Stránka 3 z 5

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 10.08.2013 10:57
od Bandolik
Jo takhle to mysleli, no nevím nemám schéma zapojení. Ale pokud koukneš na tu desku a jak má kabely na na ten konektor od baterky tak obyčejným měřákem zjistíš co máš na baterce za vývody čekal bych tam dva plusy od každého článku. Ale já k nabíječce dostal dvě destičky s téměř stejnými konektory ale různým označením tu co byla jinak jsem nechal někde v krabici takže může být že jedno zapojení používá plusy článků a druhé mínusy podle barev drátu na tvé baterce. Takže být tebou vezmu měřák a proměřím tu desku které dráty jsou s jakým pinem na konektoru spojené a změř baterku co je na těch drátech a pak už by neměl být problém zjistit kam a jak to zapojit a který z obrázku co ti k tomu dali má pravdu. Já mám na baterkách vždy dva červené a jeden černý a ty červené jsou plusy každého článku a ta deska má označení:
-servisní adapter pro připojení 2 - 6čl článků s konektorem typu XH tuhle používám
-servisní adapter pro připojení 2 - 6čl článků s konektorem typu HP/PQ tento je někde v krabici a nikdy jsem ho nepoužil

http://www.gme.cz/nabijecka-univerzalni-skyrc-e6650-p751-169 tohle ti možná pomůže ty máš na té desce oba typy konektorů
Takže proměř to a pokud to nebude jasné ještě bych pohledal na netu jaký je v nich rozdíl neb jak jsem psal ty konektory jsou tam stejné takže bude jiné zapojení si myslím co jiného by tam mohlo být že :-)

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 10.08.2013 12:56
od Dafer
Tak jsem to nakonec "riskl" ... ne dohledal jsem si podobný problém na netu a pustil to rovnou na nabíječku.

Baterky tohoto typu a nabíječky nikdy nevlastnil, takže prosím o radu jako opravdový neznalec.

Nabíječka jela cca 40min dala baterce 1550mAh.
Nabíječku jsem měl od MZ přímo nastavenou na Lipo 2S a 4A.... všechno jelo ok a po cca 30 minutách nabíjeci proud klesl na 0,2A a jela zhruba dalších 10min než řekla plno.

Je toto v pořádku?

Jinak výrobce baterie píše v manuálu, že baterku můžu nabíjet až 2C tzn. při kapacitě 4600mAh to je 9,2A???
Při mém nastavení 4A a kapacitě baterie 4600mAh jsem tedy nabíjel necelou 1C že? Neníčím tímto danou baterii?

Chápu to správně? :)

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 10.08.2013 13:19
od minotaur
To, jak ti šlo nabíjení, je v pořádku. 1C proudem tuhle baterku nezničíš. Pokud máš čas, klidně nabíjej i menším proudem, třeba půl C.

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 10.08.2013 14:17
od Dafer
minotaur píše:To, jak ti šlo nabíjení, je v pořádku. 1C proudem tuhle baterku nezničíš. Pokud máš čas, klidně nabíjej i menším proudem, třeba půl C.


OK děkuji Vám všem tímto za cenné rady a doufám že pro příště pomůžou i ostatním :)

Už se nemůžu dočkat večera až se pustím do rozbalování auti :)

No nic práce volá... ještě jednou díky VŠEM

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 10.08.2013 23:12
od Dafer
Tak pánové paráda, ještě jednou díky že jste mě u toho nakonec "podrželi" :)

První jízda cca 3km po lese jen tak cestičkama a něco po vesnici za 2,5 hod. a vše skoro OK :)

Jak jste tu již někdo psal... auto začalo vrzat... asi někde v přední nápravě, nemohu to identifikovat.
Už od rozbalení jak byli chyceny kola ke krabici stahovací páskou mají všechny 8 na gumách , ale trochu se to po jízdě zlepšilo.

Pozoruji ale dvě věci a to že kola na přední nápravě vydají "rozjetě" něco jako když jede prázdná tatrovka ale obráceně... hmm a nebo blbě vidím.
A při rozjezdu mi vždy "sedne" auto na levé zadní kolo jako by něco s tlumičem... musím to ještě vypozorovat.

Jinak ten motor co tam je ... no přemýšlím, že až postoupím na další lvl a rád bych pak se potkal i s někým z Vás, tak si raději pořídím něco s 55 závitama, protože toto udržet na kolem je chvílema šílený ale taky zábavný :) Jen si nedokážu to udržet někde na kameních apod.

Jo ještě jedna prosba, měl by tento KIT respektive ECS k tomto KITu umět držet v neutrálu brzdu? Když s tím najedu někam do kopce tak se mi to samo pomaličku rozjede dolů :(

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 11.08.2013 7:26
od Mira
:-D :-D a seš v tom.

