Stránka 4 z 20

Napsal: 15.10.2010 16:00
od Papi
gorila píše:Osobní Tatry např.11,12,30,57 to měly, ale že by to teď předělávali, když je sužují existenční potíže, nevím nevím.


jo, je to tak, možná to měly i první nákladní, ale pak přešli na tuhle koncepci s posunutýma nápravama. Pokud jsem to správně pochopil, bylo to předtím řešeno různě velkýma kolama na poloosách, zatímco na pohonný hřídeli byly skoro stejný (nebo mi na tom modelu tak připadaly - takže se tam pořád protáčel diferák (ztráty) a asi ani nebyl rovnoměrně rozloženej krouťák na levý a pravý kolo. Takže posunutý nápravy nakonec vyšly líp :) A nebo je taky pravděpodobný, že výroba stejně velkých ozubených kol prostě vyšla levněji.

Pokud vím, jediný tatry s kolama v ose jsou 810 s pevnýma nápravama

Napsal: 15.10.2010 21:56
od Peter509
Filip píše:A ještě si zapoměl že má celý čumák s renaultu.


To je myslím že Tatra 810 pre vojenský sektor a je tam komplet nárazník a kabína s Renaulta Premium. :roll:

Napsal: 15.10.2010 21:58
od Papi
no, nejsem si jistej, co z 810 je od Tatry :-D nápravy asi taky ne, když na všem ostatním má rouru

Napsal: 15.10.2010 22:02
od Filip
Jo myslim že ty nápravy vyvinula tatra pro ještě větší průchodnost.

Napsal: 15.10.2010 22:18
od gorila
Velké a malé kolo v rozvodovce u osobních Tater má stejný počet zubů, ale rozdílný modul. Takže diff. při jízdě přímo nepracuje.U LKW použili stejná kola, protože by ten menší pár musel být nadimenzovaný na daný výkon a ten větší by byl zbytečně velký.

Napsal: 16.10.2010 17:50
od gino
Takze opat nieco nove http://gino27850.rajce.idnes.cz/Tatra_8 ... 010546.jpg

nejaka ta ochutnavka
Obrázek

Tatra 815 8x8 Kolos (návrat)

Napsal: 16.10.2010 18:05
od mara126
to zůstane nebo ty poloosi příjdou zakulatit

Napsal: 16.10.2010 18:09
od gino
to sa este bude upravovat to je len zaklad s navrtanymi dierami 8)

Tatra 813 8x8 Kolos (návrat)

Napsal: 16.10.2010 18:24
od mara126
takže to vypadat jako ty hotový co máš v albu

Re: Tatra 813 8x8 Kolos (návrat)

Napsal: 16.10.2010 18:31
od gino
mara126 píše:takže to vypadat jako ty hotový co máš v albu

Takze asi myslis rozvodovky ( druha a tertia naprava caka uz len na doplnenie ozubenych kolies a trubiek poloosi ) . Zo sethranov budu kamene na riadenie

Re: Tatra 813 8x8 Kolos (návrat)

Napsal: 16.10.2010 18:34
od Stenly
Pěkně ti to jde od ruky už se nemůžu dočkat až bude hotová. :YOP: :SUPER: :GO:

Tatra 813 8x8 Kolos (návrat)

Napsal: 16.10.2010 18:36
od mara126
ne ne,myslim ty hotový i s těma kolama.Tam sou kulatý ty polonápravy
toto
Obrázek

Re: Tatra 813 8x8 Kolos (návrat)

Napsal: 16.10.2010 18:45
od gino
mara126 píše:ne ne,myslim ty hotový i s těma kolama.Tam sou kulatý ty polonápravy
toto
Obrázek

Toto je na vyrobcovi podvozku ci pouzije sesthran , alebo upravenu gulatinu . Vo vykresoch je pouzity sesthran :wink:
ak mas vsak na mysli tie biele gulatinky na rozvodovke to este nemam pretoze to je len uchyt na ochrannu manzetu

Tatra 813 8x8 Kolos (návrat)

Napsal: 16.10.2010 19:00
od mara126
dík za vysvětlení :wink:

Re: Tatra 813 8x8 Kolos (návrat)

Napsal: 16.10.2010 19:06
od gino
mara126 píše:dík za vysvětlení :wink:

nemas za co . 8)