Stránka 299 z 313

Re: FreeKec

Napsal: 23.08.2016 18:16
od poschlmartin
Obrázek

Obrázek

Re: FreeKec

Napsal: 26.08.2016 9:22
od wolff

Re: FreeKec

Napsal: 26.08.2016 9:26
od bowl
Ámen ;-)

to jsem přesně myslel...

Re: FreeKec

Napsal: 27.08.2016 20:40
od Mira
... Kucii, ze sokolci par prima vobrazku, je to tam pekny, nic naplat.

Ja mel zrovna jako Martin jinaci aktivity, priste se povede. Je videt, ze se staci nehadat a neukazovat kdo kdy byl a kdo nebyl a ejhle, uz se jezdi :FINE:

... Sem si dnes zaparil koule u Borovan na Slamburku, uz potreti tam me dite chodi mlatit drevenym mecem husity, je to supr zabava. Jen ty zpocene koule...

Taky jsem byl misto jezdeni v tydnu koukat na Wolfovo kluka na fotbale, musi se to kombinovat :YOP:

Priste zase Rangee.

Re: FreeKec

Napsal: 28.08.2016 10:06
od wolff

Re: FreeKec

Napsal: 29.08.2016 19:25
od Fanda 9
jedna technická-jak bude fungovat řízení v provedení, 4 link,ale servo není na nápravě(a la Axial scx),ale v rámu(a la panhard)???Rozebral jsem,zkouším předělat,ale nedaří se to nějak vymyslet :-p

Re: FreeKec

Napsal: 29.08.2016 23:28
od Mira
Normalka rek bych

Re: FreeKec

Napsal: 30.08.2016 14:41
od bowl
Wolffe,

patina krásná, akorát mi tam bije do očí ten nový naleštěný podvozek :NO:


Fando,

Bude to fungovat, ale při propružení to to bude samovolně zatáčet.
Jde o to, že panhardka má za úkol "udržovat" konstatní vzdálenost pomyslného bodu na nápravě od rámu. Nejedná se o vertikální vzdálenost (ta se samozřejmě s propružením nápravy mění) ale o horizontální vzdálenost. Proto ti při propružení s panhardkou uhýbá náprava do strany. Při stejném nastavení páky na servu bude při tom tvém umístění serva na rámu náprava kmitat jen nahoru a dolů (nikoliv do strany jako u panhardky) a proto se budou kola nepatrně dostávat do rejdu.

vysvětlení

Panhardka tady. Stranový pohyb je viditelný:
Obrázek

4link tady. Je tu vidět, že se 4-linky stranově nehýbá:
[youtube]eS5IPnadUG8[/youtube]

Vysvětlení je tedy jednoduché - pokud umístím servo do rámu, tak táhlo od servopáky k jedné těhlici na nápravě má logicky stále stejnou délku. No a protože se u 4-linku tato vzdálenost při propružení nápravy zkracuje, musí se to táhlo zákonitě někam vychýlit => vychýlí se do těhlice, tedy zatočí.
U Panhardky se tato proměnlivá vzdálenost při propružení právě eliminuje tou panhardkou, takže táhlo od servopáky neovlivňuje zatáčení kol, ale efekt je ten, že při propružení jde do strany celá náprava...

Učitel domluvil :-D

Re: FreeKec

Napsal: 30.08.2016 15:40
od Mira
Takze ti, kterym nefungovalo servo v ramu a nadavali na to jak to zataci pri krizeni (Tom? Nebyl to nektery Tom..?) tak meli 4 link a se servem v ramu jsou ou kej jen ti s panhartkou..

Dostanu jednicku?

Re: FreeKec

Napsal: 30.08.2016 17:25
od Tom60105
Tak toho Toma neznám.. Vím jen že mě to moc nemakalo..a ani nejak moc nezatáčelo asi bylo auto težké..Nu a v provedení co jsem měl já tam na panda nešla aspon mě ne.. Nu a někteří v mém vláknu radili tak tam Fando mužeš mrknout..
topic16040-45.html dole začíná diskuze..
Více neporadím..nechtělo se mně laborovat proto servo předěláno na nápravě a nemužu si stěžovat..

Re: FreeKec

Napsal: 30.08.2016 18:32
od Fanda 9
JJ,kluci díky.Jde ale o Vaterru,na Chevym to neřeším,to je + - scale a tam výhodu-nevýhodu panhardky neřeším.Ale ten druhej povoz bude takovej víc na Vimperk apod tratě :-D A tam chci mít zatáčení 100% funkční.Jenže Vaterra má přední nápravu trochu jinak než Axial,takže už druhý den piluju,řežu,vrtám-vyrábím držák serva na nápravu....
Tu konfiguraci servo v rámu a 4 link jsem zkusil,a moc to fakt nefunguje :-(
BTW- facebook asi určitě ne :NO: ,jsem zarytým odpůrcem soc.sítí a myslím si o tom svém(nebudem rozvíjet debatu),takže asi umřu bez takového účtu,což má pochybná existence asi unese.Jestli mi něco chcete,pojdte do hospody :OK: (nebo za podobnou kulturou)

