Stránka 34 z 82

Napsal: 15.06.2012 12:23
od banjo
rtomecek píše:Jestli to mas v te SCX10 a motor 55T, tak si ten 56A regl bude tise chrochtat.

to som chcel počuť :lol:

Napsal: 15.06.2012 12:27
od rtomecek
Jeste tu mam pripraveny motory Robitronic 55T, Axial 20T, LRP 55T, pak prislibene k zapujceni od Novaka a HPI. Z toho pak udelat sikovnou tabulku a vsem povesit na zed. :lol:
Z prvniho mereni je treba uz ted jasne, ze s motorem RC4WD je 36A regl v poho, kdezto s Axial 55T uz je to dost na hrane. Je to vykonejsi motor, tudiz je potreba vykonejsi regl. Cenovy rozdil mezi 36A a 56A reglem neni tak propastny...

Napsal: 15.06.2012 12:37
od catar
Hodně zajímavé info toto. Krapet jsem se zarazil, mám starší MD56 a motor SPEED 600 9.6V, který má podle tabulky max. proud 58A.
Mám se bát nebo si v krajním případě s tímto poradí proudová ochrana?
Není to crawler, je to expedička, takže ježdění v klidu a pohodě. Jen občas auto poskokem zastaví brzda v neutrálu

Napsal: 15.06.2012 12:58
od rtomecek
Ja to pochopil nasledovne - tyto maximalni proudy (v tvem pripade 58A) vznikaji pri trech udalostech:
1) akcelerace
2) brzdeni
3) zaseknuti kol
Prvni dve varianty eliminujes tim, ze zpomalis nabeh akcelerace a brzdy. Treti variantu eliminujes snad jen svym stylem jezdeni.
Pochopil jsem to dobre?

Napsal: 15.06.2012 14:22
od eos
Pochopil jsi to dobře. Pokud jde o normální odběry motoru, byť v extrémních podmínkách. Jenže roli hrají ještě dost nepříjemné špičky vzniklé při spínání indukční zátěže, které s momentálními otáčkami motoru až tak moc nesouvisí a mohou skokově až řádově přesahovat nominální napětí v systému, nebo i závěrné napětí mosfetů. Takže je to klidně prostřelí. To je mnohem nebezpečnější, protože to prakticky stylem řízení moc ovlivnit nejde. Tam by se právě mohly uplatnit běžné typové přepěťové ochrany. Když jsem o tom včera přemýšlel, asi je dimenzovat těsně nad provozní napětí bude jednak zbytečné, protože ještě bezpečné závěrné napětí koncáků je o dost vyšší, a s nominálním napětím ochrany bude úměrně souviset i její maximální destrukční limit. Takže zatímco 12V transil shoří třeba při 50V, což indukční špička na reglu možná může klidně mít, ale mosfety samy o sobě v závěru vydržej 40V, bylo by lepší použít transil na 30V, kterej vydrží třeba sto. Takže přepětí, nebezpečné pro regl, už bezpečně odfiltruje a sám ho ještě v pohodě rozdejchá. Ale je to jen těžce amatérská akademická úvaha a uvedená napětí jsem právě vylovil z břicha, tak ne že mě někdo chytne za slovo.

Nevím už přesně kde jsem to v šumu odchytil, ale chápu to dobře, že DSYS má ochranu řešenou procesorem, který cyklicky vyhodnocuje hodnoty a v krizi se snaží včas správně zareagovat, a ne klasickými diskrétními ochranami?

Napsal: 15.06.2012 15:05
od catar
Ty špičky ale zachytí kondenzátory na motoru, nebo ne?

Napsal: 15.06.2012 15:10
od minotaur
rtomecek píše:J...pak prislibene k zapujceni od Novaka a HPI. Z toho pak udelat sikovnou tabulku a vsem povesit na zed...

Novaka mám tu plechovku 55t a HPI 35t. Můžu je postrádat a poslat p. Davidovi. Večer se podívám, co doma ještě vyhrabu.

Napsal: 15.06.2012 19:30
od eos
catar píše:Ty špičky ale zachytí kondenzátory na motoru, nebo ne?


Přepětí, které je schopno propálit koncovej stupeň, kondíky na motoru nezachytí. Pokud rušení od normálně běžícího komutátoru odstřelí řídicí elektroniku a ta následně uvaří zbytek, není v konstrukci slušného reglu nejspíš něco v pořádku. Statistiku reklamací vede jen výrobce, ale vsadím se, že příčina poruch je vesměs úplně jiná.

Napsal: 15.06.2012 21:09
od minotaur
Já ty motory rychle shrnu:
Richard (jestli můžu tykat) - Axial 55T, RC4WD 55T, Robitronic 55T, Axial 20T, LRP 55T, Axial 27T.
Já můžu poskytnout - HPI Saturn 35T, Novak Terra Claw 55T, Poison Truck (60-70T ???), RC4WD 80T, Johnson 27T, EZPower 27T, Tamiya RS540ST 23T. Něco ještě najdu.
Myslím, že oměřit několik zdánlivě stejných motorů (třeba plechovek 27T) nebude od věci, aspoň se ukáže, jak velký je rozptyl parametrů.

