Stránka 3 z 4

Napsal: 25.10.2011 7:48
od Cmelak007
Nápravy mají mít 190mm, což je stejné, jako třeba yota nebo T-rex od RC4WD. Jak se ty dva regulátory zapojují, fungují opravdu stejně? Bál bych se, že budou nepřesné a každou nápravu budou pohánět jinou rychlostí... Další věc - co baterka? Chci používat jen jednu - klasickou v hardcase. Asi je to blbost, ale mám 3 stejné a nechce se mi přecházet na jiné (další peníze a krám do bytu). Předpokládám, že 2 regulátory = 2 baterie...

Obrázek

Napsal: 25.10.2011 10:13
od Adam62_cz
Neví kde berež informace otěch nápravách z XR ale jak říká Majk, šneky rozhodně nemají, a s reglem novak s brzdou na plno to nezastaví ani za kokot.

Ty erjedničkový nápravy mají 220mm šířku, a XRko taky nepatří mezi nejužší.

Napsal: 25.10.2011 10:53
od Cmelak007
Tak jsem volal tomu člověku z RC Truck Trialu a dozvěděl jsem se, že má Losi. :lol: Jinak díky všem za připomínky. Šířka 220 mm je v pohodě, teď jsem se díval na pravidla a musím mít šířku min. 240 mm včetně kol, což by zřejmě bylo. Ale ta brzda mi dělá dost vrásky, potřebuji, aby auto bez problémů zastavilo.

Další možnost jsou nápravy na Losi night Crawler, které jsou prý dost úzké, což by vyhovovalo. A mají ty šneky. :mrgreen: Budu se zřejmě muset podívat na jiná fóra, než jsem původně zamýšlel. :wink:

Obrázek

Napsal: 25.10.2011 11:08
od Cmelak007
Tak jsem se díval a dozvěděl se, že výše zmíněná náprava má dost velký odpor. Jirka píše "Je super, že má šnekové převody, ale chovají se jako šrouby přesněji se do sebe zařezávají a motor je neutáhne. Výrobce sice doporučuje střídavý pohon, ale když cítím velký odpor při otáčení rukou, přijde mi, že to stříďák nevyřeší" Roman z truck trialu potvrzuje, že odpor je dost veliký, auto navíc jede příšerně pomalu a žere hodně baterku (dojezd nyní 50%). Poraďte prosím, co dělat. Potřebuji:

1) nápravy s dobrým průchodem terénu
2) úhel řízení cca 45 stupňů
3) ideálně těžší nápravy
4) ideálně portály
5) rozumnou cenu

Tak se dívám, jak si některé věci hezky protiřečí! :mrgreen:

Napsal: 25.10.2011 12:11
od Adam62_cz
Když ty šnekový převody pořádně namažeš tak jedou bez problémů! A odpor se eliminuje.

Nehledě nato že worminatory mají taky šneky.

Napsal: 25.10.2011 12:17
od Cmelak007
Ty worminatory bych potřeboval trochu větší, spetl jsem si rozměry a jsou dost úzké.

Napsal: 25.10.2011 21:09
od gorila
Cmelak007 píše:Tak jsem se díval a dozvěděl se, že výše zmíněná náprava má dost velký odpor. Jirka píše "Je super, že má šnekové převody, ale chovají se jako šrouby přesněji se do sebe zařezávají a motor je neutáhne. Výrobce sice doporučuje střídavý pohon, ale když cítím velký odpor při otáčení rukou, přijde mi, že to stříďák nevyřeší" Roman z truck trialu potvrzuje, že odpor je dost veliký, auto navíc jede příšerně pomalu a žere hodně baterku (dojezd nyní 50%). Poraďte prosím, co dělat. Potřebuji:

1) nápravy s dobrým průchodem terénu
2) úhel řízení cca 45 stupňů
3) ideálně těžší nápravy
4) ideálně portály
5) rozumnou cenu

Tak se dívám, jak si některé věci hezky protiřečí! :mrgreen:



Kup si nápravy ze staršího Unimoga 1:1, ten splňuje tvoje požadavky :mrgreen:

Napsal: 25.10.2011 22:31
od MikeP
gorila píše:Kup si nápravy ze staršího Unimoga 1:1, ten splňuje tvoje požadavky :mrgreen:


100 bodů :mrgreen:

Cmelak007 píše:Předpokládám, že 2 regulátory = 2 baterie...


