Re: FreeKec
Napsal: 23.10.2015 8:09
Já vím,
taky jsem to právě taky tak myslel, když jsem to Wolffovi říkal.
Krásný další případ ze stejného videa (kromě toho prvního kamene, jak jsi popisoval) je v 8:12 minutě toho videa.
Ono to sice nakrásně vypadá, jak se kolo pomalinku zamáčkne do kastle a tlumič ho pomalinku pustí "do díry", ale toto funguje, pokud je kastle auta ve vodorovné poloze, protože na kolo auta v tu chvíli působí síla, která je přesně v ose tlumiče. Jinak řečeno - když pojedu po rovině, kde bude najednou hluboká díra a já nad tou dírou zastavím, tak tlumič pustí kolo pomalu do díry. Pokud tedy s takovým autem pojedu rychleji po rovince, kde se sem tam objeví díra, pak je takové auto opravdu lepší, jelikož tlumiče nebudou pouštět kola do těch děr a auto tak nebude dostávat "rány" do podvozku a nebude "rozhozené" každou malou nerovností.
Toto tedy může být určitá dočasná výhoda.
Jak jsem psal ale výše, tak tenhle způsob přestane fungovat v okamžiku, kdy se karosérie kola nakloní v jakémkoliv směru (podélném i příčném) a na tlumič nebude tedy působit síla v jeho ose, ale ve vektoru osy, a tím pádem bude síla působící na tlumič mnohem menší. Výsledkem toho pak bude, že síla působící na tlumič tento nezmáčkne a auto bude nesmyslně tuhé. Pak se tedy stane to, že auto nebude křížit, ale poskakovat po nerovnostech s efektem kolébání auta a ve finále se bude auto při dopadu na odlehčené kolo překlápět, jelikož jeho těžiště bude mít točivý moment na kastli při dopadu kola, jak je vidět právě v té 8. minutě a 12. vteřině videa
No a pokud jsem vás ještě nevyděsil nebo neunudil rádoby vědeckými kecy, pak vězte, že podle názoru mého jest Komodo kolébavá koza :-)
taky jsem to právě taky tak myslel, když jsem to Wolffovi říkal.
Krásný další případ ze stejného videa (kromě toho prvního kamene, jak jsi popisoval) je v 8:12 minutě toho videa.
Ono to sice nakrásně vypadá, jak se kolo pomalinku zamáčkne do kastle a tlumič ho pomalinku pustí "do díry", ale toto funguje, pokud je kastle auta ve vodorovné poloze, protože na kolo auta v tu chvíli působí síla, která je přesně v ose tlumiče. Jinak řečeno - když pojedu po rovině, kde bude najednou hluboká díra a já nad tou dírou zastavím, tak tlumič pustí kolo pomalu do díry. Pokud tedy s takovým autem pojedu rychleji po rovince, kde se sem tam objeví díra, pak je takové auto opravdu lepší, jelikož tlumiče nebudou pouštět kola do těch děr a auto tak nebude dostávat "rány" do podvozku a nebude "rozhozené" každou malou nerovností.
Toto tedy může být určitá dočasná výhoda.
Jak jsem psal ale výše, tak tenhle způsob přestane fungovat v okamžiku, kdy se karosérie kola nakloní v jakémkoliv směru (podélném i příčném) a na tlumič nebude tedy působit síla v jeho ose, ale ve vektoru osy, a tím pádem bude síla působící na tlumič mnohem menší. Výsledkem toho pak bude, že síla působící na tlumič tento nezmáčkne a auto bude nesmyslně tuhé. Pak se tedy stane to, že auto nebude křížit, ale poskakovat po nerovnostech s efektem kolébání auta a ve finále se bude auto při dopadu na odlehčené kolo překlápět, jelikož jeho těžiště bude mít točivý moment na kastli při dopadu kola, jak je vidět právě v té 8. minutě a 12. vteřině videa
No a pokud jsem vás ještě nevyděsil nebo neunudil rádoby vědeckými kecy, pak vězte, že podle názoru mého jest Komodo kolébavá koza :-)