Stránka 174 z 363

Re: FreeKec Brdské bandy

Napsal: 04.11.2016 8:29
od BigMisan
Jinak koukám že pořád nemám startovní číslo.. :-D
Dej mi prosím 11 :HOPS:

Dík

Re: FreeKec Brdské bandy

Napsal: 04.11.2016 9:03
od Josefh
Kucí

příště bysme mohli udělat a takovou sekci.
https://www.youtube.com/watch?v=AioFG11 ... ubs_digest
s povoleným navijákem.

Re: FreeKec Brdské bandy

Napsal: 04.11.2016 10:47
od BigMisan
Jelikož mě začalo bombardovat více lidí ohledně střídavých motorů pro wraitha/bombera zkusím se rozepsat více zde :-)

Střídavé motory máme sensorové (sensored) a bezsensorové (sensorless)
Kdo to aspoň trochu myslí vážě se střídavými motory a nechce jezdit pouze rychle (bashing) tak musí sáhnou po sensorových!!!

Sensorové se dále rozdělují dle otáček a dle výkonu. Platí to stejné jako u stejnosměrných motorů, že čím méně otáček tím narůstá krouťák, bohužel u motorů nikde není uvedeno jak hodně a každá značka a model to ma jiné.

Výkonově máme:
2 polové motory
4 polové motory - vetší výkon až dvojnásobně

Dále je ještě uveden počet slotů, ale předchozí rozdělení bude stačit.. :-)

Ohledně otáček, vetšina motorů má uveden počet otáček na volt (kv) což nám dá poměrně přesný počet v našem případě jak pro 2s baterie, tak i 3s.
Ideální počet kv pro wraitha/bombera je kolem 3000kv
Ještě se udává počet vinutí, ale v tom mají výrobci poměrně bordel, protože 13t u jednoho je 3000kv a druhého pouze 2100kv, pravděpodobně souvisí s výkonem.. jen moje domněnka.. :-)

Hlavní výrobci a poměrně uznávaný ve světě jsou TEKIN, Holmes Hobbie (USA hlavně) a NOVAK (ale ten už nám končí - nicméně právě kvůli tomu se můžou najít hezké výprodeje.. :-))

Potom máme z čínských hodně uznávaná Hobbywing (a jejich XERUNy) a potom zbytek, LRP, Trackstar...

Já osobně můžu s klidným svědomým doporučit motor, který je uznávaný ve světě a na crawling i bashing bezpodmínečně patří k nejlepší co se týče výkonu i trvanlivosti:
Tekin ROC412 3100 kv

Ano je poměrně drahý, ale vězte že se vám ve výsledku vyplatí. U nás zastoupení Tekin nemá, takže je to koupě v zahraničí...
S přehříváním nemá problem a je skutečně dělán i na jemné crawlení.. což jste se už přesvědčili minulý víkend... :-) A hlavně umí 3s!!! K tomu se ještě dostaneme u regulátorů.. :-)

Jestli je to pro vás drahé, tak se zkuste koukat po 4 polových motorech a aby byly uzavřené (žádné větrací otvory atd...) a opět otáčky kolem 3000kv a uměl 3s, ale obecně platí, že motory kolem 3000kv umí 3s a když se začnou přehřívat, jde na ně přidat nějaký chladič, nebo se zvolí menší převod (pastorek vs spur) v mém případě tekin jede na 3s s pastorkem 11t a spurem 56t v modulu 32dp - ten také doporučuji (modul 32), aby vám to neroztrhalo spury.. :-) Spur stačí kvalitnější plast, s kovovým to dělá poměrně bordel. Např. delrin 32dp 56t (tento největší se vleze pod kryt, bez krytu můžete použít až 64t, dle použitých kardanů...)

Co se týče regulátorů tak je výběr ještě horší. Vodotěsný až donedávna sensorový regly nebyly.
Nově vyšel od Castle Mamba monster x, který je vodotěsný a je určen převážně na velký stroje, ale množstvým nastavení vyhovuje i nám - osobně nemám vyzkoušené

Nicméně se pro wraithy používá převážně Tekin RX8 a take Castle mamba max pro. Oba nejsou vodotěsné ale utěsnit se pomocí pár metod dají...

