Stránka 7 z 15

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 12.03.2014 11:36
od virtual
ropucha píše:Virtual: díky za radu, už jsem to zkoušel a jde to...

Není zač :wink: od toho tyhle fóra jsou, jednou se něco přiučíš ty, jindy zase já...

P.S. Moc pěknej model, působí takovým "dospělým a bytelným" dojmem.

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 12.03.2014 12:23
od ropucha
Problém s drhnutím pneu o tlumiče na 1.nápravě mám taky, ale je to jen maličko a jen při propérování, tak předpokládám, že to odstraním nastavením výchylek serva řízení. Stejně nepočítám, že bych nastavil maximální rejd, nechám tam nějaký milimetr rezervu – nechci aby mi praskly ty kardany v předních polonápravách.

S použitím motoru – taky předpokládám, že skončím u SPEED 600ECO – bude to chtít vyzkoušet různé varianty, což bude pěknej vopruz, protože výměna motoru obnáší sundat kabinu, odpojit kardan, odpojit všechna 3 serva, vymontovat maketu motoru, celou ji rozebrat, vyměnit samotnej motor a zas to poskládat a nastavit. Uvidíme...

S dalšíma úpravama převodů nepočítám, neplánuju, že bych s tím jezdil trial, tak doufám, že na to moje ježdění ty originál převody budou stačit. Spíš mám záměr si to vyšperkovat nějakejma detailama, a postavit si místo plata třeba nějakej zajímavej kontejner – zatím jsem nenarazil na inspiraci byť jsem byl na IDETu a prolez internet. Můj hlavní problém je ale volnej čas, takže to jsou zatím jen hypotézy…, budu šťastnej až to zprovozním v nějaký dohledný době...

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 20.03.2014 21:54
od Matvey
Ano mas pravdu, slo by to riesit nastavenim vychyliek serva, to by ale zvacsilo polomer zatacania, co by som bol nerad.
Obrázek
Skusil som odmerat max uhol vytocenia predneho kolesa pri max preperovani kym este nedrhne o tlmic.
Obrázek
Nameral som priblizne 23°, co sa mi zdalo malo.
Kedze bez tlmica sa da koleso vytocit do podstatne vacsieho uhla,
Obrázek
rozhodol som sa tlmic presunut nad polnapravu.
K tomu som potreboval novy drziak na upevnenie spodneho oka tmica na polnapravu, vyrobil som ho zo 6mm hrubeho duralu a po demontazi originalneho upevnil do povodnych dier.
Obrázek=0
Tym sa mi ale cely tlmic posunul cca o 15mm vyssie, takze som z 2mm duralu vyrobil medzikus na horneho oka tlmica cez konzolu na ram.
Obrázek
Po montazi tlmica do novej pozicie to vyzera takto - je to fotene pri max prepruzeni
Obrázek
Potom som odmeral uhol vytocenia kolesa a uz to bolo lepsie cca 35°
Obrázek
Tlmic s nicim nekoliduje, takze to tak necham, akurat to este rozoberiem a vyrabane diely zacistim a povrchovo upravim.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Inak som si vedomy zvyseneho namahania "homokinetickych" klbov pri max vytoceni kolies a budem sa musiet vyhybat velkemu plynu pri max vytoceni kolies, ostatne ani autam 1:1 to neprospieva :NO:
Keby boli v buducnosti problemi s "homokinetickymi" klbmi, mozno by stalo za to, vyrobit dvojite krizove klby, ako ma aj predloha 1:1.

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 21.03.2014 11:06
od Grizzly
Šikovně jsi to vyřešil a i čistě provedené a funkční. :OK:

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 21.03.2014 17:52
od Woyta
Posli fotky Capo. Treba vydaj service pack.

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 23.03.2014 17:32
od Matvey
A nafotil som aj nove diely samotne, akurat som to koli svetlu fotil vonku a trochu prsalo...
Obrázek
Porovnanie povodneho uchytenia spodneho oka tlmica s novym.
Obrázek
A tymto ventilatorom chcem nahradit plechovy ventilator na atrape motora a chladit tak elektromotor.
Obrázek
Povodne som chcek pohanat tu povodnu plechovu vrtulu, ale nema dobru ucinnost , maximalne ju mozem vratit na povodne miesto , ako "kryt" plastovej vrtule, lebo vyzera lepsie...

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 25.03.2014 19:07
od Matvey
A takto to vyzera po montazi.
Na fotkach ten odtien zelenej dost krici, v reale to je v pohode.
Nabuduce ale skusim radsej ciernu matnu.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 25.03.2014 19:36
od Matvey
K tomu ventilatoru som musel vyrobit plechovy drziak na upevnenie , lebo povodny bol nepouzitelny.
Ventilator som vyrezal z povodneho ramiku a zostal mi len motor s vrtulou, ktory som silnou obojstrannou
paskou prilepil na drziak.
Obrázek

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 25.03.2014 19:42
od Matvey
Motor ja tam len tak skusmo polozeny ...
Obrázek

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 25.03.2014 20:13
od flateric
Nadhera!

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 26.03.2014 0:23
od Woyta
Pod tim vetrakem mito prijde docela ucpany.

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 26.03.2014 20:36
od Matvey
Drziak kopiruje originalny tvar , na ktorom bol povodny drziak plechovej vrtule, takze drziak samotny neznizuje prietok vzduchu, ale mas pravdu , ze toho volneho priestoru je tam pomerne malo.
Este som nestihol ventilator spustit po zabudovani do motora , tak uvidime , ako bude tahat resp. tlacit vzduch do motora...
Obrázek

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 26.03.2014 21:21
od Matvey
Dal som dnes za pravdu Ropuche, ze to chce maksie a vacsie pneumatiky,tak som objednal nove pneu mil-spec zxl 2.2 tires
Obrázek

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 27.03.2014 13:35
od petos
Kedy sa s tym ukazes na dakej expedicii? Ci to stavas ako polickovku? :-D :wink:

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Napsal: 28.03.2014 12:07
od ropucha
Matvey:
To posunutí tlumičů máš vymyšlený a udělaný pěkně, tos mně „nakopl“ ke změně názoru, asi Tě okopíruju. Jen se to pokusím upravit i pro použití jiných tlumičů. Nastal totiž problém, že když jsem do TATRY naskládal všechno co by tam mělo být, tak předek sedí dost nízko, i když jsou tlumiče dotažené na maximum (když se tam dá šestistovka motor, serva, pohonný aku, aku pro pohon ventilátoru a stěračů, a všechna elektronika tak to něco váží a všechno to sedí na předku). Uvažuju o tom, že bych pohonný akumulátor nacpal někam pod korbu – tím bych ten předek odlehčil, nebo dám na předek jiné tlumiče, nebo zkusím udělat tvrdší pružiny.
S tím ventilátorem jsem došel ke stejnýmu závěru – ta původní vrtule je sice moc hezká, ale naprosto nefunkční a navíc pokud nesundáš kabinu tak čelo motoru není vůbec vidět, takže je jedno co se tam točí – taky volím funkčnost.
Až namontuješ ty pneu MIL-SPEC tak dej vědět, jestli jsi nemusel ještě upravovat řízení – ty pneu mají o nějakej mm širší běhoun, a taky větší průměr než originály. Ale jak vzhledem, tak funkčností je to podstatně lepší!