Stránka 22 z 82
Napsal: 16.01.2012 22:46
od Borik
na motor třídy 500-600 se dá klidně použít i 10A regulátor a bude fungovat. Jenže záleží hlavně na tom, jak se s tím autem bude jezdit. Pokud budu prudce couvat, brzdit a neustále měnit jízdu vpřed a vzad, tak bude mít problém i silný regulátor. Taky velmi záleží na tom, jak rychlou akceleraci a deceleraci si nastavím - když vím, že mám regulátor slabší, tak si nastavím delší časy a tím podstatně omezím proudové špičky, co tím regulátorem proběhnou.
Regulátory se zkouší pochopitelně nejen při různých klimatických podmínkách, ale také se zkouší delší dobu ty prudké změny směru - a to na brzdě, aby se viděl i výkon, který je regulátor schopen dlouhodobě vydržet. Toto se musí udělat i proto, aby se správně nastavily programové pojistky, aby tam byla dostatečná rezerva a ty pojistky zareagovaly dřív, než bouchnou fety a zároveň tak, aby se zase zbytečně neomezoval výkon.
Bohužel regulátory v těchto autech jsou namáhány mnohem víc, než třeba v lodích a letadlech a proto se vlastně začala vyrábět 90A verze, která je vlastně prvním regulátorem, který by měl být vhodný do aut i v takových kategoriích. Už i ta 56 je použitelná někdy s omezením. Vždy je třeba se při výběru motoru dívat na blokovací proud - to je ta hodnota, podle které by se měl vybírat regulátor.
Napsal: 16.01.2012 22:59
od Borik
cendab píše:Hmm..tak to je docela škoda když se až teď dozvídám že ty číslíčka na reglu sou vlastně na nic....vlastně né...je tam rozdíl v ceně... :?
Dobrý už to nebudem řešit....
Ale nejsou na nic, neposouvej to prosím do extrému. Jsou to univerzální regulátory, hlavně pro lodě a auta. Expedice a takovéto kategorie jsou jen malou částí těch oborů, kde se tyto regulátory dají použít. Takže do kolesového parníčku si asi 90A nekoupím a stejně tak právě do toho trialu nebo expedic nebudu vybírat mezi těmi slabšími.
Chápu, že v 90% je to o penězích - nikdo nechce zbytečně vyhazovat peníze za zbytečné výkony. Jenže tady opravdu nejsou zbytečné a kdo chce mít klid a pokoj, tak si pořídí tu silnější verzi. Ta úspora je velice relativní a brzo mnozí zjistí, že to nestálo za to.
Kdo máte zkušenosti z DSYS
Napsal: 16.01.2012 23:16
od mara126
on je docela problém u motoru zjistit blokovací proud protože to nikde neni uvedený,u většiny motorů.A ještě jedna zarážející věc,regulátor vyrobenej na trial Servonaut má uvedeno že je dělanej do 20A a to po dobu 5 minut,tak jak může někdo tvrdit že DSYS 56 je slebej.
Napsal: 16.01.2012 23:36
od Borik
Tam se projevuje ještě jedna vlastnost regulátoru a to je jeho vnitřní odpor. Starší součástky, co se často používaly ( a ještě používají ) v regulátorech, mají poměrně velký vnitřní odpor a tak dost značné % výkonu, který regulátorem projde, se změní na teplo ( proto tyto součástky mají na sobě ty přídavné chladiče ). Ten vnitřní odpor způsobí, že regulátorem projde mnohem menší proud, než tím moderním regulátorem. Tedy i ta akcelerace u těch starších konstrukcí je o dost pomalejší, než co umožní ty nové nízkoodporové regulátory. Proto je také možnost nastavení té menší akcelerace, čímž se v podstatě dostáváme na podobné podmínky, jaké jsou u těch starších regulátorů a regulátor se tím hodně šetří. Ale pokud je potřeba toho rychlého výkonu okamžitě, máme tu možnost. Toto vše se týká především těch špičkových proudů, které bohužel těm regulátorům ubližují nejvíc.
