Stránka 3 z 4

Napsal: 07.10.2011 17:56
od Frenky
Ty poloosy asi nebudou zakalené když to de udělat jenom pilkou a pilníkem.

Napravy od sdi 4x4

Napsal: 30.10.2011 20:29
od mara126

Napsal: 31.10.2011 10:36
od Cmelak007
Včera na trialu v Mrakolendu jsem měl možnost vyzkoušet si Axial RX-10 a byla to velmi zajímavá zkušenost. Viděl jsem, jak každá náprava jede jinou rychlostí, podle toho, která je více zatížená. Zajímalo by mě, jestli je to na škodu, nebo to naopak může pomoci např. při zatáčení. Když se ale více přidá plyn, točí se všechny.

Brzda v neutrálu se dá vyřešit nastavením regulátoru a velikostí pastorku. Na trial nepotřebuji rychlost, čili si můžu dovolit menší pastorek, který zase zvýší brzdný účinek motoru. Vím, že na dva motory stačí mít jeden regulátor, ale někdo (tuším, že MikeP) říkal, že jsou lepší dva.

Domnívám se, že dva regulátory znamenají větší brzdný účinek, protože jejich síla by se měla vynásobit, nebo se mýlím? U regulátorů na twin motory si nejsem jist, jak by to bylo s jejich programováním, což je např. u dvou Dsysů s programovací kartou hračka.

Nápravy od Losi vydávají dost zvláštní zvuky, jedou neuvěřitelně pomalu, žerou baterku a včera Romanovi dokonce začal kouřit nový kvalitní střídavý motor...tak nevím, jestli jsou ty pravé. Mám pocit, že jsou v nich strašné ztráty, kladou příliš velký odpor a možná se vevnitř do sebe nějak zakusují. Jirka o Losi nápravě píše píše " Je super, že má šnekové převody, ale chovají se jako šrouby přesněji se do sebe zařezávají a motor je neutáhne. Výrobce sice doporučuje střídavý pohon, ale když cítím velký odpor při otáčení rukou, přijde mi, že to stříďák nevyřeší. "

Fakt nevím, co se teď myslet. Ještě jsem tady na fóru objevil nové nápravy, které vypadají velmi zajímavě, ale nejsou vyzkoušené a kdo ví, jak to bude s náhradními díly:

http://sdi4x4.com/product_info.php?cPath=28&products_id=61


Někdo mi také doporučoval Venom Creeper, ale nic o těchto nápravách nevím a mám pocit, že jsou dost široké (+lehké).

Napsal: 31.10.2011 11:01
od Tommys
vcera v mrakolendu jezdil cendab s venomem a mrak je ma na liazce (nevim jestli nejak upraveny), takze tam ses na ne moh podivat

PS: myslim ze to s tim vyberem naprav uz trochu prehanis, pokud chces opravdu dobry auto na trial tak ho nestav z CR, ale postav ho od piky

Napsal: 31.10.2011 14:51
od Grizzly
Co se týče náprav z Venoma,tak já je používám na své Líze na trial v S-3,je to ta největší kategorie.Musel jsem je nechat rozšířit, páč tam byly úzké. Co se uzávěrek týče,tak nevydržely ani celý závod.Nyní mám nápravy komletně předělané včetně uzávěrek a jsem s nima spokojený,ale z původních náprav zbyl jen obal,jinak ve vnitřku je všechno předělávané, včetně nových poloos,rejdové klouby jsou klasické křížové od Notyra.Klec diferenciálu je duralová,nové rejdové hlavy včetně držáků svislých čepů.Tahle uprava ale vyšla hodně draho,tím,že je všechno dělané na zakázku.
Do S-2 by jsi se potřeboval dostat na minimální šířku 240mm a to se asi nedostaneš.
A to nejsou jenom nápravy, další, problém je z převodovkama,já používám 2 rychlostní od RC4WD,má velkou výhodu,že spolehlivé řadí,ale vždy po 2 závodech jsem musel měnit ozubená kola,zkrátka ten nápor nepřežijí.Nyní je u Notyra a vyrábí se nová spacielní kola,což bude také raketa.Další díl je redukční převodovka,taktéž od RC 4WD,ta se mi 2x zadřela,páč je to nesmyslné od nich vyrobené.Nyní ji řeší Slick.to bude také určitá finanční částka

