Stránka 3 z 78

Napsal: 02.03.2012 15:05
od Tommys
ty ses blazen 8( 8( prej behem chvilky mame hotovo a ze je to jednoduchy
prace samozrejme uzasna a tesim se na dalsi pokroky :GO:

Napsal: 02.03.2012 15:36
od Adam62_cz
Čumim jak umim :o

Nak bude řešené odpružení jestli nějaké bude?

Napsal: 02.03.2012 15:40
od salvatore
To je fakt mazec!! Tohle mě vždycky fascinovalo, když to někdo takhle dává. Dokonalost!!!

Napsal: 02.03.2012 19:01
od Tom60105
Tak to je nadhera smekam vlas... prej :A potom, že je to tak složité - vidíte sami. Během chvilky máme nápravy zhotovené.
Dobrej vtipek.. Tahle stavba je vazne narez rad sleduji foto tak sikovnejch lidicek!! :tleskam: :tleskam:

Napsal: 02.03.2012 19:18
od Balu
Tebe bych chtěl za souseda :lol: radost sledovat ,těším se na pokračování

Napsal: 03.03.2012 11:08
od Mila198
Díky všem za chválu, ale moc to nepřehánějte, nebo mi začne pršet do nosu a za deště bych se mohl utopit, a za druhé - přiznám se, opravdu to nebylo tak hned hotové. Ale dále, ještě jsem se nezmínil o rámu tahače. Je zhotoven z profilů firmy Haberkorn Ulmer, což je velmi dobrý vynález, jelikož k tomu jsou takové speciální matky, které se vkládají do drážek a je možné k tomu profilu cokoli přišroubovat, popřípadě přesunout o pár mm vedle... Zjistil jsem, že se dají i spojovat do úhlu 45 stupňů.

Obrázek

Obrázek

I když to drží perfektně, tak jsem si vzpomněl na tu jeptišku a svíčku, a raději jsem to potom nechal zavařit. Zadní nápravy jsou uchyceny na vlečných ramenech, a odpruženy vzduchových měchách, tak jsme něco takového se synovcem vymysleli, protože jsem do té doby nikdy ta vlečná ramena na Oshkoshi neviděl. Časem se pak ukázalo, že měla být trochu jiná, ale vzhledem k tomu, že se mi je celé nechtělo zahodit, jsem je potom upravil, a bylo to vyhovovující. Abych se nezdržoval kreslením na materiál, tak jsem si vytisknul ještě jeden výkres, díl jsem vystřihl, nalepil na materiál a začal s výrobou.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Aby byl umožněn nápravám volný pohyb, tak jako závěs vlečného ramene jsem použil kulový kloub a ramena jsou uchycena gumovým O kroužkem.

Obrázek

Obrázek

Po zhotovení závěsů ramen a specielních pohyblivých křížů se nápravy upevnily v rámu. Doufám, že je z fotografií jasné jak to funguje.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Přední náprava je klasicky na listových pérech, tak zhotovení bylo mnohem jednodušší.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

S odpružením a dokončením zadní nápravy bylo spojeno plno zkoušek a testů, které jsou na přiložených fotografiích. Nakonec došlo i na už zmiňovanou úpravu vlečných ramen, protože bylo potřeba snížit bod otáčení ramen a i zkrátit tato ramena kvůli lepší pohyblivosti ramen, protože se v některých fázích trochu křížily nápravy. Všechno ale bylo vyřešeno, a teď to funguje k plné spokojenosti.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Test zkrácených ramen a nižšího uchycení. Tady vidíte tu obrovskou výhodu variability těch profilů.

Obrázek

Obrázek

Napsal: 03.03.2012 11:45
od plastak
Nad tímto zůstává rozum stát :tleskam: , nádhera :wink:

Napsal: 03.03.2012 12:18
od salvatore
Zůstává rozum stát je v mém případě slabý termín. Naprosto úžasný a dokonalý. Jen bych měl jeden dotaz. Když jsou zadní nápravy spojený trubkou na tvrdo, tak asi není možný, aby pružily proti sobě, ne?

Napsal: 03.03.2012 12:47
od Grizzly
Ahoj,můžeš dát foto a info o té pile,kterou to vše řežeš,na jedné foto je vidět kousek pilového plátu v akci.Dík Karel

Napsal: 03.03.2012 13:07
od Mila198
salvatore píše:Zůstává rozum stát je v mém případě slabý termín. Naprosto úžasný a dokonalý. Jen bych měl jeden dotaz. Když jsou zadní nápravy spojený trubkou na tvrdo, tak asi není možný, aby pružily proti sobě, ne?


