K tomu šroubu: průměr 55 mm je už opravdu dost velká lopata .... daly by se použít i motory napřímo - např. motor Robbe Power 755/40 na tříčlánek ( nebo Mig 700 ), nebo třeba stříďák Turnigy Park 480 850 kv na dvoučlánek, popř. nějaký obdobný, ale vzhledem k tomu, že prioritní bude zřejmě jízda po zemi a plavba bude jen doplňková, tak bych použil menší motor s převodovkou - tak, aby otáčky na hřídeli šroubu byly max 3000-4000/min. Použít by se dal třeba Mig 480 Race 12V ( na dvoučlánek ) s převodovkou 3:1. Stejně tak i Mig 400 3Li ( je asi o 20% slabší ). Dávat tam motor o velikosti třídy 500 je asi už zbytečné, nehledě na to, že i tam by byl problém najít motor s tak nízkými otáčkami. Asi nebudeš jezdit Lipno napříč, takže nebude potřeba tam dávat zbytečně výkonný motor s velkou rezervou.
Od převodovek se sice ustupuje a preferuje se pohon na přímo, ale to především kvůli hluku a to by v tomto případě zase nebylo tak moc na škodu. Navíc převodovka má tu obrovskou výhodu, že lze zaručit opravdu i minimální otáčky, kdy se šroub sotva točí.