Stránka 4 z 15

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 02.01.2014 19:21
od Matvey
mal som chvilu cas, tak som sa blizsie pozrel na atrapu motora, ktora skryva redukcnu prevodovku a tri serva - riadenie,
radenie 1 alebo 2 rychlostneho stupna a zapinanie uzavierok diferencialov.
Obrázek
Ozubene kolesa maju dost jemne ozubenie - maly modul, len dufam, ze sa to negativne neprejavi na zivotnosti.
Obrázek
Cinania sa opat nezapreli :-(
Po zlozeni prevodovky nesadol zadny kryt prevodovky- chybal asi 1mm.
Obrázek
Mozno pribalili nespravne lozisko-5x14x5 namiesto 5x14x4, alebo je zapustenie pre lozisko plytke, alebo je zapich pre segerku o ktoru sa opiera lozisko posunuty....
Casom nahradim lozisko spravnym, zatial som odstranil segerku a vysustruzil z mosadze distancne puzdro, aby hriadel nemal v prevodovke axialny posuv.
Pod chladic stlaceneho vzduchu na vrchu motora by sa mohol zmestit maly ventilator na chladenie motora, alebo dalsia moznost sfunkcnit atrapu motoroveho ventilatora.
Obrázek

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 02.01.2014 19:41
od calvin
Tak to by bola veeeelka parada, keby si sfunkcnil tu atrapu :-p

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 02.01.2014 22:12
od DT-swiss
Chladic se toci tak lehce se se vzduch bude chodit krasne si myslim, at uz rozdilem teplot tak rychlosti

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 04.01.2014 15:06
od ropucha
Zdravím přítomné, krátce se zapojím. Jsem také majitelem stavebnice CAPO. Přečetl jsem si podrobně diskusi, a musím potvrdit všechno co napsal kolega Matvey. Mám už Tatru postavenou (ne zprovozněnou) včetně kabiny a nástavby. U podvozku jsem měl stené potíže jako Matvey-tzn. v převodech špony, všechno suché (žádné mazivo). Udělal jsem to samé co kolega-všechno rozebral, začistil, vypral v benzínu, znovu poskládal a sešteloval, také jsem musel vymezit vůle v rozvodovkách distančními podložkami-pak to všechno běhá krásně lehce bez zadrhávání. Jediná vada na podvozku je podle mne řízení, které nejde seštelovat tak, aby se spojovačky na 1. nápravě nesetkávaly s polonápravou (při maximálním rejdu a současném propérování). Já jsem to vyřešil výrobou vlastních spojovaček. Při stavbě kabiny jsem jsem narazil na jediný problém, kdy tam dobře nepasoval jeden vnitřní díl (bylo třeba ho opatrně doladit na ohýbačce). Vše ostatní celkem bez problémů. Ještě k pneumatikám, je to dost tuhá nepoddajná směs, a mají menší průměr než by měly měřítkově mít-já je vyměnil za MIL-SPEC ZXL 2.2 od RC4WD.

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 04.01.2014 15:16
od sWiNe
No ... řekl bych že za ty peníze to má dost nedostatků .... sice modelář si poradí, ale stejně .... ale pokud bych jako fajnšmekr tohle koupil, asi by mi dost vadili nápisy CAPO atd ... degraduje to na tom to "tatrováctví" :lol:

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 04.01.2014 17:10
od Max
Musím souhlasit s sWiNe,že když je Tatra tak to musí mít nápis Tatra.O tom není pochyb.

Ale pokud to majiteli modelu nevadí,budiž mu ten model přán a ať mu dlouho slouží. :OK:

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 04.01.2014 19:43
od Matvey
ropucha píše:Zdravím přítomné, krátce se zapojím. Jsem také majitelem stavebnice CAPO. Přečetl jsem si podrobně diskusi, a musím potvrdit všechno co napsal kolega Matvey. Mám už Tatru postavenou (ne zprovozněnou) včetně kabiny a nástavby. U podvozku jsem měl stené potíže jako Matvey-tzn. v převodech špony, všechno suché (žádné mazivo). Udělal jsem to samé co kolega-všechno rozebral, začistil, vypral v benzínu, znovu poskládal a sešteloval, také jsem musel vymezit vůle v rozvodovkách distančními podložkami-pak to všechno běhá krásně lehce bez zadrhávání. Jediná vada na podvozku je podle mne řízení, které nejde seštelovat tak, aby se spojovačky na 1. nápravě nesetkávaly s polonápravou (při maximálním rejdu a současném propérování). Já jsem to vyřešil výrobou vlastních spojovaček. Při stavbě kabiny jsem jsem narazil na jediný problém, kdy tam dobře nepasoval jeden vnitřní díl (bylo třeba ho opatrně doladit na ohýbačce). Vše ostatní celkem bez problémů. Ještě k pneumatikám, je to dost tuhá nepoddajná směs, a mají menší průměr než by měly měřítkově mít-já je vyměnil za MIL-SPEC ZXL 2.2 od RC4WD.


