Stránka 4 z 5

Napsal: 25.10.2011 23:10
od maverick53
A pre porovnanie - Jero pred začatím hocakých úprav - či už mechanických alebo iných, a Jero v aktuálnom stave - snáď to malo zmysel :wink: :

Obrázek

Obrázek

Teraz som si všimol, že na fotkách je záhradka vpredu dosť vysoko - keď som ho ukladal na zem, asi som si nevšimol, že mierne vyskočila z miesta (ako som už písal, ešte nie je pevne fixovaná). V reále bude vpredu nižšie a viac bude lícovať líniu strechy.

Napsal: 25.10.2011 23:17
od maverick53
DavePr: Sorry, ani som si nevšimol, že si komentoval, taký som bol zaujatý nahadzovaním fotiek :lol:
Díky za pochvalu, poteší :wink: Do tej záhradky ešte musím poriešiť nejaké scale doplnky, ale určite nechcem vyhadzovať 8-10eur za nejaké výlisky z plastu, ktoré vystrekli v číne v počte 3000ks za minútu s nákladmi na výrobu 50 halierov :? Nejak sa mi to zdá veľa... Budem musieť zohnať niečo zo starých hračiek alebo vystružlikať doma :wink:

Napsal: 25.10.2011 23:37
od JanoS
Nóó. Vyzerá to výborne. Na tých porovnávacích fotkách šedé vs. červené pôsobí to šedé na prvý pohľad akoby to bola ČB fotka. Ale potom začnú vynikať detaily a celkom pekne to ladí. Dokonca ani čierny rám nezaniká na šedom podklade.
Upevnenie záhradky môžeš vyriešiť tak, že na tyčku z vnútra kasne narežeš závit, z vrchu nad závit nacínuješ podložky a záhradka pôjde pekne stiahnuť z vnútra kasne matičkami. Mám podobne riešené hagusy (na nich je záhradka položená) a ešte sa to nepovolilo. Výrobu scale vecí schvaľujem, človek má potom z toho väčšiu radosť :lol: . Ale treba na ne davať väčší pozor, lebo to viac naštve keď ich stratíš :?

Napsal: 26.10.2011 16:22
od minotaur
Jó, to červený je fakt pěkný, to se povedlo, to šedivý, škoda slov... joke :mrgreen: Ne, máš to žéro hezký, šedivá mu sluší.
Pokud tu zahrádku chceš chytit sundatelně, stačilo by na koncích, co jdou skrz střechu, provrtat menším vrtákem a použít malý modelářský sponky na kastle.

Napsal: 31.10.2011 8:44
od maverick53
No, istý čas sa to tu nehýbe, bohužial máme v práci inventúru a v strojárskej firme je to sodoma-gomora :? Moc času na Pajero nezostáva. Čo sa týka progresu, tak sa mi podarilo prevrátiť ho na strechu a oškrieť záhradku (to až tak nevadí, aj tak je ju nutné prelakovať, na mosadzi lak vôbec nedrží) rovnako sa mi podarilo "rozdrbat" predný "ochranný rám - bola to prvá vec, čo som cínoval, takže sa ani nečudujem, že takto dopadla :D Takže ma čakajú takéto opravy, záhradku upevním asi vyrezaním závitu na spodné držiaky. Len musím zohnať závitník M3 :?: Kĺby MP-JET mi ešte furt nedošli, čo ma štve :evil: Už by som konečne mohol porobiť 4-link, ide mi na nervy to poskakovanie zadku na nerovnostiach kvôli "stock-ovému" upevneniu tlmičov... Možno to prechodne vyriešim ufiknutím držiaka tlmičov zo spodných pozdĺžnych ramien a namontovaním nových držiakov.

Napsal: 31.10.2011 10:36
od JanoS
To poskakovanie by mohlo vyriešiť závažie do kolies. Pomôže to potom aj znížiť ťažisko. Mne každé koleso váži cca 120 g a je to dosť poznať. Akurát, že motor má niekedy v prudších stúpaniach problém tú masu roztočiť. A že je na ňom pár šrámov? Je to predsa tereňák, tak musí byť niečim poznačený. Ibaže by si s neho chcel mať leštenku :wink:

Napsal: 31.10.2011 11:41
od maverick53
Určite budem musieť poriešiť časom aj to závážie, ale najprv musím vymeniť tie držiaky, keďže medzi tým, že auto sedí v pokoji na ceste a miernym "hopsaním" je pár milimetrov vôľa, počas ktorej sa pružiny nestláčajú, len sa spodný link točí okolo guľového čapu na náprave :? Je to vysvetlené dosť naprd, ale je to vidieť na kasni, ktorá namiesto toho, aby sa prispôsobila pruženiu na menších nerovnostiach, skáče hore-dole.
To závažie pozostáva z nejakého pásu olova omotaného okolo disku, alebo nejak inak?

Napsal: 31.10.2011 19:02
od JanoS
Viem o čom hovoríš, mne sa spodné linky časom tak ohli, že vyzerali skoro ako napnutý luk a tam sa už vôbec nedalo hovoriť o tlmení ani o krížení. Ako závažie možno použiť viacero vecí. Viacerí, vrátane mňa to májú riešené vyvažovacími závažiami na hliníkové disky na autá 1:1. Nalepí sa to na vnútornú stranu, medzi ráf disku a vložku pneumatiky.

