Stránka 6 z 8

Re: Bobina II.

Napsal: 26.10.2014 18:24
od bobo.ol
Dnešní ježdění na šutrech ukázalo ,že další nutný úpravy jsou potřeba:

1. bez redukční převodovky to při té váze opravdu nepůjde
2. další tlumiče na přední nápravu
3. vzhledem k tomu,že je a bude čím dál ,tím dřív tma i nutnost osvětlení

Jinak luxuuus ,poježdění s DaveFox :lol:

http://bobo4x4.rajce.idnes.cz/New_Bobina/

Re: Bobina II.

Napsal: 26.10.2014 19:37
od milan008
Se mi ty vícekolky líbí čím dál tím víc :-p

Re: Bobina II.

Napsal: 26.10.2014 19:42
od bobo.ol
Bezva, takže můžeme očekávat nějakej tvůj novej projekt :OK:

Re: Bobina II.

Napsal: 26.10.2014 20:04
od milan008
no, už by bylo na čase abych nejprve něco dokončil :-D

Re: Bobina II.

Napsal: 26.10.2014 20:44
od bobo.ol
Tak ted' bude brzo tma a zima , takže bude času habakuk :wink:

Re: Bobina II.

Napsal: 08.11.2014 22:31
od bobo.ol
Máte někdo zkušenosti s 3stupn'ovou převodovkou od Tamiye? Nebo něco podobného 2 a více kvaltů, celkově odolný ,protože Bobina II. pořád nabírá na váze a já sem občas čuně , který tomu dává celkem pokouřit v blátě, nebo na šutrech :-D

Re: Bobina II.

Napsal: 09.11.2014 9:02
od milan008
Já jsem ji měl na Dakarce a bylo to ještě dost rychlé a ne moc silné, ještě by to před ni chtělo jednu převodovku. Ale na druhou stranu si myslím, že do těžkého terénu na pomalé ježdění je to zbytečné. To podle mne využijí spíš kamioňáci na rovných plochách.

Re: Bobina II.

Napsal: 09.11.2014 9:08
od bobo.ol
S vložením přídavné převodovky mezi motor a hlavní převodovku se počítá. Chci aspon' dva kvalty , kvůli pomalímu trialu a rychlejším expedicím.

Re: Bobina II.

Napsal: 09.11.2014 9:47
od bobo.ol
Milane a půjde ovládat 2-3 kvalt tou naší vysílačkou?

Re: Bobina II.

Napsal: 09.11.2014 9:54
od milan008
Jestli myslíš tou naší, tu moji :-D , tak já to s ní ovládal.

Re: Bobina II.

Napsal: 09.11.2014 10:25
od Hanys
bobo.ol píše:S vložením přídavné převodovky mezi motor a hlavní převodovku se počítá. Chci aspon' dva kvalty , kvůli pomalýmu trialu a rychlejším expedicím.

Tohle bych nedoporučoval!
Vloženou převodovku bych dal až za Tamyia tříkvalt, aby pobrala zvýšený krouťák.
Když ji dáš před, dostanou kouř plastová ozubená kola. Dají se koupit i kovová, tady:
http://www.rigidrc.com/shop/transmissio ... truck.html
http://www.rigidrc.com/shop/transmissio ... truck.html
Ale i tak bych redukoval až za tříkvaltem.

Re: Bobina II.

Napsal: 09.11.2014 15:09
od bobo.ol
Takže třeba za výstup z 3st. převodovky dát rozvodovku 2,18:1 ?
Jak máš zpřevodovanou tu 8x8?

Re: Bobina II.

Napsal: 09.11.2014 15:55
od Hanys
Dám Ti info o této T813 8x8: http://pedrisimmo.rajce.idnes.cz/Rc_Tatra_8x8/#
Zde Petr použil tamyia tříkvalt, za ní je redukce 3:1, v sestupné převodovce je 4,69:1 a pak v rozvodovkách 2:1.
Motor SPEED 600 ECO.
http://pedrisimmo.rajce.idnes.cz/Rc_Tat ... 040063.jpg
Video z jízdy modelu na Petrově kanále:
https://www.youtube.com/channel/UCMVz0D ... jCfvjv0NFA
Většina videí je na první kvalt, tedy nejpomalejší a nejsilnější.
A tady jede na trojku: http://www.youtube.com/watch?v=s5GOx5_S ... ture=g-upl

Re: Bobina II.

Napsal: 09.11.2014 16:13
od milan008
No, pěkně zpřevodované :OK: to jsem opravdu netušil že se ty další převodovky dávají až za tříkvalt, díky za info :OK:

Re: Bobina II.

Napsal: 09.11.2014 17:36
od Hanys
S každým dalším převodem se snižují otáčky a narůstá kroutící moment. Dobře je to vidět na převodovce serva:
Obrázek
Kdy od motoru jdou ozubená kolečka s malým modulem a jsou úzká, pak se modul ozubení zvyšuje a kola jsou širší. Musí vydržet narůstající sílu kroutícího momentu.
A protože je tamyia tříkvalt původně určená pro plastové kamiony s váhou cca 2kg, je potřeba ji brát jako slabší článek soustavy převodů. A posunout ji co nejblíž k motoru. Otáčky snese, ale větší krouťák ne.
Samozřejmostí je výměna kluzných ložisek za kuličková, ale to nemusím připomínat.