Dakujem, ze si sa ozval a potvrdil, ze si narazil pri stavbe na rovnake problemy a tym ma uistil, ze to nie je len problem mojho kusu, ale konstrukcna ci vyrobna nedokonalost.
S nepresne ohnutym plechom v kabine som sa stretol tiez, takisto aj s problemom spojovaciek.
Ako si riesil problem v prevodovke v atrape motora ?

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 04.01.2014 20:00
od Matvey
sWiNe píše:No ... řekl bych že za ty peníze to má dost nedostatků .... sice modelář si poradí, ale stejně .... ale pokud bych jako fajnšmekr tohle koupil, asi by mi dost vadili nápisy CAPO atd ... degraduje to na tom to "tatrováctví" :lol:


Ma to nedostatky to je nesporne, pre mna su to len drobnosti, s ktorymi si viem poradit.
Na druhej strane treba povedat, ze pritom velkom mnozstve skrutiek, ktore su na aute, sa ani raz nestalo,
ze by boli presadene diery,ze by nebol narezany zavit alebo, ze by nieco vyslovene nepasovalo.
Cinania odviedli kus roboty a uvidime , ci bude druha seria lepsia...
Je to cina s drobnymi nedostatkami, keby vsak bol model made in germany,nestal by tolko , co capo,ale x-nasobne viac.
Pre mna spociva to tatrovactvo v samotnej konstrukcii podvozku, pozriem na podvozok a vidim Tatru.
Ale musim tiez povedat, ze tatrovacky znak na prednu masku pojde, pretoze bez neho by to nebolo ono.
Rozmyslam, kde este ma tento typ napis TATRA, aby som sa co najviac priblizil k originalu ?

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 04.01.2014 20:33
od tiesto8

Pre mna spociva to tatrovactvo v samotnej konstrukcii podvozku, pozriem na podvozok a vidim Tatru.
Ale musim tiez povedat, ze tatrovacky znak na prednu masku pojde, pretoze bez neho by to nebolo ono.
Rozmyslam, kde este ma tento typ napis TATRA, aby som sa co najviac priblizil k originalu ?

[/quote]

Napis uzivately HANYS ,dela resinovy odlitek loga a je. Hodne povedeny:-)

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 04.01.2014 21:20
od maztekk
Mě osobně by taky štvalo dát 75 tyček za něco co nejní stopro a chybí tomu elektro ale strašně pěkně se na to kouká, libově to vypadá :OK: Každopádně teď už to máte doma tak se dá jen ladit k dokonalosti a pak to bude nádhera. Oboum držím palce a pevně věřím že to někdy uvidím naživo :FINE:

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 05.01.2014 9:11
od Hanys
ropucha píše:Jediná vada na podvozku je podle mne řízení, které nejde seštelovat tak, aby se spojovačky na 1. nápravě nesetkávaly s polonápravou (při maximálním rejdu a současném propérování). Já jsem to vyřešil výrobou vlastních spojovaček.


Možná by stačilo dát kulové čepy na pákách řízení u kol nahoru místo dolu:
Obrázek

Ještě Pepův podvozek:

Obrázek

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 06.01.2014 10:38
od Matvey
tiesto8 píše:

Pre mna spociva to tatrovactvo v samotnej konstrukcii podvozku, pozriem na podvozok a vidim Tatru.
Ale musim tiez povedat, ze tatrovacky znak na prednu masku pojde, pretoze bez neho by to nebolo ono.
Rozmyslam, kde este ma tento typ napis TATRA, aby som sa co najviac priblizil k originalu ?



Napis uzivately HANYS ,dela resinovy odlitek loga a je. Hodne povedeny:-)[/quote]

To som uz urobil a uz ich mam doma a takisto aj pekne zasterky s napisom TATRA.

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 06.01.2014 11:12
od Matvey
Hanys píše:
ropucha píše:Jediná vada na podvozku je podle mne řízení, které nejde seštelovat tak, aby se spojovačky na 1. nápravě nesetkávaly s polonápravou (při maximálním rejdu a současném propérování). Já jsem to vyřešil výrobou vlastních spojovaček.


Možná by stačilo dát kulové čepy na pákách řízení u kol nahoru místo dolu:
Obrázek

Ještě Pepův podvozek:

Obrázek


Skusil som to na 1. prednej naprave, konkretne na predlohovej dvojramennej pake a kolizia je prec, ci to bude konecne riesenie uvidim po montazi ramu na ruru, ci nahodou kolizia nebude teraz tam.
Obrázek
Obrázek
Kazdopadne vdaka za tip.

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 06.01.2014 20:56
od Mila198
Na druhé nápravě nemůžeš mít jeden kulák dole a druhý nahoře. :NO: To ti bude při propružení zlobit, protože nebudeš mít stejný rejd. :-I

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 06.01.2014 21:55
od maztekk
Mílo myslím že to jen zkoušel na přední nápravě, jestli se zbaví problému, na druhou teprve dojde :-p