Stránka 1 z 2
SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti
Napsal: 12.09.2013 13:24
od Net
dobrý den, měl bych dotaz ohledně rozdílů jízdních vlastností v terénu mezi těmato dvěma autama, nikde jsem se tu o tom nic nedočetl, kromě toho že: "delší rozvor byl naptrně lepší na prudký stoupání"
je tu jistě dost nadšencu, kteří mají nebo měli oboje, co je tedy lepší na expedice a na triál co se týká stability a přejezdových a nájezdových úhlů?
je to jako v běžnym autě, že kratší je ovladatelnější a více projede?
jo a o změnách těžiště pomocí závaží v kolech, přesunu aku za př. nápravu atd. se rozepisovat nemusíte, o tom jsem zde přečetl opravdu hodně a mám v tom jasno.
děkuji
Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti
Napsal: 12.09.2013 14:34
od Mr-Monty
To je snad sranda né? Jde o schodný podvozek pouze bouda a link je jiný.
Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti
Napsal: 12.09.2013 14:41
od RR
No, když se podíváš na specifikace kitů, tak úplně stejný nejsou:
Dingo:
http://www.axialracing.com/products/ax90021/tech_specsWrangler:
http://www.axialracing.com/products/ax90027/tech_specsTakže Dingo je kratší a těžší ...
Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti
Napsal: 12.09.2013 16:23
od Wendis
neřešil bych co projede víc když tam jsou změny minimální :-) ale jak se tu psalo hodněkrát jestli chceš hned jezdit nebo si to postavit,taky bych radši koupil kit :-)
Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti
Napsal: 12.09.2013 21:47
od Matezz
Delší rozvor - lepší stabilita, hlavně na výjezdech a možná méně uskákaná jízda. Kratší rozvor - mrštnější, lepší přejezdový úhel. Osobně bych viděl krátký na trial, delší na expedice. V praxi se rozvor řeší spíš kvůli tomu, aby sedl ke zvolené kastli. Dá se poměrně snadno změnit, jen ta kastle už k tomu pak holt nesedí, leda by se povedlo sehnat nebo postavit stejnou v jiném měřítku.
Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti
Napsal: 12.09.2013 22:56
od sMERIn
Tady bych si dovolil nesouhlasit. Teda pokud nestojí otázka rtr vs kit...? Rubikon už má hliníkový tlumiče, což bych považoval za znatelnej pokrok. Pak teda ten z mého úhlu pohledu parádní otevírací držák na rezervu nad zadním nárazníkem... Dál pak oddělatelnej hardtop. Šekle na obou náraznících. karoserie je licencovanej wrangler, dingo je jen +- defender ( jina haubna, maska...) Jestli jiné nevím...
Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti
Napsal: 13.09.2013 8:02
od skritek
ja teda nejsem zrovna moc zkusenej ale nemyslim si ze snad krome prejezdoveho uhlu by mel rozvor u off autíčka 1:10 nejaky vliv na jizdni vlastnosti kort kdyz se jedna o 2cm. a s tim prejezdovym uhlem bych si tez hlavu nelamal když vydim co to auticko prejede tak v realu neexistuje (vahove meritko není 1:10 to by model musel vazit tak 15-20kg)
Ja tedy modelarim mesic ale dnes bych zvolil co nejlevnejsi auto beze vseho protože nakonec zjistis ze to není ono a zacnes vylepsovat a pak ti doma lezi všechno 2x RC radio prijimac motor regulator.
RC radio jsem si koupil abych mel vice kanalu presel jsem na stridak (fakt pecka doporučuju) takze jsem musel prodat stejnosmernej reg s motorem ram jsem si udelal svůj aby zmizela pricka pod převodovkou za ktero se to porad nekde zachytavalo. Takze za me radsi kit nez RTR ale jak jsem psal ja se v tom hrabu mesic a pomalu se rozkoukavam a ucim
Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti
Napsal: 13.09.2013 9:04
od Matezz
Kit vs. RTR řeší Net v jiném chlívku, tady se ptá obecně na krátké vs. dlouhé auto. A myslím, že ty 2 cm délky roli hrajou, težiště při výjezdu je jinde. Jistě to není tak zásadní jako posunutí těžiště o 2 cm vertikálně, ale efekt to mít musí. Na druhou stranu, na expedici se dá většinou volit více cest a problematické místo se dá objet. Takže záleží hlavně na vkusu každého soudruha.
Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti
Napsal: 13.09.2013 9:36
od skritek
Tak vliv to mit mozna bude ale bude tak nepatrny ze bych to nebral jako zasadni vliv zda si koupit to ci ono auticko . Jinak co se tyce te vahy a meritka tak jsem kecal :lol: :lol: pri vaze 2000 kg musi mit model 2 kg coz plus minus odpovida presto to co vyjedu s malym s dospelim nedam. A za chlivky se omlovam tak to kdyztak nekdo presunte :-(
Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti
Napsal: 13.09.2013 9:51
od sMERIn
skritek píše:Tak vliv to mit mozna bude ale bude tak nepatrny ze bych to nebral jako zasadni vliv zda si koupit to ci ono auticko . Jinak co se tyce te vahy a meritka tak jsem kecal :lol: :lol: pri vaze 2000 kg musi mit model 2 kg coz plus minus odpovida presto to co vyjedu s malym s dospelim nedam. A za chlivky se omlovam tak to kdyztak nekdo presunte :-(
Těch kil by podle mého propočtu mělo být 200... Váží-li reál 2000, je to 1:10, tak je to 2000:10... A to by byl mazec. Ale to by taky muselo mit min 10 koni.. 30 Nm krouťák..... A vůbec... Ale zas by v tom mohla jezdit dcerka, váhově... ;)
Myslím, že kazdej se tu k tomu postaví za své auto. Ať promluví ten, kdo má doma obě... Nebo navštiv Expedici a uvidíš třeba sám...
Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti
Napsal: 13.09.2013 10:47
od skritek
Ne ne to je právě omyl. Model je 1:10 tedy 10x za sebe 10x vedle sebe a 10x na sebe a tedy 1000 modelu vytvoří 1 skutečný a váha je tedy 2000:1000 což se rovná 2kg. Jednoduchý příklad vem 2 A4 papíru polož je na sebe a každý rozměr zmenší na polovinu tedy 1:2 půlku délky a půlku šířky a půlka výšky a máš list papíru 1:2 ale vytvořil jsi list1:2 8x tedy váha bude jedna osmina nikoli polovina. A stejne je to s modelem
Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti
Napsal: 13.09.2013 11:00
od marcel
Ahoj . Vlastním SCX Dingo , Honcho aj JW Rubicon . Podla mojho nazoru doporucujem Dingo - jednak je to skaldacka kde sa pri stavbe naucis podla manualu co kde a ako je osadene / + dokupenie elektroniky a ovladača / a ma na rozdiel od Honcha a JWR kovové časti podvozku. Ked porovnávam prejazdnost toho isteho terenu tak vyhrava podvozok z Dinga . samozrejme ako sa píśe vyśšie horśie to j z dizajnom karoserii ale aj tá sa da pekne vyscalovat uravit resp si nieco vlastne vyrobit . Je na Dingu kratsi razvor - karoseria z Honcha a JVR pasuje len po "menšo -vacsej " uprave . M
Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti
Napsal: 13.09.2013 11:46
od Net
Matezz píše:Kit vs. RTR řeší Net v jiném chlívku, tady se ptá obecně na krátké vs. dlouhé auto. A myslím, že ty 2 cm délky roli hrajou, težiště při výjezdu je jinde. Jistě to není tak zásadní jako posunutí těžiště o 2 cm vertikálně, ale efekt to mít musí. Na druhou stranu, na expedici se dá většinou volit více cest a problematické místo se dá objet. Takže záleží hlavně na vkusu každého soudruha.
přesně tak, soudruhu, rtr nebo kit už mám vyřešené
ted jde o tu jízdu, ptal jsem se proto že třeba u 1:1 když jedu dlouhym géčkem musim volit uplně jinou stopu na překážce než s krátkym géčkem, a předpokládal jsem, že rozdíl by mohl být i u 1:10 i když pochopitelně né tak zásádní
protože když zapadne nebo si sedne na břicho desetina, tak jí vezmu do ruky a poponesu :lol:
ach jo, to rozhodování před nákupem je nejhorší, hlava říká Dingo a srdce Rubicon,
přece jen jsem měl těch Jeepů už poměrně dost a ty vzpomínky ze závodů a expedic... :HOPS:
Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti
Napsal: 13.09.2013 12:42
od marcel
Tak skús urobiť kompromis ..kup kit Dinga a lexan karoseriu Jeepa . tyčkami predlzis razvor kolies a karoseria sadne "ako rit na śerbel " a možeš sa vyscalovat na vlastnej karoserii .synovcovi som to takto zrealizoval.
Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti
Napsal: 13.09.2013 13:08
od gecko-x
když zapadne nebo si sedne na břicho desetina, tak jí vezmu do ruky a poponesu
:-I TAKHLE NEE!!!!! :NO:
Správně je to zapojím javiják nebo kolegovo lano a vytáhnu se! :-D :-D :-D :-D