Stránka 5 z 78

Napsal: 04.03.2012 8:23
od Mila198
To by se to ani nehlo, maximálně zlomilo!

Napsal: 04.03.2012 9:39
od Adam62_cz
No proto mi to nebylo jasné.

Napsal: 04.03.2012 9:59
od frodko
Model v ProE a original na nerozoznanie :)..... Klobuk dole.
Hmm ten model je v ProE-cku iba ako staticky? Lebo pokial sa to este aj hybe, tak to ma uz uplne dorazi.......
Krasna praca..... vidno, ze to su roky skusenosti.... 8)

Napsal: 04.03.2012 10:29
od Baterfly
Zdravím, dost zajímavý řešení podvozku. Sice mi taky trošku trvalo než jsem to pochopil, ale už jsem to pochopil. Bude tam ještě nějaká stabilizace proti bočním náklonům nebo je to stabilní samo o sobě. Tou stabilizací myslím něco jako jsou listový pera aby nešly obě nápravy zároveň na jedné straně nahoru nebo dolu.

Určitě jde s modelem v ProE pohybovat, je to strojní modelář. Já používám Alibre a tam si s tím taky mohu hejbat podle libosti. :lol:
Jarda.

Napsal: 04.03.2012 10:29
od salvatore
Je to jasný i mě! :-) Já si zase původně myslel, že je ta trubka natvrdo na nápravách.

Napsal: 04.03.2012 11:01
od Mila198
Baterfly píše:Zdravím, dost zajímavý řešení podvozku. Sice mi taky trošku trvalo než jsem to pochopil, ale už jsem to pochopil. Bude tam ještě nějaká stabilizace proti bočním náklonům nebo je to stabilní samo o sobě. Tou stabilizací myslím něco jako jsou listový pera aby nešly obě nápravy zároveň na jedné straně nahoru nebo dolu.

Určitě jde s modelem v ProE pohybovat, je to strojní modelář. Já používám Alibre a tam si s tím taky mohu hejbat podle libosti. :lol:
Jarda.


Jardo, musím tě trochu zklamat, protože já kreslit neumím, leda tak tužkou na papíře, a synovec je obraběč kovů, a v tom ProE se sám učí, neumí anglicky... takže není žádný odborník, ale mě to stačí. Když jsem vymýšlel řízení, tak jsem to dělal na papírových šablonách připíchnutých připínáčky na prkně, protože rozpohybovat to na ProE neumíme - bohužel. O stabilizátorech jsem zatím vůbec neuvažoval, protože si myslím, že se to buďto stabilizuje samo, nebo to podrží předek. Toto není vozidlo na překonávání nějakých těžkých překážek. Vždyť ani skutečný tahač s návěsem nesmí překročit boční náklon 20%(9°), a to si myslím, že toto bohatě překonám a nepřevrátím se. Nebo máš nějaký jednoduchý nápad?

Napsal: 04.03.2012 12:35
od Baterfly
Papírový šablony taky používám, ackermanna nejsem schopen spočítat ale vím jak funguje a papír s úhloměry je dobrej. Pak jsem to ladil v počítači. Ty díly v tom softu je potřeba zavazbit a pak se to chová jako reálnej výrobek. Já jsem taky samouk a dost mi pomohli knížky o Autodesk Invertoru co se dají sehnat v lepším knihkupectví. Princip těch softů je stejnej.
Myslel jsem že by tam mohlo být něco jako vahadlo místo listových per jako u velkých aut. Ono jak říkáš, jestli to není do těžkýho terénu tak to nemusí být ani potřeba. Na ukázku tady mám jak by to mohlo být u tatry co si s ní hraji v počítači. https://picasaweb.google.com/1178134458 ... 5912197362
Jarda.

PS: Tady mám vahadla na šestikolce, jsou to 3D pdfka a dá se s tím i točit.
http://www.uloz.to/xCqG9Gt/s3-podvozek-ural-6x6-pdf
http://www.uloz.to/xuBBUA3/s3-podvozek- ... iii-01-pdf

Napsal: 04.03.2012 12:40
od minotaur
Pánové, sorry za OT, ale pokud znáte a děláte v programech typu ProE, Alibre atd., zkuste o tom napsat pár řádků do http://www.rc4x4.cz/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=51. Vím, že času máte málo (kdo ne), ale nějaké základní vlastnosti, pár odkazů apod. by pomohlo do začátku těm, co o to mají zájem. Díky předem.

Napsal: 06.03.2012 13:37
od Mila198
Baterfly píše:Papírový šablony taky používám, ackermanna nejsem schopen spočítat ale vím jak funguje a papír s úhloměry je dobrej. Pak jsem to ladil v počítači. Ty díly v tom softu je potřeba zavazbit a pak se to chová jako reálnej výrobek. Já jsem taky samouk a dost mi pomohli knížky o Autodesk Invertoru co se dají sehnat v lepším knihkupectví. Princip těch softů je stejnej.
Myslel jsem že by tam mohlo být něco jako vahadlo místo listových per jako u velkých aut. Ono jak říkáš, jestli to není do těžkýho terénu tak to nemusí být ani potřeba. Na ukázku tady mám jak by to mohlo být u tatry co si s ní hraji v počítači. https://picasaweb.google.com/1178134458 ... 5912197362
Jarda.

