Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1329
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Někdy se podívej, jak se starají špičkoví jezdci onroadů o své modely a motory. Motory rozeberou, vyčistí jak ložiska, tak i vnitřek motoru, vytáhnou rotor a kolektorovou dráhu přejedou na soustruhu diamantem, vyměňují často uhlíky, zabíhají je .... prostě se o ty motory starají tak, aby byly ve špičkové kondici a hlavně se předešlo všem nepříjemnostem, které by při soutěžní jízdě měly fatální následky. A to jejich motory ani zdaleka netrpí tak, jak u těch offroadů, kde se často mění směr rotace a o brzdění ani nemluvě. ( viz předchozí příspěvek Eose ). Takže toto jsou věci, které bys určitě mohl do určité míry ovlivnit a tu spolehlivost motoru podstatně zvýšit. Psal jsi, že eletriku svěřuješ těm, kteří tomu rozumnějí a přitom pošleš fotky, kde i to nejjednodušší zapojení je udělané blbě. Takže pokud takoví odborníci si nejsou jisti vysvětlením pana Davida, tak to ani nepřekvapuje. Psal jsi, že ten motor a servo má ve svých autech plno dalších modelářů a funguje to spolehlivě, jen ne u DSYSu ... ( " ..hele maji to vsichni na ruznych sestavach a v pohode..ale ne u dsysu!!" ). Tak proč jsi vlastně kupoval ten reglec, když jsi měl negativní ohlasy ?
p. david spoleha na "blbce" kteri za tento pro nas nepouzitelny regulator utrati kc..
Je vidět, že elektronika není jediné, čemu nerozumíš.
Uživatelský avatar
ivandr
Přispěvatel
Příspěvky: 421
Registrován: 28.08.2010 0:00
Bydliště: Česká Lípa

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

To co píšeš o onroadech bylo kdysi ted si troufám odhadnout že 99% jezdí stříďáky a nebabrá se s ss motory právě kůli tý údržbě.A přiznejme si tam jde o dost jiný proudy.
http://rcivandr.rajce.idnes.cz/
http://ivandr.galerie.cz/5597378-rc-modely
1:10 AXIAL SCX-10 HONCHO
1:10 AXIAL SCX-10 Jeep Wrangler
1:10 Ansmann Mad Rat 2WD buggy

Banda Team
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1329
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Jasně, šlo mi jen o tu údržbu. S tím jsou na tom stříďáky mnohem líp.
I s těmi proudy jsou na tom onroady mnohem lépe - sice tam tečou vyšší proudy, ale mnohem rovnoměrněji a spíš trvale, takže regulátor bývá mnohem častěji otevřený naplno a tím pádem tolik netopí. Brzdí se jen výjimečně a drtivá většina regulátorů nemá ani zpátečku, takže je reglec mnohem jednodušší a s nižším vnitřním odporem. Nejvíc škodí jak motorům, tak i regulátorům neustálé prudké změny otáček a tím i krátkodobé špičky, které se v ostatních modelech téměř nevyskytují.
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Věci prospěje pokus o klidný a konstruktivní pohled na problém, i když chápu, že občas trpělivost přeteče. Pak to chce změnit salón a dál to neřešit, osobní šarvátky jsou k prdu.
Ten regl je chytrej jak hodiny (fůra z nás na to po ohlášení nové verze čekalo a teď lituje, že si včas nekoupila tu starou). Zdá se mi po zkušenostech s konkurencí, že má, nejspíš díky pokrokovému řízení, znatelně lepší účinnost a ztráty, potažmo spotřebu. Fakt je, že programovací a konfigurační možnosti jsou přinejmenším směle srovnatelné s konkurencí.
Na druhou stranu, ty regly jsou obecně oproti deklarovaným výkonům poddimenzované, bez ohledu na to, co píše číňan v datašítech. Myslím, že za dobu, co se motám kolem, neznám v relevantních výkonech menší regl, dokonce ani v letadlech, kde je to jednosměrný, dobře chlazený a na větší napětí. Měl jsem v ruce jen pár typů DSYSů, ale, jestli se nepletu, předchozí verze byly o trošku větší?
Pokud vím, nepotkal jsem v autě (natož offroadu) ani žádný další regl, co by neměl masivní vnější chladič, nebo nebyl přímo zalitej v hliníkovym profilu, když už není přímo s větrákem.
Neuvědomuji si, že bych viděl jiný výrobek, univerzálně doporučený pro auto, loď, letadlo, malou sportovní létající atomovou ponorku..
Zjednodušeně vzato, autor se směle pokusil přiblížit perpetuu mobile a povedlo se mu to jen částečně. Navíc zřejmě má problém si to připustit.
"To, že David nabízí bezplatné měření motorů", není "jen jeho dobrá vůle", ale běžná vývojová praxe, a to vesměs už ve fázi předseriové, nikoli teprve reklamační.
Univerzální regl na všechno, bude vždy jen kompromis. Cesta vede jen k alespoň základní specializaci. Pro začátek: Letadla - jednosměr (to už tu bylo). Auta (& spol.) - pořádnej chladič, integrovaná ochrana proti špičkám. Dál se uvidí.
Jasně, že je to o ceně. Ale na levný šunty bez reálný záruky máme HobbyKingy.
Leteckejm reglum se nedá konkurovat cenou, pokud jde o čínu, a český, jako Jeti, nebo MGM maj zase celkem neotřesitelné renomé v podpoře, spolehlivosti.., ovšem taky za jiný peníze. U aut by se ale ale právě vychytaností, podporou, možná i cenou, konkurovat dalo. Je sice k mání pár typů, co platěj za solidní a spolehlivý, ale vesměs všechno má nějaký renonc, mizerná konfigurovatelnost, hlídání LiPolek, slabej BEC, žádná, nebo slabá brzda v neutrálu, podpora komunikace, neutěsnitelnost, nekompatibilita s Rx..
Celkem rád bych se někdy dočkal reglu s výkonem a neprůstřelností Axíka, vodotěsností Siriusu, SW DSYSu a cenou pod dva litry :-)
Uživatelský avatar
Tom60105
Píšu hodně
Příspěvky: 1344
Registrován: 01.02.2010 0:00
Bydliště: Česke Budějovice
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Je zbytecne se s tebou dohadovat..(jde mi o to proc je to s Dsys tak jak to je..kdysi to byl Super regl bez problemu...dnes??)

