Stránka 5 z 17

Re: Pokec o extrémní kategorii C3

Napsal: 18.09.2016 19:13
od sWiNe
To italské šásko má na webu tenhle nákres, ale stiifii už to hlouběji koumal a rozměry prý nesedí, asi záměr, aby to každý hned neobšlehl :mrgreen:

Nicméně prý to lehce propočítal a už se dostal k reálným číslům.

Obrázek

Re: Pokec o extrémní kategorii C3

Napsal: 18.09.2016 19:59
od raun
..ahoj kluci, těší mně stále se rozrůstající zájem o C3...Ondro moc fotek z C3 v Rakousku není, protože tam jedeme mimo sekce běžného AST a většina fotografů spíš fotí ty týmové závody a navíc se musíme dost soustředit a nemáme myšlenky fotit...:)

winch down samozřejmě mám, je to vidět na fotkách, v Rakousku nebyl povolen, takže jsem ho odmontoval, v Krnově ale budu mít auto už plně vyzbrojené na C3 do Italie, takže winch down bude k vidění na živo:), princip je jednoduchý: druhé servo na nápravě-(za servem řízení) je opatřené kladkou s lankem takové délky aby na jeden naprogramovaný krok, otočku kladky, přitáhlo( lankem přichyceným k příčníku šasi )přední nápravu....

u toho italského šasi na které jsem sem dal odkaz v minulých příspěvcích a jehož fotku teď Ondra zveřejnil je hodně důležitý ten materiál, takže dělat ho z něčeho méně kvalitního...nevím...já ho zatím testuju, jak jsem psal, takže si zatím dělám názor....jen první poznámka: šasi je dělané jako univerzál, takže některé věci bych už ted asi změnil...no , ale uvidíme.....

..mám ted dost plnou hlavu jak vylepšit systém navijáku jako takového, protože tam hraje roli čas navíjení a hlavně i odvíjení a pak taky jak nejlépe upevnit lanko navijáku, když z časových důvodů je dobré mít naviják "odvinutý"... pokecáme...

Re: Pokec o extrémní kategorii C3

Napsal: 18.09.2016 20:44
od Mira
Onehda tu prezentoval "skritek" koncepci navijaku s volnobezkou, sestavalo to z takovy maly klicky co kladku opatrila systemem zapadky, trocha premysleni umozni treba pres malou pruzinu a par zkosenych zubu na jeden smer udelat volnobezku jen mechanickou, bez nutnosti ovladat posun aretace treba dalsim servem (ci fikane pres nejakej elektromagnet..)


.. Nebo poradny servo z plachetnic, ma to i obrovsky kladky (celkem fofr navijeni) a 50 kg silu, ma ho kolega a ovlada ho druhym reglem a na vysilajde zapina rezim pro crawlery pro dva motory. Takze si snadno preklikne na rezim, kdy rychlost navijeni odpovida rychlosti motoru, nic jineho nez plyn a rizeni tedy neovlada, je to velmi pohodlne a velmi efektivni. A velmi rychle. Vse zde na foru.

Re: Pokec o extrémní kategorii C3

Napsal: 18.09.2016 21:11
od raun
...to servo z plachetnice je dobrý tip, prosím tě, kde najdu něco víc, píšeš zde na foru, ale jsem asi nešikovnej, nevím kde hledat...:)

Re: Pokec o extrémní kategorii C3

Napsal: 18.09.2016 21:25
od tomas71
Skřítek měl tohle(jestli to někdy dodělal) topic10308-135.html

Re: Pokec o extrémní kategorii C3

Napsal: 18.09.2016 22:00
od mara126
raun píše:...to servo z plachetnice je dobrý tip, prosím tě, kde najdu něco víc, píšeš zde na foru, ale jsem asi nešikovnej, nevím kde hledat...:)

http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=1788 Pelikán má tohle, ale je dost velké.

Re: Pokec o extrémní kategorii C3

Napsal: 18.09.2016 22:02
od tomas71
Taky jsem hledal, ale asi to dělají jenom z maxi serv. Zkusíme s Brucem něco vymyslet ;-)

Re: Pokec o extrémní kategorii C3

Napsal: 18.09.2016 22:40
od Mira
Ma to uzivatel "bowl". Mu napis, kdyz mu nereknes ze sem te naved tak bude sdilnej, nemam poneti co to je presne za servo.

Tady je to na par obrazcich videt.

http://bowlmichal.rajce.idnes.cz/Jeep_Wrangler_Unlimited/#WP_20150407_001.jpg

Musim opet podotknout, ze je to nejrychlejsi a nejefektivneksi navijakovani, ktery jsem kdy videl. Zvoli rezim "pouze druhy motor", plnou zpateckou odvine za par vterin X metru. Prepne na rezim "oba motory" a hezky progresivne se naviji podle rychlosti jizdy (hrabani..), vesele si pritom ridi. Prepne na rezim "pouze druhy motor", packou plynu naplno velmi rychle navine, prepne "pouze prvni motor" a zas jede normalne dal. Vse se ovlada pouze packou plynu a prepinanim rezimu na vysilajde. Servo je vykuchane a ridi ho regulator, cili zadne starosti s nechtenym samonavijenim vinou snimace polohy atp. Luxusni reseni.