Já používám v 6x6 zmíněného Tekina RX8, je poměrně velký a umí až 6s a BEC jde nastavit na 6 i 7.4v s maximem 7A. Poměrně pohodlné nastavení přímo přes regl (tlačítko mode, set a viditelnost nastavení přes diody)
Tyto regly stojí v rozmezí 3000-4500 Kč

Ve wraithovi mám na zkoušku Hobbywin Xerun SCT Pro, který je určen původně pro shorty, ale jak jste viděli, nstavit lze pro wraitha také.
Jen jsem u něj pozoroval takový neduh, že jako ochranu resetne nastavení. Stalo se mi to 2x při pádu, kdy servo dostalu šlupku. Servo to s titanovými převody ustálo, ale regl se vypnul a resetoval nastavení. Nicméně po zapnutí a znovu nastavení jede dál.
Nicméně pro něj mluví cena a to 1800Kč s free shippingem.. :-)
Umí 2-4S a má podrobné nastavení pro Drag brake
Nevýhoda má ventilátor, který neutěsním, zbytek reglu jsem utěsnil plastdipem.

Zkoušel jsem special regl pro crawlery od LRP
Funguje bezproblému ještě teď, budu ho dávat se střídakem do mého nového SCX10.
Velká nevýhoda že umí pouze 2S, s čím se můj wraith nemohl smířit.. :-D

Co se týká vodotěsnosti sensorových motorů - tyty nejsou vodotěsné!!!
Motor jako takový v vodou problém nemá, ale sensor ano.

Jedna z mnoha Utěsnění motoru:
Vyndat sensor, oba konce s plošňáky potřít Nano protech, corrosinX (používám já, ale mého lepší a ne tolik zředěná alternativa Nano protechu), nechat uschnout, případně přebytek setřít.
Dát do zpět dohromady.
Utešnit konec motoru se sensorovým kabelem - používám plastidip nebo tekutou gumu, ale ne na celý motor, ať se střední část chladí!!!
úchytové díry na přední části motoru - přebytečné zadělat - opět plastidip. Aby se zbetečně tudy nedostávala voda do motoru.
Kolem hřídelku trcochu vazelíny.
Tj maximum co pro motor můžete udělat a taky proto je potřeba aby neměl zbytečné díry na chlazení, tento totiž utěsnit nemůžete, zcela jisté by se přehřál...

Výše uvedené jsou pouze moje zkušenosti a každý to může vydět jinak, můžete prodiskutovat... :-)

Střídákům zdar .. :-)

Re: FreeKec Brdské bandy

Napsal: 04.11.2016 11:02
od tomyprodejcz
Díky Michale za super zpracování a užitečné rady, pomohlo mi to uklidit ten bordel v hlavě co mám od neděle ze čtení různých parametrů a recenzí :OK: . Teď už si jen ujasnit kolik do toho chci dát a udělat si na Vánoce radost :OK:

Re: FreeKec Brdské bandy

Napsal: 04.11.2016 11:13
od BigMisan
JJ přesně, cena je oč tu běží... ale zase za to dostaneš požadovanou kvalitu.
Jinak ROC412 3100kv má Georgio (aniello1977) na cestě .. :-D a regl je otazka... :-p

Re: FreeKec Brdské bandy

Napsal: 04.11.2016 11:15
od tomyprodejcz
Michal se taky nakazil :OK: jsem zvědav do čeho to nacpe už takhle mu to jezdí jak blázen :-D

Re: FreeKec Brdské bandy

Napsal: 04.11.2016 11:18
od BigMisan
Nikomu to neříkejte je to tajný ale bude wraith komplet na vanquish productech.. :-D

Re: FreeKec Brdské bandy

Napsal: 04.11.2016 11:21
od tomyprodejcz
To mi vlastně tajně říkal pšt :-D :-D

Re: FreeKec Brdské bandy

Napsal: 04.11.2016 11:40
od xbs
cena těch střídavých řešení je opravdu vysoká, ale výkony poskytujou opravdu pěkné... těžko můžu soudit, když pouze teoretizuju, ale předpokládám, že kolikrát víc to stojí oproti stejnosměru, o tolik líp to nepojede, tedy např. 3x líp... níže pár videjí, ta síla se pěkně projevuje na deformaci pneu, druhý videjčko ohledně voděodolnosti...