Tak teď si pořiď kvlaitní 1,5, 2, 2,5, 3 imbus, klíďo eště 6 torx

a hledej v tématech - naplnit nápravy vazelínou, olovo do kol (olověnej plech koupíš, když se párkrát zeptáš), pomalej motor (ale s tím olovem v kolech se to nebude už překlápět a ani stavět na zadní, občas si tam dávám ten origo právě pro ten fofr, někdy je to sranda), ALU řízení (na linky se vyprdni, ale řízení udělej ALU), baterka vepředu, zatěsnit elektroniku..... :-D

máš cos chtěl :-D


hele, a to jak se při přidání plynu dějou věci, to je podélně uloženým motorem, má přeci jen celekm sílu a ten točivej moment to bude dělat dycky. Můžeš se akorát rozjíždět slušnějc, nebo pomůže tu levou pružinu přitvrdit - mě tohle nestejnoměrný nastavení ale zase nevyhovuje v terénu, kdy mě to na jedný straně odpéruje víc a na druhý míň a šup přes boudu..

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 11.08.2013 10:50
od PitaW
Ahoj. Gratuluji k pořízení Axíka. To sedání na levé kolo je, jak píše Míra, normální. Tu brzdu musíš aktivovat na regulátoru. Nevím zda tam máš AE2 nebo AE3 a zda je nastavení stejné, ale kdysi jsem to tu rozepisoval http://www.rc4x4.cz/axial-scx10-f31/axial-ae-2-esc-programovani-pres-vysilac-t5418.html
A s tím ostatním máš čas. Ten předek bude po čase do "A" ještě víc. Někdy pomáhá vypodložit třecí ložiska, ale moc se s tím dělat nedá. Zatěsnění má čas.Lepší je se pořádně vyjezdit, poznat jak se to chová a pak pomalu začít s úpravami, ale to uvidíš, co ti bude vyhovovat. Znám i hodně lidí co jim plastové řízení vyhovuje. Jinak já motorů taky využívám víc a do toho kombinuji i pastorky podle nálady. Občas se člověk rád povozí rychleji.

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 11.08.2013 15:17
od Tims
Zdravím, Axialem jsi každopádně neudělal chybu. :tleskam: Sedání na kolo je u modelůs tuhou nápravou normální (cc01 to dělá taky). Odstraní to 55z motor, jinak není špatný nastavit na reglu pomalejší rozjezd - pokud to jde (nevím co všechno rtr regl umí). Možná by nebylo od věci se mrknout do náprav a převodovky a trochu je přimáznout.

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 11.08.2013 21:12
od Dafer
Dneska další poježdění vydrželo cca 15min a pak mi vypla baterie ze včerejší projížďky.
Hodil jsem ji na nabíječku a chvilku ji trvalo než jela naplno... asi 5min jela na 0,5A a pak se rozjela na 4A.
Nabitá byla (přesně jsem se nedíval) za necelé dvě hodiny a dostala jen 4175mAh což asi není moc na baterii o kapacitě 4600 mAh nebo se pletu???
Někde jsem se dočetl, že se může stát , že se baterie postupně "ustálí" a získá vyšší kapacitu po několikátém nabití.
Je to pravda?

Ještě prosím dotaz, mám po ježdění baterku nabít zase naplno ikdyž není vybitá nebo to dělat pouze občas a jinak je to jedno?

Jinak jsem detekoval to pískání, bylo to v kloubech té hnací hřídele, vzal jsem trošku vazelíny (nejistého původu) z garáže a ťuknul tam vatovou tyčinkou a vše je krásně tichoučké :)

Vazelínu ale musím koupit tak i tak do převodovky a náprav... je dobrá tato? http://www.vapol.cz/cz/produkt/vazelina-lv2-ep-350g-hekra/

Jinak několik foteček z rozbalování a z poježdění zde: http://daferus.rajce.idnes.cz/

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 11.08.2013 22:30
od Tims
U Li-Polky je normální že se nenabije na plnou kapacitu. Při provozu používáš jen část celkový kapacity (asi do napětí 3V). Kdyby jsi ji vyždíval celou k 0V, bylo by to pro ni smrtelný. Proto se používá pípák a regl s hlídáním napětí.

S vazelínou ti asi moc neporadím. Používám vazelínu na lodní hřídele z no name pixle (zásoba od manika ze starejch časů) 8)

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 11.08.2013 23:04
od PitaW
Jak píše Tims, nabíjí se to různě. Já využívám 2 baterie a nabíjím dle potřeby. Když vím, že budu jezdit dlouho, tak nekoukám, zda je jedna nabitá na půl a dám jí nabít. Mám je teď rok a drží zatím furt krásně a to jezdím, dá se říct 6 dní v týdnu. S tou vazelínou je to vcelku jedno. Ta, na kterou jsi dal odkaz je v pohodě. Každý dává vazelíny různé. Já třeba do rozvodovky v nápravě dávám A-00, protože furt teče a nohavice plním obdobné té tvojí. Každopádně to co nejdřív pořádně promaž a na nápravách zacpi ty dirky na čtyřlink, tedy pokud ho tam nemáš. Kdo maže, ten jede a já opravdu promazávám často a ložiska zřídka kdy měním. Přidřené mají velký vliv na spotřebu baterky.

