axiálních vůlích u velkých ložisek 10x15 diferenciálu, nebo malých 5x11 u hrušky. Zuby pak jdou, často třeba jen při zatížení poloosy z jedné strany, moc do sebe. Hruška musí být v ložiskách a nápravě zalisována maximálně na doraz. Když je problém tady, poznáš to při točení za kardan - přitlačíš na něj a rachtá, natáhneš ho ven a nerachtá. Z venku se to dá proti posunu zajistit dotažením náboje kardanu na těsno k ložisku, případně pod něj dát pojistku.
Podobný je to v ose nápravy, když má diferenciál axiální vůli ze strany na stranu. Na jednu se oddálí, na druhou naráží do zubů. Někdy to jde poznat, kdy se to zhoršuje při zatlačení pravé poloosy dovnitř. Je pak třeba zkontrolovat, jak velkou axiální vůli má sestava diferáku s ložiskama ve výlisku nápravy a pokud tam nějaká je, co nejvíc jí zmenšit - nahnat talířové kolo maximálně doprava. Dá se třeba dát podložka (průměr 10) mezi levé ložisko a klec diferenciálu, nebo zesílit těsnění mezi klecí a kolem. Bude to nejspíš jen pár desetin, nesmí to pak jít v ložiskách ztuha. Protože náprava je přece jen plastovej výlisek s "gumovejma" tolerancema, je to prostě kus od kusu jiný a občas se ty příčiny sečtou nešťastně. Často to volně složený jde a utažený zlobí.
Pokud by nic z toho nepomohlo, bude to už trochu složitější. Dá se třeba zkrátit ozubené kolo hrušky - o nějakou desetinku utočit nebo opatrně ubrousit osazení u zářezu na kolík, aby šlo blíž k ložisku, tím se převod uvolní.
Pokud se ten odpor při protáčení projevuje jen v části otáčky, dá se podle otáček zjistit, jestli je ta nepravidelnost na kole (je to znát jednou za otáčku kola) nebo na hrušce (jednou za otáčku kardanu).
Talířový kolo může být křivě, pokujd jsou nepravidelně utažený 4 šrouby v kleci diferenciálu, třeba některej přetaženej. Kolo pak sedí křivě, teoreticky se i ta klec se teoreticky může zkroutit a hází to. Zkontrolovat a dotáhnout s citem pravidelně. Když to drhne jednou za otáčku hrušky, je to na koleně dost problém opravit. Ten pastorek je na hřídelce nalícovanej dost "zemědělsky" a zbůsob uchycení - opření o kolík a zajištění segrovkou s vůlí v ose, takže se pastorek na hřídelce vaklá, je taky "americký". Pomohlo by to zalepit, ale je velká šance, že se to zalepí křivě a bude to horší. Pomohla by nová hřídel s přesným průměrem, ale lícovat to rovně do toho kola ze zinkové slitiny je stejně taková fuj práce. K mání je "heavy duty"náhrada: http://www.mz-racing.net/p4063-ax30395-heavy-duty-bevel-gear-38t/ , která je pravděpodobně solidně obráběná, ocelová, ovšem za heavy cenu.

Napsal: 29.04.2012 13:11
od eos
Na tom videu to není vidět úplně jasně, ale zdá se mi, že to není jen jedno místo na obvodu talířového kola. není to přesně jedno místo na obvodu hrušky?
Že ten plast nápravy je trochu prohlej, je normální, ale neměl by se víc prohýbat utažením těch 4 hlavních šroubů. Je to plast a když to zbytečně přetahuješ, kroutí se to, kam může.

Napsal: 29.04.2012 13:34
od prysk
No páne jo.Určitě to neni cejtit po celé otáčce, ale jak jsi napsal, jednou za kolo,ale jestli to je hruška, nebo kolo nepoznam(ale zkusim). Zkusim ještě ty šroubky v diferencialu.

Napsal: 29.04.2012 14:15
od prysk
Noo, tak vůbec nevim. Co s tim? Prodavaj se celý nápravy? :D

Napsal: 29.04.2012 14:36
od eos
http://www.mz-racing.net/p3745-ax30488-locked-axle-set/
Kolik chceš za tu starou? 8)
Popravdě myslím, že ten problém nestojí za 13 stovek. I když by Ti zbyla fůra "spotřebních" náhradních dílů, nemáš úplnou jistotu, že ta nová bude lepší. To už bych možná radši šel do toho "heavy duty bevel gearu" za skoro poloviční cenu, kterej by mohl být věčnej.

Napsal: 29.04.2012 14:51
od prysk
No nevim, já bych prostě rád jezdil aspon jako ostatní, z mé strany chybu nevidim a zase tak levný to nebylo.Podle mě je to fakt problem s tou hruskou,rotože ted to mam v nápravě, bez tý tyče k motoru :) a bez poloos a točí se to bez jakýho koliv zvuku. :evil:
Ta náprava je počítám nesložená a co tam ten zelenej hajzlík? neznamená to že je to zamklý?

Napsal: 29.04.2012 15:05
od eos
Jo, ta náprava se prodává se zeleným "tuningovým" alu lockerem. Nevím, co je na něm lepší, než na tom ze setu, řekl bych, že nic.