https://www.youtube.com/watch?v=7p30ySVe5rw
https://www.youtube.com/watch?v=dO9C8tXU1Jo

Re: FreeKec Brdské bandy

Napsal: 04.11.2016 12:02
od BigMisan
jak říkáš. nepojede to 10x líp než stejnosměr.. :-)
Pro stříďáky obecně platí, že vydrží dýl, ale určitě ne natolik aby se ti cena vrátila...
SS má zase limit na straně výkonu. Alternativou by bylo použít setup dvou ss motorů, ale zase už tam musíš mít 2x regl a je to dvojnásobně víc věco co se ti můžou vys... :-)
Já jsem měl SS ve wraithovi více než rok a už mě nebavilo furt měnit motory a být ještě omezen výkonem. a vyměnil jsem jich za ten rok 6 + 4 regly + 6 serv (titan mám 3/4 roku a od ty doby jsem servo nemenil...)

1. střídák jsem měl poměrně slabší (v poměru s ROC412) byl to starý tekin redline 1. generace 3650kv (určený pro onroad, ale sehnal jsem ho za 800Kč jetý.a vyřádil jsem se s ním dosyta s 2 rychlostní převodovkou... potom mě převodovka přestala bavit (teď je v 6x6 kde musí být) a od jara mám ROC412...
Mimochodem tomu Redlinu je už 5 let a stále funguje!!! Budu ho zkusmo dávat do SCX10...

Takže k těm motorů musíš prostě dospět a zjistit, že to jinak nejde, nebo jde ale s omezením...

Re: FreeKec Brdské bandy

Napsal: 04.11.2016 12:22
od gweck

Re: FreeKec Brdské bandy

Napsal: 04.11.2016 12:25
od tomyprodejcz
Tak to mi mluvíš Michale z duše jedu SS přes rok a měním motor každé tři měsíce, regulátory už ani nepočítám a serva taky ne, oslavuji každý měsíc co mi vydrží regulátor a nezakouří se.
Samozřejmě za to může váha auta, prodloužený rozvor, velká kola, jízdný styl atd. , ale to je na tom autě zábavné a nechci se toho vzdát.
Bral jsem to jako nucené zlo za tu srandu, než jsem viděl že to jde i jinak a za cenu všech zničených věcí jsem už ten střídák mohl mít dávno . Přesně jak píšeš k tomu si musí člověk dojít a když jsem viděl jak ti to frčí, plynulý rozjezd a problém výkon neznáš bylo rozhodnuto Wraith level up :OK:

Zatím u mě vede ten motor Tekin a regulátor Xerun ;-)

Re: FreeKec Brdské bandy

Napsal: 04.11.2016 12:38
od BigMisan
Vem si, že můj wraith má přední kola každé 0,5 kila (možná půjde trochu na dietu, ale jen proto, že to dám spíše do nápravy.. :-))
a problém s výkonem fakt nemusím řešit...
už si vlastně nepamatuju kdy jsem musel řešit elektroniku od doby ST + titan... ale řeším furt servany piny v hexech, to je pravda to řeším každou chvíli.. titanový piny se jaksi neprodávají.. :-D

Jinak ty titanový převody v servu mají něco do sebe... ale pozor není titan jako titan. Někteří výrobci rádi uvádějí, že servo má titanové převody, ale už tam jaksi zapomenou napsat že ne všechny... takže to třeba hlavní kolo vydrží, ale serve se ti něco jiného nebo kolo u motoru, nebo přestane jet úplně... prostě je to děs dneska vybrat kvalitu.. :-(

Re: FreeKec Brdské bandy

Napsal: 04.11.2016 13:20
od BigFred
Michale zkus si nařezat piny z 2 titanovyho vrtaku a budeš mit po problemu.

Re: FreeKec Brdské bandy

Napsal: 04.11.2016 13:22
od BigFred
Tak oprava z 1,5 vrtaku