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 17.08.2013 15:35
od Dafer
Tak jsem podstoupil první montáž respektive demontáž.
Rozdělal jsem si komplet přední nápravu abych ji promazal a kuknul se proč mi v ní tak při rozjezdech a prudkých změn jízdy dopředu a dozadu cuká.
Zjistil jsem že tam kde je náprava spojená s Y-linkem, tak v tom kloubu to má strašně velkou vůli a lítá mi to dopředu a dozadu skoro o 3mm.
Připadne mi to, že je ten držák toho uchycení jako kdyby vydřenej.... nebo to je vpořádku?

http://daferus.rajce.idnes.cz/Y-link/

Jinak ten šroubek v tom drží OK.
Nápravu jsem promazal a nadvakrát složil :) A řekl bych že je to i tišší. Ještě mě čeká zadní náprava.

Jo jinak to jedno kolo co na něm má ta guma 8 se stále "nevrátila" do původního stavu, tak jsem ji prohodil s rezervou a je to :)

Poslední věcí bude opravdu předělání toho řízení do hliníku jak jste mi radili, protože ta umělá hmota pracuje až moc :(
Můžete mi prosím poradit co přesně bych měl koupit?

Opět děkuji dopředu za jakékoliv názory a rady

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 17.08.2013 20:24
od PitaW
3mm mi přijde nějak moc. V tom místě to dostává velké štosy, ale není to zas takový problém. Stačí, když dáš z každé strany kloubku trojku podložku a mezi můžeš dát i maličké těsnící kroužky, jako silentbloky a máš po problémech při jakékoliv vůly. Jen nesmí být delší šroub. Pak bude vůle furt. Podle fotek nemáš na náprávě zatěsněné ty 2 dirky v úrovni držáku tlumiču, tak tam něco dej. Červík, sirku, silikon, to je jedno, ale ucpi to. Nevím přesně co bereš pod pojmem, že plasty pracujou moc, ale pokud chceš kovové tyče na řízení a linky, tak v každém baumaxu, Obi atd. prodávají hliníkové, nebo duralové trubičky o průměru 6mm (od 30-60Kč/m) a dovnitř koupíš za 10Kč 3mm závitovou metrovou tyč a nakrátíš dle potřeby. Jediné co budeš potřebovat dokoupit, jsou kloubky na ty tyče http://www.mz-racing.net/p3440-ax80005-linkage-set/, nebo jiné.
Tady je jak mám ten třílink já http://img1.rajce.idnes.cz/d0103/5/5720/5720883_24e0325c7166e2c8a691cd64d910c45a/images/IMAG2201.jpg?ver=2

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 18.08.2013 0:24
od Dafer
Velké díky pánové, příští týden se kuknu v Hornbachu v Brně a uvidíme co najdeme :)
Škoda jen těch kloubků že nejsou v náhradních dílech.... respektive tam mám jen dva... no co stejně chci vyzkoušet ten 55T motor, takže objednat něco musím.
Ještě jednou díky

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 12.01.2014 21:37
od Dafer
Tak se chci jen pochlubit mými prvními úpravami dle Vašich rad.
Zvláště díky minotaurovi a komaarovi za cenné rady s osvětlením :)

Ježíšek mi donesl Plastidip, mikropájku, tavnou pájku a přední řízení v hliníku.
Takže jsem svoje auti pěkně rozebral, vyčistil, namazal a elektroniku dle rad na YouTube - djmedic2008 - rozebral a utopil v plastidipu.
V GM nakoupil LED, odpory a kabely a výsledek je zde: http://daferus.rajce.idnes.cz/Waterproofing_osvetleni/

Baterku jsem dle několika návodů a rad přehodil nad přední nápravu, kde mi to trošku koliduje s přední maskou kapoty.
Naštěstí je to pružné a tak mi ten +/- mm nevadí.

Jen bych se prosím zeptal, musím ještě nějak utěsňovat i servisní kabel od baterky? Nebo mu případná voda až tak nevadí.
Jen podotýkám že koupat to auto nehodlám, ale až uvidím někde v lese kalužinu... už ji nehodlám objíždět!!! :-D
To stejné se ptám na konektory od baterie a motoru, i když jsou překryté bužírkou....
Jinak krabičku, kde mám přijímač asi ještě utěsním plastidipem, zvláště ten otvor na kabely.

Děkuji za jakoukoliv připomínku

PS.: nějak se mi nedaří najít nějakou posádku - poradíte kde?