Napsal: 29.04.2012 15:14
od Baterfly
Hele zkus s tím točit bez těch poloos v nápravě a snaž se držet hrušku jakoby vysunutou. Pokud to je dobrý tak tam už nic nevymyslíš. Je tam potřeba dát tu podložku mezi ložisko a kardan. Taky dost cvakají ty kardany, tam ale nic dělat nejde. Te problém vzniká v tom zeleným difflocku co je v difu, má prostě trošku větší díry na hřídele než je potřeba. To uvidíš tak že v otevřené nápravě podržíš diferák aby se netočil a vsuneš do něj tu hřídelku a zkusíš s ní točit a uvidíš hezky jak se to tam mrmlá. Moc se s tím netrap jinak se z toho akorát zblázníš. Většina majitelů to jen složila tak jak to je a jezdí a jezdí. Ještě pak dej podložky mezi ložisko a hexy na předních kolech a to je vše. Ty vůle dělají sice bordel který je hlavně vidět doma na linu nebo koberci ale venku v terénu to bude pak jinak. Ty vůle pak v terénu při zatáčení jsou i užitečný v tom že se to tak nějak celkově poddá. Nevím jak to napsat líp ale prostě je rozdíl jezdit doma a venku v terénu.

Napsal: 29.04.2012 16:15
od prysk
No spíš sem už nasranej :D Sem si myslel, že si postavim autíčko a zatim se furt něco ****,nevim co s tim,když tu hrušku držim co nejvíc ven a mam tam jen to velký kolo, tak to jakštakš jde. Ještě mě napadlo rozdělat tu zadní nápravu a zkusit tu hrušku v tý první. Kardany jsou podle mě dobrý a ani ta hřídel se skoro nehne, jasně je tam vůle ale max pulmilimetrová. No jo, ale todle jsem u nikoho neviděl,to auto se uplně chvěje a vrní a jen přes tu první nápravu.

tady je to krásně vidět v 0:18, na tu zpátečku to dělá ještě víc, zadní se točej plynule ale přední jsou tragický.

http://www.youtube.com/watch?v=eAZzrBDWQOI

Edit: to mi neřikejtem, že tu x1000 lidí má stejnej podvozek a nikomu to nedělalo, nebo sem prostě moc a mám rád všechno pintlich, ael takhle mechanickou věc, abych měl blbou jenom já je snad scify ne? :)

Napsal: 29.04.2012 17:07
od eos
Tu úhlovou vůli poloos fakt neřeš. Je to vlastnost konstrukce kloubů a připojení poloos a maj to tak všichni, víc, nebo míň, podle opotřebení. Šlo by to omezit částečně, ale ne úplně, jedině za cenu změny konstrukce, nebo jiných nových dílů.
Horší je to drhnutí převodu, pokud to opravdu brzdí. Počítej s tím, že se ta slitina na převodech provozem trochu sjede a uvolní se to. Dal by se tam udělat i rasantnější zásah, který by to upravil, ale to by bylo na delší debatu a především detailní zjištění stavu. Ale je fakt, že někdy se s tím párat, pokud Tě to tedy nebaví, vyjde dráž, než koupit jinej kus a případně ho zase s malou ztrátou prodat, kdyby byl stejnej, nebo horší.
Kdybys viděl vůle seriový tuhý nápravy u CCčka, byl bys klidnější. :wink:

Napsal: 29.04.2012 17:08
od Baterfly
Já jsem mezi kardan a ložisko dával 0,6 mm podložek na každou nápravu. Ještě sundej kola a vyzkoušej co dělají ty nápravy.
Ti říkám že to mám taky tak a neřeším to. Jsou tam velký vůle tak to dělat bude. Aby se to odstranilo musely by se některý díly udělat nový a přesný.

Napsal: 29.04.2012 17:19
od prysk
No jo, kéžby jen ty vůle, to všechno beru,chápu,ale to že to přeskakuje mě uplně rve. Zkusim poslední věc a to koupit ty podložky 0,6mm, mam tu kousek obi.

@baterfly: no mi neřikej, že ti přední náprava skáče přerušovaně jako mě na tom videu a jezdíš s tim v klidu na duši. :D

Napsal: 29.04.2012 17:35
od Baterfly
Ty podložky v obi nekoupíš, jsou to vymezovací podložky a snad by je měli fábory a nebo přes net. Já je kupoval tady http://eshop.killich.cz/ ale stačí běžná podložka a trochu ji poladit pilníkem.
Mě tam navíc při rozjezdu skáče i motor, dal jsem LRP 55z a má dost silný magnety tak to tam vnáší ještě trošku trhavého pohybu při rozjezdu. Zatím to neřeším, je to lehký auto a až se něco podělá tak dám jiný poloosy na předek. Zatím to nemá smysl měnit dokud to jezdí.

Ukazoval jsem to klukům na Mořině při trialu a jediný co mi doporučily bylo zpomalení auta. Tak jsem vyhodil speed 600 8,4V a dal ten 55z motor. V sekcích se to chovalo trošku jinak než doma.

Napsal: 29.04.2012 17:44
od prysk
Jo díky, ještě že jsem nevyrazil :) Zajtra zaběhnu k Rottovi a když tam nic nebude, tak vemu co bude a dam tomu ještě jednu šanci. :) díky i tak za pomoc