Slick7 píše:Jo, jinak jen tak pro informaci, připravuje se konverze, pro použití této převodovky do modelu Axiál, přesně na místo originální převodovky. Jak budu mít prototyp, tak to sem hned mrsknu foto.
Tak dohle je hodně dobrý tah,protože převážná část včetně mě používá jako základ právě spodní plato z Axíka.
Griessl Karel Rc Trial = Mouchod, Liaz 111, Avia Future, Praga V3S RC Crawler = Axial,Bully RC exp. = Toyota-truggy a další ve stavbě RC Dakar = Tatra Jamal
Slick7 píše:Tak pánové, zatím bez fotek, ale je hotová série rozšiřovacích Hexů 10, 12 a 14mm. Unašeč standart šestihran 12mm, materiál černě eloxovaný dural, přenos přes příčný kolíček 2x10mm. Matky standart ocelový, černě ponitridovaný povrch (antikorozní, kluzný a tvrdší povrch). Budu se těšit na vaše objednávky :OK:
Zdravím, mám zájem o jeden set Hexů ,4 kusy šíře 14 mm . Je možné o zaslání na dobírku na adresu:
Tak jsem to jen nakousl a už se toho tady několik lidí chytlo a psalo mi, abych napsal něco blíž, tak to tady napíšu i ostatním. Rozhodl jsem se pustit do výroby vlastních domků řízení pro Axíky, protože mě fakt už štvou ty co jsou na trhu. Nechápu, že když už to někdo začne dělat, že to nedomyslí do detailů a do konce. Hlavně ty uhly zatáčení, který jsou přesně naopak, jak by měly být, tj. vnitřní kolo v zatáčce by mělo mít ostřejší úhel než kolo vnější, jenže to tak není, je to přesně naopak a originál páky řízení nedovolují přehození a ty tuningové kupované, co si pořídil například Patt, tak ty zase mají problém v tom, že nemají dvojpáku, aby servo zůstalo v klidu kde, je. Já to mám navržený tak, že na jednom domku bude jedna páka a na druhém bude dvojpáka, takže na jedné straně (u kardanu)bude spojovačka a vepředu bude jen táhlo řízení, připojené na servo, tak jak to je těď. Páky řízení budou vyměnitelné za tvarově jiné, pokud nebudou úplně sedět. V nejbližší době bych chtěl udělat prototyp a odzkoušet to. Chci jít tak daleko, že jsem navrhl i vlastní kardanovou poloosu. Fakt nechápu, proč ten model v těchto detailech tak odrbávají, například ten příčný kolík, co je v psí kosti a přenáší krouťák na poloosu v domku řízení. Oni tam nemohli dát delší, než je průměr unašeče, aby líp přenášel krouťák a rychleji tak neodcházel, ne dali tam ještě o 1mm menší, takže je to za chvilku vyžvejklý. :-I Zítra se sem pokusím hodit výkres.
Tuning pro axialy bude mít myslím velký ohlas, zvlášť v období trialového boomu u nás. Dogbone stojí fakt za hovno, ale pokud někdo dělá úpravu pro enormní zlepšení rejdu, tak už musí jít stejně do cvdček
Slick7 píše:...do budoucna plánuji primárně se věnovat Axikům...
To je chvalihodne.
Ale stale si nemohu odpustit tu myslenku, ze by mely byt (alespon jako option) k mani vystupy na kardan s dirou a ne ploskou. Proste z me zkusenosti pokud pouzijes rychlejsi a hlavne silnejsi pohon, je to problemove misto. Kdyz uz se tim nakonec musel zabyvat i Axial a zmenil to, tak je videt, ze si to myslel i nekdo dalsi. :mrgreen: Od te doby co mam vystupy z naprav i prevodovky s dirou a kolikem, uz sem toto misto nikdy neresil.
Slick7 píše:...do budoucna plánuji primárně se věnovat Axikům...
To je chvalihodne.
Ale stale si nemohu odpustit tu myslenku, ze by mely byt (alespon jako option) k mani vystupy na kardan s dirou a ne ploskou. Proste z me zkusenosti pokud pouzijes rychlejsi a hlavne silnejsi pohon, je to problemove misto. Kdyz uz se tim nakonec musel zabyvat i Axial a zmenil to, tak je videt, ze si to myslel i nekdo dalsi. :mrgreen: Od te doby co mam vystupy z naprav i prevodovky s dirou a kolikem, uz sem toto misto nikdy neresil.
Tak v tomto jsem vám vyšel vstříc při výrobě kardanů, které budou mít čtyři závity, právě proto, aby se daly použít jak čepy skrz, tak klasický červíky. Je to takový univerzál. Bohužel to nejde udělat to samé s hřidelkama v převodovkách, nebo rozvodovkách, já se ze špatných zkušeností rozhodl pro plošky, ale nebráním se tomu, pokud bude někdo chtít, tak mu na zakázku tuhle úpravu sfouknu. Náš zákazník, náš pán a za peníze v Praze dům, jak se říká, že. :-D
Tuning pro axialy bude mít myslím velký ohlas, zvlášť v období trialového boomu u nás. Dogbone stojí fakt za hovno, ale pokud někdo dělá úpravu pro enormní zlepšení rejdu, tak už musí jít stejně do cvdček
Něco takového, ale rozhodně né spojovačku vedenou spodem, ale vrchem, ale zase tak, aby nepřekážela linkům, kardanu a třetímu linku.
Tuning pro axialy bude mít myslím velký ohlas, zvlášť v období trialového boomu u nás. Dogbone stojí fakt za hovno, ale pokud někdo dělá úpravu pro enormní zlepšení rejdu, tak už musí jít stejně do cvdček
Něco takového, ale rozhodně né spojovačku vedenou spodem, ale vrchem, ale zase tak, aby nepřekážela linkům, kardanu a třetímu linku.
Asi nějak takhle Marťo? ;-)
Tohle je v polovičním rejdu :-) A tohle je v maximálním rejdu :-) Kloubky na spojovačku jsem dal ty od Žíly kvůli prodloužení délky spojovačky a zároveň odsazení od nápravy a i v max. rejdu se spojovačka nedotkne nápravy.
Jo, takhle přesně. Jen je škoda, že tam není dvoupáka, aby jsi si mohl přidělat pěkně přehledně z druhé strany táhlo řízení. Navíc se mi nelíbí, když se kloubky štosují na sebe, to tam máš Patte taky na fotce. Páka na šroub je pak hodně velká a může dojít buď k ohnutí šroubu, jeho povolení, nebo rovnou vytrhnutí ze závitu.