Re: Volná diskuse
Napsal: 08.11.2014 15:21
Dámy a pánově, věnujte mi trochu pozornost. Vyhlášení bylo především zábavného charakteru, tak nakonec nebyl prostor pro řešení méně příjemných věcí, což bylo ve finále asi dobře. Nicméně než začnou stavby nových aut, je potřeba si vyjasnit pár věcí, aby nedošlo k nějakým komplikacím.
V prvé řadě bych chtěl znovu poděkovat všem, kteří se na letošní sezoně podíleli. Organizátoři závodů, komisaři, pomocníci při stavbě tratí a sekcí, kuchařky, babičky, fotografové a kameramani a ve finále všem účastníkům, bez kterých by sezona nebyla. To jsem už asi na vyhlášení zmínil.
Velmi mě těší, že pokud je to možné, slezeme se už v pátek večer a moudře pohovoříme a stmelíme kolektiv. To k tomu myslím patří a hned jsou naše vztahy úplně někde jinde .... během závodu není už tolik času pokecat, takže u láhve se člověk i dozví něco víc o ostatních a ne jen o tom, kdo co jezdí za regl a jakou dal zrovna vazelínu do převodovky.
Pravda, že někdy mi to možná ujede trochu víc než by mělo a je z toho trochu fiasko. Byly i chvíle, kdy jsem šel spát v půl sedmé a v devět už jsem měl mluvit do kamery a organizovat závod. To mi opravdu nevyšlo a přineslo to trochu komplikace a nasrání lidí, co přijeli závodit. To chápu a chybu přiznávám, omlouvám se. Budu se snažit, aby se podobné incidenty neopakovaly a závody probíhaly v souladu. Možná jsem někdy moc drzý, někdy možná moc sprostý, někdy mám možná nevhodné vtípky ... ale snažím se všechny neduhy odstranit :lol:
Občas se trochu chytnem, ale jinak jsme skvělá parta lidí a mám vás prostě rád. Chvílema jsem měl letos docela depky, že už mě to nebaví, nemám chuť jezdit ani nic organizovat a hlavně rozhodovat a vysral bych se na to ... veškerý elán mi ale navrátily poslední tři závody, které byly prostě skvělé, hlavně díky výborné atmosféry bez jakýchkoliv konfliktů. To je můj hlavní cíl, kterého chci u závodů docílit a tady se to povedlo na jedničku. Moje chuť a touha v tomto pokračovat je tedy vlastně na vás všech. Tím nechci samozřejmě vyhrožovat, ať sekáte latinu nebo vás pošlu k šípku. Každý člověk je nahraditelný, ale obětuju tomu opravdu hodně, i když to tak možná ani nevypadá. Ale veškeré zpracovávání výsledků, přípravy okolo, shánění cen atd. zaberou spoustu času. To samé může říct Honza ohledně videí a veškerých samolepek a diplomů. Takže pokud se vše ponese v duchu posledních tří závodů, tak budu šťastný člověk a budu si vše maximálně užívat a to myslím vlastně úplně všichni. Otázka je co bude v roce 2016, jelikož to pro mě bude zlomové životní období, skončím školu, budu si hledat práci a s velkou pravděpodobností se stěhovat trvale do Brna, takže vůbec netuším co bude. To je ale ještě daleko a teď je před námi rok 2015.
Všechna takhle omáčka vede ke dvěma věcem, které mi stále nějak leží na srdci a chtěl jsem to pošéfovat už na tom vyhlášení. Pravidla jízdy v sekcích máme myslím už vychytané a nenapadá mě žádná změna ani vylepšení. Veškeré couvání do branek, pohár konstruktérů atd. byly dobré nápady a nic bych neměnil.
Na autech vlastně nechci měnit také nic, ale je myslím potřeba nějak vymezit dvě zásadní věci - použité karoserie a ty zasrané blatníky :lol: Kategorie prostě rozdělovat nebudeme, v tuto chvíli je to mé poslední slovo a nechci o tom už dále diskutovat. Hold to je můj pohled na věc a takhle to bude. Tento fakt prostě berte jako uzavřený. Samozřejmě, že mnoho lidí má jiný pohled na věc a proto také vzniká Ludgeřovický pohár, kde rozdělení do kategorií bude, takže kdo prostě s mým modelem pravidel nesouhlasí, zajezdí si tam.
