Stránka 3 z 3

Re: Externí Bec

Napsal: 20.04.2016 11:07
od Ming
virtual píše:
Ming píše:... které má obvykle jedno servo (+-1A max)...

Tohle je hodně odvážné tvrzení.

Asi jsi mě inspiroval k pokusu s mým "Hornbachmetrem" (schválně nepíšu multimetr), kolikže mi vlastně žerou serva. :-D :OK: Abych nebyl překvapenej.
(Možná je to námět i pro Minotaura ;-) )

Re: Externí Bec

Napsal: 20.04.2016 11:09
od Taurus84
Tiež si myslím že servo a naviják si pri poriadnej záťaži vypýtajú viac. Menej ako 5A BEC by som si už do auta ja osobne nedal.

Re: Externí Bec

Napsal: 20.04.2016 11:21
od Ming
Taurus84 píše:... servo a naviják si pri poriadnej záťaži vypýtajú viac....

Na druhé straně věřím, že při vyprošťování z blátivé pasti (kdy se snaží cukat s kolama a k tomu motá naviják) si to může vzít víc, ale zase to jsou spíš nárazové špičky, možná v jednotkách A.
Nemám to ale nijak fakticky podloženo. Já jen že mám 3A BEC a nepociťoval jsem nikdy, že by mi to nechtělo zatáčet nebo navijákovat. Čili poznatky k .... Možná je to i o způsobu jízdy, když to nejde, tak to moc nervu (zatáčení), spíš popojedu.
Je blbé, že ani Google na RC servo power consumption nedává moc relevantních výsledků.

Re: Externí Bec

Napsal: 20.04.2016 11:36
od Taurus84
Ja mám skúsenosť akurát s čínskym servom TowerPro MG995 (15kg / 6V). V CC-čku som ho používal s Tamiya TEU-105BK regulátorom a Turnigy 3A BECom. Pokiaľ sa mi niekde zašprajcovali kolesá, tak som snimi takmer nepohol.

Potom som ho chvíľu používal aj v Ascenderovi, ktorý nemá také vôle v riadení ako CC. Regler bol Dynamite WP 60A ESC (5V BEC) a v podstate sa správalo rovnako. Na koniec úplne odišlo, takže nevylučujem, že bolo od začiatku vadné servo, ale skôr by som povedal, že proste nemalo dostatok šťavy.

Preto som pre MEX vybral Savox 0231MG servo, ktoré pichnem na 6V/6A BEC uvedený vyššie.

Re: Externí Bec

Napsal: 20.04.2016 12:49
od virtual
Ming píše:Nemám to ale nijak fakticky podloženo. Já jen že mám 3A BEC a nepociťoval jsem nikdy, že by mi to nechtělo zatáčet nebo navijákovat...

Samozřejmě záleží na mnoha okolnostech (velikost kol, parametry serva, odpor kloubků, váha a poloha modelu při tahu atd.), ale např. servo s tahem 19.5kg/6V z odkazu dole má uvedeno 4,9 A při 6 V. Navíc zatížitelnost BECu klesá s rozdílem vstupního a výstupního napětí. A pokud máš silné servo, tak slabší BEC neznamená, že by to hned nezatáčelo vůbec, jen servo má takový tah, kolik mu BEC "poskytne šťávy" a na první pohled to nemusí být patrné. Zkrátka servo může konzumovat i (mnohem) víc ten 1 A a navíc z 15kg při 6V může být třeba 10kg při 5V a pokud je výrobce "moc optimistický", reálně to je třeba 8kg (viz zkušenost Taurus84), proto může být užitečné mít rezervu (týká se jak síly serva tak napájení)...

https://www.spektrumrc.com/Products/Def ... =SPMSS6250

Re: Externí Bec

Napsal: 20.04.2016 14:01
od plutoone84
Já používám tento BEC http://www.mz-racing.net/1rc21505-ubec-3a/ a toto servo http://www.mz-racing.net/1sv2291-servo- ... aterproof/ a zatáčí to jako blázen. U Unimoga (kterej je hodně těžkej na předek, s tímto servem http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/ ... 12sec-22kg taky)

Re: Externí Bec

Napsal: 20.04.2016 19:39
od virtual
plutoone84 píše:...zatáčí to jako blázen...

Tohle je při vší úctě docela nicneříkající informace...

Re: Externí Bec

Napsal: 20.04.2016 19:47
od plutoone84
Že ikdyž stojí auto na místě na povrchu s vysokou adhezí, tak servo utáhne kola na jednu i druhou stranu bez problémů.

Re: Externí Bec

Napsal: 21.04.2016 21:22
od minotaur
Ming píše:
virtual píše:
Ming píše:... které má obvykle jedno servo (+-1A max)...

Tohle je hodně odvážné tvrzení.

Asi jsi mě inspiroval k pokusu s mým "Hornbachmetrem" (schválně nepíšu multimetr), kolikže mi vlastně žerou serva. :-D :OK: Abych nebyl překvapenej.
(Možná je to námět i pro Minotaura ;-) )

Minotaur je unavenej, otrávenej a už by se z toho zbláznil 8) ... tohle se tu již párkrát řešilo. Kolik si servo cucne, je velmi otevřená otázka a záleží samozřejmě na konstrukci serva. Bohužel spotřeba je právě údaj, který výrobci prakticky neuvádějí a vůbec o tom po netu moc informací není. A nedá se ani spolehnout na to, že serva zdánlivě stejná nebo podobná budou mít podobné parametry. Pamatuji se, že nějaká řada čínských MG995 (které mají pod kapotou leccos), což je na naše poměry takové průměrně silné servo, si klidně cucla i 8A ve špičce. Prostě a jednoduše, nějaký silnější UBEC není zas tak extra drahá věc... servo dát na UBEC, nebo v případě HV serva přímo na baterku. Na BEC reglu pak nechat přijímač, světla a podobné méněžravé záležitosti.