Napsal: 15.06.2012 21:42
od Borik
eos píše: ...Nevím už přesně kde jsem to v šumu odchytil, ale chápu to dobře, že DSYS má ochranu řešenou procesorem, který cyklicky vyhodnocuje hodnoty a v krizi se snaží včas správně zareagovat, a ne klasickými diskrétními ochranami?


Kombinace obojího.

Napsal: 16.06.2012 6:29
od rtomecek
minotaur píše:Já ty motory rychle shrnu:
Richard (jestli můžu tykat) - Axial 55T, RC4WD 55T, Robitronic 55T, Axial 20T, LRP 55T, Axial 27T.
Já můžu poskytnout - HPI Saturn 35T, Novak Terra Claw 55T, Poison Truck (60-70T ???), RC4WD 80T, Johnson 27T, EZPower 27T, Tamiya RS540ST 23T. Něco ještě najdu.
Myslím, že oměřit několik zdánlivě stejných motorů (třeba plechovek 27T) nebude od věci, aspoň se ukáže, jak velký je rozptyl parametrů.

Samosebou na tykacku, kristova leta snad jeste nejsou tak strasny cislo. :lol:
Covece kolik tech motoru mas? :o Jinak zmerit ruzne vyrobce se stejnym poctem zavitu je ucel, viz rozdil Axial 55T a RC4WD 55T. Jeste by bylo super, kdyby jsme ziskali max. RPM, ale nevim, jestli to p. David umi.
Kvuli tem RPM jsem psal i do Axialu. Odpoved od nich dlouha, hezka, ale pocet otacek nenapsali, ze prej tato infomace neni v tuto chvili dostupna! :mrgreen:

Napsal: 16.06.2012 10:10
od Borik
Teď jsem se bavil s panem Davidem ohledně měření motorů. Vím, že je domluvený s panem Tomečkem ohledně poslání motorů na to změření. Vzhledem k tomu, že to pomůže oběma stranám - jak výrobci, tak i nám modelářům, je možné poslat ještě další motory na změření, aby se vytvořila nějaká tabulka, kde by byly jednotlivé typy popsány. Jen pan David prosí, aby jste se domluvili modeláři vždy z jednoho města nebo okolí a poslali mu motory dohromady jako jeden balíček, protože posílat každý motor zvlášť je kvůli ceně za poštu už dost finančně náročné a proto by bylo asi fajn, když už tuto službu bezplatně provádí, aby s tím neměl, pokud možno, další zbytečné náklady. Brňáci mohou motory nechat třeba u mě, předám mu je.

Napsal: 16.06.2012 19:55
od minotaur
rtomecek píše:Covece kolik tech motoru mas?...Kvuli tem RPM jsem psal i do Axialu...

Jelikož jsem o něco starší 8), tak se tak nějak prostě nashromáždily, no :lol: Měl bych tu ještě nějaký 19T a 17T, ale to už je myslím zbytečný.
RPM - řeknu upřímně, už dlouho doma mám měřič otáček z Hobby Kingu, tedy na vrtule. Plánoval jsem si udělat motorové lože s držákem pro měřič a kotouč na osu, aby šlo alespoň orientačně měřit otáčky. Zatím to mám stále v seznamu tůdů... :wink:

Napsal: 16.06.2012 22:15
od rtomecek
Malinko odbocim...
Na dnesni expe mi auto stavkovalo, prestoze do vcerejska makalo naprosto bez problemu. Po chvili badani jsem zaregistroval problem s vypinacem. Tak jsem si rekl, ze ho vyradim z provozu, potencionalni misto problemu. No a tak jsem prisel na to, ze ten vypinac nespojuje kontakty, ale rozpojuje. :o Kdyz jsem kabely od vypinace sletoval, auto se ani nehnulo. Kdyz jsem je nechal rozpojeny, jezdi to naprosto v pohode.
Uz jste to nekdo zkoumal? Jestli je to opravdu tak, nejak postradam smysl a hlavne logiku. Nejradsi bych cinknul p. Davidovi, ale je vikend... :sad:

Napsal: 16.06.2012 22:52
od Borik
Právě že logiku to má ... vypínač se pokazí většinou tak, že přestane spínat. Takže pokud vypínač klekne ( např. se uklepou kontakty ), tak se nic neděje, model ( hlavně letadlo ) letí dál .... jinak by byl konec.
V první sérii to bylo naopak, později, právě kvůli bezpečnosti, se regulátory zapínaly vypnutím. Je to tak bezpečnější pro provoz.