PS: Tady mám vahadla na šestikolce, jsou to 3D pdfka a dá se s tím i točit.
http://www.uloz.to/xCqG9Gt/s3-podvozek-ural-6x6-pdf
http://www.uloz.to/xuBBUA3/s3-podvozek- ... iii-01-pdf

Tak jsem se z dovolením podíval na stavbu kabiny toho tvého Uralu, a jak někteří zde už pravili, jsem nevyšel z údivu, z oslintanou čelistí spadlou na podlahu!!! Já jsem zatím stvořil pouze haupnu na svého Oshkoshe, což považuji za svůj obrovský výkon, ale to tvé kopyto asi zřejmě z PSH, plaňkované jako lodička - no to je výkon. No a to dvojí laminování!!! Opravdu velký výkon, který bych asi nesvedl. Nejsložitější by asi pro mě bylo zhotovení výkresů, podle kterých jsi to dělal, protože nekreslím. Smekám před takovouto prací, stejně jako u Jurdy. Třeba se to někdy také naučím.

Napsal: 06.03.2012 14:40
od Baterfly
Ahoj, díky za pochvalu. Na uralu jsem modeloval a simuloval jen podvozek. Kabinu jsem nekreslil, kdysi se mi podařilo sehnat ruské výkresy a řezy kabinou. Pak už to byla jen sochařina z PSH a soustavné studium fotek a porovnávání s modelem. Hrál jsem si s tím skoro dva roky a cílem bylo několik kabin. Proto ta dvojí laminace, ale časem mě to dost unavilo a zatím není nějak morální síla pokračovat. Nakonec se ukázalo že takový model není pro trucktrial vhodný a je škoda i ničení kabiny vzhledem k investovanému času a financím. Více je tady: http://forum.rctrucktrial.cz/viewtopic.php?f=9&t=1091
Ty zase máš dost dobře zpracovaný podvozek. Hold každý umíme něco. :lol: :lol: :lol:

Napsal: 06.03.2012 21:46
od Mila198
Baterfly píše:Ahoj, díky za pochvalu. Na uralu jsem modeloval a simuloval jen podvozek. Kabinu jsem nekreslil, kdysi se mi podařilo sehnat ruské výkresy a řezy kabinou. Pak už to byla jen sochařina z PSH a soustavné studium fotek a porovnávání s modelem. Hrál jsem si s tím skoro dva roky a cílem bylo několik kabin. Proto ta dvojí laminace, ale časem mě to dost unavilo a zatím není nějak morální síla pokračovat. Nakonec se ukázalo že takový model není pro trucktrial vhodný a je škoda i ničení kabiny vzhledem k investovanému času a financím. Více je tady: http://forum.rctrucktrial.cz/viewtopic.php?f=9&t=1091
Ty zase máš dost dobře zpracovaný podvozek. Hold každý umíme něco. :lol: :lol: :lol:

Vy jste svým způsobem blázni, když takto ničíte své výtvory, fascinovalo mě, když jsem viděl auto projíždět kaluží zatopené až na sklo!! To já bych svůj model NIKDY do toho nepustil. My to máme lepší, nám to vydrží téměř navěky v tom stavu, co to bylo postavené. A vo vo vo tom to je. Dej se k nám! My jezdíme jen pro radost!

Napsal: 11.03.2012 9:50
od Mila198
Tak, jak už jsem dříve psal, jsem začal pomocí papírových šablon testovat umístění rejdových pák, čepů a tyčí, abych dosáhl požadovaného výsledku.

Obrázek

Když už jsem byl spokojený s úhly při zatočení, a docílení plného rejdu vnitřního kola 45°, jsem ze slabého plechu zhotovil šablony, abych to všechno vyzkoušel v autě i při propružení, jestli někde nedojde ke kolizi s rámem...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Po otestování jsem teprve začal s výrobou na ostro.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

V této fázi jsem zrušil původní servo, abych ho nahradil hřídelí, usazenou v ložiscích, kterou jsem přenesl ovládací páku nahoru, abych tam mohl umístit dvě serva řízení HS-805 BB.

Obrázek

Obrázek

Teď už zbývalo jen zhotovit kardanky, a základ podvozku byl na světě.

Obrázek

Napsal: 11.03.2012 10:25
od Adam62_cz
Nádhera! Krásná čistá práce. 8o :OHNO:

Milovo stroje ve velkém měřítku

Napsal: 11.03.2012 10:40
od mara126
Ahoj,docela by mě zajímala velikost náprav-průměr difu a šířka náprav bez kol.

Re: Milovo stroje ve velkém měřítku

Napsal: 11.03.2012 11:01
od Mila198
mara126 píše:Ahoj,docela by mě zajímala velikost náprav-průměr difu a šířka náprav bez kol.


Tady máš všechno.

Obrázek
Obrázek