Re: Pokec o extrémní kategorii C3

Napsal: 19.09.2016 10:41
od Slick7
Tak jsem si udělal servo naviják se systémem ovládání odblokování bubnu a opětovné automatické blokaci pro normální funkci. Bylo zapotřebí oproti klasickému servo navijáku předělat hlavní výstupní ozubené kolo a tisícihran, vložit silnější hřídel opatřenou příčným kolíčkem, upravit buben aby se do něho dala vložit tlačná pružinka a udělat něco jako vodící ložisko bubnu a misku pružinky. Teď ještě přidělat ovládací elektroniku a může ze zkoušet s pohonem, teď jsem to jen vyzkoušel takřka na sucho.
Více foto zde: http://slick7.rajce.idnes.cz/servo_navijak_on-off/#

Obrázek

Re: Pokec o extrémní kategorii C3

Napsal: 19.09.2016 14:35
od raun
..dobré řešení, pro C3 však nevhodné...naviják se obvykle umístuje v modelu mimo přední část a tedy jakákoliv ovládací elektronika zbytečně zesložití systém (navíc potřebuje víc místa a spotřebovává energii), pokud by se jednalo pouze o mechanické, tedy ruční odblokování, nemohl by se z důvodů přístupnosti naviják umístit pod karoserii a nebo do šasi...
C3 potřebuje pouze vyřešit vhodně rychlost odvíjení a v případě , že mám odvinuto do pohotovostní polohy a na karoserii vhodný přidržovací bod kam uchytím hák, je vyhráno. Mě vadí, že když mám odvinuté lanko na kastli, tak když o něco zavadím, může lanko spadnout pod podvozek a zamotat se do podvozku atd...tím se ztrácí čas...

Re: Pokec o extrémní kategorii C3

Napsal: 19.09.2016 14:57
od sWiNe
U G6 boudy se asi vyloženě nabízí mít odmotané lano a kotvu nebo hák zaháklý o rám nahoře. U normálních kastlí jsem viděl gumičku našponovanou na střeše, tak bych to asi viděl.

Re: Pokec o extrémní kategorii C3

Napsal: 19.09.2016 15:51
od raun
..jasně, gumičku mám a dokonce i o kroužek, hák tam zajištuju, (na kastli mám čtyři různé body uchycení) ale přesto se stane, že lanko je zachyceno větví, nebo o šutr atd..vyzkoušel jsem toho fakt dost...já chci mít lanko kryté, aby se nemohlo o nic zachytit a nebo hoodně rychlý odvíjení do pohotovostní polohy....:)
přemýšlel jsem, že bych si udělal z něčeho otevřený žlábek a ten bych nalepil na lexanku z boku, tím bych využil celé délky kastle a na konci žlábku uchycení háku formou zaklesnutí do gumového o kroužku průměru 20mm , tím by se zabezpečilo pružné uložení, eliminovala by se dynamika lanka a lanko by bylo kryté před nástrahami terénu.
Lanko volně na kastli, byť pružně ukotvené, je slabé místo navijáku...je ale fakt, že skoro všichni jezdí s lankem nějak přehozeným přes kastli.......

Re: Pokec o extrémní kategorii C3

Napsal: 19.09.2016 17:59
od milan008
Jak často se naviják používá? Jaká délka? Co je na konci, klasický hák jako u scale navijáku?

Re: Pokec o extrémní kategorii C3

Napsal: 19.09.2016 18:11
od raun
....při trial sekcích je naviják za trestné body, tudíž se snažíš používat co nejméně, ale záleží na terénu, takže se použije většinou několikrát, limit na sekci je 10 minut, takže každé odvíjení a navíjení stojí čas a ještě trestné body.
..při trophy sekcích je použití navijáku bez trestných bodů, takže hlavní roli hraje čas, opět limit 10 minut, nejrychlejší vyhrává, takže čas odvíjení atd....použití při trophy sekci opět závisí na trati, někdy se použije i několikrát...já se snažím jezdit co nejrychleji a vlající lanko na kastli dost obtěžuje...
takže abych to shrnul: když jedeš 4 sekce tam a zpátky , tak naviják určitě použiješ několikrát a to stojí cenné desítky vteřin....
na konci je klasický hák zapíchneš do země pullpal, nebo ti to může třeba rozhodčí přidržet nohou -přišlápnout, délka lanka standard Katoni

Re: Pokec o extrémní kategorii C3

Napsal: 20.09.2016 9:58
od sWiNe
:tleskam:


Obrázek