Take jezdim s X-ray a co se tyce elektro o nic se nestaram uz 2 roky a maka jako drak, najezdil toho 20x vice nez expedicni model a je to kombo z číny za 50 dolaru..

Jinak Kdyz tomu tak dobre rozumis a porad mi davas za priklad spatne dane kondiky nu proc je mam davat na motor, ktery je jiz od vyroby temito kondiky vybaven?? a podle p.Davida to jejich vina nebyla.. tudis dsys potrebuje dvojite chraneni?? jinak jak se mam lepe postarat o motor(psal jsem ze jsem ho obcas okoukl a profouknul aby tam nebyl bordel atd..) kdyz nelze rozebrat....jeste bych ho priste mohl dat do destil vody a nechat ho tam projet a obcas protrepat a pak namazat...ok.. ale opravdu kdo to z nas dela??

A odpoved proc jsem kupoval regl... Nu asi mesic jsem precital a rozmejslel mezi 3 reglama, ale ten nesel s tou sestavou co mam, tamten mel zase bec jen 1A musel bych kupovat externi Bec a byl bych na cene jako dsys..tak jsem vzal Dsys.. taky protoze jsem cetl ze tady ten nepridelal tuhle ochranu atd.. tak jsem si rekl ze kdyz tam dam vsechny ty kondiky a ochrany a ja nevim co vse..ze mne pujde a kamaradi co maji stare tipy mne ho doporucovali.. a stejne odesel a stejne jsem mel mit jeste extra Bec na servo..
A jeste jak myslis tuhle vetu?? Je vidět, že elektronika není jediné, čemu nerozumíš.
Power Wagon Trial TRX 4 sport kit
Jeep Nukizer trx 4 sport kit
Axial scx24
Slash 2wd
Tekno 1/10 SCT410.3
LRP S10 Blast TC 2 Subaru Impreza
Traxxas Summit
Fendt 1050 Vario + Sklopka KRAMPE
http://tom60105.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Tom60105: Kondíky jsou na proudové špičky na nic a na rušení od komutátoru větší neznamená lepší (jde o potenciál a frekvenci toho rušení) a elyty na to nejsou vhodné.
Rušení od komutátoru silovou část nepoškodí, ale zblbne procesor reglu, takže se odstřelí vlastnoručně.
Uživatelský avatar
salvatore
Veterán fóra
Příspěvky: 3082
Registrován: 21.11.2008 0:00
Bydliště: Praha

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Tom60105: Doporučuju si koupit i do expedice sračku za 50USD. Nebo ještě lépe balón na plácek za barákem ;-)
Uživatelský avatar
Tom60105
Píšu hodně
Příspěvky: 1344
Registrován: 01.02.2010 0:00
Bydliště: Česke Budějovice
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

salvatore píše:Tom60105: Doporučuju si koupit i do expedice sračku za 50USD. Nebo ještě lépe balón na plácek za barákem ;-)


