Stránka 44 z 59

Re: *** OFF ROAD 1:1 ***

Napsal: 03.02.2018 11:32
od petajsb
Spolehlivost ASVčka je pověstná, to je fakt. Chipem se dá ta charakteristika tohohle motoru upravit tak, aby ani ve 4000 mu nedošel dech ;-) Potom se logicky spektrum použitelných otáček posouvá jinam. Problém těch atmosférických benzínů kolem obsahu 1.8 je síla na spodku a to, že to musíš furt držet ve vysokejch, aby to tak nějak jelo. Já jak jsem si zvyknul u 4.2D na tu sílu na spodku, tak když přesednu do něčeho jinýho (i třeba do tátový Y61 wagon 2.8td s mechanickým čerpadlem) a zjistim, že ten motor nejni prostě schopnej se rozjet na volnoběžný otáčky, tak jsem docela nasranej :-D Jako moje 4.2 má stálý převod 4.111 a 2.8ka má 4.625 a přesto není schopná se rozjet z volnoběhu. Ovšem zase 2.8 má lepší vršek otáček. I 2.8 je dobrej motor a vydrží i fakt docela krutý zacházení, když se poctivě ohřejvá. Výhoda turbomotoru je, že funguje dobře i ve vysokých nadmořských výškách kolem 2000 m.n.m., což se o 4.2d říct nedá.

Ještě k tomu benzínu. Samozřejmě u benzínu ve spodních otáčkách na tom bude líp 4válcovej 2ventil než 4ventil, ale na vršku to bude zase opačně, bavíme-li se o nižších kubaturách:-) Rozhodně atmosférický benzín nemá širší spektrum použitelných otáček než TDi motor co se síly motoru týče. Hele nedávno jsme vedle sebe postavili Peugeot 406 1.8 16V 81kw a právě octávku 1.9 tdi 81 kw a testovali jsme, jak se ty auta respektive motory sbírají odspodu, pružnost z určitý rychlosti, akceleraci atd a ten peugeot byl prostě v mnoha ohledech v prdeli, o kopcích nemluvě. Jediný, kde se chytal, tak byla maximální rychlost a taky max rychlost na jednotlivý kvalty krom pětky. Já řídil tu 406 a kamarád tu octu a když přišlo na předjíždění - čili pružnost, tak mi to vždycky docela dost nandal s tou octou.

Re: *** OFF ROAD 1:1 ***

Napsal: 03.02.2018 13:47
od nivak
Ja teda samozrejme uprednostnuju naftu, uz jen kvuli zvuku, dymu a pohodli ze tankuju doma v podniku.

Kdyz jde ale fakt o extremy tak benzin je proste o kousek dál.

Jinak s tim rozjezdem...normalne kdyz dam jednicku a nepustim spojku jak prasák tak se to musi rozjet bez pridani plynu jak nic. Ale jo u 2.8 je spodek hodně tupej, jezdi to od 2-2,5... Do takovejch 3,5 pak uz se mi to zdá uplne mrtvý jen to řve a bumbá. Ted si asi budu hrát s plnícím tlakem a lehce pridávat naftu aby to trochu jelo protoze kdyz je ten vykon potreba tak ho nemam.

Re: *** OFF ROAD 1:1 ***

Napsal: 03.02.2018 18:22
od petajsb
No, tak když to máš takhle jednoduchý s naftou, tak bych koukal po nějakým TD motouru a na atmosferickýho benzína bych se z vysoka vyprd ;-) Jedinej atmosferickej benzín do obsahu 2 litrů, kterej mě zaujal, byl ten v peugeotu 405 Mi16 a pak ta 1.6 v Hondě CRX, jenže všechno to jsou otáčkový motory, který jsou dole mrtvý a jedou jen na vršku, což se ne úplně hodí do terénu. Ta 1.6 a 1.7i v nivě i když je nová nebo starší a motor v kondici, tak je to stejně zdechlý a ještě to má slabou redukci, tuším jen 1,8:1, což je už tak k slabýmu motoru na hovno. Patrol má 2,02 a taky to není bůhvíco viď. Proto se ta redukčka zpomaluje.