Takže věc číslo jedna - Použité karoserie.
Byl bych velmi nerad, aby se v tomhle směru začla objevovat nějaká anarchie a začlo se dávat na podvozky jakékoliv kusy lexanu, co kdo najde na půdě. Teď samozřejmě přeháním, ale chtěl bych stále držet ducha offroad trialu, tedy offroad aut. I v reálu už je tenhle pojem hodně široký a automobilových pořadech slyšíme výrazy nejen offroad, ale taky SUV, crossover, kombi 4x4 ... v americe je náš offroad nazýván jako truck atd. Zaslechl jsem ze začátku sezony, že někdo chce dělat VW Brouka na trial a to je právě směr, kterým to nechci poslat, nebo už to opravdu s offroad trialem bude mít málo společného. Někdo může oponovat Kačenou (Citroen 2CV), ale to je natolik specifické vozidlo, že jsem mu udělil řekněme výjimku jako zpestření startovního pole. Bylo to ale hlavně kvůli toho, že Kiki už prostě přišel s hotovým autem a neměl jsem srdce ho vyhodit. Teď to proto řeším už teď, abych něčemu takovému předcházel a důrazně žádám každého, kdo chce zkusit nějaký experiment nebo atyp, aby se se mnou předem poradil! Kiki se sice obhájil videi na internetu, kde kachna v trialu byla, ale pokud bychom to brali podle toho, tak to nevymezíme nikdy, protože na světě už vzniklo tolik staveb, že by mohlo jezdit opravdu vše. Viděl jsem kastli Felicie na podvozku Frontery, Peugeota 205 na Samuraiovi, Golf II na Patrolu, Nissan Micra na Pajeru .... takže s takovou bychom to opravdu dopracovali někam, kam nechci. Kachna už jezdit nebude. Totéž platí třeba s Unimogem - opět se zde tvoří kategorie Truck Trial, takže ideální hračka sem. Argument, že Unimog není homologovaný jako náklaďák, ale jako traktor opravdu neberu. Takže prosím, držte to stále v mezích offroad trialu, ať ty závody nějak vypadají. Samozřejmě SUV jako Evoque nebo X6 jsou v pořádku. Snad se nenajde takový prudič, který se bude hájit tím, že Meruňka v autosalonu řekl, že Octavia Scout je SUV, takže položí Octu na SCX a přijede závodit .... takže buďte prosím soudní a v případě nějakých experimentů mě před koupí karoserie nejdříve kontaktujte, děkuji.
:OK:
Věc číslo dvě - blatníky alias zakrytí kol do půlky
Tato záležitost mě už dlouhé roky budí ze spaní a bojím se, že tomu bude i nadále. To je snad jediná věc v republice, která se řeší víc než 30ti korunový poplatek u lékaře.
V pravidlech je zapsáno následující:
- karoserie musí zakrývat kola alespoň do poloviny jejich šíře (nebude se přeměřovat do detailu, ale aby to bylo v přijatelné míře, posoudí komisař); auta s příhradovým rámem bez blatníků nebo truggy nevyhovují této podmínce
Opravdu jsem tento koníček nechtěl dopracovat k tomu, abych chodil s šuplerou kolem každého auta a řešil milimetry. Stanovilo se to především proto, aby nejezdily opravdu truggy auta - kabina a vzadu pár trubek a kola nebyla úplně venku (Wraith a spol.) nebo někdo prostě na prasáka nesundal klec z honcha a nejel s budkou a půlkou holého podvozku. Bohužel je to ale natolik omílaným tématem, že je to prakticky stěžejní bod celých technických pravidel, bohužel především pro mě. Tohle rozhodování je opravdu nepříjemné a tyhle situace "divej Franta má malé blatníky, ty si ředitel, tak to rozhodni" skutečně nesnáším a naskakuje mi z nich husí kůže a kazí veškeré pozitivní dojmy z tohoto koníčku. Bohužel to tedy ale rozhodovat musím skutečně já, tak chci aby v tomto byl jednou pro vždy klid a nějaká štábní kultura. Kdybychom šli opravdu do detailu a řešili jsme opravdu zakrytí půlky kol, tak vyhážeme asi půlku startovního pole včetně Vitary, protože půlka kol je docela problém dosáhnout i u hodně karosérií na seriovém SCX a mnoho aut tu půlku prostě nesplňuje. Proto jsem to pravidlo napsal tak nějak volněji, aby se to nemuselo tak do mrtě řešit, ale řeší. Problém je o to větší, když se kastle zužuje a zaobluje směrem dopředu, takže ve středu je kolo zakryto z 3/4 a vepředu z 1/3 což jsou budky jako Vitara, Jeep bez blatníků a mnoho dalších. Hodně toto hodnocení také mění volba disků, jelikož budka na podvozku s origo disky vyhovuje, ale s nějakým brutal offsetem, už je celé kolo prakticky venku. Je tedy v tuto chvíli asi na každém, aby byl soudný především k sobě a podíval se na své auto a vyhodnotil situaci. Předejdeme tak dohadům na závodě, které kazí celou atmosféru a vlastně úplně všechno a mě ubírají chuť vůbec něco pořádat a dál závodit. Ani nevím, jak to tedy ještě zapsat do pravidel hlavně u aut, kterým se ta bouda prostě zaobluje, jelikož ve středu kola já podmínku splňuji, ale na špičce už je ta kastle hodně zužená, tak ve středu není. Intenzivně se to řešilo v Přerově, ale už ani nevím, jak jsme toto vlastně rozsekli. Popravdě já hledám vždy cestu, aby bylo co nejméně komplikací a konfliktů a byla hlavně pohoda, takže za mě v tuto chvíli není žádné auto, které by bylo vyloženě přestřelené, i když hodně jich je dost na hraně, asi i to moje. V tom přátelském duchu, v kterém to chci stále vést bych se třeba autem jaké mám já u konkurenta vůbec nezabýval, ale prostě nějaké meze to asi mít musí, takže se to musí vyřešit, ať je klid. Chci udělat nějaký přijatelný kompromis, ale zas to nehnát do nějakých extrémů. Například mladej Martin Smékal se na to vykašlal, protože hledal koníček kde bude pohoda, sranda a relax a né dohady na každém závodě, tak že se radši bude věnovat něčemu jinému. To mě osobně třeba hodně mrzí a nechci, aby počet těchto jezdců narůstal. Takže pánové opravdu buďte k sobě soudní, mrkněte na svá auta a zapřemýšlejte jestli vám těch pár mm na autech stojí za hádky po celou délku sezony a narušování celkové pohody na závodech. Já na svém taky zapracuji. I když opravdu nevím, jak to rozseknout, zakryté kolo do půlky po celé jeho délce, kde je schováno pod budkou? Opravdu tohle nechci řešit celou další sezonu ....
No proč toto celé vlastně píšu. Konec sezony byl skvělý, ale už teď mám silné obavy o začátek sezony další. Postaví se mnoho nových aut a začínáme od znova. Chci tedy vše nastolit s předstihem, abychom prostě do prvního závodu nastoupili v maximální pohodičce a tak i pokračovali. Matěj měl dobrý nápad, udělat takovou online technickou přejímku. Ať mi třeba každý před startem pošle fotku nového auta, abychom kdyžtak mohli ještě V KLIDU pořešit nějaké nedostatky.
Dál bych chtěl uvést, že maďaři a zřejmě i rakušáci mají zájem a chtěli by si naše závody vyzkoušet. Taktéž se mi přihlásili již dva chlapi z Prahy, kteří chtějí jezdit k nám pravidelně. O to víc na nás padá břemeno, abychom vše ustáli a byli prostě v pohodě. Je to vizitka moje, vás všech a ve finále celé Moravy, protože jsme prostě RC Offroad Trial Morava a válčíme tady prostě za celou Moravu. Představa, že dojedou maďaři a pražáci a ve druhé sekci se strhne mela ohledně blatníků a všichni návštěvníci budou znechucení odjíždět domů mě naprosto děsí, takže chci udělat vše proto, aby to takhle nebylo. Bohužel podobné fiasko proběhlo, když u nás byli kluci z Plzně.
Proto zde vše vyvěšuji i teď a velice vás žádám, aby již celá diskuse tady probíhala V KLIDU a S CHLADNOU HLAVOU a taktéž i celá další sezona. Děkuji za pozornost.
Trial je pro mě droga a představa, že bych už nejezdil nebo se to jezdilo beze mě, je strašná. Tak to udělejte prosím i pro mě a buďte prostě v pohodě a nad věcí :-)
Váš Vedoucí :OK:
V prvé řadě bych chtěl znovu poděkovat všem, kteří se na letošní sezoně podíleli. Organizátoři závodů, komisaři, pomocníci při stavbě tratí a sekcí, kuchařky, babičky, fotografové a kameramani a ve finále všem účastníkům, bez kterých by sezona nebyla. To jsem už asi na vyhlášení zmínil.
Velmi mě těší, že pokud je to možné, slezeme se už v pátek večer a moudře pohovoříme a stmelíme kolektiv. To k tomu myslím patří a hned jsou naše vztahy úplně někde jinde .... během závodu není už tolik času pokecat, takže u láhve se člověk i dozví něco víc o ostatních a ne jen o tom, kdo co jezdí za regl a jakou dal zrovna vazelínu do převodovky.
Pravda, že někdy mi to možná ujede trochu víc než by mělo a je z toho trochu fiasko. Byly i chvíle, kdy jsem šel spát v půl sedmé a v devět už jsem měl mluvit do kamery a organizovat závod. To mi opravdu nevyšlo a přineslo to trochu komplikace a nasrání lidí, co přijeli závodit. To chápu a chybu přiznávám, omlouvám se. Budu se snažit, aby se podobné incidenty neopakovaly a závody probíhaly v souladu. Možná jsem někdy moc drzý, někdy možná moc sprostý, někdy mám možná nevhodné vtípky ... ale snažím se všechny neduhy odstranit :lol:
Občas se trochu chytnem, ale jinak jsme skvělá parta lidí a mám vás prostě rád. Chvílema jsem měl letos docela depky, že už mě to nebaví, nemám chuť jezdit ani nic organizovat a hlavně rozhodovat a vysral bych se na to ... veškerý elán mi ale navrátily poslední tři závody, které byly prostě skvělé, hlavně díky výborné atmosféry bez jakýchkoliv konfliktů. To je můj hlavní cíl, kterého chci u závodů docílit a tady se to povedlo na jedničku. Moje chuť a touha v tomto pokračovat je tedy vlastně na vás všech. Tím nechci samozřejmě vyhrožovat, ať sekáte latinu nebo vás pošlu k šípku. Každý člověk je nahraditelný, ale obětuju tomu opravdu hodně, i když to tak možná ani nevypadá. Ale veškeré zpracovávání výsledků, přípravy okolo, shánění cen atd. zaberou spoustu času. To samé může říct Honza ohledně videí a veškerých samolepek a diplomů. Takže pokud se vše ponese v duchu posledních tří závodů, tak budu šťastný člověk a budu si vše maximálně užívat a to myslím vlastně úplně všichni. Otázka je co bude v roce 2016, jelikož to pro mě bude zlomové životní období, skončím školu, budu si hledat práci a s velkou pravděpodobností se stěhovat trvale do Brna, takže vůbec netuším co bude. To je ale ještě daleko a teď je před námi rok 2015.
Všechna takhle omáčka vede ke dvěma věcem, které mi stále nějak leží na srdci a chtěl jsem to pošéfovat už na tom vyhlášení. Pravidla jízdy v sekcích máme myslím už vychytané a nenapadá mě žádná změna ani vylepšení. Veškeré couvání do branek, pohár konstruktérů atd. byly dobré nápady a nic bych neměnil.
Na autech vlastně nechci měnit také nic, ale je myslím potřeba nějak vymezit dvě zásadní věci - použité karoserie a ty zasrané blatníky :lol: Kategorie prostě rozdělovat nebudeme, v tuto chvíli je to mé poslední slovo a nechci o tom už dále diskutovat. Hold to je můj pohled na věc a takhle to bude. Tento fakt prostě berte jako uzavřený. Samozřejmě, že mnoho lidí má jiný pohled na věc a proto také vzniká Ludgeřovický pohár, kde rozdělení do kategorií bude, takže kdo prostě s mým modelem pravidel nesouhlasí, zajezdí si tam.
Takže věc číslo jedna - Použité karoserie.