Napsal: 08.11.2011 19:33
od maverick53
No takže mi už konečne došli čapy od MP-Jet, takže som sa mohol pustiť do 4linku. Držiaky tlmičov som spravil na spôsob GPM, resp. Deadmana, tzn céčka s dierami , išlo mi totiž aj o spevnenie tuhej nápravy, keďže je prasknutá. Zvyšok je už úplná klasika, akurát závitové tyče sú obalené mosadznou rúrkou, keďže hliníková nebola.
Čo sa týka funkčnosti, zmizli všetky vôle (behanie nápravy zo strany na stranu) takisto je celá náprava stabilnejšia, pevnejšia, pričom sa pekne pohybuje v tom smere akom má.
Ako však vidno na veľkosti kríženia, neviem, či je to dostatočné alebo nie, keď si to porovnám so sériovým krížením, ktoré mal vo svojom vlákne DavePr, tak je menšie, pričom tlmiče sú rovnako sériové a sú na doraz :? Čím to môže byť? Žeby tým, že mám oproti sérii vyššie zdvihnutý zadok?

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: 08.11.2011 20:26
od Stenly
Pěkně udělanej držák linku,já mám ještě větší křížení :lol: o víkendu ti hodim foto

Napsal: 10.11.2011 9:45
od maverick53
Stenly: Diky, ono tie držiaky sú v robote vypálené plazmou, preto tak sedia - držia nápravu pekne pokope.
Neviem, či sme sa pochopili, išlo o to, že moje kríženie sa mi zdá práveže menšie oproti sérii. Po včerajších testoch však môžem s radosťou prehlásiť, že to, čo som si doteraz myslel, že je kríženie, bola len napodobenina - proste s týmito pevnými ramenami je to radosť jazdiť a sledovať auto. To proste v sérii nešlo, aj keď mám rovnaké tlmiče. Proste náprava krásne kopíruje terén, som z toho nadšený :wink: V sérii asi práve kvôli tým ohýbajúcim sa ramenám to bolo iné.

Napsal: 10.11.2011 9:50
od maverick53
Ozaj, včera som dostal od suseda horák na propán-bután - kvázi ručnú plynovú spájkovačku, aby som si mohol opraviť predný rám. Asi pištolkou neviem spájkovať, ale týmto horákom to šlo jedna radosť, cín sa hneď krásne rozlial a to, s čím som sa drbkal hodinu mi trvalo spraviť 3 minúty (a nepomerne krajšie)
Takže odporúčanie pre tých, ktorým to pištolovou spájkovačkou nejde ako mne - vyskúšajte plynovú, pôjde to jedna radosť :wink:

Napsal: 18.11.2011 8:52
od maverick53
Konečne sa mi podarilo nájsť si čas na výrobu spodného "šusplechu", predsa len môžem teraz jazdiť s čistejším svedomím, že nerozbijem na prvom kameni kardan.

Obrázek

Inak uzávierka je už myslím že dostatočne odskúšaná, diferák som mal odvtedy aj rozobratý a funguje bez problémov, ak stráca účinok, stačí trochu pritiahnuť červíky a ide sa ďalej :wink:

...

Napsal: 18.11.2011 12:42
od DavePr
Nejdřív mě napadlo, jestli to není tím, že mám zvedlou kastlu ( vyvrtané druhé díry vzadu ), tkže kola by mohly lépe zapadnout do podběhu... Ale jestli jsem to dobře pochopil, máš zadek zdvihnutý, ale moc mi nedává smysl, proč by to mělo bránit křížení? :?

Napsal: 18.11.2011 13:49
od Strada
já karosérii nemám zvedlou,pouze překopané zadní úchyty karoserie na šasí a zvednuté cca o 1,5mm.Koupil jsem si alu 4link,páč se mi stím nechtělo dělat,po namontování jsem zjistil,že to kříží málo,tak jsem po tom pátral a při pohledu ze zádu na nápravu v křížení jsem zjistil,že se mi spodky tlumičů opírají o to upevnovací Céčko hliníkové co je na nápravě a celé se prohýbaj a tím to nepruží jak má a na víc to kvůli tomu ani nafakčilo jak má dole na tom sroubku s 0 ploškou,kde je uchycen tlumič.Tak jsem vymontoval spodek tlumič(je to tam jen na závitu v něm) a vyměnil za jiný spodek,co se používí na 4link či řízení s kloubkem,kloubek jsem namontoval na hliníkové Cčko místo původního šroubku a od té doby to maká jak má a super! tady foto.jak to vypadá.Popř si to přibliž :wink:
tady foto jak to bylo origo po koupi a nemakalo to jak mělo http://strada01.rajce.idnes.cz/Pajera/#20111020_004.jpg
a tady po výměně a o 100%lepší,ale nemám detailní fotku s pohledem na křížení http://strada01.rajce.idnes.cz/Pajera/#20111031_001.jpg