Stránka 3 z 6

Re: Tatra-815 Dakar 4x4

Napsal: 17.07.2014 13:09
od andryxDD
No, mě příjde, že jsou kola pořád rovně, ale každopádně si nechám poradit, jak bys to udělal ty? Chtěl jsem to udělat takto, ale neměl jsem tak dlouhou spojovačku..
Obrázek

Re: Tatra-815 Dakar 4x4

Napsal: 17.07.2014 14:03
od rotruck
Toto druhé foto je ale pevná náprava ...... tam jednotlivé půlky nechodí samostatně nahoru dolů , ale kříží se celá náprava současně se spojovačkou pořád ve stejném úhlu .......... nakreslím si to a mrknu na to i doma - možná to nebude tak hrozný aby to vadilo ......... správně by to u nezávislýho mělo myslím být tak jak jsi to měl na podvozku když jsi ho koupil ..... ze servosaveru na každý kloubek samostatná spojovačka k páce každého kola pokud možno pod co nejmenším úhlem :-p

Re: Tatra-815 Dakar 4x4

Napsal: 17.07.2014 14:10
od Pajik_CZ
Přesně tak, při nezávislém zavěšení se nedá použít spojovací tyč jako u pevné nápravy tak, aby to neměnilo úhel řízení při pružení.
Já to na discovery s řízením před nápravou řešil takhle http://img1.rajce.idnes.cz/d0103/8/8719 ... .jpg?ver=2 , a ty by jsi to měl řešit podobně - překřížit spojovačky na servosaveru, aby jsi zachoval ackermana... V ideálním případě by jsi měl mít spojovačky řízení stejně dlouhé, jako ramena náprav.

Re: Tatra-815 Dakar 4x4

Napsal: 17.07.2014 15:12
od gufy
V tomhle případě by to asi chtělo použít Mrakovo řešení z CC-01 , to by mělo fungovat ..

Re: Tatra-815 Dakar 4x4

Napsal: 17.07.2014 15:43
od andryxDD
Díky za rady, takže pokud to chápu dobře, ze servosaveru dvě spojovačky(stejně dlouhé) a každá na jednu stranu, tak jak Mrakova úprava na cc-01. Stejně je to asi řešené aj na podvozku m-03, ze kterého mám servosaver + páku.

Obrázek

Re: Tatra-815 Dakar 4x4

Napsal: 17.07.2014 16:09
od gufy
tak by to mělo být , ale pokud nemáš servo v ose podvozku , tak právě Mrak používá ten nástavec na servopáku , aby tohle eliminoval , jinak to pak na jednu stranu točí míň .

Re: Tatra-815 Dakar 4x4

Napsal: 17.07.2014 16:17
od rotruck
Ano dvě samostatná táhla jsou nutná , ale systém podle M-03 ...... NEkopíruj na tom m03 podvozku je to řešeno standartně , tedy servo a táhla za nápravou tudíž na servosaveru táhla vedle sebe
Ty to máš vše před nápravou zepředu tudíž pro zachování Ackermana musíš dát táhla křížem přes sebe

Re: Tatra-815 Dakar 4x4

Napsal: 17.07.2014 20:34
od andryxDD
Super, jinak páku bych si aj vyrobil, nebo spíš proudloužil stávající. Dnes jsem zajel koupit závitovou tyč(m3 a m4) tu m4 bych mohl použít stím, že bych tam dal kloubky traxxas, takže myslím že vůle by určitě nebyly, nebo použiju tu m3, na kterou dám kloubky origo tamka. Ok, takže táhla křížem přes sebe, dík :)

Re: Tatra-815 Dakar 4x4

Napsal: 18.07.2014 19:37
od andryxDD
Takže, řízení by mělo být hotové, zatím jsem ho netestoval s kolama, ale i bez kol to vypadá, že by mohlo fungovat :) Páka bude nová z duralu.. :wink: Ale určitě to bude chtít nové poolosy na zvětšení rejdu.. :wink:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Tatra-815 Dakar 4x4

Napsal: 18.07.2014 20:16
od tomas71
Proč jsi nenechal to originál řízení? :-p

Re: Tatra-815 Dakar 4x4

Napsal: 18.07.2014 21:02
od Stenly
Origo řízení u TT je totálně na hov... :HOPS:

Re: Tatra-815 Dakar 4x4

Napsal: 18.07.2014 21:05
od tomas71
Áha, nemám s ním zkušenost, tak se ptám. Přišlo mi to lepší než tohle :-p

Re: Tatra-815 Dakar 4x4

Napsal: 18.07.2014 22:22
od BAXAN
aby ti to zatáčení fungovalo tak jak má tak musíš mít kloubky stejně daleko od bodu otáčení :)) vlastní zkušenost na rally :OK:

Re: Tatra-815 Dakar 4x4

Napsal: 19.07.2014 8:03
od andryxDD
tomas71 - Přesně jak píše Stenly :), ale dělal jsem to kvůli tomu, že když jsem zatočil na jednu stranu, tak kolo drhlo o páku serva... :wink:

Obrázek

BAXAN - Nevím, jak to přesně myslíš, zkus mi to víc popsat, dík :)

Re: Tatra-815 Dakar 4x4

Napsal: 19.07.2014 8:36
od tomas71
andryxDD píše:tomas71 - Přesně jak píše Stenly :), ale dělal jsem to kvůli tomu, že když jsem zatočil na jednu stranu, tak kolo drhlo o páku serva... :wink:



.....)



Chápu...