Stránka 3 z 4

Napsal: 05.03.2011 16:19
od Slick7
Mezera před vyvložkováním
Obrázek
Mezera po vyvložkování
Obrázek
Možná to tak nevypadá ,ale rozdíl je přesně 0,8mm, výška zubu je 2,3mm
Zub zabírá pouze ze 2/3!

Napsal: 05.03.2011 20:30
od -Kage-
To vypadá pěkně .. takovýma vychytávkama se tu moc lidí nezabývá .. ještě by se možna hodil ten výkres :wink:

Napsal: 16.03.2011 18:02
od Slick7
Zajímalo by mě, jestli tady ještě někdo udělal nějákou vychytávku zadního difu. Co třeba samosvorný dif?

Napsal: 16.03.2011 19:40
od Trewor
Já nad samosvorem(přesto, že tenhle termín nemám rád-preferuju dif s omerzeným prokluzem) právě uvažuju. Zkoušel jsem už vyskózní - do předního nalejt 10 000 diff olej ale brzo to vyteče. Teď koumám jak do opět předního(zadní jsem otevřel jen jednou a bylo tam čisto a beze známek opotřebení) udělat ze spojkovýho obložení z monster trucku třecí vložku. Přišlo by mezi 3osu planetek a unašeč poloos...v případě předku CCčka unešeče vnitřních misek popoos.
To obložení je samolepící a docela drží ale naproti němu to chce ocel a tu zaprvý nevim jak tam přichytit a zadruhý by to tam bylo 2x, tedy by přibyla tloušťka a diff by nešel zavřít nebo ne úplně. A musel by se dost utáhnout a to nevim jeky by se promítlo na životnosti.
Doufám, že se z toho dá pochopit co jsem tím chtěl říct :idea: :roll:

Napsal: 16.03.2011 20:05
od fcstan
Slick7 píše:Jak jsem slíbil, nafotil jsem detailně veškeré důležité detaily zadní nápravy, ohledně ozubeného převodu mezi hruškou a difem. Vymezovací vložku jsem ještě více vychytal, aby byla ještě funkčnější. Dříve se opírala o vnitřní náboj diferenciálu, ale všiml jsem si, že pokud není uzavřený, tak taky pěkně lítá, takže opřít se o něj by byla funkční chyba, protože oběžné kolo difu by mělo stále určitou vůli a to nechceme, že? Takže jsem udělal vnitřní dutinu a vložka se teď pěkně opře přímo o tělo difu, což mu už opravdu neumožní uhnout. Vložka se na druhé straně opírá o vnitřní kroužek kul. ložiska, takže jsou do něj svedeny všechny axiální síly vzniklé od tohoto ozubeného převodu. Ideálnější to už snad nemůže být :wink:


Jen přemýšlím, kam se přenesou ty tlaky (síly). Do toho plastového límce který drží ložisko?

Napsal: 16.03.2011 20:12
od Slick7
Jo, to jsi vystihl přesně, síla se dál z toho kuličkového ložiska přenese do toho plastového límce okolo ložiska. Máš snad obavy, že ty síly budou tak velké, že by mohlo dojít k poškození?

Napsal: 16.03.2011 20:13
od Slick7
Trewor píše:Já nad samosvorem(přesto, že tenhle termín nemám rád-preferuju dif s omerzeným prokluzem) právě uvažuju. Zkoušel jsem už vyskózní - do předního nalejt 10 000 diff olej ale brzo to vyteče. Teď koumám jak do opět předního(zadní jsem otevřel jen jednou a bylo tam čisto a beze známek opotřebení) udělat ze spojkovýho obložení z monster trucku třecí vložku. Přišlo by mezi 3osu planetek a unašeč poloos...v případě předku CCčka unešeče vnitřních misek popoos.
To obložení je samolepící a docela drží ale naproti němu to chce ocel a tu zaprvý nevim jak tam přichytit a zadruhý by to tam bylo 2x, tedy by přibyla tloušťka a diff by nešel zavřít nebo ne úplně. A musel by se dost utáhnout a to nevim jeky by se promítlo na životnosti.
Doufám, že se z toho dá pochopit co jsem tím chtěl říct :idea: :roll:

pochopil jsem tě dobře, možná to není špatný nápad to tak udělat.

Napsal: 17.03.2011 12:58
od fcstan
Slick7 píše:Jo, to jsi vystihl přesně, síla se dál z toho kuličkového ložiska přenese do toho plastového límce okolo ložiska. Máš snad obavy, že ty síly budou tak velké, že by mohlo dojít k poškození?


jen nahlas přemýšlím. Při expedičních ccčkách asi ne (omezení velikosti kol, rychlosti) Je to plast. co to udělá ukáže plast. Každopádně to máš pěkné a asi tě časem oslovím :)

Napsal: 17.03.2011 13:15
od Slick7
Polož si otázku, kam se přenáší ta síly, když tam není ta vymezovací podložka?

Napsal: 17.03.2011 13:23
od Kuba93
I kdyby se ta sila prenasela do plastu a mela ho poskodit, tak se to stane pozdeji, nez se znici prevody (jako me). U me se plast uvnitr zda v poradku a prevody sly do kopru.. A i kdyby se znicil plast, da se fungl novy kryt naprav koupit na ebay za prijemnych 9 babek.. :wink:

Napsal: 10.04.2011 7:02
od Gluck
na kolik vyjde tahle sranda

Napsal: 10.04.2011 9:06
od Slick7

gumička z tlumičů ;-)

Napsal: 12.04.2011 21:58
od TAB
Zlepšovák se mi líbí, ale přijde mi moc pracný, ja jsem to vyřešil dalším ložiskem a gumičkou z tlumičeObrázek
vnějším věncem se přidané ložisko opírá o plast. Vniřním o gumku a ta o diferenciál - levné, rychlé a funkční.

Napsal: 12.04.2011 22:22
od Slick7
Díky za pochvalu. Pracný to zas tak není když máš soustruh :lol:
Tvé řešení. je stejné, jako všech ostatních, provizorní. Guma, není kov, ta uhne. Ti co si to u mě koupili, byli velmi spokojení a rozhodně nelitovali vynaložené investice.

Napsal: 12.04.2011 22:29
od TAB
Slick7 píše:..provizorní. Guma, není kov, ta uhne. Ti co si to u mě koupili, byli velmi spokojení a rozhodně nelitovali vynaložené investice.
JJ věřím, tvé řešení je takové profesionálnější :-), Mé je improvizované. Ta gumka nemá kam uhnout, otázkou je co ten boční tlak časem udělá s ložiskem ?