Stránka 24 z 82
Napsal: 18.01.2012 9:04
od Borik
Wendis píše:OK jsem lempl co nic neumí a všechno zkurví,tohle vlákno pro mě končí....
To je právě to, co se mi nelíbí - hned se vše převádí do úplně opačného extrému. Zrovna tvoje práce, co jsem se díval na rajčeti ( technika 1:35 ) je opravdu pěkná a je vidět, že si s modely dáš hodně práce, pečlivosti a trpělivosti. Takže řeči, že jsi lempl, jsou zbytečně přehnané a neadekvátní tomu, co jsi jako modelář udělal.
Napsal: 18.01.2012 9:08
od eos
Všechno má své plusy i mínusy. Dřív se nakupoval jen základní materiál, motory, serva, sem tam nějakej výlisek od Modely byl vrchol komfortu, a pak se stavělo. Zazobanci, co ani nutně nemuseli být modeláři, občas přivalili nějakej zázrak západní provenience. O všech novinkách na tuzemskym trhu se většinou notoricky vědělo a všichni modeláři, včetně těch pravověrných "ručních" doufali a čekali, až tu jednou zažijí něco jako v prvním kšeftu za hranicema. Někdo stavěl sračky, někdo krásný modely, ale vesměs to lítalo, jezdilo, fungovalo, nebo jinak dělalo radost a to často na sbastlenejch soupravách od Valenty, s mezifrekvencema ze starýho tranzistoráku a v krabici z navohybanýho plechu, nebo výstražnejch tabulek. Doma se dala udělat nejen funkční RC souprava, ale i třeba vrtulník, nebo čtyřkolka. Vedlejší produkt byl, že k tomu měl člověk osobní vztah, srovnatelnej s pubertální láskou a taky se podle toho, jak k tomu materiálu, tak ke stejně postiženejm kamarádům choval. Lecos co dneska chrlí číňan za pár šupů, bylo technologický, nebo ekonomický scifi, který tak, nebo onak hnalo člověka furt někam dopředu.
Dneska se dá koupit skoro všechno a před tím zbytkem, co vyráběj ti, komu zůstala ta puberta, všichni ostatní "spotřebitelé" padaj na prdel. Vedlejšim produktem je např., že dneska lítaj malí kluci s pármetrovejma érama tak, jak já už nikdy nebudu a s vrtulníkama věci, co "v přírodě" neexistujou.
Nemá cenu se přít, co je lepší, prostě je to vývoj, směřující tam, kam celá společnost. Jde o princip a začít se to snažit řešit zrovna od konkrétního reglu snaživýho malovýrobce, je pošetilost.
Mám fůru let, už od základky, kamaráda, kterej tehdy sbastlil doma rádio a stavěl nic moc pěkný éra, ale lítal. Dneska, na starý kolena, staví vymazlený klasický dřevěný éra, před kterejma se padá na tu prdel a ani ho nenapadne aby lítal s něčím horším, než Futabou. A lítá pořád.
Co je teda vlastně "modelářství"? Stavět funkční dvojhvězdicový osmnáctiválce o obsahu 0,43ccm, nebo éra 1:3? Omyl pánové. Je to jen menšinová forma kamarádství a největší umění je, si to sami nekazit.
Napsal: 18.01.2012 9:18
od Borik
Tommys píše: .... Osobne si myslim, ze kdybych na zacatku vedel, ze musim koupit tu 90, tak si 3-4 stovky priplatim na graupnera a mam vodotesnej regl s brzdou a daleko vetsima proudama a jinym pristupem k zakaznikum. Takze jestli se pan vyrobce neboji toho ze by nekdo uvazoval stejne.
To s tebou naprosto souhlasím - s tím jiným přístupem k zákazníkům. Až bude mít Graupner takový přístup k zákazníkům, jako má David, tak by se Graupnerovi zvýšil obrat několikanásobně. Vím o několika reklamacích a opravách, ale i dodávkách zboží ( nejen s regulátory ) a rozhodně to nebylo tak rychlé a snadné, jako u DSYSu.
