Uživatelský avatar
maztekk
Veterán fóra
Příspěvky: 3947
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: MAZ 535

A00 :-p
Uživatelský avatar
DT-swiss
Častý přispěvatel
Příspěvky: 710
Registrován: 31.12.2011 0:00
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: MAZ 535

Tyky bych dal olej do difu, 200 000, mas 8x8 coz je adheze vic nez dost a pri zamcenych difech by ta jizda nevypadala tak krasne jako ted, a navic ta vaha gumy poradne donuti prilnout a pri otaceni pekne pohybat difama i s olejem
Projekt MAZ 537A, Jeep WRANGLER RUBICON, In memoriam MAN KAT 6x6
http://dtswiss.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
zdendys
Uživatel
Příspěvky: 242
Registrován: 27.02.2013 19:11
Bydliště: Mor. Třebová

Re: MAZ 535

maztekk píše:A00 :-p


No mazteku todle mám doma http://www.oleje.cz/p/mogul-a00-250-g--375 má někdo zkušenosti jaký to je oproti vysokoviskózním originál olejům např 200 000??
Uživatelský avatar
Pajik_CZ
Častý přispěvatel
Příspěvky: 690
Registrován: 21.11.2009 0:00

Re: MAZ 535

mě se vazelína teda neosvědčila, udělala částečnou svornost, ale ne dostatečnou na cokoliv. a to jsem diff napěchoval snad poctivě...
Uživatelský avatar
DT-swiss
Častý přispěvatel
Příspěvky: 710
Registrován: 31.12.2011 0:00
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: MAZ 535

vsak mu o catecnou svornost de, ale s vazelinou v difu zkusenost nemam ale s olejama vybornou
Projekt MAZ 537A, Jeep WRANGLER RUBICON, In memoriam MAN KAT 6x6
http://dtswiss.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Pajik_CZ
Častý přispěvatel
Příspěvky: 690
Registrován: 21.11.2009 0:00

Re: MAZ 535

jde o to, že vazelína si mezi zoubky koleček nabere vzduch a pak nesvírá. olej zateče lépěji :D
Uživatelský avatar
zdendys
Uživatel
Příspěvky: 242
Registrován: 27.02.2013 19:11
Bydliště: Mor. Třebová

Re: MAZ 535

Pajiku tohle jsem přesně potřeboval vědět, máš pravdu že je ta vazelína taková táhlavá že se tam pak nabere vzduch a je pak k prdu. Takže bych to taky viděl na oleeej...Nebo předělám diffy na tento způsob:
Obrázek
Pánové, když je tu řeč o špičkovém diferenciálu, připomenu svůj "vynález" který jsem použil více než před 30 roky na svém prvním modelu a tím byl SKOT-64 8x8 dle plánku v Modeláři. Jde o velmi jednoduchý princip jak vyřešit-nahradit diferenciál a zároveń vůči klasickému otevřenému diferenciálu má řešení i tu výhodu, že je automaticky samosvorný.
Popis:
- na hřídel od rozvodovky (rozvodovka je řešena jen kužel. nebo šnek. ozubením - je bez diferenciálu) je upevněn kolík, na hřídeli je volně otočné kolo a do jeho disku je upevněn další kolík.
Princip:
- při jízdě rovně se oba kolíky dotknou a točivý moment se přenese na kolo; při jizdě v zatáčce se obě kola - levé i pravé odvalují po rozdílné dráze, ale neproklouznou poněvadž nejsou pevně spojena hřídelí. Naopak pokud dojde např. v terénu k proklouznutí kola, které je v záběru, je prokluz jen krátkodobý do té doby než zabere druhé kolo na stejné nápravě. Tento "vynález" se dá praktikovat také jako náhrada mezinápravových diferenciálů.
Jinak ho už mnoho let používá u svých fréz/kultivátorů f. Mountfield.


má někdo s tímto difem zkušenosti?
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: MAZ 535

Takže, jestli jsem to dobře pochopil, ten diferenciál není zablokovaný pouze v rámci jedné otáčky kola ?
Uživatelský avatar
minotaur
Veterán fóra
Příspěvky: 4477
Registrován: 06.09.2009 0:00
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: MAZ 535

Tak jsem to i pochopil. Zajímavé řešení. Použít místo kolíku něco na způsob kruhové výseče, dal by se prokluz do jisté míry štelovat.
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: MAZ 535

Asi ideální by bylo použití thorsenových diferenciálů, ale zřejmě by to dost vysálo peněženku. http://www.twf8.ws/new/tech/car/hongnor ... 300052.jpg
Uživatelský avatar
Hanys
Uživatel
Příspěvky: 289
Registrován: 25.02.2011 0:00
Bydliště: kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: MAZ 535

Borik: nemáš link s cenou toho diferenciálu thorsen?
edit: tak už jsem je našel, přední: http://www.ofnawarehouse.com/advanced_s ... pdm9cu1o97
mezinápravový: http://www.ofnawarehouse.com/advanced_s ... cription=1
Hanys.
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: MAZ 535

Před lety ty Thorseny nabízel jeden človíček z Brna do aut 1:5. Vzhledem k tomu, že se svornost regulovala výměnou těch kol s šikmým ozubením, tak cena byla dost závratná. Technicky je to výborné řešení, ale že by někdo rozdělával a vyměňoval diferáky podle toho, na jakém terénu zrovna pojede, je dost nereálná záležitost. Ale na druhou stranu by se určitě našel určitý kompromis a pak by to hlavně u těch větších a vícenápravových strojů byla výborná volba.
Uživatelský avatar
zdendys
Uživatel
Příspěvky: 242
Registrován: 27.02.2013 19:11
Bydliště: Mor. Třebová

Re: MAZ 535

Todle vypadá celkem zajímavě: http://www.badhorsie.com/products/diff-lock-grease.html má někdo vyzkoušeno?
Uživatelský avatar
Mila198
Častý přispěvatel
Příspěvky: 630
Registrován: 17.02.2012 0:00
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: MAZ 535

Chlapci :-I já jenom čumím, kde všude vy sbíráte informace, a navíc si to i pamatujete, :YOP: kde jste to viděli..... Tak to není můj případ, já zapomenu i to, co jsem nikdy nevěděl! :-D
Miloš - ČUŘILL TEAM
http://www.rc-tanky.com

Nesnáším blbce, a navíc typu doktora Cvacha!
Uživatelský avatar
zdendys
Uživatel
Příspěvky: 242
Registrován: 27.02.2013 19:11
Bydliště: Mor. Třebová

Re: MAZ 535

Nebo nemá někdo zkušenosti s tímto?:
http://www.speedtechhobbies.com/index.p ... ct_id=2175
[youtube_url]http://www.youtube.com/watch?v=LE1ICRvRPwc[/youtube_url]

Zpět na „Trucky, zemědělská technika a vícenápravové stroje“