Stránka 6 z 15

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 11.01.2014 18:41
od Hanys
ropucha:
Stojánek není kolmý, dole má cca 77mm a nahoře (pod rourou) 64mm. Ale můžeš si to svařit dle libosti ;-)
Znak tatra je přesně podle originálu, v 1:10 je to průměr 25mm.

Obrázek

Ovšem na nových vozech, zřejmě z důvodu úspor, už je pouze samolepka:
Obrázek

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 13.01.2014 8:16
od ropucha
Matvey píše:
ropucha píše:Zdravím přítomné, krátce se zapojím. Jsem také majitelem stavebnice CAPO. Přečetl jsem si podrobně diskusi, a musím potvrdit všechno co napsal kolega Matvey. Mám už Tatru postavenou (ne zprovozněnou) včetně kabiny a nástavby. U podvozku jsem měl stené potíže jako Matvey-tzn. v převodech špony, všechno suché (žádné mazivo). Udělal jsem to samé co kolega-všechno rozebral, začistil, vypral v benzínu, znovu poskládal a sešteloval, také jsem musel vymezit vůle v rozvodovkách distančními podložkami-pak to všechno běhá krásně lehce bez zadrhávání. Jediná vada na podvozku je podle mne řízení, které nejde seštelovat tak, aby se spojovačky na 1. nápravě nesetkávaly s polonápravou (při maximálním rejdu a současném propérování). Já jsem to vyřešil výrobou vlastních spojovaček. Při stavbě kabiny jsem jsem narazil na jediný problém, kdy tam dobře nepasoval jeden vnitřní díl (bylo třeba ho opatrně doladit na ohýbačce). Vše ostatní celkem bez problémů. Ještě k pneumatikám, je to dost tuhá nepoddajná směs, a mají menší průměr než by měly měřítkově mít-já je vyměnil za MIL-SPEC ZXL 2.2 od RC4WD.


Dakujem, ze si sa ozval a potvrdil, ze si narazil pri stavbe na rovnake problemy a tym ma uistil, ze to nie je len problem mojho kusu, ale konstrukcna ci vyrobna nedokonalost.
S nepresne ohnutym plechom v kabine som sa stretol tiez, takisto aj s problemom spojovaciek.
Ako si riesil problem v prevodovke v atrape motora ?


Omlouvám se, nevšiml jsem si Tvého dotazu, až teď....
Ty převody a ložiska do atrapy motoru mi sedly bez potíží, také jsem neměl ten problém s ložiskem co popisuješ dřív...
Můj názor je ten, že problém je prostě Čína - kompletují a vyrábějí to tam lidi, většinou ženský, který, když tam dají třeba jiný ložisko, tak si vůbec neuvědomí důsledek, nebo je jim to úplně jedno a kašlou na to, čemuž se nedivím pokud si člověk uvědomí za jaký peníze to dělají... z toho plyne spousta chyb a nedostatků, který kazí ten dojem VIP a kvalitu modelu.

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 14.01.2014 7:52
od ropucha
Hanys píše:
ropucha píše:Tvůj stojánek je pěknej, ale pod CAPO by asi bez úprav nešel.
Počítám, že i na CAPO použiju tuhle „technologii“, a když se citlivě vymezí vůle, tak ta mosaz snad chvíli vydrží…


Stojánek šoupneš pod rouru, tu mají všechny tatry stejný. Na vrchní straně je vypolstrovaná "vanička" ve které si roura hoví a pneumatiky se neomačkávají.
Na této fotce je rozvodovka na stojanu jen jako "modelka" :wink:
Šlo by změřit o kolik mm jsou posunutý vůči sobě levá a pravá polonáprava na CAPO?


Ta míra posunutí je 5 mm (+/- desetinka).

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 14.01.2014 14:26
od Matvey
ropucha píše:
Matvey píše:
ropucha píše:Zdravím přítomné, krátce se zapojím. Jsem také majitelem stavebnice CAPO. Přečetl jsem si podrobně diskusi, a musím potvrdit všechno co napsal kolega Matvey. Mám už Tatru postavenou (ne zprovozněnou) včetně kabiny a nástavby. U podvozku jsem měl stené potíže jako Matvey-tzn. v převodech špony, všechno suché (žádné mazivo). Udělal jsem to samé co kolega-všechno rozebral, začistil, vypral v benzínu, znovu poskládal a sešteloval, také jsem musel vymezit vůle v rozvodovkách distančními podložkami-pak to všechno běhá krásně lehce bez zadrhávání. Jediná vada na podvozku je podle mne řízení, které nejde seštelovat tak, aby se spojovačky na 1. nápravě nesetkávaly s polonápravou (při maximálním rejdu a současném propérování). Já jsem to vyřešil výrobou vlastních spojovaček. Při stavbě kabiny jsem jsem narazil na jediný problém, kdy tam dobře nepasoval jeden vnitřní díl (bylo třeba ho opatrně doladit na ohýbačce). Vše ostatní celkem bez problémů. Ještě k pneumatikám, je to dost tuhá nepoddajná směs, a mají menší průměr než by měly měřítkově mít-já je vyměnil za MIL-SPEC ZXL 2.2 od RC4WD.


Dakujem, ze si sa ozval a potvrdil, ze si narazil pri stavbe na rovnake problemy a tym ma uistil, ze to nie je len problem mojho kusu, ale konstrukcna ci vyrobna nedokonalost.
S nepresne ohnutym plechom v kabine som sa stretol tiez, takisto aj s problemom spojovaciek.
Ako si riesil problem v prevodovke v atrape motora ?


Omlouvám se, nevšiml jsem si Tvého dotazu, až teď....
Ty převody a ložiska do atrapy motoru mi sedly bez potíží, také jsem neměl ten problém s ložiskem co popisuješ dřív...
Můj názor je ten, že problém je prostě Čína - kompletují a vyrábějí to tam lidi, většinou ženský, který, když tam dají třeba jiný ložisko, tak si vůbec neuvědomí důsledek, nebo je jim to úplně jedno a kašlou na to, čemuž se nedivím pokud si člověk uvědomí za jaký peníze to dělají... z toho plyne spousta chyb a nedostatků, který kazí ten dojem VIP a kvalitu modelu.


Vdaka, tiez si myslim, ze je to len zamenene lozisko...
A mam este jeden dotaz, vcera som sa dostal k stavbe, spojil som ruru s ramom a zapojil som tiahla uzavierok diferakov a chcem sa opytat ake mas ovladacie sily na tom oku na pripojenie serva uzavierok.
Mne to ide dost ztuha - zatial :roll: . Aj som skusal jednotlive uzavierky, tie chodia dobre, problem skor bude v systeme tiahel , ktore su schovane v pozdlznom nosniku ramu...

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 15.01.2014 13:02
od ropucha
Matvey píše:Vdaka, tiez si myslim, ze je to len zamenene lozisko...
A mam este jeden dotaz, vcera som sa dostal k stavbe, spojil som ruru s ramom a zapojil som tiahla uzavierok diferakov a chcem sa opytat ake mas ovladacie sily na tom oku na pripojenie serva uzavierok.
Mne to ide dost ztuha - zatial :roll: . Aj som skusal jednotlive uzavierky, tie chodia dobre, problem skor bude v systeme tiahel , ktore su schovane v pozdlznom nosniku ramu...


Ten systém táhel v podélném nosníku musí jít úplně lehce, ověř si, jestli ti někde zevnitř nosníku netrčí nějakej šroub, o kterej se ti to blokuje, pokud jo, tak ho vyměň, nebo zkrať.

Dál uvnitř trouby musí mít ta vidlička vůči tomu kroužku, kterým posunuje, vůli (pokud jsi to měl rozebraný, tak víš o čem je řeč), to nastavíš tím šroubem M2 s okem místo hlavy, který trčí z trouby a připojuje se na něj to vnější táhlo, DEJ POZOR!!! ať ten šroub při nastavování nevytočíš ze závitu tý vidličky úplně, protože pak by ti ta vidlička vypadla. (To se mi stalo a myslel jsem, že se vzteknu, protože pak musíš rozebrat příslušnou sekci trouby natočit šroub do vidličky a poskládat to zase zpátky). Takhle je třeba si pohrát s nastavením u každého difu.

Je třeba si uvědomit, že při zamykání difu překonáváš tlak který ti tam vytváří o-kroužek, který ti jinak drží ty dvě pákové západky v neuzamknuté poloze (uvnitř trouby), dify máš 4, tak ten tlak musíš vynásobit 4x. To znamená, že i když to máš dobře seřízené a všechno ti funguje volně, tak ti celý mechanismus klade odpor.

Tady tě (vlastně i mě) čeká další krok a tím je výběr serva.

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 19.01.2014 8:57
od Matvey
Dakujem, moze byt, pretoze tie skrutky do vidliciek som zatocil uplne a potom kusok povolil, aby mi sedela poloha dier vo valcovych hlavickach skrutiek, preskusal som chod jednotlivych vidliciek a chodili dobre. Ale ako pises, skusim ich este povolit, ci celkovy chod mechanizmu bude lahsi a dam vediet.

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 05.03.2014 11:32
od Matvey
Dakujem "Ropuche" za tip, kde hladat problem s tazkym chodom ovladania uzavierok difov...
hlavne za jeho poznamku , ze tiahla musia chodit uplne lahko.
Problem bol v zadnom tiahle, ktore je ulozene v lavom pozdlznom nosniku ramu.
Nasiel som tam "necistotu", ktora zvysovala trenie a sposobovala tazsi chod tiahla.
Tym, ze tie tiahla boli uz predmontovane v lavom nosniku, som tomu nevenoval dostatocnu
pozornost - moja chyba.
Tiahla na riadeni som vyrobil nove, pouzil som gulove klbiky s offsetom,
takze by to malo fungovat aj pri max. prepruzeni bez kolizie s polnapravou...
Foto vlozim vecer.

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 05.03.2014 12:07
od calvin
super, CAPO is back :OK:

fotit fotit fotit...

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 06.03.2014 22:40
od Matvey
Vkladam slubene foto riadenia...
Dufam, plastove klby vydrzia, ak nie budem riesit potom...
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 07.03.2014 12:03
od ropucha
Zdravím, jsem s časem úplně v ..., ale nedalo mi to, když kolega Matvey posunul dál stavbu tak něco málo taky napíšu. (Ta jeho úprava řízení se mi líbí - je jednoduchá, jsem zvědav co vydrží ty plastový čepy, i když zrovna tyhle jsou podle mých zkušeností hodně dobrý)
Pár fotek mého řešení řízení jsem dal na: http://ropucha67.rajce.idnes.cz/CAPO-uprava_rizeni/
Já jsem úpravu řízení řešil ohnutou spojovačkou, z bezešvé nerezové trubičky průměru 4mm a ocelových čepů s vnějším závitem, protože jsem chtěl mít možnost nastavení délky jednotlivých spojovaček (pro snadnější nastavení sbíhavosti), dál jsem chtěl aby to bylo co možná nejmenší, ale zárověň co nejpevnější a tohle řešení mi připadalo jako nejpřijatelnější. Na fotkách je vidět, že i při největším rejdu spojovačka v žádné poloze polonápravy nekoliduje ani s polonápravou, ani s tlumičem, a to jak na 1., tak na 2. nápravě.
Dál jsem nahradil táhlo mezi vlaštovkami řízení, které jsem uchytil na obou vlaštovkách shora, tím jsem místo kulových čepů mohl použít jen oko se závitem, které má poloviční výšku než kulový čep, tím pádem se to vejde i pod maketu motoru. Ty oka jsou mosazný s vložkou, uvidím jak dlouho to vydrží.
Pro ovládání řízení jsem vybral servo SAVÖX - SA-1230SG (Digitální standard servo s Coreless motorem a kovovými převody, 2x kuličkové ložisko, 30,0/36.0kg při 4,8/6,0V a 0,20/0,16s na 4,8/6,0V, váha 79,0g, 40,3x20,2x45mm. Provozní napětí 4,8 - 6,0V), do makety motoru se vejde, ale mám pochyby, že to utáhne-uvidím. Jestli s ním máte někdo zkušenost, napište.
Jinak do makety motoru se vejde bez úprav i motor velikosti šestistovky (použil jsem SPEED 600).
A naposledy, CAPO udělalo verzi TATRY s korbou - http://www.rc-capo.com/?brand-22.html

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 07.03.2014 14:58
od ropucha
Něco dělám blbě při vkládání obrázků, dělá mi to tohle:
Obrázek
poraďte někdo co s tím...

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 07.03.2014 15:11
od virtual
Musíš použít URL obrázku, na rajčeti Vlastnosti/adresa URL:

Obrázek

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 08.03.2014 6:35
od ropucha
Virtual: díky za radu, už jsem to zkoušel a jde to.
Halt patřím do generace, která má v krvi "šroubovák a kleště" a ne "PC a mobil"!

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 11.03.2014 23:43
od Matvey
Kolega "Ropucha" - Tvoje riesenie ma vyhodu, ze mozes nastavovat geometiru,
ja som siel cestou nastavenia geometrie, namerania vzdialenosti medzi klbmi a vysustruzenim trubiek na mieru.
Bez namontovanych kolies a tlmicov to fungovalo celkom dobre,ale po montazi tlmicov sa mi zmensil vykyv polnaprav,
sice len mierne, ale predsa a po montazi kolies sa mi zmensil rejd, kolesa 1.napravy pri max vytoceni drhnu o tlmice,
takze to bude chciet tiez nejaky zlepsovak :sad: , ale to ma cas, najprv chcem auto sfunkcnit a vylepsovat az potom...
Na pohon chcem pre zaciatok pouzit 80 zavitovy motor velkosti 540, do buducna uvazujem o kolesovych planetovych redukciach, aby prevody v prevodovke a v rure neboli tak namahane - potom by som tam mohol dat speed 600 eco...

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 12.03.2014 10:58
od ropucha
Zdravím, kolego.
Zmenšení výkyvu polonáprav – nebude to jen v montáži tlumiče na rám? Správnou pozici jsem našel tak, že jsem nechal polonápravu vyvěšenou, přišrouboval na ní tlumič a uchycení tlumiče na rám v podstatě vyjde samo – jednak máš 3 možné polohy montáže držáku tlumiče do rámu, jednak 4 možné polohy montáže samotného tlumiče do držáku. Kombinace obojího dává dostatečné množství variant.

Poloha držáku tlumiče na rámu – zvolil jsem prostřední variantu
Obrázek

Poloha tlumiče v držáku – zvolil jsem nejvyšší variantu
Obrázek

Na celém autě mám uchycení tlumičů stejné, tzn., že při vyvěšení jdou polonápravy do nejnižší možné polohy, a při propérování omezí horní výkyv polonáprav tlumič tak, že pneumatiky nedrbou o blatníky nebo kabinu. Vypadá to pak asi takhle:
Obrázek
Obrázek