Ale to je pořád dokola: Proto nekupujte DSYSy, nestojí vám to za to. S jinými výrobky budete zajisté mnohem víc spokojení a to je to nejdůležitější. :wink:
Napsal: 18.01.2012 9:22
od Tommys
tak to ja vim zase o pripadech, kdy bylo zbozi bez problemu vyreklamovano za novy kus. U dsysu casto zjistis ze sis ten regl vlastne znicil sam ti silnym motorem a o to jde. Ale to uz bych tu psal asi po 101.
A jak uz sem psal vyse, dsys sem si kupoval a byl spokojen, ale to co se deje v posledni dobe ....
Napsal: 18.01.2012 10:53
od eos
V návodu je sice "Teplota okolí: -10 až +40°C" , ale jestli to přece jen za mrazu nepůjde, mám asi smůlu, protože je tam taky "Určené prostředí: obytné, obchodní a lehkého průmyslu" a já většinou jezdím venku.
Nebo, že bych to měl "Používat jen pod dohledem dospělé osoby!" :roll:
Napsal: 18.01.2012 12:55
od Astala
Nechapu proc se to tu posledni dobou tak hada, spis by se tu melo radit prave ty "odbornici" "primitivum", ne?
Jinak co se tyka posledni dobou modelariny, tak je fakt ze z plno modelu se stavaji prave hracky pro uzivatele jak se tu pise. Ale to je proste dobou a tim ze si to lidi zadaj, protoze bohouzel dneska nikdo nechce zacinat od hazedel a pak prejit az na mali letadla atd.. Ale pak to taky tak vypada ze si nic neumi opravit. Ale to je na dlouhou debatu :lol: Jinak co se tyce toho vrtulniku tak pokud ja vim od starejch modelaru, tak vrtulnik byl vzdycky nejtezsi model na ovladatelnost a predstava ze si nekdo koupi vrtulnik jako 1. model byla nerealna aby vzlitl :lol: Ale dneska si kazdej koupi v tescu vrtulnicek na doma za 500,- a lita, ale to neni modelarina.
Jinak souhlasim s klukama ze je nefer od vyrobce aby starsi regly makali a fungovali jak maj a novy verze meli choulostivejsi soucastky a vydrzeli min. Ikdyz je to dneska trendem u vseho ze se veci delaj na jedno pouziti, ale preci jen regl za 1300,- a to bez nejakyho vizualniho obalu(jen tistak s priletovanejma kabela) uz by mel byt trochu profi. A asi jen hooodne malo lidi tech tkz. "lemplu" si ho dokazou opravit. To je asi jako by mi nekdo rekl at si opravim zakladni desku v PC :lol: ikdyz si PC slozim z jednotlivejch soucastek a rozumim tomu trochu, tak je to nerealny, a urcite to neznamena ze je nekdo lempl. Dle meho tady zas tolik lemplu neni, spis naopak, jen kazdej rozumi necemu jinemu.
Jinak ja si prave jako druhej regl koupil Dsys jelikoz vsichni se starejma verzema byli spokojeny a prave sem si koupil radsi 56, protoze si rikam radsi vezmu ten lepsi silnejsi, nez jen 32. Presne jak to tu nekdo psal. A on po 3 jizdach prestane jit a kdyz volam panu Davidovi, tak hned je to jasny regl je odpalenej motorem a muzu si za to sam, po tomhle telefonu sem byl fakt dost nasranej ale vydrzel jsem a kdyz jsem ho poslal tak jen ouha jejich chyba reglu byla zima diky SW chybe pri vyrobe a stacilo preprogramovat, to jsem si rikal kdyz meli chybu pri vyrobe a vi o ni, proc je vsechny nepreprogramovali nez je dali do podeje? To ted budou jen cekat kdo se ozve? To trochu nechapu. Kazdopadne ikdyz ted funguje v poho zatim... Tak dalsi koupim uz "znackovej" ve vodotesnym obalu jak tu taky kluci pisou. Dsys si nezjiskal mou duveru, ikdyz se chyba muze stat. Bohuzel starej Dsys neni novej Dsys
A s tema motora to z vubec nechapu, jak tedy muzou davat origo vyrobci tak slabi regly do RTR verzi? :? Ja mam origo motorAxial 55T k SCX10 a pan David mi rekl ze k takovymu motoru bych mel mit min. 96 Dsys nebo jak je oznacenej. nebo vyssi. Tak jestli to neni jen marketing taky trochu.
To nechci nikoho urazit jen pisu svuj nazor, jelikoz mam vlastni zkusenost.
Napsal: 18.01.2012 12:56
od Borik
To prostředí je dáno nějakou normou, která to takto nazývá. Je to pro modeláře v podstatě zbytečný údaj, ale pro zkoušky ve zkušebnách zřejmě důležitý údaj.
Funguje to i za větších mrazů, i když jezdit pod -10°C je asi dost nezvyklé. Většinou regulátor vydrží déle než majitel nebo baterka.
S tou dospělou osobou to asi bude větší problém .... :lol: :lol:
Napsal: 18.01.2012 15:02
od minotaur
Pojďme se prosím věcně vrátit k regulátorům, aby tato diskuze měla nějaký smysl a výsledek.
Technicky vcelku chápu, co nám tu Borik sděloval. Též chápu rozdíl mezi druhem "modelář" a "uživatel", nicméně tady jde spíše o stupeň políbení elektronikou, což mohou být i nemusí být oba druhy. A tomu musí být některé věci halt přizpůsobený. Myslím tedy, že návod k Dsysu by měl podle typu obsahovat doporučené typy motoru, zřejmě podle počtu závitů, protože to je vedle napětí snad jediný údaj, kterého se dá běžně dopídit. Možná se mýlím, ale v rámci standardních plechovek by neměly snad být nějaké velké rozdíly mezi zkratovými proudy motorů stejné konstrukce se stejným počtem závitů. Nebo by mohl pan David vyzkoušet pár nejpoužívanějších motorů (ono jich zas tolik podle mne není) a přímo je jmenovat.
Napsal: 18.01.2012 15:57
od eos
Při vší úctě k výrobci, neboť subjektivně soudím, že jeho přínos inkriminovanému segmentu trhu je možno hodnotit přinejmenším dobře, ne-li chvalitebně, musím podotknout, že ačkoli mnozí z nás pamatují dobu, kdy se přirozená inteligence, odborná erudice a schopnost "svépomoci" u uživatele jaksi automaticky předpokládala, dnes je tomu snad díky vlezlé globalizaci trochu jinak.
Zákazník tomu za své prachy prostě nemusí rozumět! Pak je třeba v návodu uvádět buď jednoznačné technické údaje a podmínky použití, nebo poučení o nutnosti instalace odborníkem. Jinak mám opodstatněný důvod se domnívat, že když mi v éru s 200W motorem stačí 30A regl, bude mi i v autě se 150W s přehledem stačit 56A, o funkčnosti v deklarovaném rozsahu -10 až +40°C nemluvě.
Napsal: 18.01.2012 22:49
od Borik
Není v možnostech žádného výrobce ( a také pokud vím to žádný výrobce neuvádí ) napsat nějaký seznam vhodných a nevhodných motorů. Těch motorů jsou stovky a každý výrobce udává bohužel jiné parametry - někdo počet závitů, jiný zase blokovací proud, další ani to ne. Je třeba si uvědomit, že tyto regulátory používají jak autíčkáři, tak i lodní modeláři a občas i letečtí. A každé toto odvětví používá jiné motory a také navíc ( na rozdíl od aut ) s velmi rozdílným napětím - od 5 do cca 15V ( co dovolí regulátor ). Proto nelze udělat nějakou univerzální tabulku, kde by bylo toto vše uvedeno - ale zase na druhou stranu to může kdokoli z vás napsat a tohoto úkolu se v rámci odbornosti ujmout. Pokud si pamatuju, tak třeba na fóru Mojehobby existovala přehledná tabulka všech dostupných vysílačů, kde byly v excelové tabulce uvedeny všechny důležité informace a kdo mohl, tak tuto tabulku doplňoval. A zpracovat takovou tabulku pro motory by bylo mnohem jednodušší, jak pro ty vysílačky ... jenom to chce najít někoho, kdo s tím začne a bude se o to starat.