To není zcela přesně řečeno, nápravy jsou spojeny trubkou, ale ta tam funguje pouze skoro jako prachovka, a je nasunuta na gumové O kroužky. Zároveň znemožňuje nápravám, aby se přetočily směrem dopředu, nebo dozadu, aby to všechno nedržela spojovací hřídel mezi nápravami. Ani ta není na fest (drážka a kolík), protože musí dilatovat rozdílné vzdálenosti náprav, když nestejně kopírují terén. Je to vlastně kardanka bez křížů. Trochu kostrbatě napsáno, ale snad jsi to pochopil. Ještě přikládám detail toho mezinápravového spojení, kde je vidět červík a kolík. Ty kříže drží nápravy ve svislém pohybu, aby nechodily vlevo a vpravo, dopředu a dozadu to drží vlečná ramena, ale stejně je tam malý pohyb, a na vyrovnání rozdílů pohybů náprav nemohou být spojeny hřídelí na fest, ale suvně. Je vidět administrátore, že to jenom neprohlížíš! Za to tě musím pochválit.

Obrázek

Napsal: 03.03.2012 14:01
od Mila198
Grizzly píše:Ahoj,můžeš dát foto a info o té pile,kterou to vše řežeš,na jedné foto je vidět kousek pilového plátu v akci.Dík Karel


Pásová pila je pro mě obrovský pomocník, už si nedovedu představit práci bez ní, protože mám jen malou frézku od PROMY, na které se snad už všechno podělalo, a to frézuji jenom to dočistění po vyřezání. S těma pásovkama jsem si také užil, než jsem dospěl k této, kterou už dost dlouho používám bez závad. Začalo to ruční pásovou pilou WOODSTAR!!! HRŮZA - co vám mám povídat, tři jsem vyměnil, protože po pár řezech byla neopravitelná, proto už jsem další nechtěl, a koupil jsem si pilu PROMA. Další HRŮZA, nikdy jsem ji nepoužil, protože už jen když jsem viděl to zpracování, všechno křivé, sváry popraskané, ložiska na držení pilového pásu atd....
Okamžitě jsem ji vrátil.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Pak mi firma PEGAS GONDA nabídla hobby pásovou pilu na kov 85x150 MAN s elektronickým řízením rychlosti. Že je to prý nějaká kopie italské pily. Když jsem ji rozbalil, tak jsem shledal, že je to něco jiného, než ty předchozí. Po spuštění jsem už tak nadšený nebyl, protože pila má vyloženě nezdravý zvuk (převody), ale to prý mají všechny a dodnes stále běží. Pro moje potřeby jsem si ji jako předtím upravil pro řezání na stole. Tato pila má výhodu, že lze rameno pily zvednout o 90°. Přikoupil jsem si k ní ještě pás s velmi jemným zubem, a řežu na ní i plechy 0,6 mm!!! To není překlep - nulacelášest!!! Bohužel tyto pásy s jemným zubem odcházejí, nevím proč. Nechtějte mi někdo tvrdit, že tlačím na pilu! Vím co se sluší. A takto vypadá upravená pila.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: 03.03.2012 16:54
od cores
Mě zaujalo uchycení nápravy.Používáme 4 i 3 linky,ale ty máš nápravu chycenou na vlečných ramenech a pak ještě na kloubu z diferáku k výztuze rámu.Je to zajímavý řešení.

Napsal: 03.03.2012 19:06
od gorila
To, že tvoje práce je úžasná je asi zbytečný psát, zajímá mě detail spojení s nohavicí, to by šlo modifikovat na přední ramena na Defa. Jestli jsem to dobře z fotek pochopil, tak nápravy se vykyvují, propružení obou kol znemožňuje uchycení uprostřed před prostřední a za poslední nápravou.

Napsal: 03.03.2012 20:48
od Mila198
gorila píše:To, že tvoje práce je úžasná je asi zbytečný psát, zajímá mě detail spojení s nohavicí, to by šlo modifikovat na přední ramena na Defa. Jestli jsem to dobře z fotek pochopil, tak nápravy se vykyvují, propružení obou kol znemožňuje uchycení uprostřed před prostřední a za poslední nápravou.


Pokud není ve tvé zprávě překlep, tak je to špatně pochopeno. Měl by jsi napsat " propružení obou kol UMOŽŇUJE uchycení uprostřed..." protože ten kříž má v sobě mosazné pouzdro, ve kterém kloužou ty hřídelky, které jsou uchyceny uprostřed před prostřední a za poslední nápravou. Toto uspořádání umožňuje propružení každé nápravy zvlášť, obou dohromady, nebo pouze na jedné straně třeba do poloviny a na druhé straně na doraz. Prostě veškerý pohyb, který se může v terénu navodit. Princip třeba lépe pochopíš z tohoto obrázku, to červenohnědé na zadním kříži je kluzné pouzdro. Tím jsou nápravy stále drženy v ose vozidla, a zajištěny proti pohybu do stran, a umožňují pohyb nahoru a dolu v ose vozidla. Třeba je to složitě vymyšleno, ale funguje to.

Obrázek

Napsal: 03.03.2012 20:51
od gorila
Jo dík, teď je to jasný!