Jasný, když jde o brutální nesmyslný terény, kteří jezděj jen naprostý bezmozci a magoři, tak naturbenej benzín je na místě. Jinak 99ti% uživatelů by tam stačil 6.5TD od GM buď s 220HP nebo 300, nebo 6.6 Duramax, nebo 6BT cummins 5.9TD, to je sice těžkej motor, ale jede jak pila. Jedna Y61ka tady v ČR měla v sobě 5.9TD a ta měla teda výkonu na rozdávání. Tomu motoru je naprosto jedno jestli jede do kopce nebo z kopce.

Moje ex Y60 wagon s 2.8TD se taky rozjela na jedničku bez plynu, ale moc to tomu motoru nechutnalo, bylo to slyšet i cítit. Ale tak já jí měl nastrojenou podobně jako tuhle 4.2D. Největší zklamání u 2.8TD přišlo, když jsem na ní obul nový BF Goodriche AT 32x11.5 a na sněhu jezdil na 4H. Jako ať se na mě nikdo nezlobí, ale 4H v kombinaci s 32x11,5 na sněhu v zimě docela nepoužitelný, ten motor hodně zvadne, z toho jsem byl tehdy docela v prdeli, protože pokles výkonu už u tak relativně ne moc silného motoru byl velkej.
4H jsem už potom nikdy u patrola nepoužil. Naproti tomu ta 4.2D je schopná i na 4H jezdit v terénu, což mě překvapilo, myslel jsem, že to bude jen o něco málo lepší než u 2.8ky, ale rozdíl byl citelnej. Když se na 2.8ku naroubuje turbo z nějaký audi prej a nahulí se na naftě, tak to pak jede slušně. Já se 4.2D můžu jen nahulit naftu, což u atmosféry asi nebude mít žádnej zásadní vliv na výkon. Nemůžu ani turbit, protože nemám ostřik pístů olejem zespod.
Jinak souhlas, 2.8čce se nejvíc líbí kolem 2500 otáček, to jsou ideální provozní točky.

Re: *** OFF ROAD 1:1 ***

Napsal: 03.02.2018 18:26
od zidon155
Dnes paradni ofroudovej den - nejdriv jsem vytahnul zapadleho kamose a odpoledne jsme udelali paradni vyjizdku - sjezdy, vyjezdy, blato a na konec suprovej brod! ;)


Obrázek
Obrázek

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: *** OFF ROAD 1:1 ***

Napsal: 04.02.2018 11:39
od zidon155
Tak tady video z blateni a koupani ;)

[youtube]Obt9DbBLAXA[/youtube]

Re: *** OFF ROAD 1:1 ***

Napsal: 04.02.2018 13:19
od Mira
Ten tvuj malinkej kolotrk je zajimavej covece. Az se s tim poradne naucis tak to asi bude obdivuhodne schopny..

Re: *** OFF ROAD 1:1 ***

Napsal: 04.02.2018 13:33
od zidon155
Prej kolotrk :-D Jojo je to fakt supr prditko - kde ostatni to davaj s obtizema nebo zapadnou tak ja skoro "s prstem v nose" ;) :mrgreen: 8)

Re: *** OFF ROAD 1:1 ***

Napsal: 04.02.2018 18:21
od zidon155
A videli jste jak jsem vyskubnul to Sorento? :o

ta dynamicka kurta je vec jak svina! :hop:
Kia zasekla v blativy dire ... skoro o tunu tezsi nez Vitara a jeste jsem tahal do kopce ...... kdybych to tahal normalni kurtou tak to nevyskubnou ani dve auta zapojeny za sebou-vyzkouseno :idea:

Re: *** OFF ROAD 1:1 ***

Napsal: 04.02.2018 19:14
od Mira
To me privedlo k tomu komentari.

