On to takový filozoficko-inženýrský problém bude :lol: Na jednu stranu je dobré mít nějaký slabší díl, který to odnese a vlastně ochrání od větší škody. Měl by se ale dát snadno vyměnit, což případ kolečka v převodovce zrovna není... BTW Stavím Wraitha a amíci je honí na 3 a více článků lipo a tam se to pak sype komplet od uchycení kola po pastorek na motoru.
stavím Defender D90 pickup Jeep JK GCM Skeleton Axial Wraith Castle Mamba Max Pro, Tekin ROC412, 3S Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT combo
Na druhou stranu klucí, ten model už skoro od počátku vážil přes 4 kila. S Boggerama a interiérem přibilo asi 600g a pravdou je že jsem ani za celou dobu neměnil v převodovce ložiska, krom ,že jsem jim při loňské generálce dopřál pořádnou očistu a olejovou lázeň :lol: a musím říct, že jsou všechny ložiska dobré, jen ty co drží osu Spuru, tak nedrhnou, točí se dobře, jen mají velkou vůly vnitřních kroužků, že se Spur drobet hýbal, tak je vyměním. A tak si myslím, že i ten plast není zas tak špatný. Vždyť vydržel fakt hodně dlouho. Tu sadu bych chtěl, aby bylo vše "nezničitelné" ,ale to až časem.
Dnes jsem po dlouhé době, když už jsem v tom otevřel obě nápravy a všem musím tu vazelínu A00 doporučit. Stále jsou všechny části krásně mazané a ta vazelína krásně stejká jak med a ložiska jsou stále jak nová :-D To mi udělalo velkou radost, na to že jsou nápravy furt ve vodě. Tenkrát se mi nechtělo půlit převodovku kvůly rozebrání spodního pancíře, tak v té byla stará vazelína a teď tam taky dám A00. Kdo maže ten jede a jede furt :-D
To blbnutí není furt. Občas mám v plánu nějaké video, tak ty 4-5 skoků před kamerou to přežije a jinak jezdím fakt s citem. No a s vodou a blátem si prostě nemůžu pomoct, i když hluboké bláto kvůli motoru taky extra nevyhledávám.
Já už jsem měl převodovku venku x-krát a když se dotahuje s citem, tak se závity nestrhnou. Ta vazelína se hodně používala na podvozek a vodní pumpu na Škodovkách 100,120 atd. Je taková natahovací, jak smažený sýr :-D Takže stále stejká a maže. Na fotce si všimni odkrytovaných ložisek zevnitř.Mám to myslím od minulého léta a ložiska ani náznak opotřebovanosti :OK: Ty fotky jsou staré.Dnes když jsem vyndal poloosy, tak byli pěkně obalené a hustota stále stejná.A krajní ložiska taky plné.Když jsem to tenkrát plnil, tak jsem to hodně nacpal.Hodně se protlačilo ven a od té doby jsem na to koukal až dnes.Fakt dobrý mazivo :OK: Kdysi jsme na praxi do ní máčeli podložky a házeli po sobě a krásně se to lepilo na monterky jak bodlák :-D
Naposledy upravil(a) PitaW dne 14.09.2013 12:47, celkem upraveno 1 x.
no vidis ja jsem tady nekde videl ze je 00 agresivńi moc husta atd taky jsem ji tam chtel dat ale nedal a vidim ze je vyzkousena v praxi a ze je asi dobra my jsme ji drive davali do vseho co se hejbalo na autech a traktorech atak :OK:
To si jí tam dej. Jak jako agresivní? Koukal jsem na fotky, kdy jsem jí tam dával a je to loni v září.Řekl bych, že právě krásně pročišťuje ložiska.Teď jak mám sundanou převodovku, tak jsem protáčel nápravy a oboje jdou krásně plynule s minimálním odporem bez jediného zvuku. Předtím jsem tam měl nějaký Mogul L2-3 hustotou podobnou sádlu a právě mi vadilo, že se to u hrušky odstředilo okolo ní a pořádně se nemazalo a okraje takové jakoby od šmíru. Takhle jak teče, tak opravdu funguje.U planetového kola a hrušky mám stále původní ložiska.
Já taky vždycky myslel, že je tuhá jak sviňa. A00 se snad dává do onroadů do difu aby to fungovalo jako v podstatě uzávěrka, tak todle je co teda :lol: když to tak hezky maže, tak to diferák snad nezavře ne ... zvláštní. No vypadá dobře, asi se vyplatí
Já nevím jaké mají onroady střeva. Ale podle toho co píšeš, počítám, že mají klasický diferenciál ne? Jestli jo, tak bych ten počin i chápal.Ono nám to prochází jen přes hrušku a planetové kolo, tak odpor není takový. Jestliže by byl diferenciál, tak ona má takovou "slizkou, tahavou akorát hustotu" A přes další pastorky diferenciálu, by mohla fungovat jako taková uzávěrka, nebo spíš samosvorný diferenciál. Tomu bych věřil.
PitaW píše:Já nevím jaké mají onroady střeva. Ale podle toho co píšeš, počítám, že mají klasický diferenciál ne? Jestli jo, tak bych ten počin i chápal.Ono nám to prochází jen přes hrušku a planetové kolo, tak odpor není takový. Jestliže by byl diferenciál, tak ona má takovou "slizkou, tahavou akorát hustotu" A přes další pastorky diferenciálu, by mohla fungovat jako taková uzávěrka, nebo spíš samosvorný diferenciál. Tomu bych věřil.
Moc to nefungovalo,kdysi jsme to zkoušeli dávat do planetovejch diferáků u buggyn 1:8 IC místo silikonovýho oleje.Ale svornost nic moc,tak jsme se stejně nakonec vrátily k dražšímu :-( silikonovýmu oleji.
sWiNe píše:Já taky vždycky myslel, že je tuhá jak sviňa. A00 se snad dává do onroadů do difu aby to fungovalo jako v podstatě uzávěrka, tak todle je co teda :lol: když to tak hezky maže, tak to diferák snad nezavře ne ... zvláštní. No vypadá dobře, asi se vyplatí
Opět se ukazuje že spousta lidí má v konstrukci a názvosloví guláš to co má standardně axiál v nápravě není diferenciál ale rozvodovka to znamená hruška a talířové kolo.Diferenciál se skládá ze satelitů a planetových kol(až na dif co je v Tatře) :OK:
Nikde jsem neřekl že v axialu je funkční dif který popisuješ, takže si nepochopil můj post. Mluvím o difech v onroadech. No tak to co říká ivandr jestli chápu potvrzuje že to zas až tak dobré na uzavírání nebude, takže k tomuto bude fajn. Asi jsem to teda četl o jiné vazelíně, ta má být údajně tak tuhá, že se musí krájet nožíkem, tak ta ty satelity fakt asi nepustí :lol: