Stránka 3 z 7

Napsal: 12.11.2009 0:07
od minotaur
Co se týče mého Pažéra, ještě čekám na příchod Wráni a nějakého dalšího materiálu, pak to začnu doslova sériově prznit - koneckonců jsem si to odhadl správně, že to bude přes zimu 8) Čas tedy trávím asimilací informací a plozením článků, takže tentokráte přehled releasů CR-01:
http://rc.305.cz/view.php?nazevclanku=prehled-modelu-aut-na-podvozku-tamiya-cr-01&cisloclanku=2009110004

Napsal: 21.11.2009 13:24
od minotaur
Předevčírem jsem konečně obdržel Wráňu, takže měním jeho stav z "na cestě" na "ve stavbě". Takže pomalu spouštím sériovou výrobní linku na CC-01 8) Též mi přišly 3Racing navijáčky, světelné rampy a nějaké další serepetičky, včetně kulových čepů - měl jsem nějaké objednány též z MPjetu, ale nějak to tento rok nezvládají a už jsem to slyšel od vícero prodejců.
A samozřejmě jsem zase něco napsal:
přehled High-Liftů - http://rc.305.cz/view.php?nazevclanku=prehled-modelu-aut-na-podvozku-tamiya-high-lift&cisloclanku=2009110008
a něco o jejich předchůdcích - http://rc.305.cz/view.php?nazevclanku=trocha-historie-aneb-co-bylo-pred-high-liftem&cisloclanku=2009110009

Napsal: 11.01.2010 12:11
od minotaur
Tak, abych se i já mohl prokázat nějakou aktivitou a ne že tady pouze plácám vodu, mírně jsem pokročil s przněním Pajera. Prozatím jsem sestavil nasucho jeden podvozek (no, teď už je vlastně zase rozebranej 8) ), který mi slouží jako demonstrátor pro různá měření a přemýšlení o úpravách. Nějaká fota najdete zde: http://rc.305.cz/gallery.php?akce=galerie_ukaz&galerie_id=3

Z těch pár fotek bych chtěl vypíchnout:
Zamknutí předního diferáku jsem provedl použitím čtvrtého kuželového ozubeného kolečka. Pouze jsem mu zbrousil zadní širší část s lemem, aby zacvaklo bez násilí - nevím, jak to tam rvete vy ostatní, ale neupravená kuželka tam prostě bez násilí a lehce vyboulený krytky diferáku nejde strčit.

Obrázek
Obrázek

Dále jsem vyrobil nové držáky na zadní nápravu pro nové zadní linky. Hojně užívané řešení jednoduchého spodního pásku jsem zavrhl - moc se mi nelíbí z toho hlediska, že pásek je uchycen pouze v jednom bodě a na tento bod pak působí veškeré síly od nápravy a páka pásku od tlumiče. Ohnul jsem proto z duralu 1,6mm úúúčko, které je nasunuto na plastový nálitek pro uchycení linků s průchozím šroubem.

Obrázek
Obrázek

Dnes se snad dostanu k linkům a možná i k úpravě přední nápravy, kde lze pilováním získat několik mm na zdvihu nápravy a tudíž i světlosti, při použití delších tlumičů.

Napsal: 11.01.2010 13:52
od PetrBarty
S tim uchycením tlumičů na to "účko" si mě předběhl, přesně takhle to chci udělat :lol:

Napsal: 11.01.2010 14:02
od minotaur
PetrBarty píše:S tim uchycením tlumičů na to "účko" si mě předběhl, přesně takhle to chci udělat :lol:

Taky mám z toho ohýbání ještě teď otlačený palce. První ohyb uděláš v pohodě ve svěráku, ale ten druhý, to už ve svěráku jen kousek a zbytek plochýma kleštěma. Místa ohybu jsem měl vyznačený ryskou (je vidět na fotce) a lehké předsazení kvůli ohybu jsem naštěstí odhadl dobře, po ohnutí byla vnitřní rozteč přesně 17mm, což je délka toho plastovýho nálitku.

Napsal: 11.01.2010 14:08
od PetrBarty
To věřim že to dá zabrat, ale udělaný to máš pěkně. Uvidim jestli mi zbyde čas že bych se na to taky vrhnul, motivoval jsi mě :lol:

Napsal: 11.01.2010 14:26
od minotaur
Popravdě jsem nejdříve chtěl jít cestou "standardního" pásku (asi 3mm dural), měl jsem i nakreslený tvar (kapku členitější), ale pak jsem při přemýšlení o zadním ohybu pro uchycení tlumiče přemýšlel a prodlužoval a zjednodušoval, až jsem skončil u tohohle 8) Jinak práce - řezání, ohyb, vrtání, začištění - cca 2 hodiny obě účka.

Napsal: 11.01.2010 14:34
od PetrBarty
Taky jsem chtěl původně dát takový pásek z L profilu kde bych nechal kus druhé strany pro zvýšení tuhosti, ale tohle mi přijde jako lepší řešení, jinak se přiznám že nic si nekreslim, postavim si auto před sebe chvíli přemejšlim a když mě něco napadne tak se zavřu do sklepa a tvořim a tvořim a tvořim a detaily dolaďuju za pochodu. Taky kolikrát nic neudělám protože sem to vymyslel špatně :lol: :lol: , ale většinou se daří.

Napsal: 11.01.2010 16:59
od milan008
tak tento způsob práce (bez kreslení) je mi také vlastní, metoda pokus-omyl, nebo spíš omyl-omyl, jsem línej to rozkreslit a pak mne to stojí třikrát více času... :mrgreen:

Napsal: 11.01.2010 18:22
od DUsoft
Hezký !!! Čistá práce !!!
Stejný princip bude i od Clary, bude to v setu s horními i dolními linky a kulovými čepy, cenu ještě neznám.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: 11.01.2010 18:28
od DUsoft
Já jsem diferák zavřel takto :

http://dusoft.rajce.idnes.cz/CC-01_uzaverka_diferencialu/#Predni_diff_CC01.jpg

a nic se nevyboulilo.

Napsal: 11.01.2010 23:07
od Kuba93
DUsoft píše:Hezký !!! Čistá práce !!!
Stejný princip bude i od Clary, bude to v setu s horními i dolními linky a kulovými čepy..


Tohle jsem uz videl nekde na jutubu.. Vypada to opravdu pekne.. Ted ste mi nasadili brouka do hlavy, jestli si mam vykutit to, co udelal Minotaur, nebo jestli byt liny a pockat si na ten set od GPM.. :-D

Napsal: 11.01.2010 23:08
od milan008
Jen nebuď líný, budeš mít z výsledku větší radost a ještě ušetříš... :wink:

Napsal: 12.01.2010 0:27
od DUsoft
Kuba93 píše:
DUsoft píše:Hezký !!! Čistá práce !!!
Stejný princip bude i od Clary, bude to v setu s horními i dolními linky a kulovými čepy..


Tohle jsem uz videl nekde na jutubu.. Vypada to opravdu pekne.. Ted ste mi nasadili brouka do hlavy, jestli si mam vykutit to, co udelal Minotaur, nebo jestli byt liny a pockat si na ten set od GPM.. :-D


Já si to taky kupovat nebudu, vykutil jsem si svůj 4-link a mám z něho radost. Vždyť to je kus plechu a co nadělá radosti, když sedí díra na díru. :mrgreen:

Napsal: 12.01.2010 1:12
od minotaur
Ten set od Clary vypadá pěkně, ale ptám se - jakou z toho může mít člověk radost?! 8) Na druhou stranu, proč ne? Když to bude do dvaceti doláčů... Děkuji za pochvalu. Já sobě děkuji za to, že jsem se konečně rozhoupal - nejseš v tom spěchu, Dusoftíku, sám :lol: