Stránka 6 z 16
Re: Jeep JK EXTREME V3S
Napsal: 20.07.2013 22:02
od Wendis
Páto moc hezký,se zvědavej jak to bude fungovat :-) :-) :-)
Re: Jeep JK EXTREME V3S
Napsal: 21.07.2013 12:59
od Patt
Wendis píše:Páto moc hezký,se zvědavej jak to bude fungovat :-) :-) :-)
Dík Véno. Já jsem taky zvědavej :-)
Ještě to nejelo a už jsem to třikrát překopal. Je to jako merkur :YOP: . Můžeš měnit umístění, sklon i směr převodovky, takže je tu spousta variant. Zadek jsem zkrátil a přemístil příčku pro uchycení tlumičů jen přesazením na jiné díry. Hraju si jak malej :-D . Musím to rozhejbat abych mohl testovat, ale ještě čekám na kardany. Včera jsem namontil servo a spojil jsem ho s pákou domku. Myslel jsem, že bude v maximálním rejdu někde drhnout, ale vyšlo to akorát. Fotnul bych to, ale nechal jsem datovej kabel od foťáku, ale zapoměl jsem ho v práci, takže až v pondělí :-p
Re: Jeep JK EXTREME V3S
Napsal: 22.07.2013 9:59
od Patt
Re: Jeep JK EXTREME V3S
Napsal: 22.07.2013 10:53
od Lee93
Tohle bude žůžo kára :)
Re: Jeep JK EXTREME V3S
Napsal: 22.07.2013 13:00
od Patt
Lee93 píše:Tohle bude žůžo kára :)
To bude až se na tom vyblbneš maestro Kubíno :YOP:
Re: Jeep JK EXTREME V3S
Napsal: 22.07.2013 13:29
od Lee93
Už se těším :)
Re: Jeep JK EXTREME V3S
Napsal: 22.07.2013 16:24
od maztekk
Celý to vypadá opravdu dobře a to řízení je opravdu top :tleskam:
Re: Jeep JK EXTREME V3S
Napsal: 23.07.2013 12:23
od Grizzly
Máš to dobře vymakané. Bude tě ještě čekat řádné odladění zadních tlumičů protože je máš do A. Tento systém jsem již dávno zkoušel na trialových autech a bohužel se neosvědčil, sice to krásně křížilo,ale problém byl, že když se v náklonu zvedla některá strana předního kola, tak se auto nekontrolovaně převrátilo. Budeš muset hodně šetřit s váhou nad rámem auta a těžiště mít co nejníže. :OK:
Re: Jeep JK EXTREME V3S
Napsal: 23.07.2013 13:05
od Patt
Grizzly píše:Máš to dobře vymakané. Bude tě ještě čekat řádné odladění zadních tlumičů protože je máš do A. Tento systém jsem již dávno zkoušel na trialových autech a bohužel se neosvědčil, sice to krásně křížilo,ale problém byl, že když se v náklonu zvedla některá strana předního kola, tak se auto nekontrolovaně převrátilo. Budeš muset hodně šetřit s váhou nad rámem auta a těžiště mít co nejníže. :OK:
Přesně tak. Proto jsem chtěl udělat rám z trubek, ale Lee dělá z drátu, takže budeme muset najít kompromis :-p
Hlavní je udělat rám co nejlehčí ;-)
Re: Jeep JK EXTREME V3S
Napsal: 23.07.2013 14:38
od milan008
Grizzly píše:... odladění zadních tlumičů protože je máš do A. Tento systém jsem již dávno zkoušel na trialových autech a bohužel se neosvědčil, sice to krásně křížilo,ale problém byl, že když se v náklonu zvedla některá strana předního kola, tak se auto nekontrolovaně převrátilo...
Je pro to nějaké vysvětlení, nebo to máš jen tak vyzkoušené v praxi, mám je totiž vzadu také do A a mám pocit, že se to dost převrací.
Re: Jeep JK EXTREME V3S
Napsal: 23.07.2013 14:52
od Mira
... no vysvětlení mi přijde jednoduchý, když si schématicky namaluješ nápravu ze svahu a uchycení tlumičů tak a tak, protahneš si vektor síly co pruží pružina a vidíš, že v případě klasickýho uchycení působí síla rozhodně o dost víc kolmo, v případě A zavěšení se ta horní pružina dostává klíďo téměř vodorovně a jakmile zapruží, odstrčí auto rovnou od svahu a už se kutálíš...
Re: Jeep JK EXTREME V3S
Napsal: 23.07.2013 15:01
od milan008
No vida, díky :OK: :-p
Re: Jeep JK EXTREME V3S
Napsal: 23.07.2013 15:18
od Mira
... si aspoň myslim...

... když jsme tuhle s kolegou štelovali tvrdost pružin, tak ho to na nerovnostech právě na zadku při moc tvrdý pružině "odpérovalo" do kotrmelce, tady ta síla působí eště mnohem víc do strany. Tohle zavěšení může fungovat si myslim leda s hodně blátoidníma pružinama/tlumičmama
Re: Jeep JK EXTREME V3S
Napsal: 24.07.2013 11:50
od Grizzly
Tam jde o to, že při zavěšení tlumiče do A se výrazně mění dráha tlumiče do jakoby půlkruhu a jeho dráha se prodlužuje a dovoluje větší překřížení, ale tím zároveň měkne. Když se v náklonu nadzvedne jedno přední kolo, tak váha působící na jeden tlumič se znásobí a tím, že dovoluje velké překřížení a při vyšším těžišti, tak se musí zákonitě převrátit. Toto zavěšení dokonale funguje na RC rally autech na šotolině a RC bugy,ale při jízdě na asfaltu už se zase tlumiče staví zpět do více vodorovné polohy. Jak píše kolega, že se musí změkčit, tak to je právě omyl. Naopak musí se přitvrdit, ale nejen pružinou, tam se to musí ladit vše dohromady a to jest váha auta, tvrdost pružiny, hustota oleje a počet dírek v pístu tlumiče.Je nutno si uvědomit, že tlumič nefunguje pouze při stlačení, ale zároveň také zpět, kdy se vrací do původní polohy, proto to vystřelení, jak píše kolega.
jezdil jsem dlouhou dobu RC rally a bugy a nyní RC trial, tak jsem se velice dlouhou dobu zabýval funkcí tlumičů a jejich zavěšení, maloval jsem si grafy jejich drah a jak působí sily. Snad z tohoto mého vysvětlení šlo něco pochopit, nevím, jak jinak bych to vysvětlil. :OK:
Re: Jeep JK EXTREME V3S
Napsal: 24.07.2013 11:57
od Mira
No vida :) se nechám rád poučit. Je jasný, že chodí po jiný dráze, co to udělá v náklonu je třeba si fakt namalovat aby z toho člověk nebyl blbé. A teď mi řekni, jestli je to ve výsledku vlastně vůbec něco platný? Dá se to doštelovat, aby to fungovalo líp, než kolmý tlumiče..?