Byl bych velmi nerad, aby se v tomhle směru začla objevovat nějaká anarchie a začlo se dávat na podvozky jakékoliv kusy lexanu, co kdo najde na půdě. Teď samozřejmě přeháním, ale chtěl bych stále držet ducha offroad trialu, tedy offroad aut. I v reálu už je tenhle pojem hodně široký a automobilových pořadech slyšíme výrazy nejen offroad, ale taky SUV, crossover, kombi 4x4 ... v americe je náš offroad nazýván jako truck atd. Zaslechl jsem ze začátku sezony, že někdo chce dělat VW Brouka na trial a to je právě směr, kterým to nechci poslat, nebo už to opravdu s offroad trialem bude mít málo společného. Někdo může oponovat Kačenou (Citroen 2CV), ale to je natolik specifické vozidlo, že jsem mu udělil řekněme výjimku jako zpestření startovního pole. Bylo to ale hlavně kvůli toho, že Kiki už prostě přišel s hotovým autem a neměl jsem srdce ho vyhodit. Teď to proto řeším už teď, abych něčemu takovému předcházel a důrazně žádám každého, kdo chce zkusit nějaký experiment nebo atyp, aby se se mnou předem poradil! Kiki se sice obhájil videi na internetu, kde kachna v trialu byla, ale pokud bychom to brali podle toho, tak to nevymezíme nikdy, protože na světě už vzniklo tolik staveb, že by mohlo jezdit opravdu vše. Viděl jsem kastli Felicie na podvozku Frontery, Peugeota 205 na Samuraiovi, Golf II na Patrolu, Nissan Micra na Pajeru .... takže s takovou bychom to opravdu dopracovali někam, kam nechci. Kachna už jezdit nebude. Totéž platí třeba s Unimogem - opět se zde tvoří kategorie Truck Trial, takže ideální hračka sem. Argument, že Unimog není homologovaný jako náklaďák, ale jako traktor opravdu neberu. Takže prosím, držte to stále v mezích offroad trialu, ať ty závody nějak vypadají. Samozřejmě SUV jako Evoque nebo X6 jsou v pořádku. Snad se nenajde takový prudič, který se bude hájit tím, že Meruňka v autosalonu řekl, že Octavia Scout je SUV, takže položí Octu na SCX a přijede závodit .... takže buďte prosím soudní a v případě nějakých experimentů mě před koupí karoserie nejdříve kontaktujte, děkuji.
:OK:
Věc číslo dvě - blatníky alias zakrytí kol do půlky
Tato záležitost mě už dlouhé roky budí ze spaní a bojím se, že tomu bude i nadále. To je snad jediná věc v republice, která se řeší víc než 30ti korunový poplatek u lékaře.
V pravidlech je zapsáno následující:
- karoserie musí zakrývat kola alespoň do poloviny jejich šíře (nebude se přeměřovat do detailu, ale aby to bylo v přijatelné míře, posoudí komisař); auta s příhradovým rámem bez blatníků nebo truggy nevyhovují této podmínce
Opravdu jsem tento koníček nechtěl dopracovat k tomu, abych chodil s šuplerou kolem každého auta a řešil milimetry. Stanovilo se to především proto, aby nejezdily opravdu truggy auta - kabina a vzadu pár trubek a kola nebyla úplně venku (Wraith a spol.) nebo někdo prostě na prasáka nesundal klec z honcha a nejel s budkou a půlkou holého podvozku. Bohužel je to ale natolik omílaným tématem, že je to prakticky stěžejní bod celých technických pravidel, bohužel především pro mě. Tohle rozhodování je opravdu nepříjemné a tyhle situace "divej Franta má malé blatníky, ty si ředitel, tak to rozhodni" skutečně nesnáším a naskakuje mi z nich husí kůže a kazí veškeré pozitivní dojmy z tohoto koníčku. Bohužel to tedy ale rozhodovat musím skutečně já, tak chci aby v tomto byl jednou pro vždy klid a nějaká štábní kultura. Kdybychom šli opravdu do detailu a řešili jsme opravdu zakrytí půlky kol, tak vyhážeme asi půlku startovního pole včetně Vitary, protože půlka kol je docela problém dosáhnout i u hodně karosérií na seriovém SCX a mnoho aut tu půlku prostě nesplňuje. Proto