Stránka 27 z 82

Napsal: 05.02.2012 20:17
od Bulwa
Tak jsem se dnes pokusil programovat přes vysílačku nový DSYS 56.Ale jsem z toho volaaký zmeťený :| .Postupoval jsem stejně ,jako u předchozí DSYS 54 , a tak nějak se auto chová pořád stejně. Trochu mě matou v tabulce ta první 2 kolonky.Pokud se chci např. v parametru 3 dostat na 2-3 Li-po musím z min. do max. přejet 4x , nebo 2x ??
http://www.dsys.cz/downloads/MDD_cz.pdf

Napsal: 05.02.2012 22:16
od Borik
První dvě kolonky ( mírně šedé ) se týkají pouze programování pomocí nového programátoru s 5 tlačítky ( nebo pomocí počítače - připravuje se ), kde jdou nastavit hodnoty mnohem jemněji. Při programování pomocí vysílačky nebo staršími typy programovacích karet je třeba se na tabulky dívat tak, jako by tam ty dva mírně šedé sloupce nebyly a brát v úvahu pouze sloupce označené V1, V2, V3 a V4. Takže ve Tvém případě pouze 2x ( hodnota V2 ), ne 4x.

Napsal: 05.02.2012 22:30
od Bulwa
Díky . Škoda,že to zatím přes PC nejde,to by byla paráda.

Napsal: 05.02.2012 22:45
od Borik
Nemělo by to už dlouho trvat. Ale kdy přesně to nevím.
I ta nová programovací karta je oproti těm starším větší pohodička - mnohem jednodušší a rychlejší.

Napsal: 05.02.2012 22:51
od salvatore
No ona ta LEDková se fakt moc nepovedla. Naštěstí mám ještě tu starou zavrhovanou s jumperama :)

Napsal: 05.02.2012 23:32
od Deny1988
To Borik: Až se rozchodí programování přes PC...půjde tak programovat i moje 56-tka, nebo budu muset přejít na novější typ reglu?

Napsal: 06.02.2012 9:00
od Borik
Celá ta nová řada ( 18, 32, 56 a 90 ) je už nachystaná na komunikaci s PC.

salvatore píše:No ona ta LEDková se fakt moc nepovedla. Naštěstí mám ještě tu starou zavrhovanou s jumperama :)


To je zase diskutabilní - bylo plno připomínek k tomu, že se jednak jumpery poztrácely ( nejen venku, ale i doma - a kdo je má v trávě hledat ... ), někdy byl problém v tom, že se jumpery nasadily špatně ( jen na jednu nožičku - nebylo to spolehlivé ) a dále si dost modelářů stěžovalo, že když hodili kartu mezi ostatní nářadí, tak se často piny ohýbaly a musely se narovnávat ... proto se udělal ten programátor s LEDkama, který je sice na použití o něco zdlouhavější a možná i míň přehledný, ale zase je praktičtější z hlediska těch mechanických vlastností.
Je to potom spíš o zvyku - osobně jsem třeba raději používal LEDkový, protože byl spolehlivější. Nicméně ten nový pětitlačítkový je uživatelsky mnohem přívětivější, po nastavení několikanásobně rychlejší ( data se přenesou během vteřiny - do těch regulátorů z poslední řady ), po připojení se automaticky načte současné nastavení regulátoru, takže je snadná kontrola co tam vlastně bylo naprogramováno a důležité je i to, že je pořád zachována kompatibilita i s těmi nejstaršími regulátory.

Měl by být na trhu už brzo - na stránkách výrobce o tom bude určitě zmínka, jakmile bude k mání. Ale přesný termín nevím, to je věc výrobce.

Napsal: 06.02.2012 19:23
od Bulwa
Jěště dotaz. U DSYS 54 jsem programoval bez propojky.U MDD56 ,jestli to dobře chápu,můžu nechat propojku a v tom případě se mi hodnoty ukládají do té pozice,kde mám propojku?

Napsal: 06.02.2012 19:39
od Borik
Ano, přesně tak - viz návod strana 3, předposlední odstavec.

Napsal: 27.02.2012 10:50
od radiohead
troska zivota do toho vnesiem: aky je rozdiel medzi starsou DCR a DCRS ??? je moznost pouzivat DCRS aj v nasom type aut ?
konkretne 45z novak :)
popripade, vydrzi to ten novy MDD56 ?? :D

Napsal: 27.02.2012 14:17
od Borik
DC byl jednosměrný, DCR obousměrný ( R=reverz ) bez vypínače a DCRS byla obousměrná verze s vypínačem. Poslední řada je vždy obousměrná ( po přepnutí jednosměrná ) a má vždy vypínač - proto se už to upřesňující označení nepoužívá.
Nevím, jaký typ auta máš na mysli, ale není problém ten regulátor dát do jakéhokoli auta - rozumnou ( ne nutnou ) podmínkou ale je, aby blokovací proud motoru byl menší ( nebo aspoň ne o moc větší ), jak maximální dovolený proud regulátoru.

Napsal: 27.02.2012 21:13
od zax
Co se elektra týče, jsem na štýru, proto vznesu, pro někoho možná blbej, dotaz. Před nějakou dobou jsem pořídil regl dsys mdd56. Dneska jsem ho chtěl zapojit a rozhýbat vozidlo, ale nějak se to nepodařilo. Po připojení motoru, baterky a přijmače regl pořád pípá, ledka bliká a přijmač nesvítí (otestoval jsem 4 různý přijmače) Když připojim prg. kartu ledky na ní pouze slaboučce probliknou a situace se opakuje. Nepodařilo se mi dostat to programovacího režimu. Jumper jsem zkoušel snad ve všech pozicích, ale nic. Další věc, co mě mate je fakt, že na reglu je pod názvem ECS bruished. Znamená to, že je určen pro střídavý motory?
Komentáře typu "to je snad jasný ne, nebo tohle ví každej" si prosím nechte pro sebe. Já těmhle věcem vskutku moc nerozumím.
Díky za každou smysluplnou radu.

Napsal: 27.02.2012 21:21
od radiohead
zax píše:Další věc, co mě mate je fakt, že na reglu je pod názvem ECS bruished. Znamená to, že je určen pro střídavý motory?

brushed su uhlikove motory, bezuhlikove su brushless t.j. ak sa nemylim striedave :)

Napsal: 27.02.2012 22:26
od Borik
Těch neznámých je tam hodně, příčin může být celá řada. Asi bych nejspíš otestoval přijímač bez připojeného regulátoru - tzn. do přijímače bych zapojil servo ( jedno nebo i víc ) a připojil přijímačové baterky ( čtyřčlánek NiCd nebo NiMh ) a tím vyzkoušel, že je přijímač spárovaný s vysílačkou a serva se pohybují podle pák. Stejně tak bych vyzkoušel programovací kartu - po připojení přijímačových baterek ( pochopitelně bez regulátoru ) by měla normálně svítit a s pomocí tlačítka by se měly naprogramovat příslušné hodnoty. Pokud bude i toto v pořádku, je velmi pravděpodobné, že bude třeba problém řešit v regulátoru.
To, že regulátor pípá, znamená, že do něj nejde signál z přijímače. Takže bude potřeba pořádně prohlédnout propojení mezi reglem a přijímačem.

Napsal: 27.02.2012 23:49
od eos
zax
Borik zapomněl podotknout, že další významná neznámá je, před "jakou dobou" jsi ho pořídil ( - potažmo verze firmware) a ve fatální závislosti na ní, jestli pokus proběhl v pokojové, nebo venkovní teplotě. 8)