Co se týká příkladu letadla s 200 W motorem a 30A regulátorem a 150 W motorem a 56A regulátorem v autě, tak to není úplně košer srovnání: se 160 kW traktorem vyorám několik brázd najednou, se 600 kW formulí 1 jen kousek jedné brázdy.
Zákazník tomu bohužel za své prachy musí aspoň základním způsobem rozumět, protože třeba i pračka a míchačka jsou si velmi podobné, ale do každé se holt sype něco jiného. Jinak se už dost přibližujeme známé američance, která k vysušení kožichu své kočky použila v dobré víře místo fénu mikrovlnnou troubu. Takže takhle snad modelářství nedopadne, i když už se k tomu dost blíží. :cry:
Napsal: 19.01.2012 0:24
od eos
Máš pravdu, že každé srovnání ve variabilních sestavách, různých podmínkách, stylu jízdy, apod. bude vždycky více, nebo méně relativní. Ovšem běžné plechovky řady 5xx - 6xx o kterých se bavíme, používané v autech a ostatně i v lodích se dle výrobce výkonově pohybují právě kolem těch cca 200W a to je špičkový, možná že až "reklamní" údaj. U vícezávitů v expedicích je to třeba dokonce méně, než polovina.
Jak mám tedy naložit s v podstatě jediným autorizovaným údajem 56A u MDD56? Prostým výpočtem se i s dvojčlánken v nejhorším případě pořád ještě dostávám k více než stprocentní rezervě nominálního výkonu.
Napsal: 19.01.2012 0:50
od minotaur
S těmi "nejpoužívanějšími" motory jsem samozřejmě omezeně myslel na naše auta, na lodičky a letadla jsem samozřejmě zapomněl. Na druhou stranu bývá zvykem uvádět u ss reglů spodní hranici počtu závitů, se kterými bude regl bezpečně fungovat. Ale tohle musí říci výrobce - při případné reklamaci se jen těžko lze ohánět "nějakou tabulkou z netu".
Napsal: 19.01.2012 7:25
od Tommys
Jak tak ctu borikovy rekace asi by 90% fora melo jit na elektrotechnickou skolu, aby si regl umeli opravit a preprogramovat sw.
Pak nas mozna nebude srovnavat s americankou co susi kocku v mikrovlnce :roll: :roll:
Borik: misto toho aby si rekl mozne varianty, jak problem vyresit, tak jen porad opakujes jaky sme primitivove a nic neumime.
Napsal: 19.01.2012 9:11
od Borik
No .... po pravdě řečeno už mě nebaví pořád něco psát dokola a stejně to asi nemá význam, protože kdo to prostě číst a pochopit nechce, tak to neudělá.
Omlouvám se, že jsem vás tady zdržoval a plácal páté přes deváté. Už nebudu.
Pokud se někdo bude chtít o něčem pobavit, tak na SZ. Natolik si vážím svého času, že v tomto vlákně nemá cenu dál pokračovat.
Napsal: 19.01.2012 9:25
od eos
Vidím jako zřejmé, že zakopanej pes téhle debaty není ani tak v v technických nedostatcích zboží, jako v spíš v marketingu. Každý holt nemusí být automaticky stejně dobrý elektronik i reklamní agent. Sem-tam nějaký bug v softu bych nepovažoval za tragédii. Všichni dobře známe běžnou praxi nejmenovaných softwérových gigantů, kdy "slibovaná verze x+1 zaručeně bude mít odstraněny všechny chyby, které verze x-1 vůbec neměla". Ovšem pokud významné procento spotřebitelů na základě autorizovaného popisu vlastností a parametrů nakoupí zboží, které v praxi nefunguje dle očekávání, je někde komunikační problém.
Viděl bych nejschůdnější řešení v uvedení sporných informací a parametrů na pravou míru tím, kdo o tom fakt něco ví, tj. výrobcem. Možných cest je vícero, např. už docela zažité uvádění zatížitelnosti trvalé a nárazové po dobu x vteřin. Pochopitelně ani takové info se komplikované realitě zdaleka neblíží, leč významně se tím směrem posouvá.
Mimochodem, není zcela bez zajímavosti srovnat váhy, rozměry, průřezy vodičů, velikost a provedení chladících ploch, apod. a deklarované parametry aktuálně dostupných regulátorů.