Trial je velice hezká kategorie,ale pokud chce mít člověk výsledky,tak se musí vetšinou všechny seriové věci upravovat ,případně nápravy nechat vyrábět na zakázku.Mě Liazka s veškerýma úpravama vyšla už na 30000 Kč.Sice se mi po téhle částce dělá šoufl,ale zase když vidíš,že auto funguje jak má a netrápíš se s tím,tak je to radost z jízdy.
Nyní stavím novou Liazku na další sezonu, ve které už bydou aplikované zkušenosti z této sezony.
Takže rada: když seriové, tak hodně upravit anebo rovnou nechat vyrobit nové na zakázku.Holt je to drahý koníček.
Ještě abychom si rozuměli,mluvím o kategorii nákladáků.Na Mořině se nic jiného nejezdí. V Plzenci se jezdí ofroady,zatím to mají celkem bez úprav,ale myslím si,že za chvíli přijde doba a bude se silně upravovat i v této katregorii.
Jelkož stále něco upravuji,tak jsem si pořídil soustruh,abych nemusel stále někam jezdit.V životě jsem na tom nedělal a tak se budu zase učit a i v tomhle je trial výchovný a tvůrčí prostředek,že musíš stále neco výmyšlet a namáhat svůj líny mozek.

Napsal: 31.10.2011 23:11
od Cmelak007
Cmelak007 píše:Včera na trialu v Mrakolendu jsem měl možnost vyzkoušet si Axial RX-10 a byla to velmi zajímavá zkušenost....



Tyve, chlapi sorry!!! :lol: Jsem dal příspěvek na špatné fórum a pak se rozčiloval, kam zmizel. Mělo to být uveřejněné zde: http://www.rc4x4.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5810 To je tak, když má člověk otevřená dvě okna a kopíruje jinam, než má. :mrgreen:

Jinak ale díky za odpovědi na ten můj úlet. Zřejmě si na Truck Trial pořídám úplně nové auto a CR-01 nechám na expedice. Nechci něco zbastlit a zničit na tom dvě funkční auta... Díkes Grizzly!

Napsal: 29.01.2012 21:09
od aushaus
Nevim jestli ste si toho všimli, ale tyhlé nápravy nemají výstupní hřídel 5mm, ale 4mm, což dělá trochu problémy. Jo a zkrátit nejdou maximálně o 1cm, ale když už tak minimálně o 1cm.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: 30.01.2012 17:45
od aushaus
...ale tu hřídel nejjednoduššeji vyřešíte kardanem SDI 4<->5mm ;)

Napsal: 31.01.2012 8:32
od Tommys
nemely by se ty napravy zkracovat trochu jinak?

Napsal: 31.01.2012 8:42
od Adam62_cz
Jak jinak?

Napsal: 31.01.2012 8:50
od Tommys
no nechat na ty cesti kde je dif delsi treba vrsek a na ty casti u kola delsi spodek, aby se to dalo k sobe sesroubovat, tak to meli i oni popsany na strankach, tak se jen ptam

Napsal: 31.01.2012 9:04
od Adam62_cz
Stejně to musíš uříznou obojí kvůli Cčku.
Ale asi by to tak šlo, ale když to zkracuješ takhle hodně jako natom obrázku tak tam na výběr nemáš.

Napsal: 31.01.2012 9:11
od Tommys
no ja spis nechapu jak to podle tehle obrazku bude drzet pohromade,
protoze z toho co vidim, tak mi prijde ze ta vnitrni trubka je k difu jen zasunuta a nema drazku a ta cast s ceckem je sesroubovana jen sama k sobe

Napsal: 31.01.2012 9:23
od Adam62_cz
V tom plastu budou zřejmě výlisky který zapadlou do těch velkejch dir. Ale taky bych řekl že to nevydrží.

Napsal: 31.01.2012 18:07
od aushaus
V tom plastu jsou takové špuntíky, které zapadnou do těch dírek na tý kovový trubce. Myslím že pevnost ta úprava na ubrázku neohrozí, má to udělaný dobře...

Spíš je horší že tyhle nápravy se vám prodraží o dvoje kardany, nebo o nějakou redukci...