Stránka 28 z 31

Napsal: 09.08.2010 1:56
od DUsoft
Klucí -

1) bylo dost práce
2) v létě mám jiné priority než sedět u ponku - s klukem na kolo ...
3) až se poondí počasí tak bude času habaděj

Spínač jsem připravil pro výrobu "uživatelské série" pro kamarády ale stále platí bod ad 2) :wink:

Navíc mám teď angínu, což mě se... :twisted:

Na auto jsem nešáhnul od konce května.
minotaur může být v klidu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Napsal: 09.08.2010 17:07
od minotaur
DUsoft píše:Na auto jsem nešáhnul od konce května. minotaur může být v klidu...

Ufff, to jsem si oddechnul. :mrgreen: Až začneš, dej mi vědět, ale nějak diskrétně, ať se neleknu. :mrgreen: Lak ještě nemáš, kromě základovky?

Napsal: 23.09.2010 15:03
od DUsoft
Zdar chlapi
Krátkodobá rekonvalescence (slušně jsem se zrakvil ... :roll: ) mi dala možnost mikroposuvu v úpravě Jeepa.
Vyzkoušel jsem ten "samosvorný" přední diferák a musím konstatovat, že to je dooost dobrý. Až při plným rejdu to proklouzne a diferenciál zadiferenciáluje. Jakmile zátěž kola poklesne, už zase hrabou obě. Takže by se to mělo nazývat spíš "samopovolný" ne? :idea: To znamená, že auto zatáčí mnohem ochotněji a třeba na koberci, kde je odpor gum dost znát to zatáčí úplně skvěle.
Akorát to má jednu nectnost, když diferák povolí, tak se ozývají divné zvuky jakoby něco praskalo. Ale to dělají ty pružinky v plastových domečcích. Možná by stálo za to vložit do pružin trny, které by je vedly zpříma a pružiny se neohýbaly dolů do domečku. Až začne pršet, zkusím.
Už se na to vyprdnu, ještě mají být dva dny hezky a mě chybí 85km do 3000km na kole, tak to musím dát. :wink:
Pokračování příště ...

Obrázek

Zbytek je ZDE

Napsal: 23.09.2010 15:13
od Stenly
Ten dif sis udělal?

Napsal: 23.09.2010 15:57
od DUsoft
Stenly píše:Ten dif sis udělal?

Ne, je to úprava standardního setového diferenciálu CC-01.

P.S. Dal jsem pružinkám vodítka ze zbytků osiček ventilků a už to cvrliká jako budík. Zapomněl jsem fotiti a rozebírat se mi to nechce, neb mi to 2x vystřelilo do xichtu ... Ale to každému docvakne podle obrázku.

Obrázek

Ale teď už fakt jedu ...

Napsal: 23.09.2010 16:23
od xvlastix
Krásná práce, to je dost dobrý nápad. K tomu praskání, řekl bych, že náběhy teda začátky pružinek jsou ostré a jsou zachytlé na jedné straně o plast difu a na straně druhé o ozubenou hrušku. Kovové podložky to jistě vyřeší. Snad. Mohly by. Na straně hrušky klasická a na druhé straně jen kovový sedlo. Přece jen ta litina nebo co to je je měkká a ocel pružiny se do ní kousne.

Napsal: 23.09.2010 17:54
od minotaur
To je dost, žes to vyzkoušel, já už na to čekám, jak to dopadlo... :tleskam: :mrgreen:

Napsal: 23.09.2010 17:58
od Stenly
A to má ta pružinka tolik síly že při proklouznutí zatlačíty zubatý kolečka ke středu a tim se to zavře? :mrgreen:

Napsal: 23.09.2010 21:57
od DUsoft
Stenly píše:A to má ta pružinka tolik síly že při proklouznutí zatlačíty zubatý kolečka ke středu a tim se to zavře? :mrgreen:

Stenly - ta pružinka má tolik síly, že když nebyla zkrácená, tak se to neprotočilo ani v rukách a bylo to vlastně furt zamknutý. Ubrušoval jsem po 1 mm pružinky. Až jejich zkrácení o cca 2-3mm umožnilo difu proklouznout. Cítíš to i v rukách. Blbý je to neustálý skládání a rozebírání.
A pozor, on se nezamkne! Zamčený je furt, ale při extrémním rozdílu otáček kol (plný rejd) tak proklouzne a dovolí rozdílné otáčky kol.

Při použití osičky z ventilku je osazení na straně plastového domečku a na té straně jsou i ubroušené konce pružinek (jak říká xvlastix). Na obrázku mám cca 6mm délku osičky ale může být i o 1-2mm delší. Je to zajímavá metoda. Ale asi 2 měsíce jsem hledal tlačné pružinky s průměrem 3mm. :twisted:

minotaur: Není kam se hnát, ne? Ještě 43km a budu klidně spát. :!:

Napsal: 24.09.2010 12:02
od minotaur
DUsoft píše:minotaur: Není kam se hnát, ne? Ještě 43km a budu klidně spát. :!:

No a přes zimu tě čeká 3000km s Jeepem na expedicích :mrgreen:
Zítra přeházím dílnu, někde mám pytlík ventilků. Rád bych si to vyzkoušel.

Napsal: 24.09.2010 20:58
od DUsoft
Tak to zkus a schválně potom řekni svoje mínění. Mě to nepřijde jako blbost. Úplná tedy žejo ...

Napsal: 04.10.2010 22:05
od DUsoft
Velké zklamání ... to, že diff nešel rukama protočit při plné délce (a tím i síle) pružinek bylo asi to správné ořechové.
Po nasazení do převodovky a namontování kol byly páky již tak velké, že se diff uvolňoval velice ochotně. A jízdní zkouška to potvrdila. Stačilo jedno kolo lehce přibrzdit a diff se otevřel.
Jdu vyměnit pružinky za silnější - původní nezkrácené.
Dám potom report.

P.S. ale zatáčí to nádherně i na zátěžovém koberci, i na zpátečku. To se musí doladit. :!:

Re: Jeep Wrangler z Chomutova

Napsal: 05.05.2013 21:28
od DUsoft
Minotaure - pokračuji ...
Podvozek už má pojezdové testy za sebou, elektronika je překopaná, zadní nárazník na místě, zvukový modul funkční, bouda připravená na plnič, rám a zahrádka nastříkané.
Fotky dám postupně na rajče.
Co ty ?
:?

Zvukový modul ZDE

Re: Jeep Wrangler z Chomutova

Napsal: 17.05.2013 9:09
od DUsoft
Finální verze elektroniky.

Obrázek

Ostatní fotky ZDE

Re: Jeep Wrangler z Chomutova

Napsal: 17.05.2013 11:11
od Lee93
Hele, on žije! :D Krásná práce ale! :)