Od tebe Admine bych cekal jiny pristup a k tematu...
Power Wagon Trial TRX 4 sport kit
Jeep Nukizer trx 4 sport kit
Axial scx24
Slash 2wd
Tekno 1/10 SCT410.3
LRP S10 Blast TC 2 Subaru Impreza
Traxxas Summit
Fendt 1050 Vario + Sklopka KRAMPE
http://tom60105.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
jobik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 993
Registrován: 24.06.2010 0:00
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Tom60105: jak jsem to tu četl o tvém problému a reklamaci s Dsysem tak si používal Speeda 600 a MD56W reglec, a p.David ti na něm naměřil napět. špičky 50-57A tak čistě teoreticky když by sis k tomu motoru pořídil MD90 tak tam máš určitou rezervu napěťovou ne ? A vešlo by se ti tam s tím napětím i to servo a pak by to mělo být OK nejsem žádnej odborník,ale osobně si myslím že to dává smysl kdyžtak mě někdo zkušenější opravte :wink:
Pepe
CC-01-Pajero fr. 2,4Ghz
http://jobik8.rajce.idnes.cz
JEEP Wrangler YJ
Stavba: Land Rover Discovery III ...
(OO=[][]=OO)
Uživatelský avatar
Tom60105
Píšu hodně
Příspěvky: 1344
Registrován: 01.02.2010 0:00
Bydliště: Česke Budějovice
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

jobik píše:Tom60105: jak jsem to tu četl o tvém problému a reklamaci s Dsysem tak si používal Speeda 600 a MD56W reglec, a p.David ti na něm naměřil napět. špičky 50-57A tak čistě teoreticky když by sis k tomu motoru pořídil MD90 tak tam máš určitou rezervu napěťovou ne ? A vešlo by se ti tam s tím napětím i to servo a pak by to mělo být OK nejsem žádnej odborník,ale osobně si myslím že to dává smysl kdyžtak mě někdo zkušenější opravte :wink:


Nu 50-57A ma odebirat normalne.. namereno bylo prej az 70A a servo 19A..
Power Wagon Trial TRX 4 sport kit
Jeep Nukizer trx 4 sport kit
Axial scx24
Slash 2wd
Tekno 1/10 SCT410.3
LRP S10 Blast TC 2 Subaru Impreza
Traxxas Summit
Fendt 1050 Vario + Sklopka KRAMPE
http://tom60105.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
salvatore
Veterán fóra
Příspěvky: 3082
Registrován: 21.11.2008 0:00
Bydliště: Praha

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Tom60105 píše:Od tebe Admine bych cekal jiny pristup a k tematu...


Hele měl jsem DSYS v Mini Infernu, měl jsem DSYS v desetině v závodním nasazení v kategorii Hobby. Měl jsem ho v expedičním CCčku, v trialovým AX10, v přestavěným AX10, v High Liftu, v SCX, v přestavěným SCX... prostě jsem jich měl hodně a hodně mi jich prošlo rukama. Mám zákazníka, kterej ve Wraithu jezdí Speed 600 ECO s DSYS 32A!!! Jednou jsem zažil jeden co si nepamatoval nastavení a jednou jsem si ho já přepólováním odprásknul. Proč mě nikdy žádnej neodešel?

EDIT: Jo ještě ho mám v jednom kamionu.
Uživatelský avatar
jobik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 993
Registrován: 24.06.2010 0:00
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Tom60105 píše:
jobik píše:Tom60105: jak jsem to tu četl o tvém problému a reklamaci s Dsysem tak si používal Speeda 600 a MD56W reglec, a p.David ti na něm naměřil napět. špičky 50-57A tak čistě teoreticky když by sis k tomu motoru pořídil MD90 tak tam máš určitou rezervu napěťovou ne ? A vešlo by se ti tam s tím napětím i to servo a pak by to mělo být OK nejsem žádnej odborník,ale osobně si myslím že to dává smysl kdyžtak mě někdo zkušenější opravte :wink:


Nu 50-57A ma odebirat normalne.. namereno bylo prej az 70A a servo 19A..