Jak pekne vztekle hrabe vsema 4ma

Asi je to i lepsi nez cukat za pevnou, to je tak neco vohnout a utrhnout

Re: *** OFF ROAD 1:1 ***

Napsal: 04.02.2018 23:27
od petajsb
Tu dynamickou kurtu si chci do Rumunska taky koupit, to je fakt dobrá užitečná věc. Mám jen statický lano a kurtu a stromovku a pár šeklů...Skoro bych čekal, že to Sorento ta Vitarka nevyškubne ven, ale zadní špéra a pořádná fréza tomu pomohlo dost ;-) Tak jestli jste ho nevytáhli ani dvě auta za sebou na statickou kurtu, tak bych ho asi ani já se 4.2kou na obě špéry a na nových gumách taky nevyškubnul vocamcaď :-))

Re: *** OFF ROAD 1:1 ***

Napsal: 04.02.2018 23:31
od petajsb
Jinak já budu dávat letošní rok ještě pevnostní sadu Longfield na předek, protože, jak to mám takhle nastrojený, tak těm sériovým Y60 kloubům moc nevěřim i když mám "jen" 33" gumy. Y61 má masivnější kineťáky a jelikož mám nápravu po částečným repasu, tak se mi nechce shánět jiná přední náprava, tak proto půjdou Longfieldy ;-)
Zdeňku, nevyrábí se i na vitarku nějakej pevnostní set?

Re: *** OFF ROAD 1:1 ***

Napsal: 05.02.2018 17:06
od nivak
Ted jsem dokoukal video od Zdenka a koukam že ty plasty na šedesátjedničce se fakt jen pletou :-D Mě na zadku zas pořád překáží tažný. V Olešnici jsme jezdili v mokrym sněhu a byl tam takovej remízek vedle cesty tak že ho vylítnu nahoru. 3 urostlejší lidi v kufru. no blbec jsem pozdě tlápl frantu podlahu a drba tažným do asfaltu, tak nás to zbrzdilo, ale překonali jsme to ale ten výjezd tak do 3/4 a věděl jsem že je konec :-D lidi museli vyskákat pryč, tak se zadek odlehčil tak jsem to trochu rázněji vycouval, pak jsem si taky lepe najel aby to ten svornik nechytl tak moc a měl jsem rychlost a šlo to. občas na to tažný zapomenu a oddělávat ho nebudu :-D

S nivou mě nějaký převis za nápravama vůbec nezajímá, tam si škrtnout prdelí je hodně vzácný :-D

Re: *** OFF ROAD 1:1 ***

Napsal: 05.02.2018 19:32
od petajsb
Ty plasty na 61 jsou úplně na hovno, měly by tam být pevnosťáky ;-), navíc ten patrol na videu bude určitě 3.0 litr, což není zrovna dobrej motor a není ten patrol vůbec zvedlej, je to taková okruhová chudinka. Tímhle motorem pohřbil Nissan celýho patrola. Čéče, když píšeš vo tom tažným, tak v Rumunsku jsem si taky párkrát štrejchnul a jednou jsem si štrejchnul tak, že mi to nedalo a musel jsem vystoupit a podívat se jestli jsem nezmuchlal nebo neprorazil nádrž:-D Niva je na tom s převisama líp no, ale zase je zdechlá a spousta kopců nedá kvůli výkonu a absenci špér a žere snad víc jak páťa. :-D

Re: *** OFF ROAD 1:1 ***

Napsal: 05.02.2018 19:42
od nivak
Jako třílitr je fakt naprd no. Ale borci s tim ted jedou kolem světa.

No u mě to většinou fakt chytne tažný a svorník. Trochu jsem ten závěs zvedl o díry vejš, ale je to pořád málo. Asi bude chtít celej trol zvednout :lol:

Jo jako niva je žebrák, motorem počínaje, materiálem konče :-D Rusko no.... Ale je to prostě kára ve který jsem se učil řídit v devíti letech, takže k ní mám spíš citovej vztah. Za ty peníze co se do toho sypou a nasypou bych měl vohnilou 260tku na vomlácení v lese :-D

Re: *** OFF ROAD 1:1 ***

Napsal: 06.02.2018 10:27
od zidon155
Hele ten Pata je 2.8. No a chtelo by ho to jako prizvednout a dat poradny papuce :-D A pevnostnaky - ten zadni naraznik je reseny vylozene nestastne s tema svetlama v tom - to utrhnul i s dratama ... :/

A jak jsme jezdili minule a zustal jsem zapichlej v tom potoce tak to bylo taky kuli taznymu-zasekl jsem ze o velkej sutr a dozadu to neslo ani o centak a dopredu taky prd :-D