jsem to pravidlo napsal tak nějak volněji, aby se to nemuselo tak do mrtě řešit, ale řeší. Problém je o to větší, když se kastle zužuje a zaobluje směrem dopředu, takže ve středu je kolo zakryto z 3/4 a vepředu z 1/3 což jsou budky jako Vitara, Jeep bez blatníků a mnoho dalších. Hodně toto hodnocení také mění volba disků, jelikož budka na podvozku s origo disky vyhovuje, ale s nějakým brutal offsetem, už je celé kolo prakticky venku. Je tedy v tuto chvíli asi na každém, aby byl soudný především k sobě a podíval se na své auto a vyhodnotil situaci. Předejdeme tak dohadům na závodě, které kazí celou atmosféru a vlastně úplně všechno a mě ubírají chuť vůbec něco pořádat a dál závodit. Ani nevím, jak to tedy ještě zapsat do pravidel hlavně u aut, kterým se ta bouda prostě zaobluje, jelikož ve středu kola já podmínku splňuji, ale na špičce už je ta kastle hodně zužená, tak ve středu není. Intenzivně se to řešilo v Přerově, ale už ani nevím, jak jsme toto vlastně rozsekli. Popravdě já hledám vždy cestu, aby bylo co nejméně komplikací a konfliktů a byla hlavně pohoda, takže za mě v tuto chvíli není žádné auto, které by bylo vyloženě přestřelené, i když hodně jich je dost na hraně, asi i to moje. V tom přátelském duchu, v kterém to chci stále vést bych se třeba autem jaké mám já u konkurenta vůbec nezabýval, ale prostě nějaké meze to asi mít musí, takže se to musí vyřešit, ať je klid. Chci udělat nějaký přijatelný kompromis, ale zas to nehnát do nějakých extrémů. Například mladej Martin Smékal se na to vykašlal, protože hledal koníček kde bude pohoda, sranda a relax a né dohady na každém závodě, tak že se radši bude věnovat něčemu jinému. To mě osobně třeba hodně mrzí a nechci, aby počet těchto jezdců narůstal. Takže pánové opravdu buďte k sobě soudní, mrkněte na svá auta a zapřemýšlejte jestli vám těch pár mm na autech stojí za hádky po celou délku sezony a narušování celkové pohody na závodech. Já na svém taky zapracuji. I když opravdu nevím, jak to rozseknout, zakryté kolo do půlky po celé jeho délce, kde je schováno pod budkou? Opravdu tohle nechci řešit celou další sezonu ....
No proč toto celé vlastně píšu. Konec sezony byl skvělý, ale už teď mám silné obavy o začátek sezony další. Postaví se mnoho nových aut a začínáme od znova. Chci tedy vše nastolit s předstihem, abychom prostě do prvního závodu nastoupili v maximální pohodičce a tak i pokračovali. Matěj měl dobrý nápad, udělat takovou online technickou přejímku. Ať mi třeba každý před startem pošle fotku nového auta, abychom kdyžtak mohli ještě V KLIDU pořešit nějaké nedostatky.
Dál bych chtěl uvést, že maďaři a zřejmě i rakušáci mají zájem a chtěli by si naše závody vyzkoušet. Taktéž se mi přihlásili již dva chlapi z Prahy, kteří chtějí jezdit k nám pravidelně. O to víc na nás padá břemeno, abychom vše ustáli a byli prostě v pohodě. Je to vizitka moje, vás všech a ve finále celé Moravy, protože jsme prostě RC Offroad Trial Morava a válčíme tady prostě za celou Moravu. Představa, že dojedou maďaři a pražáci a ve druhé sekci se strhne mela ohledně blatníků a všichni návštěvníci budou znechucení odjíždět domů mě naprosto děsí, takže chci udělat vše proto, aby to takhle nebylo. Bohužel podobné fiasko proběhlo, když u nás byli kluci z Plzně.
Proto zde vše vyvěšuji i teď a velice vás žádám, aby již celá diskuse tady probíhala V KLIDU a S CHLADNOU HLAVOU a taktéž i celá další sezona. Děkuji za pozornost.
Trial je pro mě droga a představa, že bych už nejezdil nebo se to jezdilo beze mě, je strašná. Tak to udělejte prosím i pro mě a buďte prostě v pohodě a nad věcí :-)
Váš Vedoucí :OK: