Stránka 6 z 12
Re: MAZ 535
Napsal: 12.09.2013 21:43
od maztekk
A00 :-p
Re: MAZ 535
Napsal: 12.09.2013 22:47
od DT-swiss
Tyky bych dal olej do difu, 200 000, mas 8x8 coz je adheze vic nez dost a pri zamcenych difech by ta jizda nevypadala tak krasne jako ted, a navic ta vaha gumy poradne donuti prilnout a pri otaceni pekne pohybat difama i s olejem
Re: MAZ 535
Napsal: 13.09.2013 14:32
od zdendys
maztekk píše:A00 :-p
No mazteku todle mám doma
http://www.oleje.cz/p/mogul-a00-250-g--375 má někdo zkušenosti jaký to je oproti vysokoviskózním originál olejům např 200 000??
Re: MAZ 535
Napsal: 13.09.2013 14:47
od Pajik_CZ
mě se vazelína teda neosvědčila, udělala částečnou svornost, ale ne dostatečnou na cokoliv. a to jsem diff napěchoval snad poctivě...
Re: MAZ 535
Napsal: 13.09.2013 15:31
od DT-swiss
vsak mu o catecnou svornost de, ale s vazelinou v difu zkusenost nemam ale s olejama vybornou
Re: MAZ 535
Napsal: 13.09.2013 16:35
od Pajik_CZ
jde o to, že vazelína si mezi zoubky koleček nabere vzduch a pak nesvírá. olej zateče lépěji :D
Re: MAZ 535
Napsal: 13.09.2013 19:50
od zdendys
Pajiku tohle jsem přesně potřeboval vědět, máš pravdu že je ta vazelína taková táhlavá že se tam pak nabere vzduch a je pak k prdu. Takže bych to taky viděl na oleeej...Nebo předělám diffy na tento způsob:

Pánové, když je tu řeč o špičkovém diferenciálu, připomenu svůj "vynález" který jsem použil více než před 30 roky na svém prvním modelu a tím byl SKOT-64 8x8 dle plánku v Modeláři. Jde o velmi jednoduchý princip jak vyřešit-nahradit diferenciál a zároveń vůči klasickému otevřenému diferenciálu má řešení i tu výhodu, že je automaticky samosvorný.
Popis:
- na hřídel od rozvodovky (rozvodovka je řešena jen kužel. nebo šnek. ozubením - je bez diferenciálu) je upevněn kolík, na hřídeli je volně otočné kolo a do jeho disku je upevněn další kolík.
Princip:
- při jízdě rovně se oba kolíky dotknou a točivý moment se přenese na kolo; při jizdě v zatáčce se obě kola - levé i pravé odvalují po rozdílné dráze, ale neproklouznou poněvadž nejsou pevně spojena hřídelí. Naopak pokud dojde např. v terénu k proklouznutí kola, které je v záběru, je prokluz jen krátkodobý do té doby než zabere druhé kolo na stejné nápravě. Tento "vynález" se dá praktikovat také jako náhrada mezinápravových diferenciálů.
Jinak ho už mnoho let používá u svých fréz/kultivátorů f. Mountfield.
má někdo s tímto difem zkušenosti?
Re: MAZ 535
Napsal: 13.09.2013 21:59
od Borik
Takže, jestli jsem to dobře pochopil, ten diferenciál není zablokovaný pouze v rámci jedné otáčky kola ?
Re: MAZ 535
Napsal: 13.09.2013 22:15
od minotaur
Tak jsem to i pochopil. Zajímavé řešení. Použít místo kolíku něco na způsob kruhové výseče, dal by se prokluz do jisté míry štelovat.
Re: MAZ 535
Napsal: 13.09.2013 22:37
od Borik
Asi ideální by bylo použití thorsenových diferenciálů, ale zřejmě by to dost vysálo peněženku.
http://www.twf8.ws/new/tech/car/hongnor ... 300052.jpg
Re: MAZ 535
Napsal: 14.09.2013 15:44
od Hanys
Re: MAZ 535
Napsal: 14.09.2013 19:59
od Borik
Před lety ty Thorseny nabízel jeden človíček z Brna do aut 1:5. Vzhledem k tomu, že se svornost regulovala výměnou těch kol s šikmým ozubením, tak cena byla dost závratná. Technicky je to výborné řešení, ale že by někdo rozdělával a vyměňoval diferáky podle toho, na jakém terénu zrovna pojede, je dost nereálná záležitost. Ale na druhou stranu by se určitě našel určitý kompromis a pak by to hlavně u těch větších a vícenápravových strojů byla výborná volba.
Re: MAZ 535
Napsal: 14.09.2013 22:26
od zdendys
Re: MAZ 535
Napsal: 15.09.2013 8:56
od Mila198
Chlapci :-I já jenom čumím, kde všude vy sbíráte informace, a navíc si to i pamatujete, :YOP: kde jste to viděli..... Tak to není můj případ, já zapomenu i to, co jsem nikdy nevěděl! :-D
Re: MAZ 535
Napsal: 15.09.2013 19:51
od zdendys
Nebo nemá někdo zkušenosti s tímto?:
http://www.speedtechhobbies.com/index.p ... ct_id=2175[youtube_url]http://www.youtube.com/watch?v=LE1ICRvRPwc[/youtube_url]