Stránka 4 z 6
Re: Tatra-815 Dakar 4x4
Napsal: 19.07.2014 11:11
od rotruck
Baxan to myslel asi tak , že ten tvůj nástavec na páce serva nesmí být tvaru L , ale spíš tvaru A nebo může být i obrácené Y ...... kde v horní špici (nebo to musí být střed?? - teď fakt sám nevím) trojúhelníku je osa serva a v dolních vrcholech pak osy kloubků , tak aby byly vzdáleny rovnoměrně od osy otáčení serva.
To tvole L bude asi značně prodlužovat dráhu jednoho z táhel ..... :-p
Re: Tatra-815 Dakar 4x4
Napsal: 19.07.2014 11:46
od andryxDD
Aha, jako já jsem myslel, že to nebude problém, když to bude L, to je tam tak důležitá ta část, co je vyznačená na obrázku?

Ale není problém, tu páku udělat třeba do toho A.
Re: Tatra-815 Dakar 4x4
Napsal: 19.07.2014 12:07
od tomas71
Tady je vidět, jak to má být. Snad to z toho obrázku pochopíš

Re: Tatra-815 Dakar 4x4
Napsal: 19.07.2014 12:14
od rotruck
Tak nějak by to asi mělo být . Když by sis tam do té své fotky teď přimaloval oblouky chodu kloubků při výchylkách serva tak by asi bylo patrný , že jeden bude podstatně delší neź druhý .....
Tak jak to teď máš , tak z našeho pohledu ... prostě otočíš ten svůj forychtung cca o 45 stupňů doprava to znamená , že místo táhla co na fotce směřuje dolů bude uchycení k páce serva (horní dírka v páce a na spodní dovrtáš druhou tak jak jsi měl namyšlleno pro pevné uchycení) a ve spodních rozích-špicích budou kloubky (jeden už tam máš , druhý doplníš) a pak už jen překřížit a jedem ........
EDIT: Tomas byl rychlejší ..... ano přesně jak je to na jeho foto ....
Re: Tatra-815 Dakar 4x4
Napsal: 19.07.2014 12:15
od Hanys
Tomas71: ale to je pořád pevná náprava...
Co třeba takto:



Vyzkoušeno a naprosto funkční, přesně pro výkyvné polonápravy :OK:
Re: Tatra-815 Dakar 4x4
Napsal: 19.07.2014 12:19
od tomas71
Tak já bych to servo vůbec nedával nahoru. Zachoval bych původní styl řízení. Je to tak i na buggy a dobrý.
Re: Tatra-815 Dakar 4x4
Napsal: 19.07.2014 13:10
od andryxDD
Dobře, vyzkouším to jak si napsal, doufám, že to udělám dobře..., ale myslel jsem, že ta páka na obrázku bude dobrá, když ji mrak používá na ccčko...
-Hanys, určitě to funguje dobře, ale na mě to je moc složité, prostě chci udělat jednoduché řízení serva nad nápravou..
Re: Tatra-815 Dakar 4x4
Napsal: 19.07.2014 13:16
od tomas71
rotruck píše:Tak nějak by to asi mělo být . Když by sis tam do té své fotky teď přimaloval oblouky chodu kloubků při výchylkách serva tak by asi bylo patrný , že jeden bude podstatně delší neź druhý .....
Tak jak to teď máš , tak z našeho pohledu ... prostě otočíš ten svůj forychtung cca o 45 stupňů doprava to znamená , že místo táhla co na fotce směřuje dolů bude uchycení k páce serva (horní dírka v páce a na spodní dovrtáš druhou tak jak jsi měl namyšlleno pro pevné uchycení) a ve spodních rozích-špicích budou kloubky (jeden už tam máš , druhý doplníš) a pak už jen překřížit a jedem ........
EDIT: Tomas byl rychlejší ..... ano přesně jak je to na jeho foto ....
Foto není moje, někde jsem ho tady ukradl :-D :-D To jen kdyby se ozval majitel :-D
Re: Tatra-815 Dakar 4x4
Napsal: 19.07.2014 13:23
od andryxDD
Pokud je dobrá a funkční ta páka na obrázku, co jsem dal tomas71, tak ji udělám..
A vadí to když mám tu jednu spojovačku zohlou?
Re: Tatra-815 Dakar 4x4
Napsal: 19.07.2014 13:32
od tomas71
Jak to vůbec vypadá, když dáš kabinu na podvozek? Jak to vychází na šířku?
Přijde mi ten podvozek úzkej.
Celkově ta koncepce řízení mi přijde divná, fakt bych zachoval původní myšlenku výrobce. Mrkni, jak to řešili kluci, co to taky dělali bez pevných náprav.
http://klingy.rajce.idnes.cz/tatra_dakar/ http://skidy.rajce.idnes.cz/Tatra_815_D ... 2011_1_10/
Re: Tatra-815 Dakar 4x4
Napsal: 19.07.2014 13:57
od andryxDD
Kabina má šířku 26cm, to samé podvozek, takže to sedí akorát.. :wink:
Původní řízení zachovat nejde.. jak jsem již psal kvuli drhnutí kola o páku serva..
Bohužel ani u jednoho projektu nevidím nějáké detailnější provedení... :?
Každopádné ten první pokus serva nad nápravou fungoval celkem dobře, určitě teda líp než původní uchycení..
Re: Tatra-815 Dakar 4x4
Napsal: 19.07.2014 16:10
od rotruck
Ach jo , proč jsi nenapsal , že sis pučil fotku od Mraka ..... když si pučiš jednu fotku musíš kouknout i na ostatní ....... Mrak to má do L protože nemá servo v ose podvozku, proto to musel vyosit ..... ty to máš tuším na středu/ose tudíž do A
Re: Tatra-815 Dakar 4x4
Napsal: 19.07.2014 16:17
od Hanys
andryxDD píše:Hanys, určitě to funguje dobře, ale na mě to je moc složité, prostě chci udělat jednoduché řízení serva nad nápravou..
Jsou i složitější systémy, tohle je jen pro ilustraci jak má ta kinematika řízení vypadat a fungovat v souvislosti s výkyvnými polonápravami.
Re: Tatra-815 Dakar 4x4
Napsal: 19.07.2014 19:20
od andryxDD
Už mám vyrobenou páku, podle fotky od tomas71, večer nebo zítra hodím fotky.. :)
A vadí to když mám tu jednu spojovačku zohlou?
Re: Tatra-815 Dakar 4x4
Napsal: 20.07.2014 8:37
od andryxDD