To predpokladas spatne, daji se pripojit na jednu. Co se tyka rozdilne rychlosti dvou motoru, naopak bych predpokladal vetsi problem pri pouziti ruznych baterek s pravdepodobne odlisnym napetim nez pri pouziti dvou reglu na jedne baterce. Nicmene v praxi sem zadny problem tohoto typu nemel a 2 regly mi umoznily cilene menit hnaci pomer mezi predni a zadni napravou.

Napsal: 26.10.2011 8:33
od carlos46
Já tedy nevím co tam máš za motor, ale já mám v CRku combo Novak Rooster Crawler s 55tkou a jen tak se to neutrhne. To se spíše sune celé auto po nezpevněném povrchu. S origo 27cítkou to opravdu moc nedrží, ale 55tka drží jako ďas.

Napsal: 26.10.2011 10:17
od Cmelak007
Mám Tamiya 35t a regulátor Dsys. Nechám ho naprogramovat, tím by se to mělo zlepšit. Když ne, tak tam dám jiný motor, v záloze mám 55t a 80t a kamarád jirka dělá i redukční převodovky. Myslím ale, že zpomalovat takhle auto bude naškodu, protože se s ním pak nebudou dát jezdit expedice a proto bych to raději vyřešil nastavením (příp. výměnou) regulátoru.

Co se týká Axialu XR10, tak by mi vyhovovalo, pokud by oba motory (příp. regulátory) šly připojit na jednu baterku. Je to tak, že když budu mít dva regulátory, budou mít 2x tak větší sílu na brzdě, než kdybych měl jen jeden duální?

Rychlost na nápravách budu potřebovat stejnou, mám pocit, že pravidla truck trialu neumožňují zpožďovat jednu nápravu.

Napsal: 26.10.2011 15:02
od Cmelak007
Tak jsem se dočetl, že nápravy na XR-10 jsou každé jiné. Přední má 260 mm a zadní jen 241mm. Staženo z Axialracing.com

Front Wheel to Wheel (outside) Width: 260mm (10.20”)
Rear Wheel to Wheel (outside) Width: 241mm (9.50”)

To znamená, že na truck trial jsou naprosto nevhodné, protože rozdíl mezi přední/zadní nápravou může být max 5mm. Na fotografii je vidět, že náprava vpravo je širší.

Rozdíl je možné vyřešit širší pneumatikou vzadu (měří se od hrany gum), ale to mi nepřipadá, jako dobré řešení. Nevíte někdo, jestli se dá zadní náprava nějak prodloužit (nástavce apod.)?

Obrázek

Napsal: 26.10.2011 15:27
od Matezz
Junfac dělá nějaké to rozšiřovací podložky.
http://www.junfac.com/shop/index.php?ma ... 1ce1491c1d

Napsal: 26.10.2011 15:34
od Cmelak007
Díky, teď jsem měřil nápravy na CR-01 a mají přesně 19,5mm, čímž se to vyřešilo samo. Pokud má přední náprava XR-10 kolem 220mm, je pro kategorii S2 nepoužitelná. :-( Gumy také něco měří...

Napsal: 26.10.2011 22:21
od Cmelak007
Tak mám nové objevy:

1) Bully Comp 2.2 Front & Rear Axle (http://store.rc4wd.com/Bully-Light-Weight-Comp-22-Axle-Black-Edition_p_457.html)

Obrázek


2) Worminator Crawler Axle (http://store.rc4wd.com/Worminator-Crawler-Front-Comp-Axle_p_544.html)


Obrázek

Obě mají 193 mm, což je pro mě ideální. Bully jsou za rozumnou cenu (140 USD obě), Worminatory mají vyšší světlost a lepší průjezdnost, ale jsou také výrazně dražší (+100 USD).

Bully jsou zatím favoritem, vypadá to, že splňují většinu mých požadavků. :-)

Napsal: 27.10.2011 1:58
od Adam62_cz
U bully si budeš muset pohrát s rejdem, hodně brousit a kdoví jestly to přežijou poloosy.