A dalším významným faktorem jsou nové akumulátory. V dobách NiCd a později i NiMH to bylo jednodušší - baterky měly natolik velký vnitřní odpor, že prostě tak vysoké proudy neprošly a navíc dost podstatně zároveň kleslo napětí. To se ale u Li-Polek neděje - jejich vnitřní odpor je natolik malý, že proud z nich teče obrovský a navíc téměř bez poklesu napětí. To je ovšem další skutečnost, která regulátorům víc škodí, jak prospívá.
Napsal: 16.01.2012 23:52
od Kuba93
Vsemu co tu pises rozumim, chapu to.. Ale porad mi nejde do hlavy jedna vec..
Ja vim, ze se opakuju ale nechapu jak je mozne, ze stara 28cka, koupena pred 2,5 rokem dloudobe provozovana s motorem 540 Integy 65T a posledni skoro rok se Speed 600 ECO, s 2S 40C lipo a se stylem, jakym jezdim = plna brzda-plyn-plna zpatecka-plnej plyn a tak podobne, ano opravdu jezdim jako prase, jsou situace, kde se tomu nevyhnu ale jezdim tak i normalne, kdyz to neni treba, proste me to bavi.. Regl nikdy nezaznamenal sebemensi problem, ano, zahriva se, ale jde na nem v klidu udrzet ruka.. Zima, horko, vlhko, prach, nic nevadi..
Vsechny hodnoty jako akcelerace, brzda, brzda v neutralu jsou nastaveny na max.. Auto je Tamka CC-01, ktera ma sama o sobe tezsi prevod a ted vazi cca 3kg..
Jak je tedy mozne, ze muj stary a slaby regl preziva s 600 motorem v klidu a ostatnim umiraji podstatne silnejsi a novejsi regly ? Tam musi byt preci nejaky rozdil ne ? Treba jste prehledli nakou drobnost, ktera je ve starych verzich jinak nastavena nez v novych.. Nechci stourat, prudit nebo otravovat, jen mi to proste neda spat.. :-)
Napsal: 17.01.2012 7:30
od Matezz
Borik píše:... ale je pravda, že i primitiv může mít svůj názor ... Samozřejmě to neber osobně, to je jen takový příklad.:|
Tak to bylo hodně nízké ... :roll:
Napsal: 17.01.2012 8:16
od Dave
Pořád regly omlouváš, já mám starou MD54 a jsem s ní maximálně spokojen, ale proč třeba speedstar od robitroniku má 50A a vydrží se Speed 600 ECO opravdu tvrdou brzdu a jízdu brzda- plyn ? Neříkám že je DSYS špatnej, výrobní chyba se stát může, ale vadí mi to že ho nekonečně omlouváš a tvrdíš, že mi primitivové si za to můžeme sami. Je to přesně jak píše cendab, někdo je na akci a zhoří mu regl z RTR a první co udělá před koupí tak se zeptá "kluci co máte za regl a jak jste s ním spokojený?" Když já mu řeknu že mám MD54 a vydrží vpohodě 11kg model, bude předpokládat že jeho MDD56 co si koupí bude mít ještě obrovskou rezervu, přitom mu regl za 14dní odejde a zjistí že ten regl nebyl do jeho auta dělanej a že je to jeho vina. Tohle mě na tom štve, to nekonečný omlouvání že je DSYS dokonalej a mi si za to můžeme samy. Jinak doufám že se mi s MD54 nic nestane, protože dlouho bych hledal takhle odolnej regl...
Napsal: 17.01.2012 8:45
od Tommys
Ja hlavne zastavam nazor cendaba, ze vyrobce mohl uvest ze slabsi modely nejsou vhodne na expedice nebo popr aspon orientacne vypsat jaky typy motoru v aute ty verze snesou, kazdej tu neni elektro technik aby vedel ze tohle stacit nebude :roll:
Napsal: 17.01.2012 8:59
od Borik
Matezz píše:Borik píše:... ale je pravda, že i primitiv může mít svůj názor ... Samozřejmě to neber osobně, to je jen takový příklad.:|
Tak to bylo hodně nízké ... :roll:
Ano, bylo. Stejně jako výchozí poznámka.
Napsal: 17.01.2012 9:15
od Borik
Kuba93 píše: ... Tam musi byt preci nejaky rozdil ne ? Treba jste prehledli nakou drobnost, ktera je ve starych verzich jinak nastavena nez v novych.. . :-)
je tam rozdíl především v těch výkonových fetech - v těch novějších jsou s menším vnitřním odporem a proto přes ty regulátory procházejí daleko větší proudové špičky. je to vždy kompromis mezi tím, jak se bude regulátor zahřívat a jaký maximální výkon přenese. A taky pochopitelně má na to vliv cena. Problém, který se těžko řeší, je právě při brzdění - tam slouží motor jako generátor a vytváří natolik velké napětí a proud, že to regulátor těžko překousne. Velmi dobře je to popsáno na stránkách MGM, konkrétně tady:
http://mgm-compro.cz/index.php?cat=technicke-informace
Starší regulátory se proto více zahřívají, ale ty proudové špičky neprojdou tak snadno. V letadlech a hlavně v lodích je to zahřívání hodně důležité ( aby se třeba nemuselo dělat vodní chlazení ), tady v autech zase hrají prim ty proudové špičky.
Napsal: 17.01.2012 9:35
od Borik
Dave píše:Pořád regly omlouváš, já mám starou MD54 a jsem s ní maximálně spokojen, ale proč třeba speedstar od robitroniku má 50A a vydrží se Speed 600 ECO opravdu tvrdou brzdu a jízdu brzda- plyn ? Neříkám že je DSYS špatnej, výrobní chyba se stát může, ale vadí mi to že ho nekonečně omlouváš a tvrdíš, že mi primitivové si za to můžeme sami. ...
Nedovolil bych si jen tak o někom tvrdit, že je primitiv - to byla jen reakce na naprosto povrchní a věci neznalý příspěvek.
A ohledně toho omlouvání - spíš se snažím vysvětlit, proč to tak je a kde je problém. David nemá tolik času, aby procházel všechna modelářská fóra a odpovídal na příspěvky - takže spolu občas pokecáme a snažím se z něj dostat odpovědi na to, co je největším problémem.
A v žádném případě bych nechtěl někoho přesvědčovat, aby si DSYSy kupoval - nejsem v tom žádným způsobem zainteresovaný - jen do té výroby a vývoje vidím o kapku víc, jak ti ostatní. Prostě kupujte, co vám vyhovuje, DSYSy házejte do Berounky a i jiných toků a rybníků, ale bylo by férové, aby to, co napíšete, bylo pokud možno objektivní.
Napsal: 17.01.2012 11:34
od Franta
Napsal: 17.01.2012 15:19
od eos
Zima konečně sešla s hor i k nám, tak jsem se smíšenými pocity namontoval a vyzkoušel loňskou, tzn. "předrevoluční" verzi MDD56. Nebyl to sice extra tvrdej test mrazem, ale nechal jsem ho vychladnout venku lehce pod nulou asi půl hodiny, pak teprve zapnul a vlítnul do sněhu. Kupodivu funguje. Tak jsem zvědav na větší mráz..
Napsal: 17.01.2012 18:48
od salvatore
Protože regulace DSYS mám rád a nedám na ně dopustit, tak to tady sleduju. Ovšem diskutovat o tom už nehodlám. Např argument "každý není elektrotechnik" mě fakt dostala. To je to samý, jako když si u nás někdo koupí vrtulníček a dožaduje se servisu. Kde je nějaká modelařina do pr...
Každopádně je zajímavý, že problém mají víceméně pořád ty samý lidi. No není to zvláštní?
Boříku: Máš můj obdiv.
Napsal: 17.01.2012 20:22
od Ozy
Myslim ze Tommys to myslel tak, ze nevi/nezna ze v novych regulatorech jsou nizsi odpory soucastek, spickove prudy pri brzdeni a rozjizdeni atd., kupuje podle popisu co je k vyrobku .... a ze nekdo prinese vrtulnik a chce ho opravit ?? nechapu co je na tom divnyho, at uz je to neznalost nebo lenost :roll:
Jinak ja osobne jsem s DSYSem spokojeny, mam starsi verzi MD36 a slape at je leto nebo zima :P