Re: FreeKec

Napsal: 30.08.2016 18:36
od Tom60105
Ok Fando Respektujem te.. Budem to dávat samo i sem.. tak zítra Orty od Kowiho

Hele tak specialku na Vimperk..To zní mooc hezky..asi taky začnu něco dělat když by nás tam jezdilo povícero.. :FINE:

Re: FreeKec

Napsal: 30.08.2016 18:41
od Fanda 9
Tom60105 píše:Hele tak specialku na Vimperk..To zní mooc hezky..asi taky začnu něco dělat když by nás tam jezdilo povícero.. :FINE:


super :OK: Mám možnost kouknout na FB od dcerky,ta to jede,tak vám kdyžtak dám jméno ;-) Jinak zítra se pokusím,rád vás uvidím,nic neslibuju.

Re: FreeKec

Napsal: 30.08.2016 21:11
od Mira
:-D moje dite (heh, deti) fejcbuk nemaj. Ni ja, ni partnerka. Kdyz se vecer zhasne, soulozime. ...


O povoz na Vimperk napisu jeziskovi, konkretne o MST, poradny kola s gumama a desku 1mm psh. Mezi gramotnymi je bez debat, ze kdyz si sednem 4 do jednoho auta, tak se tam da jezdit za padesatikorunku na hlavu misto na sloziste pekne na odpoledne. Jede se tam slabou hodku, budme uprimni. Pita za burta rad poseka trat a muzem Martinovu pokoleni konkurovat alespon v trialu :-D

Re: FreeKec

Napsal: 02.09.2016 16:55
od poschlmartin
Mira píše: moje dite . . . ja . . . partnerka . . . kdyz se vecer zhasne, soulozime. ...


Riskuješ takřka kriminál! Tohle kdyby četli ouřady...! Já chápu že pedofilie není žádná nemoc, jen nedočkavost . . . ale vysvětluj to jinejm :-D

Jen bych ještě zvážil to MST a pořádný kola - oni tam totiž moc místa díky svojí ouzskosti nemaji, takže pokud chceš rejdovat, kola nemůžou bejt žádný pořádný - ale takový skoro podprůměrný...!!! Takže buď využít toho že je to takovej drobeček nedom...nedorostlej, kraťounkej a uzounkej, tak se všude vejde, všude místa milion - nebo na něj zapomenout a pořídit pořádný kola.
Když nazuješ na MST kola 105mm (i Gábinka má na růžovce větší, a ta je má z nás nejmenší), už abys ofsetem tlačil kola ven a šířkou si zase na dvaceti a vejš.
Oni wrajti nejsou široký z žádnýho jinýho důvodu. Když na SCX10 nasadíš kola 145mm tak nezatočíš.

Vypadá to luxusně, ale už při polovičce rejdu drhneš o linky.
Obrázek




Nu a doma se teď věnuju ladění shortů na Děbolín. Mám po kompletu dvě auta 4WD a 2WD. Díky Phobíkovy jsem doplnil i o u nás nesehnatelné díly které mi za hubičku vytisknul na tej svojí vejtřaskotlačiárni a včera jsem je oba rozjel a dneska jsem se to učil udržet na šotolinovej cestě a zatáčet a hlavně se po driftu rozject tak aby to alespoň připomínalo zamýšlenej směr.

Taky už mám za sebou první shořelej motor - axík 27T. Nestačil chladit a rozcákala se mu vrtulka v útrobách. Takže zase úpravy a teď už snad na pohodu. Na dvoukolce! Teď mám 35T a docela se to dá i řídit. Pořád to sice hrabe, ale je to jízdyschopný. Na dlouhej rovině by to ale sneslo přidat.
U čtyřkolky jsem nasadil stříďák 3900 ot./V a jezdím na 50% a je to pila jako s.iňa! Je to jak přilepený i na šotolině a krásně se s tím jede kam chce, ale hodně to lítá přes boudu. Co mě trápí, je ta NAPROSTO DOSTAČUJÍCÍ polovina výkonu. Aby jste rozuměly - dopředu to jede na těch pade, na zpátečku na plnej a tak se s tím nedá ani couvnout, to je takovej fofr že to okamžitě vyletí, když podržím déle zůstane plyn "vyset" a musí se zabrzdit protichodem (jako u DSYS funkce BUS). Ale netuším jak to přeprogramovat. A nefunguje mi na tom brzda a to je tam dost ostrá. Celé kombo jsem okouk na jiným šortu, líbylo se mi to - ale to nastavení co mám v originále je úplně jiný a teď co s tím??? Návod taky veškerej žádnej, jen spousta cizích slov.
Je to tenhle
http://www.aliexpress.com/item/3650-390 ... 7719dbc77c