No právě když teda v tom motoru jdou takový napět. špičky tak si myslim že to chce regl radši s větším rezervou jak jsem psal. A tím spíš zrovna u těch expedičákům kde u těch motorů to napětí takhle rapidně kolísá a u serva podobně když je v tahu v zátěži někde v terénu A akorát bych tam přidal ty kondíky na to odrušení navíc. Měl to kámoš tohle kombo v expedičáku a bez problému a mám to i teď já po odkouření MD56 to asi tak vše to je můj názor na to ;-)

Salvatore: jak píšeš ten Wraith a tu komibinaci jestli to tak fakt je, tak to je super :OK: až neuvěřitelný :wink:
Pepe
CC-01-Pajero fr. 2,4Ghz
http://jobik8.rajce.idnes.cz
JEEP Wrangler YJ
Stavba: Land Rover Discovery III ...
(OO=[][]=OO)
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1329
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

eos píše:"To, že David nabízí bezplatné měření motorů", není "jen jeho dobrá vůle", ale běžná vývojová praxe, a to vesměs už ve fázi předseriové, nikoli teprve reklamační.

Jen doplnění: David má doma krabice plné motorů a pochopitelně se zkoušely desítky a desítky různých motorů - od běžných 280 a menších až po Speedy 900 a z různých ventilátorů, vrtaček, hraček a chladičů ... prostě co se mezi modeláři sehnalo. Takže v té předsériové fázi se toho zkoušelo hodně - v letadlech, lodích i autech. Nabídka na individuální měření byla nabídka na měření konkrétních motorů od jednotlivých modelářů, tedy i typů, které prošly měřením v té předvýrobní etapě. Konkrétně měření motorů typu Speed 600 ECO proběhlo už víc jak 10 a to s natolik s různými výsledky, že je problém vzít nějakou průměrnou hodnotu a říct "na tento motor stačí ten a ten regulátor." Pro účely reklamační to má důvod jediný - zjistit, zda se motor vejde do požadavků na regulátor a zda je problém na straně majitele nebo výrobce. Mnozí z vás dostali nový regulátor zdarma, i když nebylo jasné, kdo je na vině. Zde platí presumpce neviny a pokud to není opravdu naprosto jasné a nezvratitelné, tak se oprava nebo nový regulátor neplatí.
Proto to individuální měření - rozhodně to není proto, že by se ten motor neměřil už dříve. Na druhou stranu existuje mnoho a mnoho dalších motorů, které výrobci rukama neprošly, protože jsou to dost individuální záležitosti a není možné vyzkoušet všechny motory, které se kdy komu dostaly do rukou.
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1329
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

jobik píše:No právě když teda v tom motoru jdou takový napět. špičky tak si myslim že to chce regl radši s větším rezervou jak jsem psal. A tím spíš zrovna u těch expedičákům kde u těch motorů to napětí takhle rapidně kolísá a u serva podobně když je v tahu v zátěži někde v terénu A akorát bych tam přidal ty kondíky na to odrušení navíc. Měl to kámoš tohle kombo v expedičáku a bez problému a mám to i teď já po odkouření MD56 to asi tak vše to je můj názor na to ;-)

Jde o dvě odlišné hodnoty: Jednak napěťové špičky a dále o proudové špičky.
Proudové špičky vznikají při rozběhu motoru a tady platí, že čim těžší rotor, rychlejší akcelerace a menší počet závitů, tím větší proudové špičky vznikají. Největší jsou pak ve stavu, kdy je motor zablokovaný ( = netočí se ) a teče jím proud. Na tento proud se pak má navrhnout regulátor.
Naopak napěťové špičky vznikají na motoru - např. když se brzdí, nebo se auto svou vlastní váhou rozjede z kopce a ten motor se roztočí bez vlivu regulátoru a tím pak sám vytváří napětí - jako třeba větrná elektrárna. Je potom jedno, jestli jde o velikost regulátoru 16A nebo 250A - pokud motor vygeneruje tak vysoké napětí, na které nejsou soušástky navrženy, pak to součástky nevydrží a zničí se. Pro tento případ se pak na regulátor připájí ten transil, přes který ty napěťové špičky neprojdou zpět od motoru do regulátoru. částečně tomu pomáhají i ty odrušovací kondenzátory, které kromě těch menších špiček pochytají především rušení, které vzniká jiskřením na kolektoru rotoru.
Uživatelský avatar
jobik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 993
Registrován: 24.06.2010 0:00
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Jo táák, tak tím pádem jsem měl na mysli proudově špičky. Díky za vysvětlení Bořik :OK:
Pepe
CC-01-Pajero fr. 2,4Ghz
http://jobik8.rajce.idnes.cz
JEEP Wrangler YJ
Stavba: Land Rover Discovery III ...
(OO=[][]=OO)

Zpět na „Pohony a regulátory“